Yeterlilik Kodu | TR0030030493 | |
Yeterlilik Adı | Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Yeditepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://yeditepe.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Malzemeler (cam, kağıt, plastik ve ahşap) | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Programın amacı, malzeme bilimi ve nanoteknoloji alanında ulusal ve uluslararası düzeyde iyi eğitimli, teorik ve pratik bilgilerle donanımlı, yaratıcı, etik, sosyal, çevre ve kamu yararına önem veren, takım çalışmasına yatkın mühendisler yetiştirmektir. Mezunların devlet kurumlarından veya özel sektör firmalarından kabul görür ve üretken mühendisler olmaları, lisansüstü eğitimini hedefleyenlerin Türkiye’de ve dünyada seçkin üniversitelerden kabul görmeleri hedeflenmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınav (Dönem içi Sınav, Kısa Sınav, Final), Deney, Ödev, Proje. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin başvurusu dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Yeditepe Üniversitesi Tanıtım Kataloğu’nda ve Üniversite web sayfasında mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile koşulları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler program dahilinde ders alabilirler. İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Dersi alan öğrencinin dersin önkoşulu olan dersleri ya da bunların eşdeğerlerini almış olması gerekmektedir. Program müfredatındaki tüm dersler İngilizce olarak yürütülmektedir. | |
Başarma Şartları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için asgari 141 ders kredisi ve 240 ECTS kredisini sağlaması ile beraber genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu derslerden MSN492 kodlu bitirme projesi, öğrenciye program boyunca öğrendiği bilgileri bir mühendislik projesine uygulama olanağı sağlar. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin bölüm tarafından onaylanan bir kuruluşta 20 iş günlük zorunlu stajını başarı ile tamamlaması gerekmektedir. Bu zorunlu staj da dersler tablosunda MSN400 kodu altında listelenmiştir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yeni teknolojilerde ihtiyaç duyulan nitelikte ileri malzemelerin tasarlanmasını ve geliştirilmesini amaçlayan disiplinlerarası bir bilim ve mühendislik dalı olmasından dolayı Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendislerinin iş olanakları oldukça geniş bir yelpazeye yayılmaktadır. Bu bölümden mezun olan mühendisler savunma endüstrisinden sağlık sektörüne, uzay, otomotiv, beyaz eşya, kimya, tekstil, plastik, elektronik, ve tüm malzeme üretim sanayii gibi pek çok sektörde mühendis olarak iş bulma imkanına sahiptir. Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği disiplinlerarası bir bölüm olmasının bir diğer avantajı ise mezunlara yurtiçi ve yurtdışında yüksek lisans veya doktora programlarında yer alma olanağı sağlamasıdır. Bölümümüz mezunlarının çalışabileceği bazı örnek endüstri kolları:
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030030493
ISCO:08
ISCO:08
Programın amacı, malzeme bilimi ve nanoteknoloji alanında ulusal ve uluslararası düzeyde iyi eğitimli, teorik ve pratik bilgilerle donanımlı, yaratıcı, etik, sosyal, çevre ve kamu yararına önem veren, takım çalışmasına yatkın mühendisler yetiştirmektir. Mezunların devlet kurumlarından veya özel sektör firmalarından kabul görür ve üretken mühendisler olmaları, lisansüstü eğitimini hedefleyenlerin Türkiye’de ve dünyada seçkin üniversitelerden kabul görmeleri hedeflenmektedir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.
- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi
- Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
- Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
- Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
- Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi
- Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
- Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
- Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
- Bireysel çalışma becerisi
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi
- En az bir yabancı dil bilgisi
- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi
- Etkin sunum yapabilme becerisi
- Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
- Bilgiye erişebilme becerisi
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci
- Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi hakkında bilgi
- Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık
- Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi
- Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi
- Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınav (Dönem içi Sınav, Kısa Sınav, Final), Deney, Ödev, Proje.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin başvurusu dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Yeditepe Üniversitesi Tanıtım Kataloğu’nda ve Üniversite web sayfasında mevcuttur.
Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile koşulları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler program dahilinde ders alabilirler. İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Dersi alan öğrencinin dersin önkoşulu olan dersleri ya da bunların eşdeğerlerini almış olması gerekmektedir. Program müfredatındaki tüm dersler İngilizce olarak yürütülmektedir.
