Yeterlilik Kodu | TR0030218972 | |
Yeterlilik Adı | Maliye Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Finans, bankacılık ve sigorta | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her yarıyılda Arasınav, Mazaret Sınavı, Yarıyılsonu Sınavı ve Bütünleme Sınavı olmak üzere 4 sınav hakkı verilir. Öğrencinin Başarısı Bağıl Değerlendirme Sistemine göre değerlendirilir.Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin başarı notu; ara sınav notunun % 40’ı ile yarıyıl sonu sınavı notunun % 60’ı alınarak belirlenir. Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; 1.Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD notu alarak minimum 120 AKTS kredisinden başarılı olmaları 2. 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları 3. Zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | T.C. vatandaşları, YKS(Yükseköğretim Kurumları Sınavı) tarafından üniversitelere giriş için yapılan sınav sonuçları dikkate alınarak yerleştirilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine’e göre kabul edilirler. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; 1.Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD notu alarak minimum 120 AKTS kredisinden başarılı olmaları 2. 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları 3. Zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; 1.Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD notu alarak minimum 120 AKTS kredisinden başarılı olmaları 2. 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları 3. Zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olanlar, iki yıllık ön lisans diplomasına sahip “Maliye Meslek Elemanı” unvanı alarak görev yaparlar. Maliye Programı mezunları için iş olanakları oldukça geniştir. Program mezunları genellikle kamu sektöründe istihdam edilmekle birlikte, özel sektörde özellikle muhasebe, mali müşavirlik ve diğer birçok alanda çalışma imkanına sahiptirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218972
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Mali ve iktisadi konularla ilgili temel kavramsal bilgileri anlama, eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme, analiz edebilme ve yorum yapabilme yeteneği elde eder.
- Alanında nitel ve nicel araştırma yapabilme yöntem ve bilgisine sahip olmak, ulaştığı bulguları yorumlayabilme ve sunabilme bilgi ve becerisini kazandırmak.
- Vergilendirme süreciyle ilgili teorik ve hukuki bilgilere sahip olup, pratikte vergi sistemlerinin işleyişini anlayarak, yorum yapabilir ve vergisel gelişmeleri takip edebilir.
- Kamusal faaliyetlerin bireyler ve kurumlar üzerindeki etkilerini değerlendirmek, irdelemek ve öneriler getirmek.
- Alanında edindiği teorik bilgileri güncel ekonomik ve mali olaylara ve gelişmelere uygulayabilmek.
- Harcama hukuku ve vergi hukuku alanında yetkinlik kazandırmak.
- Kamuda denetim süreçlerinin koordinasyonunu ve kavranmasını kolaylaştırmak ve böylece kıt kaynakların kullanılmasında etkinlik sağlamak.
- Kamu ya da özel sektörde ulusal ve uluslararası düzeyde vergiye ilişkin alanlarda (mali müşavirlik, vergi yargıçlığı, inceleme elemanlığı, gelir uzmanlığı vb.) çalışabilecek donanıma sahip olmak.
- Maliye, iktisat, siyaset, hukuk ve işletme bilimi alanlarında ulusal ya da uluslararası yayınları takip etme, yorumlayabilme yeteneğini kazandırmak.
- Kültürel, sosyal ve etik değerler temelinde değişimi ve yeniliği takip ederek, beşeri sermaye birikimini artırabilme yeteneğine sahip olur.
- Uluslararası ekonomik gelişmelerin kamu ekonomisi üzerindeki etkilerini değerlendirebilecek bilgi düzeyine sahip olmak.
