Yeterlilik Kodu | TR0030220904 | |
Yeterlilik Adı | Maliye Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Finans, bankacılık ve sigorta | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Maliye Yüksek lisans programının amacı, başta kamu sektörü olmak üzere, özel sektör kuruluşlarında uzman olarak çalışacaklara mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi alanında ileri düzey becerileri kazandırmayı; öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini artırmayı, doktora çalışmalarına hazırlamayı hedeflemektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Derlser dönemlik olup her yarıyılda bir vize sınavı ve bir final sınavı uygulanır. Ayrıca ders akışı sırasında, öğrencilerden çeşitli ödevler ve sunumlar hazırlamaları beklenir. Geçme notu 70dir. Ortalamayı hesaplamak için, ara sınavın yüzde 40ı ve final sınavının yüzde 60ı baz alınmaktadır. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ve YÖK tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Programa öğrenci kabulü ve başvuru koşulları akademik dönem başlamadan önce Sosyal Bilimler Enstitüsü Internet adresinde yayınlanmaktadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları (örneğin Erasmus) kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler Enstitü Anabilim Dalında İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir. Bu kapsamda Üniversitemize gelmek isteyen öğrenciler programa başvuru ve kayıt işlemlerini Dış İlişkiler Şube Müdürlüğü Erasmus Ofisine yapmaktadırlar. Başvuru süreci ve işlemler ile ilgili detaylı bilgiler Erasmus Ofisinin internet adresine mevcuttur. | |
Başarma Şartları | Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yüksek Lisans Maliye, İktisat gibi alanlarda akademik kariyer yapmak için doğru yönde atılmış bir adımdır. Ayrıca, verilen derslerde akademik bilgi yanında eleştirisel düşünme, yorum yapabilme ve analiz teknikleri üzerinde durulmaktadır. Bu sayede öğrencilerimiz iş başvuruları ve mülakatlarda avantaj sağlayabilmektedir. Gerçekten de birçok öğrencimiz Yüksek Lisans yaparken iş sınavlarına katılarak akademik ortamın oluşturduğu avantajlardan yararlanmakta ve bu sınavlarda başarılı olmaktadırlar. Mezunlar, kamu kesimi ve özel sektörde çalışma imkânına sahiptirler. Kamu kesiminde Maliye Müfettişliği, Hesap Uzmanlığı, Kontrolörlük, Hazine Müsteşarlığı ve Dış Ticaret Müsteşarlığında uzmanlık, bankalarda müfettişlik gibi görevler yapabilmektedir. Özel sektörde ise bankalarda müfettişlik ve uzmanlık, şirketlerde vergi danışmanlığı, mali müşavirlik ve serbest muhasebecilik belli başlı iş alanları olarak sayılabilir. Maliye Anabilim dalında Yüksek Lisans yapmak, iş hayatına atılmış kişilerin de uzmanlık alanları ile ilgili yeni bilgi ve gelişmelere ulaşmalarını sağlayarak başarılarını artıracak ve mesleklerinde yükselmelerinde önemli bir basamak oluşturacaktır. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Maliye bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220904
ISCO:08
ISCO:08
Maliye Yüksek lisans programının amacı, başta kamu sektörü olmak üzere, özel sektör kuruluşlarında uzman olarak çalışacaklara mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi alanında ileri düzey becerileri kazandırmayı; öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini artırmayı, doktora çalışmalarına hazırlamayı hedeflemektedir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri
- Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma
- Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma
- Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme
- Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma
- Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme
- Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Derlser dönemlik olup her yarıyılda bir vize sınavı ve bir final sınavı uygulanır. Ayrıca ders akışı sırasında, öğrencilerden çeşitli ödevler ve sunumlar hazırlamaları beklenir. Geçme notu 70dir. Ortalamayı hesaplamak için, ara sınavın yüzde 40ı ve final sınavının yüzde 60ı baz alınmaktadır. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ve YÖK tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Programa öğrenci kabulü ve başvuru koşulları akademik dönem başlamadan önce Sosyal Bilimler Enstitüsü Internet adresinde yayınlanmaktadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları (örneğin Erasmus) kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler Enstitü Anabilim Dalında İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir. Bu kapsamda Üniversitemize gelmek isteyen öğrenciler programa başvuru ve kayıt işlemlerini Dış İlişkiler Şube Müdürlüğü Erasmus Ofisine yapmaktadırlar. Başvuru süreci ve işlemler ile ilgili detaylı bilgiler Erasmus Ofisinin internet adresine mevcuttur.
