Yeterlilik Kodu

TR0030032720

Yeterlilik Adı
Makine (Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiNamık Kemal, Kampüs Cad No:1, 59030 Süleymanpaşa/Tekirdağ
Sorumlu Kurum URLhttp://www.nku.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mekanik ve metal ticareti
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 3115.13

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Teknolojinin gelişmesi insanın ve insanlığın yaşam kalitesini yükseltmesini, insanın kendisine ve çevresine daha fazla zaman ayırmasını sağlamıştır. Makineler, insanların hayatını kolaylaştıran, yaşam kalitesini yükselten en önemli unsurlardan biridir. Makine teknolojisi alanı ekonomik kalkınmanın temelidir. Ülkemizde ve dünyada hızla ilerlemektedir, getirisi ve katma değeri de ekonominin lokomotifi durumundadır. Programın amacı bu alanda çalışacak nitelikli ara eleman yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları
  • Derslikler, Makine Atölyeleri ve Çevrimiçi.
  • Öğrenme örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; zorunlu staj ilgili komu ve özel kuruluşlarda yapılmaktadır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler ile uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek, öğrendiklerini yazılı ve sözlü olarak sunabilmek.
  • Makine alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek.
  • Makine alanındaki konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve sürdürülebilirlik bilincine sahip olmak.
  • Makine alanındaki konularda, sosyal sorumluluk, etik ve kültürel değerler ile sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak, kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalık geliştirmek.
  • Makine alanından bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeyi, öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek.
  • Makine alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama, analitik ve matematiksel hesaplamaları yapmayı ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken güncel ve teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek.
  • Makine alanında tasarımları, uygulamaları, arıza ve mekanik bakımla ile ilgili bilgileri çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek.
  • Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek.
  • Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilmek.
  • Yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

Ayrıca eğitim görmekte olan öğrencilerin, Avrupa Birliği ülkelerinde uygulanmakta olan AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) kredi sistemine geçilmiş olup öğrencilerin her bir ders için ders saati dışında da ilgili konuya ayırdıkları zaman ölçülmeye çalışılmaktadır. Tüm bunların sonunda dönem içi ve dönem sonu değerlendirme sistemleriyle (Vize ve Final sınavları ile kısa sınav, ödev, uygulama, sunum vb.) öğrencilerin başarı durumları sisteme öğretim üyeleri tarafından girilerek bilgisayar ortamında da internet aracılığıyla duyurulmaktadır. Son değerlendirme ise söz konusu dersi alan tüm öğrencilerin başarı düzeyleri bağıl değerlendirme sistemiyle gruplandırılarak aşağıdaki harf notlarına göre transkriptlerine yansımaktadır. Öğrencilerin derslerde almış oldukları notlar sisteme girilirken bağıl değerlendirme üzerinden gruplandırılarak aşağıdaki tabloda belirtilen harf karşılıklarına göre sistem tarafından yayınlanmaktadır.

 

Bağıl değerlendirme ve mutlak değerlendirme yönteminde harfli notların katsayıları aşağıdaki tabloya göre belirlenir:

 

100 Puan üzerinden değeri                   Harfli notu                   Katsayı

                      90-100                                  AA                           4.00

                       80-89                                   BA                           3.50

                       70-79                                   BB                           3.00

                       65-69                                   CB                           2.50

                       60-64                                   CC                           2.00

                       50-59                                   DD                           1.50

                       30-49                                   FD                           1.00

                         0-29                                   FF                            0.00

 

Toplamda 2 yıl olan eğitim süresi sonunda, gerekli tüm dersleri başarıyla tamamlayarak toplam kredilerini tamamlamış olan öğrencilere ön lisans diploması verilmektedir. Makine Programı’ndaki her bir öğrencinin programı tamamlayabilmesi ve mezuniyet için gerekli koşulları sağlayabilmesi için en az 120 AKTS kredisi alması gerekmektedir. Alınması gereken toplam kredi miktarının en az %25’i seçmeli derslerden oluşur. Ayrıca öğrencinin genel not ortalamasının ise en az 2.00 ve üzeri olması (harf notu olarak CC ve üzeri) gereklidir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

 Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

MEDEK (Mesleki Eğitim ve Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon Süresi: 01.01.2025 / 31.12.2026

Giriş Şartı

Ortaöğretimden Mezun Olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Üniversite Giriş Sınavından Kontenjan dahilinde yeterli puan almak.