- Bireylerin kamu ve özel kesimde meslektaşları ile etkili iletişim kurabilmelerini sağlayabilecek alt yapıyı oluşturmak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her yarıyılda Arasınav, Mazaret Sınavı, Yarıyılsonu Sınavı ve Bütünleme Sınavı olmak üzere 4 sınav hakkı verilir. Öğrencinin Başarısı Bağıl Değerlendirme Sistemine göre değerlendirilir.Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin başarı notu; ara sınav notunun % 40’ı ile yarıyıl sonu sınavı notunun % 60’ı alınarak belirlenir. Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; 1.Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD notu alarak minimum 120 AKTS kredisinden başarılı olmaları 2. 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları 3. Zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
T.C. vatandaşları, YKS(Yükseköğretim Kurumları Sınavı) tarafından üniversitelere giriş için yapılan sınav sonuçları dikkate alınarak yerleştirilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine’e göre kabul edilirler. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf
Programdan mezun olanlar, iki yıllık ön lisans diplomasına sahip “Maliye Meslek Elemanı” unvanı alarak görev yaparlar. Maliye Programı mezunları için iş olanakları oldukça geniştir. Program mezunları genellikle kamu sektöründe istihdam edilmekle birlikte, özel sektörde özellikle muhasebe, mali müşavirlik ve diğer birçok alanda çalışma imkanına sahiptirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030218972 | |
Qualification Title | Maliye Associate | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Finance, banking and insurance | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To understand the basic conceptual information about the fiscal and economic issues, to have the ability to make critical analysis and comment. Students will have adequate knowledge and methodology to carry out quantitative and qualitative research and to present and comment on the findings. To have information about the process of taxation, understand the functioning of tax systems in practice, be able to interpreting these issues and to follow the developments regarding taxation. Students will be able to examine, assess the effects of public activities on individuals and public institutions and to provide alternative proposals. Students will be able to apply acquired theoretical knowledge to current economic and financial events and developments. Students will attain a better understanding in the field of expenditure and tax law. Students will be able to facilitate the comprehension and coordination of the audit process in the public sector, thus ensuring efficiency in the use of scarce resources. Students will have the qualifications necessary to work in the area of taxation (certified public accountant, tax inspector, tax judge, revenue controller etc.) in the public and/or private sector and on national and international platforms. Students will be able to follow and interpret national and international publications in the fields of public finance, economics, law, political science and business administration. Be able to follow the change and innovation to increase his/her own human capital without ignoring the cultural, social and ethical values. Students will have the necessary knowledge to evaluate the effects of international economic developments on public economy. Students will be able to provide background information for individuals to effectively communicate with their colleagues in the public and private sector. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Each semester exam, Make-up exam, final exam and Final exam are given the right to be four exams. According to Relative Assessment System of Student Achievement değerlendirilir.Sınavlar out of 100 evaluated. A course grade, mid-term exam and final exam 40% of grade determined by 60% To graduate from this program, the students are required to; • Succeed by getting at least DD score in all courses of 120 ECTS • Get at least 2.00 on a 4.00 GPA • Complete the compulsory internship in a specified time | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | T. C. citizens are placed on the basis of the exam results made for entrance to universities by YKS (Higher Education Institutions Examination). Foreign students are accepted according to the Application, Acceptance and Registration Directive of Foreign Students. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf | |
Conditions for Success | To graduate from this program, the students are required to; • Succeed by getting at least DD score in all courses of 120 ECTS • Get at least 2.00 on a 4.00 GPA • Complete the compulsory internship in a specified time To graduate from this program, the students are required to; • Succeed by getting at least DD score in all courses of 120 ECTS • Get at least 2.00 on a 4.00 GPA • Complete the compulsory internship in a specified time | |
Progression Paths (Relationship Type) | Those graduating from this programme work as financier with associate diploma. There are many employment opportunities for those graduating from public finance programme. Gradutes from this programme are generally employed in public sector.On the other hand, They have opportunities to work especially in the areas of accounting and public accounting office in private sector, and to work in the many other areas of private sector. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030218972
To understand the basic conceptual information about the fiscal and economic issues, to have the ability to make critical analysis and comment. Students will have adequate knowledge and methodology to carry out quantitative and qualitative research and to present and comment on the findings. To have information about the process of taxation, understand the functioning of tax systems in practice, be able to interpreting these issues and to follow the developments regarding taxation. Students will be able to examine, assess the effects of public activities on individuals and public institutions and to provide alternative proposals. Students will be able to apply acquired theoretical knowledge to current economic and financial events and developments. Students will attain a better understanding in the field of expenditure and tax law. Students will be able to facilitate the comprehension and coordination of the audit process in the public sector, thus ensuring efficiency in the use of scarce resources. Students will have the qualifications necessary to work in the area of taxation (certified public accountant, tax inspector, tax judge, revenue controller etc.) in the public and/or private sector and on national and international platforms. Students will be able to follow and interpret national and international publications in the fields of public finance, economics, law, political science and business administration. Be able to follow the change and innovation to increase his/her own human capital without ignoring the cultural, social and ethical values. Students will have the necessary knowledge to evaluate the effects of international economic developments on public economy. Students will be able to provide background information for individuals to effectively communicate with their colleagues in the public and private sector.
Each semester exam, Make-up exam, final exam and Final exam are given the right to be four exams. According to Relative Assessment System of Student Achievement değerlendirilir.Sınavlar out of 100 evaluated. A course grade, mid-term exam and final exam 40% of grade determined by 60% To graduate from this program, the students are required to; • Succeed by getting at least DD score in all courses of 120 ECTS • Get at least 2.00 on a 4.00 GPA • Complete the compulsory internship in a specified time
T. C. citizens are placed on the basis of the exam results made for entrance to universities by YKS (Higher Education Institutions Examination). Foreign students are accepted according to the Application, Acceptance and Registration Directive of Foreign Students. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf
Those graduating from this programme work as financier with associate diploma. There are many employment opportunities for those graduating from public finance programme. Gradutes from this programme are generally employed in public sector.On the other hand, They have opportunities to work especially in the areas of accounting and public accounting office in private sector, and to work in the many other areas of private sector.
Qualification is continuous