Yüksek Lisans Maliye, İktisat gibi alanlarda akademik kariyer yapmak için doğru yönde atılmış bir adımdır. Ayrıca, verilen derslerde akademik bilgi yanında eleştirisel düşünme, yorum yapabilme ve analiz teknikleri üzerinde durulmaktadır. Bu sayede öğrencilerimiz iş başvuruları ve mülakatlarda avantaj sağlayabilmektedir. Gerçekten de birçok öğrencimiz Yüksek Lisans yaparken iş sınavlarına katılarak akademik ortamın oluşturduğu avantajlardan yararlanmakta ve bu sınavlarda başarılı olmaktadırlar. Mezunlar, kamu kesimi ve özel sektörde çalışma imkânına sahiptirler.
Kamu kesiminde Maliye Müfettişliği, Hesap Uzmanlığı, Kontrolörlük, Hazine Müsteşarlığı ve Dış Ticaret Müsteşarlığında uzmanlık, bankalarda müfettişlik gibi görevler yapabilmektedir. Özel sektörde ise bankalarda müfettişlik ve uzmanlık, şirketlerde vergi danışmanlığı, mali müşavirlik ve serbest muhasebecilik belli başlı iş alanları olarak sayılabilir. Maliye Anabilim dalında Yüksek Lisans yapmak, iş hayatına atılmış kişilerin de uzmanlık alanları ile ilgili yeni bilgi ve gelişmelere ulaşmalarını sağlayarak başarılarını artıracak ve mesleklerinde yükselmelerinde önemli bir basamak oluşturacaktır. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Maliye bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220904 | |
Qualification Title | Maliye (YL/Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Finance, banking and insurance | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Having theoretical and legal knowledge about taxation processes and using them in the working environment, having basic knowledge on taxation processes, calculation of taxes, tax crimes and penalties, tax disputes and issuing tax returns. have sufficient knowledge of finance, law, economics, business administration and accounting. To have a good grasp of the issues related to public expenditures and public borrowing and to interpret them - To gain the ability to understand and use basic information on economic and financial issues, to evaluate and comment, to analyze economic and financial developments, to express opinions on financial issues, to find solutions to various financial problems. To have theoretical knowledge about public economy, finance theory, financial management and control of the public sector, and budget theory and applications and to be able to analyze on this subject. To be able to develop a strategic approach that has numerical and statistical research skills and thinking ability, can predict the consequences of decisions to be taken and make correct predictions, and considers cause-effect relationships. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | One written midterm exam and one written final exam are scheduled at each semester. In addition, during the course of the course, students are expected to prepare various assignments and presentations. The passing grade is 70. To calculate the average, 40 percent of the midterm and 60 percent of the final exam are taken as the basis. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students, willing to enrol in this graduate programme, must comply with the legal and academic requirements to access the studies in The Kırıkkale University according to the process established by the YÖK (Higher Education Council) regulations. The detail information about the application (once or sometimes twice a year) and access requirements are released before academic year starts on its web site. Students who have started studies in other universities within or outside of the country may apply for their recognition. The recognition record is unique for each student and therefore the procedure is carried out accordingly before the start of each academic year. Under an established exchanges program or one approved by the University, exchange students from abroad may be accepted for studies on the courses taught in English. Or, if they are confident in Turkish, they may then enrol in any courses, running in Turkish, shown on the Course Structure diagram. For example, Erasmus students from abroad want to spend one term or two terms in a graduate programme at Kırıkkale University should apply to International Relation Office. The detail information on the application procedure is given in their web site. | |