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

 “Makine” ön lisans programını başarı ile bitirenler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı’nda (DGS) başarılı oldukları takdirde, aşağıdaki lisans programlarına geçiş yapabilmektedirler:

  • Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği
  • Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği
  • İmalat Mühendisliği
  • Makine Mühendisliği
  • Makine ve İmalat Mühendisliği
  • Malzeme Bilimi ve Mühendisliği
  • Metalurji ve Malzeme Mühendisliği
  • Otomotiv Mühendisliği
  • Tarım Makineleri

Meslek dalında istihdam imkânları oldukça çeşitlidir. Dünyada ve ülkemizde sektördeki kalifiye eleman sıkıntısı oldukça fazladır. Dolayısıyla iş bulma sıkıntısı yoktur. Alanda çalışanların gelir düzeyleri ülke standartlarının üzerindedir. 
Bu mesleği yapan kişiler; makine tasarımı ve imalâtı yapan, her türlü imalât yapım ve komple resimlerini bilgisayar ortamında çizebilen, bakım ve kullanım katalogu hazırlayabilen büro elemanları olarak, kamu ve özel sektörde iş bulma imkânına sahiptirler.
Her türlü kalıp imalatında, talaşlı imalat yapan işletmelerde, otomotiv, kimya ve gıda ürünleri kalıpları yapımında, kamu ve özel sektörü kalıp fabrikalarında iş bulma imkânlarına sahiptirler. Konfeksiyon makineleri imalatı yapan fabrikalarda, konfeksiyon makineleri satış hizmeti veren firmalarda, konfeksiyon giyim imalatı yapan fason atölyelerinde, her türlü konfeksiyon giyim imalatı yapan fabrikalarda çalışabilirler. Kendilerine ait tamir ve bakım servisi de kurabilirler.

Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
    2. Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

                  2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

  1. Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği (31514 Sayı No’lu Yönetmelik)
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030032720


Yeterlilik Adı
Makine (Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Namık Kemal, Kampüs Cad No:1, 59030 Süleymanpaşa/Tekirdağ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 3115.13


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 3115.13


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Teknolojinin gelişmesi insanın ve insanlığın yaşam kalitesini yükseltmesini, insanın kendisine ve çevresine daha fazla zaman ayırmasını sağlamıştır. Makineler, insanların hayatını kolaylaştıran, yaşam kalitesini yükselten en önemli unsurlardan biridir. Makine teknolojisi alanı ekonomik kalkınmanın temelidir. Ülkemizde ve dünyada hızla ilerlemektedir, getirisi ve katma değeri de ekonominin lokomotifi durumundadır. Programın amacı bu alanda çalışacak nitelikli ara eleman yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları
  • Derslikler, Makine Atölyeleri ve Çevrimiçi.
  • Öğrenme örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; zorunlu staj ilgili komu ve özel kuruluşlarda yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler ile uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek, öğrendiklerini yazılı ve sözlü olarak sunabilmek.
  • Makine alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek.
  • Makine alanındaki konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve sürdürülebilirlik bilincine sahip olmak.
  • Makine alanındaki konularda, sosyal sorumluluk, etik ve kültürel değerler ile sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak, kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalık geliştirmek.
  • Makine alanından bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeyi, öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek.
  • Makine alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama, analitik ve matematiksel hesaplamaları yapmayı ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken güncel ve teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek.
  • Makine alanında tasarımları, uygulamaları, arıza ve mekanik bakımla ile ilgili bilgileri çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek.
  • Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek.
  • Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilmek.
  • Yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

Ayrıca eğitim görmekte olan öğrencilerin, Avrupa Birliği ülkelerinde uygulanmakta olan AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) kredi sistemine geçilmiş olup öğrencilerin her bir ders için ders saati dışında da ilgili konuya ayırdıkları zaman ölçülmeye çalışılmaktadır. Tüm bunların sonunda dönem içi ve dönem sonu değerlendirme sistemleriyle (Vize ve Final sınavları ile kısa sınav, ödev, uygulama, sunum vb.) öğrencilerin başarı durumları sisteme öğretim üyeleri tarafından girilerek bilgisayar ortamında da internet aracılığıyla duyurulmaktadır. Son değerlendirme ise söz konusu dersi alan tüm öğrencilerin başarı düzeyleri bağıl değerlendirme sistemiyle gruplandırılarak aşağıdaki harf notlarına göre transkriptlerine yansımaktadır. Öğrencilerin derslerde almış oldukları notlar sisteme girilirken bağıl değerlendirme üzerinden gruplandırılarak aşağıdaki tabloda belirtilen harf karşılıklarına göre sistem tarafından yayınlanmaktadır.