Yeni teknolojilerde ihtiyaç duyulan nitelikte ileri malzemelerin tasarlanmasını ve geliştirilmesini amaçlayan disiplinlerarası bir bilim ve mühendislik dalı olmasından dolayı Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendislerinin iş olanakları oldukça geniş bir yelpazeye yayılmaktadır. Bu bölümden mezun olan mühendisler savunma endüstrisinden sağlık sektörüne, uzay, otomotiv, beyaz eşya, kimya, tekstil, plastik, elektronik, ve tüm malzeme üretim sanayii gibi pek çok sektörde mühendis olarak iş bulma imkanına sahiptir. Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği disiplinlerarası bir bölüm olmasının bir diğer avantajı ise mezunlara yurtiçi ve yurtdışında yüksek lisans veya doktora programlarında yer alma olanağı sağlamasıdır.
Bölümümüz mezunlarının çalışabileceği bazı örnek endüstri kolları:
- Havacılık ve Savunma sanayi (Aselsan, TAI, TEI, Roketsan Türk Havacılık ve Uzay Sanayi, Türk Silahlı Kuvvetleri vb.) Makine imalat sanayi
- Otomotiv ve otomotiv yan sanayi (Fiat, Toyota, Ford, Temsa, Otokar, BMW vb.)
- Beyaz eşya sanayi (Vestel, Arçelik, Bosch vb.)
- Üretim metalurjisi sanayi (Demir-Çelik Üretimi) (Erdemir, Karabük, İsdemir vb.)
- Demirdışı metal üretimi sanayi (Alüminyum, bakır vb.)
- Metal şekillendirme ve işleme sanayi (MKE, çok sayıda özel firma)
- Cam, seramik ve refrakter sanayi (Paşabahçe, Gürallar, Kütahya Poselen, Şişecam vb.)
- Polimer sanayi (Ürosan, plastik üretimi yapan sanayiler vb.)
- Yarı-iletken sanayi (Güneş pili üretim sanayi vb.)
- Gemi imalat sanayi (Tersaneler)
- Enerji sanayi (Termik santraller vb.)
- Elektrik-Elektronik malzeme üretimi
- Sağlık Sektörü (Biomedikal malzeme üretimi)
- Kalite kontrol ve gözetim şirketleri
- Kamuda uzman / uzman yard. Kadroları
- Nanoteknolojinin uygulandığı ilaç, kozmotik, boya vb sektörlerde üretim ve geliştirme alanları
- Üniversiteler ve Araştırma Merkezleri
- Özel sektör Ar-Ge ve ürün geliştirme merkezleri,
- Laboratuvarlarda test ve tanımlama, cihazların kullanımı
- Danışmanlık
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030030493 | |
Qualification Title | Bachelor of Science Degree in Materials Science and Nanotechnology Engineering | |
Awarding Body | Yeditepe University | |
Awarding Body Contact | İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://yeditepe.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Materials (glass, paper, plastic and wood) | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | The aim of the program is to train engineers who are well educated at national and international levels in the field of materials science and nanotechnology, are equipped with theoretical and practical knowledge, are creative, ethical, care about social, environmental and public interest, and are prone to teamwork. It is aimed for graduates to be accepted and productive engineers by government institutions or private sector companies, and for those who aim for postgraduate education to be accepted by distinguished universities in Turkey and around the world. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces. This program is also offered as a full scholarship. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info | Exam (Quiz, Midterm, Final), Experiment, Homework, Project. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs;
1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. | |
Access Requirements | Prospective students of the department must complete the procedures / pass the exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for horizontal transfer. Students' applications are examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied. More detailed information about admission to the university is available in the Yeditepe University Promotional Catalog and the University website. Within the scope of student exchange programs approved by the university and whose conditions are determined by an agreement, students from abroad can take courses within the program. They can take courses taught in English. The student taking the course must have taken the prerequisite courses or their equivalents. All courses in the program curriculum are conducted in English. | |
Conditions for Success | Students studying in this program must have a minimum of 141 course credits and 240 ECTS credits and a GPA of at least 2.00 out of 4.00 in order to graduate. The graduation project coded MSN492 from these courses provides the student with the opportunity to apply the knowledge learned throughout the program to an engineering project. Additionally, for graduation, the student must successfully complete a 20-day compulsory internship in an organization approved by the department. This compulsory internship is also listed under the code MSN400 in the courses table. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Since it is an interdisciplinary branch of science and engineering that aims to design and develop advanced materials needed in new technologies, job opportunities for Materials Science and Nanotechnology Engineers span a wide range. Engineers who graduate from this department have the opportunity to find jobs as engineers in many sectors such as the defense industry, healthcare sector, aerospace, automotive, white goods, chemistry, textile, plastics, electronics, and all material production industries. Another advantage of Materials Science and Nanotechnology Engineering being an interdisciplinary department is that it provides graduates with the opportunity to take part in master's or doctoral programs at home and abroad. Some example industries where graduates of our department can work:
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid perpetually. | |
Url | Open Address |
TR0030030493
ISCO:08
ISCO:08
The aim of the program is to train engineers who are well educated at national and international levels in the field of materials science and nanotechnology, are equipped with theoretical and practical knowledge, are creative, ethical, care about social, environmental and public interest, and are prone to teamwork. It is aimed for graduates to be accepted and productive engineers by government institutions or private sector companies, and for those who aim for postgraduate education to be accepted by distinguished universities in Turkey and around the world.
Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces.
This program is also offered as a full scholarship.
- Adequate knowledge of mathematics, science and related engineering discipline-specific subjects
- Ability to use theoretical and applied knowledge in these fields in complex engineering problems
- Ability to identify, define, formulate and solve complex engineering problems
- Ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose
- Ability to design a complex system, process, device or product to meet specific requirements, under realistic constraints and conditions
- Ability to apply modern design methods for this purpose
- Ability to develop, select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications;
- Ability to use information technologies effectively
- Ability to design experiments to examine complex engineering problems or discipline-specific research topics
- Ability to conduct experiments, collect data, analyze and interpret results
- Ability to work effectively in interdisciplinary teams
- Ability to work effectively in multidisciplinary teams
- Ability to work independently
- Ability to communicate effectively verbally and in written Turkish
- Knowledge of at least one foreign language
- Ability to write effective reports and understand written reports and prepare design and production reports
- Ability to make effective presentations
- Ability to give and receive clear and understandable instructions
- Awareness of the necessity of lifelong learning; The ability to follow developments in science and technology and constantly renew itself
- Ability to access information
- Acting in accordance with ethical principles, awareness of professional and ethical responsibility
- Information about standards used in engineering practices
- Knowledge of project management, risk management and change management
- Awareness about entrepreneurship and innovation
- Information about sustainable development
- Information about the effects of engineering practices on health, environment and security at universal and social dimensions
- Information about the problems of the age reflected in the field of engineering
- Awareness of the legal consequences of engineering solutions
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Reading and writing competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
Exam (Quiz, Midterm, Final), Experiment, Homework, Project.
In order to monitor the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Prospective students of the department must complete the procedures / pass the exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for horizontal transfer. Students' applications are examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied. More detailed information about admission to the university is available in the Yeditepe University Promotional Catalog and the University website.
Within the scope of student exchange programs approved by the university and whose conditions are determined by an agreement, students from abroad can take courses within the program. They can take courses taught in English. The student taking the course must have taken the prerequisite courses or their equivalents. All courses in the program curriculum are conducted in English.
Since it is an interdisciplinary branch of science and engineering that aims to design and develop advanced materials needed in new technologies, job opportunities for Materials Science and Nanotechnology Engineers span a wide range. Engineers who graduate from this department have the opportunity to find jobs as engineers in many sectors such as the defense industry, healthcare sector, aerospace, automotive, white goods, chemistry, textile, plastics, electronics, and all material production industries. Another advantage of Materials Science and Nanotechnology Engineering being an interdisciplinary department is that it provides graduates with the opportunity to take part in master's or doctoral programs at home and abroad.
Some example industries where graduates of our department can work:
- Aviation and Defense industry (Aselsan, TAI, TEI, Roketsan Turkish Aerospace Industry, Turkish Armed Forces, etc.) Machinery manufacturing industry
- Automotive industry and OEMs (Fiat, Toyota, Ford, Temsa, Otokar, BMW etc.)
- White goods industry (Vestel, Arçelik, Bosch etc.)
- Production metallurgy industry (Iron-Steel Production) (Erdemir, Karabük, İsdemir etc.)
- Non-ferrous metal production industry (Aluminum, copper, etc.)
- Metal forming and processing industry (MKE, many private companies)
- Glass, ceramics and refractory industry (Paşabahçe, Gürallar, Kütahya Poselen, Şişecam etc.)
- Polymer industry (Ürosan, industries producing plastic, etc.)
- Semiconductor industry (Solar cell production industry, etc.)
- Ship manufacturing industry (Shipyards)
- Energy industry (Thermal power plants, etc.)
- Electrical-electronic material production
- Health Sector (Biomedical material production)
- Quality control and inspection companies
- Expert / expert assistant in the public sector. Squads
- Production and development areas in pharmaceutical, cosmotic, paint, etc. sectors where nanotechnology is applied
- Universities and Research Centers
- Private sector R&D and product development centers,
- Testing and identification in laboratories, use of testing and characterization devices
- Consultancy
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid perpetually.