Yeterlilik Kodu

TR0030033645

Yeterlilik Adı
Makine (Anadolu OSB MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumBaşkent Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.baskent.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mekanik ve metal ticareti
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak dört yarıyıllık bir programı

kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren

bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca ilgili staj ve işyeri uygulaması yerlerinde uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
  • Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
  • Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
  • Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Malzeme türlerini tanır, kullanılacak alana uygun malzeme seçimini yapar, imalat yöntemlerini açıklar.
  • Teknik resim, meslek resmi, bilgisayar destekli tasarım ve bilgisayar destekli analiz yöntemlerini uygular.
  • Arıza ve mekanik bakım yöntemlerini açıklar.
  • Alanı ile ilgili matematiksel hesapları ve temel statik ve mukavemet hesaplamalarını yapar.
Anahtar Yetkinlikler
  • Temel Makine ve Malzeme Bilgisi Yetkinliği
  • Bilgisayar Destekli Tasarım ve Üretim Yetkinliği
  • Endüstriyel Makinelerin Bakım ve Onarım Yetkinliği
  • Yabancı dilde iletişim yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlik
  • Dijital Yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda değerlendirme kıstasları ana yapı itibariyle; kuramsal dersler, laboratuvar çalışmaları ve uygulamalı çalışmalar olarak düzenlenmiştir. Öğretim elemanının dersin durumuna göre dönem içinde kısa sınav, ev ödevi, proje, saha çalışması vb. öğretim faaliyetleri yaptırabilir.

Öğretim Elemanları ara sınav, final sınavı, kısa sınav, proje vb. faaliyetlere göre başarıyı değerlendirme oranlarını değiştirmekte serbesttir.

Her ders için aşağıdaki harflerden biri öğrencilere başarı notu olarak verilir. Harfler ve harflerin katsayıları şöyledir: Verilen Not Katsayısı A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 C- 1,7 D+ 1,3 D 1,0 F1 0,0 F2 0,0

Bir derste uygulamalı çalışması eksik bulunan veya mazeret sınavına gireceği için başarı notu, not verme süresi içinde takdir edilememiş olan öğrencilere, E notu verilir. E notu alan öğrenci, notların ilanını izleyen en geç on gün içinde, varsa eksik çalışmalarını tamamlayarak, mazeret sınavına girer. Bu sürenin uzatılmasına ilişkin karar, ilgili birim yönetim kurulu tarafından verilir. On beş gün içerisinde birim yönetim kurulu kararı ile uzatılmayan veya yerine başka bir not verilmeyen E notları kendiliğinden F1 notuna dönüşür.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
  4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 

    Türkiye'deki meslek yüksekokullarının farklı programlarını akredite edebilen MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) derneğinin akreditasyon şartları sağlanarak programın kalitesi güvence altına alışmıştır. 

    MEDEK Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:01.01.2025 / 31.12.2026
Giriş Şartı

Makine Programına ÖSYM tarafından yapılan üniversitelere giriş sınavı ile öğrenci alınmaktadır. Programımıza aday öğrenciler Temel Yeterlilik Testi (TYT) puanları ile tercihte bulunabilmektedirler. Yabancı Uyruklu öğrenciler ise Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) ile kabul edilmektedir.

Programımıza Genel Kabul Koşulları dışında Yatay Geçiş ve ve Çift Anadal Programı (ÇAP) ile de öğrenci kabulü edilmektedir.

Başarma ŞartlarıÖğrencilerin bu programdan mezun olabilmeleri için öğretim programında yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamaları, en az 2.00 Genel Not Ortalamasına (GNO) sahip olmaları ve toplamda 120 AKTS kredisi kazanmaları gerekmektedir. Ayrıca, zorunlu stajlarını ve iş yeri uygulamalarını belirlenen süre ve koşullara uygun şekilde tamamlamaları gereklidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Ön lisans diplomasına sahip olan öğrenciler, Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile lisans programlarına geçiş yaparak öğrenimlerine lisans seviyesinde devam edebilirler.
  • Ön lisans öğrencileri, öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumlarının sunduğu çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Bu programlara kayıtlı öğrenciler, iki farklı ön lisans programından eş zamanlı olarak ders alabilir ve her iki programı da başarıyla tamamlamaları halinde iki ayrı ön lisans diploması almaya hak kazanır.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033645


Yeterlilik Adı
Makine (Anadolu OSB MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Başkent Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak dört yarıyıllık bir programı

kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren

bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca ilgili staj ve işyeri uygulaması yerlerinde uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
  • Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
  • Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
  • Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Malzeme türlerini tanır, kullanılacak alana uygun malzeme seçimini yapar, imalat yöntemlerini açıklar.
  • Teknik resim, meslek resmi, bilgisayar destekli tasarım ve bilgisayar destekli analiz yöntemlerini uygular.
  • Arıza ve mekanik bakım yöntemlerini açıklar.
  • Alanı ile ilgili matematiksel hesapları ve temel statik ve mukavemet hesaplamalarını yapar.