 

Bağıl değerlendirme ve mutlak değerlendirme yönteminde harfli notların katsayıları aşağıdaki tabloya göre belirlenir:

 

100 Puan üzerinden değeri                   Harfli notu                   Katsayı

                      90-100                                  AA                           4.00

                       80-89                                   BA                           3.50

                       70-79                                   BB                           3.00

                       65-69                                   CB                           2.50

                       60-64                                   CC                           2.00

                       50-59                                   DD                           1.50

                       30-49                                   FD                           1.00

                         0-29                                   FF                            0.00

 

Toplamda 2 yıl olan eğitim süresi sonunda, gerekli tüm dersleri başarıyla tamamlayarak toplam kredilerini tamamlamış olan öğrencilere ön lisans diploması verilmektedir. Makine Programı’ndaki her bir öğrencinin programı tamamlayabilmesi ve mezuniyet için gerekli koşulları sağlayabilmesi için en az 120 AKTS kredisi alması gerekmektedir. Alınması gereken toplam kredi miktarının en az %25’i seçmeli derslerden oluşur. Ayrıca öğrencinin genel not ortalamasının ise en az 2.00 ve üzeri olması (harf notu olarak CC ve üzeri) gereklidir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

 Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

MEDEK (Mesleki Eğitim ve Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon Süresi: 01.01.2025 / 31.12.2026


Giriş Şartı

Ortaöğretimden Mezun Olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Üniversite Giriş Sınavından Kontenjan dahilinde yeterli puan almak.


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

 “Makine” ön lisans programını başarı ile bitirenler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı’nda (DGS) başarılı oldukları takdirde, aşağıdaki lisans programlarına geçiş yapabilmektedirler:

  • Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği
  • Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği
  • İmalat Mühendisliği
  • Makine Mühendisliği
  • Makine ve İmalat Mühendisliği
  • Malzeme Bilimi ve Mühendisliği
  • Metalurji ve Malzeme Mühendisliği
  • Otomotiv Mühendisliği
  • Tarım Makineleri

Meslek dalında istihdam imkânları oldukça çeşitlidir. Dünyada ve ülkemizde sektördeki kalifiye eleman sıkıntısı oldukça fazladır. Dolayısıyla iş bulma sıkıntısı yoktur. Alanda çalışanların gelir düzeyleri ülke standartlarının üzerindedir. 
Bu mesleği yapan kişiler; makine tasarımı ve imalâtı yapan, her türlü imalât yapım ve komple resimlerini bilgisayar ortamında çizebilen, bakım ve kullanım katalogu hazırlayabilen büro elemanları olarak, kamu ve özel sektörde iş bulma imkânına sahiptirler.
Her türlü kalıp imalatında, talaşlı imalat yapan işletmelerde, otomotiv, kimya ve gıda ürünleri kalıpları yapımında, kamu ve özel sektörü kalıp fabrikalarında iş bulma imkânlarına sahiptirler. Konfeksiyon makineleri imalatı yapan fabrikalarda, konfeksiyon makineleri satış hizmeti veren firmalarda, konfeksiyon giyim imalatı yapan fason atölyelerinde, her türlü konfeksiyon giyim imalatı yapan fabrikalarda çalışabilirler. Kendilerine ait tamir ve bakım servisi de kurabilirler.


Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
    2. Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

                  2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

  1. Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği (31514 Sayı No’lu Yönetmelik)

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030032720

Qualification Title
Mechanics Associate Degree Diploma
Awarding BodyTekirdağ Namık Kemal University
Awarding Body ContactNamık Kemal, Campus Cad No:1, 59030 Süleymanpaşa/Tekirdağ
Awarding Body Urlhttp://www.nku.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMechanics and metal trades
National Occupation Classification

ISCO: 3115.13

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

The development of technology has enabled people and humanity to improve the quality of life and to allocate more time to themselves and their environment. Machines are one of the most important elements that make people's lives easier and improve the quality of life. The field of machine technology is the basis of economic development. It is progressing rapidly in our country and in the world, and its return and added value is the locomotive of the economy. The aim of the programme is to train qualified intermediate staff to work in this field.

