Yeterlilik Kodu | TR0030220738 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Matematik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Teorik ve uygulamalı lisansüstü dersleri için% 70 ve% 80’e devam zorunluluğu vardır. Her ders için sınavlar ara sınav ve final sınavları şeklinde düzenlenir. Öğretim üyeleri, her dönem birden fazla vize duyurmakta serbesttir. Ayrıca, ara sınavlara ve final sınavına ek olarak, öğrenciler için projeler, ödevler ve sınavlar düzenlenebilir. Ara sınavların% 40'ı ve final sınavının ilgili dersin ortalama puanına% 60 etkisi vardır. Öğrencilerin yüksek lisans dersi için en az 70/100, doktora dersi için 75/100 almaları gerekir. Tüm öğrenciler tezlerini başarılı bir şekilde Fen Bilimleri Enstitüsünün düzenlemelerine uygun olarak oluşturulan bir jüriye karşı savunmalıdır. Matematik alnında yüksek lisans ya da doktora derecesi almak için, öğrenciler zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam en az 60 AKTS) ve seminer dersini başarıyla tamamlamak ve orjinal bir araştırmaya dayalı tezi hazırlayıp başarıyla sunmak zorundadır. Ayrıca yüksek lisans öğrencilerinin ortalamaları 70/100, doktora öğrencilerinin ortalamalarıysa 75/100 olmalıdır. Öte yandan yüksek lisans öğrencileri tez çalışmalarından 60, doktora öğrencileriyse 180 AKTS elde etmelidir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Doktora programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler aşağıdaki koşulları sağlamalıdır;
Doktora programına giriş değerlendirmesi şu şekildedir:
| |
Başarma Şartları | Matematik alnında yüksek lisans ya da doktora derecesi almak için, öğrenciler zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam en az 60 AKTS) ve seminer dersini başarıyla tamamlamak ve orjinal bir araştırmaya dayalı tezi hazırlayıp başarıyla sunmak zorundadır. Ayrıca yüksek lisans öğrencilerinin ortalamaları 70/100, doktora öğrencilerinin ortalamalarıysa 75/100 olmalıdır. Öte yandan yüksek lisans öğrencileri tez çalışmalarından 60, doktora öğrencileriyse 180 AKTS elde etmelidir. Doktora için toplam alınması gereken AKTS kredisi 240 olup, bunun en az 60 AKTS'si alınan derslerden, en az 180 AKTS kredisi ise tez çalışmalarından elde edilmelidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yüksek Lisans veya Doktora programından mezun olan öğrenciler, formasyon sertifikasına sahip olmak koşulu ile matematik öğretmeni, TÜBİTAK gibi bazı araştırma enstitülerinde araştırmacı olabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220738
ISCO 08
ISCO 08
Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek.
- Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek.
- Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
- Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2).
- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek.
- Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Teorik ve uygulamalı lisansüstü dersleri için% 70 ve% 80’e devam zorunluluğu vardır. Her ders için sınavlar ara sınav ve final sınavları şeklinde düzenlenir. Öğretim üyeleri, her dönem birden fazla vize duyurmakta serbesttir. Ayrıca, ara sınavlara ve final sınavına ek olarak, öğrenciler için projeler, ödevler ve sınavlar düzenlenebilir. Ara sınavların% 40'ı ve final sınavının ilgili dersin ortalama puanına% 60 etkisi vardır. Öğrencilerin yüksek lisans dersi için en az 70/100, doktora dersi için 75/100 almaları gerekir. Tüm öğrenciler tezlerini başarılı bir şekilde Fen Bilimleri Enstitüsünün düzenlemelerine uygun olarak oluşturulan bir jüriye karşı savunmalıdır. Matematik alnında yüksek lisans ya da doktora derecesi almak için, öğrenciler zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam en az 60 AKTS) ve seminer dersini başarıyla tamamlamak ve orjinal bir araştırmaya dayalı tezi hazırlayıp başarıyla sunmak zorundadır. Ayrıca yüksek lisans öğrencilerinin ortalamaları 70/100, doktora öğrencilerinin ortalamalarıysa 75/100 olmalıdır. Öte yandan yüksek lisans öğrencileri tez çalışmalarından 60, doktora öğrencileriyse 180 AKTS elde etmelidir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Doktora programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler aşağıdaki koşulları sağlamalıdır;
- Matematik ya da ilişkili bir alana ait yüksek lisans ya da lisans diplomasına sahip olmak.
- ALES sınavının ilgili puan türünden yeterli puana (en az 55) sahip olmak.
- ÖSYM tarafından yapılan YDS sınavından yeterli puana (55/100) veya TOEFL veya IELTS sınavlarından 55 puan karşılığı puan sahip olmak
Doktora programına giriş değerlendirmesi şu şekildedir:
- ALES puanının %50'si, lisans üstü ortalamasının %20'si, ve mülakat sınavının %30 toplanır.
- Toplamdaki puanı 65 ve üstü olanlar programa kabul için değerlendirmeye alınır.
