Yeterlilik Kodu | TR0030044927 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Eğitimi Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kastamonu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | İlköğretim Matematik Eğitimi veya Ortaöğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Lisans Programı mezunu olanlar ve tezli yüksek lisans yapmış olanlar başvurabilir. Başvuru yapabilmek için ALES’ten sayısal puan türünde en az 65 (atmış beş) puan alınmalı; Ayrıca YDS’den en az 55 (elli beş) puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puan muadili bir puan alınmalıdır. | |
Başarma Şartları | Tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 21 krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi zorunlu ve seçimlik ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisini tamamlamak gereklidir. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için ise en az 42 kredilik 14 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisini tamamlamak gereklidir. Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tez, bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme, bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden en az birine yöneliktir. Doktora yapan öğrencinin; yeterlik sınavına girebilmesi için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 3,00 olması gerekir. Ortalama şartını sağlayamayan öğrenci yeterlik sınavına giremez, tekrar veya yeni ders almakla yükümlüdür. Mezuniyet için genel ağırlıklı not ortalaması 3,00’ten az olamaz. https://www.kastamonu.edu.tr/images/dokumanlar/idaribirimler/ogrenciisleri/OnemliBilgiveBelgeler/KU_LisansustuEgitimOgretimUsulveEsaslari.pdf | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İlköğretim matematik eğitimi yüksek lisans/doktora programından mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarında ve özel ve devlet üniversitelerinin ilgili anabilim dallarında araştırma görevlisi ya da öğretim görevlisi olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030044927
ISCO 08
ISCO 08
- Matematik eğitimi alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini gerçek öğretim ortamlarında etkili olarak kullanır.
- Matematik eğitimi alanındaki ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır.
- Matematik eğitimi alanında güncel literatüre göre oluşturulmuş kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- Güncel öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Problemlerin çözümünde, araştırmalarında ve karar vermesi gerektiği durumlarda yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme becerilerine sahip olur.
- Araştırmalarını etik ilkelere uygun olarak yapar.
- Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir araştırma probleminin çözümü için kullanır.
- Alanındaki ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde alanıyla ilgili bilimsel makaleler yayınlayabilir.
- Öğretme ve öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve matematik ile ilgili konu alanlarının özelliklerini dikkate alarak günlük hayatla ilişkili bir şekilde dersi planlayabilir.
- Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirecek düzeyde genel kültüre sahip olur.
- Matematik eğitimi alanında bireysel veya grup üyesi olarak çalışmalar yürütür.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı olarak ileri düzeyde yararlanır.
- Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Bilgi Paketi’nde tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kastamonu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Usul ve Esasları yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
- https://www.kastamonu.edu.tr/images/dokumanlar/idaribirimler/ogrenciisleri/OnemliBilgiveBelgeler/KU_LisansustuEgitimOgretimUsulveEsaslari.pdf
İlköğretim Matematik Eğitimi veya Ortaöğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Lisans Programı mezunu olanlar ve tezli yüksek lisans yapmış olanlar başvurabilir. Başvuru yapabilmek için ALES’ten sayısal puan türünde en az 65 (atmış beş) puan alınmalı; Ayrıca YDS’den en az 55 (elli beş) puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puan muadili bir puan alınmalıdır.
İlköğretim matematik eğitimi yüksek lisans/doktora programından mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarında ve özel ve devlet üniversitelerinin ilgili anabilim dallarında araştırma görevlisi ya da öğretim görevlisi olarak çalışabilmektedirler.