Anahtar Yetkinlikler
  • Temel Makine ve Malzeme Bilgisi Yetkinliği
  • Bilgisayar Destekli Tasarım ve Üretim Yetkinliği
  • Endüstriyel Makinelerin Bakım ve Onarım Yetkinliği
  • Yabancı dilde iletişim yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlik
  • Dijital Yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda değerlendirme kıstasları ana yapı itibariyle; kuramsal dersler, laboratuvar çalışmaları ve uygulamalı çalışmalar olarak düzenlenmiştir. Öğretim elemanının dersin durumuna göre dönem içinde kısa sınav, ev ödevi, proje, saha çalışması vb. öğretim faaliyetleri yaptırabilir.

Öğretim Elemanları ara sınav, final sınavı, kısa sınav, proje vb. faaliyetlere göre başarıyı değerlendirme oranlarını değiştirmekte serbesttir.

Her ders için aşağıdaki harflerden biri öğrencilere başarı notu olarak verilir. Harfler ve harflerin katsayıları şöyledir: Verilen Not Katsayısı A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 C- 1,7 D+ 1,3 D 1,0 F1 0,0 F2 0,0

Bir derste uygulamalı çalışması eksik bulunan veya mazeret sınavına gireceği için başarı notu, not verme süresi içinde takdir edilememiş olan öğrencilere, E notu verilir. E notu alan öğrenci, notların ilanını izleyen en geç on gün içinde, varsa eksik çalışmalarını tamamlayarak, mazeret sınavına girer. Bu sürenin uzatılmasına ilişkin karar, ilgili birim yönetim kurulu tarafından verilir. On beş gün içerisinde birim yönetim kurulu kararı ile uzatılmayan veya yerine başka bir not verilmeyen E notları kendiliğinden F1 notuna dönüşür.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
  4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 

    Türkiye'deki meslek yüksekokullarının farklı programlarını akredite edebilen MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) derneğinin akreditasyon şartları sağlanarak programın kalitesi güvence altına alışmıştır. 

    MEDEK Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:01.01.2025 / 31.12.2026

Giriş Şartı

Makine Programına ÖSYM tarafından yapılan üniversitelere giriş sınavı ile öğrenci alınmaktadır. Programımıza aday öğrenciler Temel Yeterlilik Testi (TYT) puanları ile tercihte bulunabilmektedirler. Yabancı Uyruklu öğrenciler ise Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) ile kabul edilmektedir.

Programımıza Genel Kabul Koşulları dışında Yatay Geçiş ve ve Çift Anadal Programı (ÇAP) ile de öğrenci kabulü edilmektedir.


Başarma Şartları
Öğrencilerin bu programdan mezun olabilmeleri için öğretim programında yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamaları, en az 2.00 Genel Not Ortalamasına (GNO) sahip olmaları ve toplamda 120 AKTS kredisi kazanmaları gerekmektedir. Ayrıca, zorunlu stajlarını ve iş yeri uygulamalarını belirlenen süre ve koşullara uygun şekilde tamamlamaları gereklidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Ön lisans diplomasına sahip olan öğrenciler, Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile lisans programlarına geçiş yaparak öğrenimlerine lisans seviyesinde devam edebilirler.
  • Ön lisans öğrencileri, öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumlarının sunduğu çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Bu programlara kayıtlı öğrenciler, iki farklı ön lisans programından eş zamanlı olarak ders alabilir ve her iki programı da başarıyla tamamlamaları halinde iki ayrı ön lisans diploması almaya hak kazanır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033645

Qualification Title
Machine Associate Degree Diploma
Awarding BodyBaşkent University
Awarding Body ContactBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Awarding Body Urlhttps://www.baskent.edu.tr/en/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMechanics and metal trades
National Occupation Classification

 ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

It is a higher education program that covers an four-semester program based on

secondary education qualifications and provides education in the field of

machinery short cycle education.

Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal or, where necessary,

distant learning. In addition, applied training are executed in internship and workplace practice institutions.

Description
  • Gains fundamental, up-to-date, and practical knowledge related to the profession.
  • Possesses knowledge about occupational health and safety, environmental awareness, and quality processes.
  • Follows current developments and applications in the profession and effectively utilizes them.
  • Effectively uses information technologies (software, programs, animations, etc.) related to the profession.
  • Has the ability to independently analyze and evaluate professional problems and topics with an analytical and critical approach, providing solutions.
     
  • Can effectively present ideas in written and verbal communication, expressing them clearly.
  • Takes responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in professional applications.
  • Has awareness of career management and lifelong learning.
  • Adheres to social, scientific, cultural, and ethical values in the collection, application, and dissemination of data related to the field.
  • Uses a foreign language to follow developments in the field and communicate with colleagues.
  • Identifies material types, selects appropriate materials for specific applications, and explains manufacturing methods.
  • Applies technical drawing, industrial drawing, computer-aided design (CAD), and computer-aided analysis methods.
  • Explains mechanical failure and maintenance methods.
  • Performs mathematical calculations and basic static and strength calculations related to the field.
Key Competencies
  • Basic Machine and Material Knowledge Competency
  • Computer-Aided Design and Manufacturing Competency
  • Industrial Machine Maintenance and Repair Competency
  • Foreign Language Communication Competency
  • Mathematical Competency and Fundamental Competency in Science/Technology
  • Digital Competency
  • Personal, Social, and Learning-to-Learn Competency
  • Citizenship Competency
  • Entrepreneurship Competency
  • Cultural Awareness Competency
Further Info

The evaluation criteria in the program are arranged as theoretical courses, laboratory studies and applied studies in terms of main structure. According to the situation of the course, the instructor may have teaching activities such as quizzes, homework, projects, field studies, etc. during the semester.

Instructors are free to change the rates of evaluation of success according to midterm, final exam, quiz, project, etc. activities.

For each course, one of the following letters is given to the students as a success grade. The letters and their coefficients are as follows: Grade Coefficient A 4.0 A- 3.7 B+ 3.3 B 3.0 B- 2.7 C+ 2.3 C 2.0 C- 1.7 D+ 1.3 D 1.0 F1 0.0 F2 0.0

Students whose practical work in a course is incomplete or whose success grade cannot be evaluated within the grading period because they will take an excuse exam are given a grade of E. The student who receives an E grade takes the make-up exam by completing the missing work, if any, within ten days at the latest following the announcement of the grades. The decision to extend this period is made by the relevant unit board of directors. E grades that are not extended or replaced by another grade within fifteen days with the decision of the unit board of directors are automatically converted into F1 grades.

Quality Assurance

To observe the quality of higher education programs;

  • CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
  • Every year, CoHE publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

 

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

 

  1. Creation and Approval of Curricula:
    1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
    2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
    3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the CoHE.
  2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each associate degree program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
  3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a associate degree diploma.
  4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

The quality of the program has been assured by meeting the accreditation requirements of MEDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education), which can accredit different programs of vocational colleges in Turkey.

MEDEK Accreditation Start / End Date: 01.01.2025 / 31.12.2026

Access Requirements
  • Students are admitted to the Machine Program with the university entrance exam conducted by ÖSYM. Candidate students for our program can make preferences with their Basic Proficiency Test (TYT) scores. Foreign students are accepted with the Foreign National Student Exam (YÖS).
  • Apart from the General Admission Requirements, our program also accepts students through Transfer and Double Major Program (DMP).
Conditions for SuccessIn order to graduate from this program, students must successfully complete all the courses in the curriculum, have a GPA of at least 2.00 and earn a total of 120 ECTS credits. In addition, they must complete their compulsory internships and workplace practices in accordance with the specified time and conditions.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Students who have an associate degree can continue their education at the undergraduate level by transferring to undergraduate programs with the Vertical Transfer Exam (DGS).
  • Associate degree students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they study. Students enrolled in these programs can take courses from two different associate degree programs simultaneously and are entitled to receive two separate associate degree diplomas if they successfully complete both programs.
Legal Basis

1. Act No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Act No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The proficiency is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030033645


Qualification Title
Machine Associate Degree Diploma

Awarding Body
Başkent University

Awarding Body Contact
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

 ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

 ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

It is a higher education program that covers an four-semester program based on

secondary education qualifications and provides education in the field of

machinery short cycle education.


Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal or, where necessary,

distant learning. In addition, applied training are executed in internship and workplace practice institutions.


Description
  • Gains fundamental, up-to-date, and practical knowledge related to the profession.
  • Possesses knowledge about occupational health and safety, environmental awareness, and quality processes.
  • Follows current developments and applications in the profession and effectively utilizes them.
  • Effectively uses information technologies (software, programs, animations, etc.) related to the profession.
  • Has the ability to independently analyze and evaluate professional problems and topics with an analytical and critical approach, providing solutions.
     
  • Can effectively present ideas in written and verbal communication, expressing them clearly.
  • Takes responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in professional applications.
  • Has awareness of career management and lifelong learning.
  • Adheres to social, scientific, cultural, and ethical values in the collection, application, and dissemination of data related to the field.
  • Uses a foreign language to follow developments in the field and communicate with colleagues.
  • Identifies material types, selects appropriate materials for specific applications, and explains manufacturing methods.
  • Applies technical drawing, industrial drawing, computer-aided design (CAD), and computer-aided analysis methods.
  • Explains mechanical failure and maintenance methods.
  • Performs mathematical calculations and basic static and strength calculations related to the field.

Key Competencies
  • Basic Machine and Material Knowledge Competency
  • Computer-Aided Design and Manufacturing Competency
  • Industrial Machine Maintenance and Repair Competency
  • Foreign Language Communication Competency
  • Mathematical Competency and Fundamental Competency in Science/Technology
  • Digital Competency
  • Personal, Social, and Learning-to-Learn Competency
  • Citizenship Competency
  • Entrepreneurship Competency
  • Cultural Awareness Competency

Further Info

The evaluation criteria in the program are arranged as theoretical courses, laboratory studies and applied studies in terms of main structure. According to the situation of the course, the instructor may have teaching activities such as quizzes, homework, projects, field studies, etc. during the semester.

Instructors are free to change the rates of evaluation of success according to midterm, final exam, quiz, project, etc. activities.

For each course, one of the following letters is given to the students as a success grade. The letters and their coefficients are as follows: Grade Coefficient A 4.0 A- 3.7 B+ 3.3 B 3.0 B- 2.7 C+ 2.3 C 2.0 C- 1.7 D+ 1.3 D 1.0 F1 0.0 F2 0.0

Students whose practical work in a course is incomplete or whose success grade cannot be evaluated within the grading period because they will take an excuse exam are given a grade of E. The student who receives an E grade takes the make-up exam by completing the missing work, if any, within ten days at the latest following the announcement of the grades. The decision to extend this period is made by the relevant unit board of directors. E grades that are not extended or replaced by another grade within fifteen days with the decision of the unit board of directors are automatically converted into F1 grades.


Quality Assurance

To observe the quality of higher education programs;

  • CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
  • Every year, CoHE publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

 

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

 

  1. Creation and Approval of Curricula:
    1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
    2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
    3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the CoHE.
  2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each associate degree program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
  3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a associate degree diploma.
  4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

The quality of the program has been assured by meeting the accreditation requirements of MEDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education), which can accredit different programs of vocational colleges in Turkey.

MEDEK Accreditation Start / End Date: 01.01.2025 / 31.12.2026


Access Requirements
  • Students are admitted to the Machine Program with the university entrance exam conducted by ÖSYM. Candidate students for our program can make preferences with their Basic Proficiency Test (TYT) scores. Foreign students are accepted with the Foreign National Student Exam (YÖS).
  • Apart from the General Admission Requirements, our program also accepts students through Transfer and Double Major Program (DMP).

Conditions for Success
In order to graduate from this program, students must successfully complete all the courses in the curriculum, have a GPA of at least 2.00 and earn a total of 120 ECTS credits. In addition, they must complete their compulsory internships and workplace practices in accordance with the specified time and conditions.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Students who have an associate degree can continue their education at the undergraduate level by transferring to undergraduate programs with the Vertical Transfer Exam (DGS).
  • Associate degree students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they study. Students enrolled in these programs can take courses from two different associate degree programs simultaneously and are entitled to receive two separate associate degree diplomas if they successfully complete both programs.

Legal Basis

1. Act No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Act No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The proficiency is valid at all times.


Url
Open Address