Learning Environments
  • Classrooms, Machine Shops and Online.
  • Learning takes place in the form of formal and distance education. Also;  compulsory internship is carried out in related public and private organisations
Description
  • To have knowledge and skills in a field that is based on the qualifications gained in general or vocational secondary education and supported by courses above the secondary education level and application tools and equipment, and to show that one understands the basic concepts in that field, and to be able to present what one has learned in written and oral form.
  • To demonstrate that one has acquired the ability to identify problems and seek solutions related to unforeseen situations in machinery fieldwork.
  • To have awareness of occupational safety, worker health, environmental protection and sustainability in matters in the field of machinery.
  • To have knowledge and awareness of social responsibility, ethical and cultural values and social security rights on issues in the field of machinery, and to develop awareness on career management and lifelong learning.
  • To demonstrate that one can evaluate, learn and apply what one has learned with an analytical and critical approach, regardless of the field of machinery.
  • To be able to effectively define, collect, make and use analytical and mathematical calculations necessary for the solution of well-defined problems in the field of machinery; To demonstrate that one can use current and theoretical knowledge, manual and/or intellectual skills required in practical applications.
  • To be able to clearly explain information about designs, applications, malfunctions and mechanical maintenance in the field of machinery to colleagues, superiors and the people and groups he serves and to be able to work in a team.
  • To objectively evaluate and supervise the performance of employees under his/her responsibility.
  • To be able to use the software and hardware required by the profession, along with basic computer usage knowledge.
  • To have sufficient knowledge of a foreign language.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multi language competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

The passing grade at Tekirdag Namik Kemal University is 60 out of 100. However, the final or make-up exam result must be at least 50. Exams are evaluated on a full grade of 100. The semester / year-end grade of a course is the sum of 30% of the arithmetic average of the midterm or midterm exams and 70% of the grade taken in the semester / year-end exam or make-up exam. However, the semester / year-end grade of a course; Provided that it is decided by the relevant faculty / school board and announced at the beginning of the semester, it can be calculated between 30% and 50% of the arithmetic average of the midterm or midterm exams, between 70% and 50% of the grade taken in the semester / year-end or make-up exam, and the sum of the ratios can be calculated as 100%. As a result of the calculation, if the first number after the decimal point is less than five, it is increased to the lower integer, and if it is five or more than five, it is increased to the upper integer and finalised.

In addition, in order to ensure that the students receiving education receive an education in accordance with the ECTS (European Credit Transfer System), which is applied in European Union countries, applications in this direction have been initiated in the department. In this way, the ECTS credit system has been adopted and the time allocated by the students to the relevant subject for each course outside of class time is tried to be measured. At the end of all these, the success status of the students through mid-term and final evaluation systems (mid-term and final exams, quizzes, homework, practice, presentation, etc.) are entered into the system by the faculty members and announced on the computer environment via the internet. In the final evaluation, the success levels of all students taking the course in question are grouped by the relative evaluation system and reflected in their transcripts according to the letter grades below. The grades that the students have received in the courses are grouped according to the relative evaluation while entering the system and published by the system according to the letter equivalents specified in the table below.

 

The coefficients of letter grades in the relative and absolute evaluation method are determined according to the table below:

 

Value out of 100 points                    Letter grade                   Coefficient

                      90-100                                  AA                           4.00

                       80-89                                   BA                           3.50

                       70-79                                   BB                           3.00

                       65-69                                   CB                           2.50

                       60-64                                   CC                           2.00

                       50-59                                   DD                           1.50

                       30-49                                   FD                           1.00

                         0-29                                   FF                            0.00

 

At the end of the 2-year education period, students who successfully complete all the required courses and complete the total credits are awarded an associate degree. Each student in the Machine Programme is required to take at least 120 ECTS credits in order to complete the programme and meet the requirements for graduation. At least 25% of the total credits to be taken consists of elective courses. In addition, the overall grade point average of the student must be at least 2.00 and above (CC and above as a letter grade).