Yüksek Lisans veya Doktora programından mezun olan öğrenciler, formasyon sertifikasına sahip olmak koşulu ile matematik öğretmeni, TÜBİTAK gibi bazı araştırma enstitülerinde araştırmacı olabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030220738 | |
Qualification Title | Matematik (DR) Doctorate | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Mathematics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Evaluate the fundamental notions, theories and data with academic methods. Determining and analyzing the encountered problems and subjects, exchanging of ideas, improving suggestions propped up proofs and inquiries. Expand knowledge by scientific methods and use them with scientific, social and ethical responsibility. Define a problem and propose a solution for it, and to solve the problem, evaluate the results and apply them if it is necessary in his/her areas of expertise. Transfer systematically the current developments, his/her studies to other people as verbal or written form confidently. Develop new strategic approach and produce solutions by taking responsibility in unexpected and complicated situations in his/her area of practice. Develop strategic, political and practice plans and evaluate the results by considering the quality process in his/her area of expertise. Have oral or written communication ability in one of the common foreign languages (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). Produce solution and to take responsibility and to develop new strategic approaches in situations which are not predicted in his/her areas of expertise. Follow scientific, social, and ethical values and to teach and to control them in the step of data collection, evaluation and announcement of them. Apply the digested knowledge and problem solving ability in the collaborations between different groups. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Attendance of %70, and 80% is a must for theoretical and practical graduate courses respectively. The exams for each course are organized as midterm and final exams. Lecturers are free to announce more than one midterm in each term. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course, and 75/100 for a PhD course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. For PhD students there is a qualification exam (written and oral) after completion of thought courses. Upon successfully passing the qualification exam PhD students must present and defend a thesis proposal to a Thesis Advisory Board. In order to obtain a masters or doctorate degree in mathematics, students must successfully complete the required and elective courses (total 60 ECTS) and seminar course and prepare and present a thesis based on an original research. In addition, the average of graduate students should be 70/100, and the average of doctoral students should be 75/100. On the other hand, graduate students should obtain 60 ECTS for their thesis studies and 180 ECTS for doctoral students. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students, willing to enrol to the Doctor of Philosophy (PhD.) (third cycle) programme are required; 1. To have MSc. or BSc. degree. 2. Sufficient score (at least 55 out of 100) from the Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) conducted by Student Selection and Placement Centre (OSYM). Students with BSc. degree must get at least 70/100 from ALES. 3-To have at least 55 out of 100 from YDS (University Language Examination conducted by OSYM) or TOEFL or IELTS score equivalent to YDS score of 55. 4-The assessment for admission to masters programs is based on: 50% of ALES, 20% of academic success in the undergraduate programme (cumulative grade point average) and 30% of interview or written examination grade. The candidates having an assessed score of 65 or above are considered for admission to the Doctoral programme. | |
Conditions for Success | In order to obtain a masters or doctorate degree in mathematics, students must successfully complete the required and elective courses (total 60 ECTS) and seminar course and prepare and present a thesis based on an original research. In addition, the average of graduate students should be 70/100, and the average of doctoral students should be 75/100. On the other hand, graduate students should obtain 60 ECTS for their thesis studies and 180 ECTS for doctoral students. For PhD, required total credit is 240 ETCS which contains 60 ETCS from thought courses and 180 ETCS from thesis work. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The student that graduate from the Msc or PhD. programmes, can be designated as a mathematics teacher on condition that he/she has a formation certificate, researcher in the in the research institutions such as TUBITAK. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220738
Evaluate the fundamental notions, theories and data with academic methods. Determining and analyzing the encountered problems and subjects, exchanging of ideas, improving suggestions propped up proofs and inquiries. Expand knowledge by scientific methods and use them with scientific, social and ethical responsibility. Define a problem and propose a solution for it, and to solve the problem, evaluate the results and apply them if it is necessary in his/her areas of expertise. Transfer systematically the current developments, his/her studies to other people as verbal or written form confidently. Develop new strategic approach and produce solutions by taking responsibility in unexpected and complicated situations in his/her area of practice. Develop strategic, political and practice plans and evaluate the results by considering the quality process in his/her area of expertise. Have oral or written communication ability in one of the common foreign languages (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). Produce solution and to take responsibility and to develop new strategic approaches in situations which are not predicted in his/her areas of expertise. Follow scientific, social, and ethical values and to teach and to control them in the step of data collection, evaluation and announcement of them. Apply the digested knowledge and problem solving ability in the collaborations between different groups.
Attendance of %70, and 80% is a must for theoretical and practical graduate courses respectively. The exams for each course are organized as midterm and final exams. Lecturers are free to announce more than one midterm in each term. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course, and 75/100 for a PhD course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. For PhD students there is a qualification exam (written and oral) after completion of thought courses. Upon successfully passing the qualification exam PhD students must present and defend a thesis proposal to a Thesis Advisory Board. In order to obtain a masters or doctorate degree in mathematics, students must successfully complete the required and elective courses (total 60 ECTS) and seminar course and prepare and present a thesis based on an original research. In addition, the average of graduate students should be 70/100, and the average of doctoral students should be 75/100. On the other hand, graduate students should obtain 60 ECTS for their thesis studies and 180 ECTS for doctoral students.
Students, willing to enrol to the Doctor of Philosophy (PhD.) (third cycle) programme are required; 1. To have MSc. or BSc. degree. 2. Sufficient score (at least 55 out of 100) from the Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) conducted by Student Selection and Placement Centre (OSYM). Students with BSc. degree must get at least 70/100 from ALES. 3-To have at least 55 out of 100 from YDS (University Language Examination conducted by OSYM) or TOEFL or IELTS score equivalent to YDS score of 55. 4-The assessment for admission to masters programs is based on: 50% of ALES, 20% of academic success in the undergraduate programme (cumulative grade point average) and 30% of interview or written examination grade. The candidates having an assessed score of 65 or above are considered for admission to the Doctoral programme.
The student that graduate from the Msc or PhD. programmes, can be designated as a mathematics teacher on condition that he/she has a formation certificate, researcher in the in the research institutions such as TUBITAK.
Qualification is continuous