Yeterlilik Kodu | TR0030022458 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bursa Uludağ Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Görükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.uludag.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Programın ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 28 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere İlköğretim Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda Uzman Öğretmen olarak istihdam edilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
Yeterlilik Kodu
TR0030022458
Yeterlilik Adı
Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurum
Bursa Uludağ Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Görükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA
Sorumlu Kurum URL
Yönelim
Akademik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
AYÇ Seviyesi
7
TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
Kategori
Ana
Kredi Değeri
120
Programın Normal Süresi
2
Program Profili (Amaç)
-
Öğrenme Ortamları
-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
- Matematik bilgiyi oluşturmaktan duyulan hazzın farkında olmak ve bu farkındalığı öğrencilere aktarabilmek.
- Ortaokul öğrencilerinin matematik yeterlilik düzeyleri ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, yöntem, materyal ve etkinlik örnekleri geliştirebilmek.
- Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olmak.
- Matematik öğretiminde kullanılan Alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin becerilere sahip olmak.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek ve uygun öğrenme ortamları geliştirebilmek.
- Cebirin, analizin ve geometrinin temel kavramlarını bilmek ve uygulamalarını yapabilmek.
- Farklı alanlardaki problemlerin matematiksel modellerini oluşturmak ve bunları analiz edebilmek.
- İlköğretim öğrencilerinin matematiksel düşünme süreç ve becerilerini tanımak ve nasıl geliştirileceğini irdeleyebilmek.
- Matematik öğretiminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve internet kaynaklarını kullanabilmek.
- Alanında bilimsel çalışmalar yapmak ve bu çalışmaları akademik ortamlarda sunabilmek.
- Matematik bilgileri günlük hayat problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirebilmek.
- Matematik kavram ve genellemeleri anlamak, birbiriyle ilişkilendirmek.
- Akıl yürütme ve Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapabilmek.
- Düşüncelerini matematik dilini kullanarak açıklayabilmek ve iletişim kurabilmek.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranmak.
Anahtar Yetkinlikler
-
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-
Kalite Güvencesi
-
Giriş Şartı
-
Başarma Şartları
Programın ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 28 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere İlköğretim Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
Mezunlar, kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda Uzman Öğretmen olarak istihdam edilmektedir.
Yasal Dayanağı
-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Qualification Code | TR0030022458 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Bursa Uludağ University | |
Awarding Body Contact | Görükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA | |
Awarding Body Url | https://www.uludag.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address |
Qualification Code
TR0030022458
Qualification Title
Awarding Body
Bursa Uludağ University
Awarding Body Contact
Görükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA
Awarding Body Url
Orientation
Academic
National Occupation Classification
-
EQF Level
7
TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.
National Occupation Classification
-
Category
Main
Credit Value
-
Program Duration
-
Program Profile
-
Learning Environments
-
Description
-
Key Competencies
-
Further Info
-
Quality Assurance
-
Access Requirements
-
Conditions for Success
-
Progression Paths (Relationship Type)
-
Legal Basis
-
Validity Period (If Any)
Qualification is continuous.
Url