Yeterlilik Kodu | TR0030010635 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atatürk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Eğitim Bilimleri Enstitüsünün belirlediği alanlarda lisans diplomasına ve programın ilgili olduğu puan türünde en az 55 ALES puanına sahip olmak. Başvuran adaylar ALES puanının %60 ı ile lisans AGNO’sunun % 40 ının toplamı en az 55 olmak şartı ile ve en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere sıralanır. Yabancı adayların, ilgili anabilim dalında YÖK tarafından denkliği tanınan bir lisans diplomasına sahip olmaları ve Türk dili sınavından 100 üzerinden en az 70 puan almaları gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | 120 AKTS karşılığı dersi başarı ile tamamlamak ve hazırlayacağı Yüksek Lisans Tezini jüri önünde başarı ile sunmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Herhangi bir özel kuruluşta ya da bir kamu kuruluşunda görev yapıyorken aynı zamanda Matematik Eğitimi yüksek lisans programından mezun olanlar kurumsal koşulların elverişli olması durumunda, çalışma alanlarıyla ilgili daha üst düzey pozisyonlara atanabilmektedirler ya da kendilerinden uzman olarak yararlanılmaktadır. Bunun yanı sıra ilgili yasal düzenlemeler gereği kamu görevlisi olarak çalışıyorken yüksek lisans programını bitiren kişilerin hizmet yıllarına bir kademe, iki yıldan az olmayan öğrenim için ise bir derece yükselmesi uygulanmaktadır. Herhangi bir kurum ya da kuruluşta çalışmayan ve Matematik Eğitimi yüksek lisans programından mezun olan bireyler ise özel öğretim kurumları başta olmak üzere birçok kurumda çeşitli pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla istihdam edilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030010635
- Matematik eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlayabilir, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirebilecek çalışmalar yapabilir.
- Matematik eğitimi alanında yapılan çalışmalarda uyulması gereken etik kuralları bilir, değerlendirir ve öğretebilir.
- Matematik eğitimi ve eğitim ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrar.
- Çalıştığı dönem ve bölgeye ait belge ve kaynakları okuyup değerlendirebilir.
- Matematik eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve öğretim amacıyla kullanabilir.
- Alanında elde ettiği bulguları diğer disiplin alanlarında yapılan çalışmalarla bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir.
- Araştırma, öğretim veya sunum amacı ile her türlü görsel ve işitsel teknolojileri kullanabilir.
- Matematik eğitiminde kullanılan yöntem ve sistemlerde karşılaşılabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak yeni stratejik yaklaşımlar ve çözümler geliştirebilir.
- Araştırma, uygulama, ve öğretim çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütebilir.
- Mesleki Gelişim ve Yaşamboyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
- Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
- Matematik eğitimi ve eğitim alanlarında kendisinin veya diğer uzmanların yaptığı çalışmaları her kesimden insana yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli ve anlamlı bir şekilde aktarabilir.
- Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirmek üzere yapılacak çalışmalara öncülük edebilir.
- Bir yabancı dilde en az “Avrupa Dil Portföyü B2 Genel” düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
- Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir.
- Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir.
- Matematik eğitimi alanında var olan bir sorunu farkedebilir, olası çözüm yolları geliştirebilir, olası çözümleri uygulayarak ölçebilir, elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varabilir.
- Matematik eğitimi ile ilgili bilgi ve bulguları eleştirel ve tarafsız bir şekilde değerlendirebilir.
Eğitim Bilimleri Enstitüsünün belirlediği alanlarda lisans diplomasına ve programın ilgili olduğu puan türünde en az 55 ALES puanına sahip olmak. Başvuran adaylar ALES puanının %60 ı ile lisans AGNO’sunun % 40 ının toplamı en az 55 olmak şartı ile ve en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere sıralanır. Yabancı adayların, ilgili anabilim dalında YÖK tarafından denkliği tanınan bir lisans diplomasına sahip olmaları ve Türk dili sınavından 100 üzerinden en az 70 puan almaları gerekmektedir.