Conditions for Success | Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Doing a Master’s degree in this area is the right step for having an academic career in the field of Public Finance and Economics. Besides academic training, the program provides students to enhance their analytical skills, critical thinking and their performance to comment. Many of our students simply take the advantages of academical surroundings for finding jobs. Graduates have the opportunity to work both in the public sector and in the private sector. In the public sector, the graduates can work as a public inspector, state auditor, controller, and specialist in Undersecretariat of Treasury, specialist in Undersecretariat for Foreign Trade and inspector in state banks. In private sector tax consultant, certified public accountant and chartered accountant, inspector or specialist in private banks are some of the professions for the graduates. Also, doing a master’s degree for working people is considerable for accessing new information, improving their knowledge, for an increasing success in their speciality while being an important step for their career. Upon a successful completion of the programme, student may continue with doctoral study in the same or similar scientific areas, which may accept students from the science of Finance. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220904
Having theoretical and legal knowledge about taxation processes and using them in the working environment, having basic knowledge on taxation processes, calculation of taxes, tax crimes and penalties, tax disputes and issuing tax returns. have sufficient knowledge of finance, law, economics, business administration and accounting. To have a good grasp of the issues related to public expenditures and public borrowing and to interpret them - To gain the ability to understand and use basic information on economic and financial issues, to evaluate and comment, to analyze economic and financial developments, to express opinions on financial issues, to find solutions to various financial problems. To have theoretical knowledge about public economy, finance theory, financial management and control of the public sector, and budget theory and applications and to be able to analyze on this subject. To be able to develop a strategic approach that has numerical and statistical research skills and thinking ability, can predict the consequences of decisions to be taken and make correct predictions, and considers cause-effect relationships.
One written midterm exam and one written final exam are scheduled at each semester. In addition, during the course of the course, students are expected to prepare various assignments and presentations. The passing grade is 70. To calculate the average, 40 percent of the midterm and 60 percent of the final exam are taken as the basis. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate.
Students, willing to enrol in this graduate programme, must comply with the legal and academic requirements to access the studies in The Kırıkkale University according to the process established by the YÖK (Higher Education Council) regulations. The detail information about the application (once or sometimes twice a year) and access requirements are released before academic year starts on its web site. Students who have started studies in other universities within or outside of the country may apply for their recognition. The recognition record is unique for each student and therefore the procedure is carried out accordingly before the start of each academic year. Under an established exchanges program or one approved by the University, exchange students from abroad may be accepted for studies on the courses taught in English. Or, if they are confident in Turkish, they may then enrol in any courses, running in Turkish, shown on the Course Structure diagram. For example, Erasmus students from abroad want to spend one term or two terms in a graduate programme at Kırıkkale University should apply to International Relation Office. The detail information on the application procedure is given in their web site.
Doing a Master’s degree in this area is the right step for having an academic career in the field of Public Finance and Economics. Besides academic training, the program provides students to enhance their analytical skills, critical thinking and their performance to comment. Many of our students simply take the advantages of academical surroundings for finding jobs. Graduates have the opportunity to work both in the public sector and in the private sector. In the public sector, the graduates can work as a public inspector, state auditor, controller, and specialist in Undersecretariat of Treasury, specialist in Undersecretariat for Foreign Trade and inspector in state banks. In private sector tax consultant, certified public accountant and chartered accountant, inspector or specialist in private banks are some of the professions for the graduates. Also, doing a master’s degree for working people is considerable for accessing new information, improving their knowledge, for an increasing success in their speciality while being an important step for their career. Upon a successful completion of the programme, student may continue with doctoral study in the same or similar scientific areas, which may accept students from the science of Finance.
Qualification is continuous