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2.Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student will be measured and evaluated is carried out in line with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK.

3.Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a associate degree.

4.Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

It is accredited by MEDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education). Accreditation Period: 01 January 2025 / 31 December 2026

Access Requirements

Graduating from Secondary Education and getting enough points from the University Entrance Examination conducted by the Measuring, Selection and Placement Center Selection and Placement Center within the quota.

Conditions for SuccessIn order to graduate, students studying in this programme must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful in all courses in the curriculum with a grade of at least DD/S. The minimum ECTS required for graduation is 120. Students are also required to complete their compulsory internships in the specified time and characteristics.
Progression Paths (Relationship Type)

Those who have successfully completed the ‘Machinery’ associate degree programme can transfer to the following undergraduate programmes if they are successful in the Vertical Transfer Examination conducted by OSYM:

- Naval Architecture and Marine Engineering

- Marine Machinery Management Engineering

- Manufacturing Engineering

- Mechanical Engineering

- Mechanical and Manufacturing Engineering

- Materials Science and Engineering

- Metallurgical and Materials Engineering

- Automotive Engineering

- Agricultural Machinery

Employment opportunities in the profession are quite diverse. In the world and in our country, the shortage of qualified personnel in the sector is quite high. Therefore, there is no problem of finding a job. The income levels of those working in the field are above the country standards.

People who do this profession have the opportunity to find a job in the public and private sectors as clerical staff who can design and manufacture machinery, draw all kinds of manufacturing and complete drawings in computer environment, prepare maintenance and usage catalogues.

They have the opportunity to find jobs in all kinds of mould manufacturing, machining enterprises, automotive, chemical and food products moulds, public and private sector mould factories. They can work in garment machinery manufacturing factories, garment machinery sales service companies, garment clothing manufacturing contract workshops, all kinds of garment clothing manufacturing factories. They can also establish their own repair and maintenance service.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

            1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and       Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major,    Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

            1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for       Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree         Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

            2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

3. Framework Regulation on Practical Training in Higher Education (Regulation No. 31514)

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030032720


Qualification Title
Mechanics Associate Degree Diploma

Awarding Body
Tekirdağ Namık Kemal University

Awarding Body Contact
Namık Kemal, Campus Cad No:1, 59030 Süleymanpaşa/Tekirdağ

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO: 3115.13


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 3115.13


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

The development of technology has enabled people and humanity to improve the quality of life and to allocate more time to themselves and their environment. Machines are one of the most important elements that make people's lives easier and improve the quality of life. The field of machine technology is the basis of economic development. It is progressing rapidly in our country and in the world, and its return and added value is the locomotive of the economy. The aim of the programme is to train qualified intermediate staff to work in this field.


Learning Environments
  • Classrooms, Machine Shops and Online.
  • Learning takes place in the form of formal and distance education. Also;  compulsory internship is carried out in related public and private organisations

Description
  • To have knowledge and skills in a field that is based on the qualifications gained in general or vocational secondary education and supported by courses above the secondary education level and application tools and equipment, and to show that one understands the basic concepts in that field, and to be able to present what one has learned in written and oral form.
  • To demonstrate that one has acquired the ability to identify problems and seek solutions related to unforeseen situations in machinery fieldwork.
  • To have awareness of occupational safety, worker health, environmental protection and sustainability in matters in the field of machinery.
  • To have knowledge and awareness of social responsibility, ethical and cultural values and social security rights on issues in the field of machinery, and to develop awareness on career management and lifelong learning.
  • To demonstrate that one can evaluate, learn and apply what one has learned with an analytical and critical approach, regardless of the field of machinery.
  • To be able to effectively define, collect, make and use analytical and mathematical calculations necessary for the solution of well-defined problems in the field of machinery; To demonstrate that one can use current and theoretical knowledge, manual and/or intellectual skills required in practical applications.
  • To be able to clearly explain information about designs, applications, malfunctions and mechanical maintenance in the field of machinery to colleagues, superiors and the people and groups he serves and to be able to work in a team.
  • To objectively evaluate and supervise the performance of employees under his/her responsibility.
  • To be able to use the software and hardware required by the profession, along with basic computer usage knowledge.
  • To have sufficient knowledge of a foreign language.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multi language competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

