Yeterlilik Kodu | TR0030018939 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İnönü Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Sorumlu Kurum URL | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | İlköğretim Matematik Eğitimi alanında yüksek lisans derecesini almak için öğrenciler, zorunlu ve seçmeli derslerini tamamlamak, tez konularıyla ilgili bir seminer vermek ve derleme veya orijinal bir çalışmayı tez olarak başarıyla sunmak ve savunmak zorundadırlar. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Eğitim Bilimleri Enstitüsünün belirlediği şartları taşıyan öğrenciler kabul edilir. | |
Başarma Şartları | İlköğretim Matematik Eğitimi alanında yüksek lisans derecesini almak için öğrenciler, zorunlu ve seçmeli derslerini tamamlamak, tez konularıyla ilgili bir seminer vermek ve derleme veya orijinal bir çalışmayı tez olarak başarıyla sunmak ve savunmak zorundadırlar.120 AKTS karşılığı dersi başarı ile tamamlamak ve hazırlayacağı Yüksek Lisans Tezini jüri önünde başarı ile sunmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans derecesine sahip olanlar alanında uzman olmakla beraber üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabilir. Ayrıca özel ya da kamu kuruluşlarında öğretmenlik yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018939
- Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur, bu bilgileri kullanır, geliştirir ve derinleştirir.
- Matematik eğitimi ile diğer disiplinler arasındaki etkileşimi fark eder, edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular ve yeni bilgiler elde eder.
- Bilimsel araştırma yöntemlerini (nicel, nitel, karma) matematik eğitiminde karşılaşılan problemlere uygulayarak çözüm önerileri geliştirir.
- Matematik eğitimi alanındaki problemlerin çözümü için bilimsel bir araştırma planı yapma, verileri toplama, analiz etme ve yorumlama becerilerini kazanır.
- Matematik eğitimiyle ilgili bir problemi bağımsız olarak kurgular, çözümüne yönelik çözüm önerileri geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
- Matematik eğitiminde karmaşık ve öngörülmeyen problemlere karşı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır, liderlik yapar.
- Matematik eğitimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
- Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır.
- Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanında ve diğer alanlarda ulusal/uluslararası düzeyde yazılı, sözlü ve görsel olarak paylaşır.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
- En az bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar.
- Matematik eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.
- Matematik eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlar, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
- Matematik eğitimi araştırmalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder ve çalışmaları bu değerler açısından değerlendirir.
İlköğretim Matematik Eğitimi alanında yüksek lisans derecesini almak için öğrenciler, zorunlu ve seçmeli derslerini tamamlamak, tez konularıyla ilgili bir seminer vermek ve derleme veya orijinal bir çalışmayı tez olarak başarıyla sunmak ve savunmak zorundadırlar.
Eğitim Bilimleri Enstitüsünün belirlediği şartları taşıyan öğrenciler kabul edilir.
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans derecesine sahip olanlar alanında uzman olmakla beraber üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabilir. Ayrıca özel ya da kamu kuruluşlarında öğretmenlik yapabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030018939 | |
Qualification Title |
Department of Mathematics Education (Master with Thesis) Graduate Diploma | |
Awarding Body | Inonu University | |
Awarding Body Contact | İnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Awarding Body Url | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In order to obtain a masters degree in Elementary Mathematics Education, students must complete their compulsory and elective courses, give a seminar about their thesis topics and successfully submit and defend an original work as a thesis. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students who meet the requirements determined by the Institute of Educational Sciences are accepted. | |
Conditions for Success | In order to obtain a masters degree in Elementary Mathematics Education, students must complete their compulsory and elective courses, give a seminar about their thesis topics and successfully submit and defend an original work as a thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030018939
ISCO:08
ISCO:08
In order to obtain a masters degree in Elementary Mathematics Education, students must complete their compulsory and elective courses, give a seminar about their thesis topics and successfully submit and defend an original work as a thesis.
Students who meet the requirements determined by the Institute of Educational Sciences are accepted.
Qualification is continuous