Herhangi bir özel kuruluşta ya da bir kamu kuruluşunda görev yapıyorken aynı zamanda Matematik Eğitimi yüksek lisans programından mezun olanlar kurumsal koşulların elverişli olması durumunda, çalışma alanlarıyla ilgili daha üst düzey pozisyonlara atanabilmektedirler ya da kendilerinden uzman olarak yararlanılmaktadır. Bunun yanı sıra ilgili yasal düzenlemeler gereği kamu görevlisi olarak çalışıyorken yüksek lisans programını bitiren kişilerin hizmet yıllarına bir kademe, iki yıldan az olmayan öğrenim için ise bir derece yükselmesi uygulanmaktadır. Herhangi bir kurum ya da kuruluşta çalışmayan ve Matematik Eğitimi yüksek lisans programından mezun olan bireyler ise özel öğretim kurumları başta olmak üzere birçok kurumda çeşitli pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla istihdam edilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030010635 | |
Qualification Title | Mathematics Education Master Degree | |
Awarding Body | Atatürk University | |
Awarding Body Contact | Atatürk University | |
Awarding Body Url | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and evaluation system for each course is described in detail under Course Instruction Plan. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Applicants with a bachelor’s degree that Institute of Educational Sciences have determined are required to provide the minimum score of 55 from ALES in the relevant field. Applicants are rated from top to down according to their scores consisting of 60% of their ALES scores and 40% of their cumulative GPAs. Foreign applicants are required to have a BA diploma with a certificate of equivalence (official document obtained from YÖK - Higher Education Council of Turkey), and to have the minimum score (70) from 100 points in Turkish Proficiency Exam. | |
Conditions for Success | Successful completion of all courses equivalent 120 ECTS credits and succesful defence of Master Thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who work for private organizations or public office, will have the opportunity to be assigned to higher positions in their institutions after completing the Master of Mathematics Education programme of educational programs and instruction, providing that the conditions are sufficient enough. In addition, the public officers who successfully graduate from a Master of Mathematic Education programme are given one level progress in their job career. The graduate students who do not work for any institution or organization will have the opportunity to be recruited for different positions of various private or public organizations. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030010635
- Practices problem solving skills in the field of mathematics education and interdisciplinary studies as well.
- Evaluate developments in the field of mathematics education in the local (in line with national values and realities of the country) and universal dimension.
- Understands the relationship between mathematics of education, mathematics education and other disciplines.
- Read and evaluate documents and sources on the period and region being studied.
- Use the theoretical and applied knowledge gained in the field of mathematics education for the purpose of research and teaching.
- Recognize any problem in mathematics education, develop possible solutions, put in practice and test these possible solutions, reach a conclusion by using the gathered data.
- Take responsibilities when encounter problems in the methods and system used in mathematics education to develop new strategic approaches and solutions.
- Evaluate new findings in the field of mathematics education and mathematics of education in an unbiased and critical manner.
- Apply principles of Professional Development and Lifelong Learning to himself and others.
- Evaluate critically the social relations in vocational and professional environments and may lead to future studies to improve them when necessary.
- Assume a leading role in the understanding and development of the importance of democratic values such as human rights, peace, and tolerance through mathematicseducation.
- Achieve written and verbal communication by using at least one foreign language, at the level of the “European Language Portfolio B2 General."
- Interpret the policies applied in the field of mathematics education, evaluate them within the framework of quality processes and improve them when necessary.
- Know the rules of ethics to be followed in mathematics education studies, and can evaluate and teach these rules.
- Have expert level subject and professional knowledge in mathematics education.
- Carry out research, education, and application works as an individual or as a team member.
- Present his/her or other experts’ studies in the field of mathematics education or mathematicsof education via written, oral, or visual system in a meaningful way.
Measurement and evaluation system for each course is described in detail under Course Instruction Plan.
Applicants with a bachelor’s degree that Institute of Educational Sciences have determined are required to provide the minimum score of 55 from ALES in the relevant field. Applicants are rated from top to down according to their scores consisting of 60% of their ALES scores and 40% of their cumulative GPAs. Foreign applicants are required to have a BA diploma with a certificate of equivalence (official document obtained from YÖK - Higher Education Council of Turkey), and to have the minimum score (70) from 100 points in Turkish Proficiency Exam.
Students who work for private organizations or public office, will have the opportunity to be assigned to higher positions in their institutions after completing the Master of Mathematics Education programme of educational programs and instruction, providing that the conditions are sufficient enough. In addition, the public officers who successfully graduate from a Master of Mathematic Education programme are given one level progress in their job career. The graduate students who do not work for any institution or organization will have the opportunity to be recruited for different positions of various private or public organizations.