The passing grade at Tekirdag Namik Kemal University is 60 out of 100. However, the final or make-up exam result must be at least 50. Exams are evaluated on a full grade of 100. The semester / year-end grade of a course is the sum of 30% of the arithmetic average of the midterm or midterm exams and 70% of the grade taken in the semester / year-end exam or make-up exam. However, the semester / year-end grade of a course; Provided that it is decided by the relevant faculty / school board and announced at the beginning of the semester, it can be calculated between 30% and 50% of the arithmetic average of the midterm or midterm exams, between 70% and 50% of the grade taken in the semester / year-end or make-up exam, and the sum of the ratios can be calculated as 100%. As a result of the calculation, if the first number after the decimal point is less than five, it is increased to the lower integer, and if it is five or more than five, it is increased to the upper integer and finalised.

In addition, in order to ensure that the students receiving education receive an education in accordance with the ECTS (European Credit Transfer System), which is applied in European Union countries, applications in this direction have been initiated in the department. In this way, the ECTS credit system has been adopted and the time allocated by the students to the relevant subject for each course outside of class time is tried to be measured. At the end of all these, the success status of the students through mid-term and final evaluation systems (mid-term and final exams, quizzes, homework, practice, presentation, etc.) are entered into the system by the faculty members and announced on the computer environment via the internet. In the final evaluation, the success levels of all students taking the course in question are grouped by the relative evaluation system and reflected in their transcripts according to the letter grades below. The grades that the students have received in the courses are grouped according to the relative evaluation while entering the system and published by the system according to the letter equivalents specified in the table below.

 

The coefficients of letter grades in the relative and absolute evaluation method are determined according to the table below:

 

Value out of 100 points                    Letter grade                   Coefficient

                      90-100                                  AA                           4.00

                       80-89                                   BA                           3.50

                       70-79                                   BB                           3.00

                       65-69                                   CB                           2.50

                       60-64                                   CC                           2.00

                       50-59                                   DD                           1.50

                       30-49                                   FD                           1.00

                         0-29                                   FF                            0.00

 

At the end of the 2-year education period, students who successfully complete all the required courses and complete the total credits are awarded an associate degree. Each student in the Machine Programme is required to take at least 120 ECTS credits in order to complete the programme and meet the requirements for graduation. At least 25% of the total credits to be taken consists of elective courses. In addition, the overall grade point average of the student must be at least 2.00 and above (CC and above as a letter grade).


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2.Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student will be measured and evaluated is carried out in line with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK.

3.Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a associate degree.

4.Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

It is accredited by MEDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education). Accreditation Period: 01 January 2025 / 31 December 2026


Access Requirements

Graduating from Secondary Education and getting enough points from the University Entrance Examination conducted by the Measuring, Selection and Placement Center Selection and Placement Center within the quota.


Conditions for Success
In order to graduate, students studying in this programme must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful in all courses in the curriculum with a grade of at least DD/S. The minimum ECTS required for graduation is 120. Students are also required to complete their compulsory internships in the specified time and characteristics.

Progression Paths (Relationship Type)

Those who have successfully completed the ‘Machinery’ associate degree programme can transfer to the following undergraduate programmes if they are successful in the Vertical Transfer Examination conducted by OSYM:

- Naval Architecture and Marine Engineering

- Marine Machinery Management Engineering

- Manufacturing Engineering

- Mechanical Engineering

- Mechanical and Manufacturing Engineering

- Materials Science and Engineering

- Metallurgical and Materials Engineering

- Automotive Engineering

- Agricultural Machinery

Employment opportunities in the profession are quite diverse. In the world and in our country, the shortage of qualified personnel in the sector is quite high. Therefore, there is no problem of finding a job. The income levels of those working in the field are above the country standards.

People who do this profession have the opportunity to find a job in the public and private sectors as clerical staff who can design and manufacture machinery, draw all kinds of manufacturing and complete drawings in computer environment, prepare maintenance and usage catalogues.

They have the opportunity to find jobs in all kinds of mould manufacturing, machining enterprises, automotive, chemical and food products moulds, public and private sector mould factories. They can work in garment machinery manufacturing factories, garment machinery sales service companies, garment clothing manufacturing contract workshops, all kinds of garment clothing manufacturing factories. They can also establish their own repair and maintenance service.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

            1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and       Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major,    Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

            1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for       Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree         Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

            2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

3. Framework Regulation on Practical Training in Higher Education (Regulation No. 31514)


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address