-
Qualification Code | TR0030044927 | |
Qualification Title | Matematik Eğitimi Doktora Diploması | |
Awarding Body | Kastamonu University | |
Awarding Body Contact | Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Awarding Body Url | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Matematik eğitimi alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini gerçek öğretim ortamlarında etkili olarak kullanır., Matematik eğitimi alanındaki ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır., Matematik eğitimi alanında güncel literatüre göre oluşturulmuş kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. Güncel öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular., Problemlerin çözümünde, araştırmalarında ve karar vermesi gerektiği durumlarda yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme becerilerine sahip olur., Araştırmalarını etik ilkelere uygun olarak yapar. Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir araştırma probleminin çözümü için kullanır. Alanındaki ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde alanıyla ilgili bilimsel makaleler yayınlayabilir., Öğretme ve öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve matematik ile ilgili konu alanlarının özelliklerini dikkate alarak günlük hayatla ilişkili bir şekilde dersi planlayabilir. Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır., Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirecek düzeyde genel kültüre sahip olur. Matematik eğitimi alanında bireysel veya grup üyesi olarak çalışmalar yürütür., Bilgi ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı olarak ileri düzeyde yararlanır., Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler., Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Bilgi Paketi’nde tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kastamonu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Usul ve Esasları yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. https://www.kastamonu.edu.tr/images/dokumanlar/idaribirimler/ogrenciisleri/OnemliBilgiveBelgeler/KU_LisansustuEgitimOgretimUsulveEsaslari.pdf | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | İlköğretim Matematik Eğitimi veya Ortaöğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Lisans Programı mezunu olanlar ve tezli yüksek lisans yapmış olanlar başvurabilir. Başvuru yapabilmek için ALES’ten sayısal puan türünde en az 65 (atmış beş) puan alınmalı; ayrıca YDS’den en az 55 (elli beş) puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puan muadili bir puan alınmalıdır. | |
Conditions for Success | Tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 21 krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi zorunlu ve seçimlik ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisini tamamlamak gereklidir. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için ise en az 42 kredilik 14 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisini tamamlamak gereklidir. Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tez, bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme, bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden en az birine yöneliktir. Doktora yapan öğrencinin; yeterlik sınavına girebilmesi için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 3,00 olması gerekir. Ortalama şartını sağlayamayan öğrenci yeterlik sınavına giremez, tekrar veya yeni ders almakla yükümlüdür. Mezuniyet için genel ağırlıklı not ortalaması 3,00’ten az olamaz. https://www.kastamonu.edu.tr/images/dokumanlar/idaribirimler/ogrenciisleri/OnemliBilgiveBelgeler/KU_LisansustuEgitimOgretimUsulveEsaslari.pdf | |
Progression Paths (Relationship Type) | İlköğretim matematik eğitimi yüksek lisans/doktora programından mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarında ve özel ve devlet üniversitelerinin ilgili anabilim dallarında araştırma görevlisi ya da öğretim görevlisi olarak çalışabilmektedirler. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030044927
ISCO 08
ISCO 08
Matematik eğitimi alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini gerçek öğretim ortamlarında etkili olarak kullanır., Matematik eğitimi alanındaki ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır., Matematik eğitimi alanında güncel literatüre göre oluşturulmuş kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. Güncel öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular., Problemlerin çözümünde, araştırmalarında ve karar vermesi gerektiği durumlarda yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme becerilerine sahip olur., Araştırmalarını etik ilkelere uygun olarak yapar. Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir araştırma probleminin çözümü için kullanır. Alanındaki ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde alanıyla ilgili bilimsel makaleler yayınlayabilir., Öğretme ve öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve matematik ile ilgili konu alanlarının özelliklerini dikkate alarak günlük hayatla ilişkili bir şekilde dersi planlayabilir. Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır., Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirecek düzeyde genel kültüre sahip olur. Matematik eğitimi alanında bireysel veya grup üyesi olarak çalışmalar yürütür., Bilgi ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı olarak ileri düzeyde yararlanır., Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler., Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Bilgi Paketi’nde tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kastamonu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Usul ve Esasları yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. https://www.kastamonu.edu.tr/images/dokumanlar/idaribirimler/ogrenciisleri/OnemliBilgiveBelgeler/KU_LisansustuEgitimOgretimUsulveEsaslari.pdf
İlköğretim Matematik Eğitimi veya Ortaöğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Lisans Programı mezunu olanlar ve tezli yüksek lisans yapmış olanlar başvurabilir. Başvuru yapabilmek için ALES’ten sayısal puan türünde en az 65 (atmış beş) puan alınmalı; ayrıca YDS’den en az 55 (elli beş) puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puan muadili bir puan alınmalıdır.
İlköğretim matematik eğitimi yüksek lisans/doktora programından mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarında ve özel ve devlet üniversitelerinin ilgili anabilim dallarında araştırma görevlisi ya da öğretim görevlisi olarak çalışabilmektedirler.
-