Yeterlilik Kodu | TR0030018920 | |
Yeterlilik Adı | Makine (Gedik MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gedik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gedik.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mekanik ve metal ticareti | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Teknikerlik seviyesinde, her türlü talaşlı imalat tezgâhını kullanabilen, hidrolik ve pnömatik, mühendislik, vb meslek derslerinin birikimleriyle bilgisayar destekli tasarım , talaşlı ve talaşsız imalat yöntemleriyle makine parçaları imalatını ve montajını yapabilecek, teknik resimleri okuyup çizebilen uzman “Makine Teknikeri” yetiştirebilmektir. Akademik kadromuz ve fiziki alt yapımız bu doğrultuda hazırlanmıştır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için quiz, pratik, uygulama, proje, rapor, ara sınav ve final gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir. Ders Notu Puan Aralığı Katsayı AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.5 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0
GM- Girmedi, TK- Tekrar, DZ-Devamsız, TR-Transfer Dersler, G-Geçti, K-Kaldı, ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler, ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5- Makine Programı, Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği tarafından akredite edilmiştir. Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025 / 31.12.2028 | |
Giriş Şartı | Makine programına öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) tarafından düzenlenen Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS), TYT puan türüne göre merkezi olarak yapılmaktadır. Merkezi yerleştirmeyle gelen öğrenciler dışında yatay geçiş, yabancı uyruklu öğrenci sınavı (YÖS) ve çift anadal programı çerçevesinde öğrenci kabulleri gerçekleşmektedir. Programımıza öğrenci alımları Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi kontenjanları dâhilinde merkezi yerleştirme puanına göre yapılmakta olup, söz konusu sistemlerle ilgili ana kriterler Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmiştir. | |
Başarma Şartları | Mezuniyet için programda öğrencinin 120 AKTS kredisinin başarı ile tamamlanması, Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO)’nun 4,00 üzerinden 2,00 olması, öğrencinin Staj ya da İşletmede Mesleki Eğitimi başarı ile tamamlamış olması ve en az 4 adet Ders Dışı Etkinliğe katılmış olması gerekir. Programa özgü ders, uygulama, staj gibi tüm gereklerini bu Yönetmelik hükümlerine göre başarıyla tamamlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Genel önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK’ün kararı ile belirlenir. Genel önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018920
ISCO 08
ISCO 08
Teknikerlik seviyesinde, her türlü talaşlı imalat tezgâhını kullanabilen, hidrolik ve pnömatik, mühendislik, vb meslek derslerinin birikimleriyle bilgisayar destekli tasarım , talaşlı ve talaşsız imalat yöntemleriyle makine parçaları imalatını ve montajını yapabilecek, teknik resimleri okuyup çizebilen uzman “Makine Teknikeri” yetiştirebilmektir. Akademik kadromuz ve fiziki alt yapımız bu doğrultuda hazırlanmıştır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Makine ve imalat sektörünün her alanında görev alabilir, makine parçalarının tasarlanması, üretim resimlerinin oluşturulması ve üretim sürecini yönetebilme kabiliyetine sahip olur.
- İmalatı yapılacak parça için en uygun malzeme ve takımı seçebilme yeteneğini elde ederler.
- CNC tezgâh ayarlarını üretime hazır hale getirir ve CNC tezgâhları için parça programlarını hazırlar ve işlerler.
- Ekip halinde çalışma ve ekip ruhunu üstlenebilir, işletmedeki farklı seviyedeki personelle mesleki iletişim kurabilir.
- Gelişimlerini lisans ve mesleki eğitimler ile sürdürebilirler.
- Makine ve mekanik sistemlerin bakım ve onarımları, tamir ve bakım yöntemleri konularında bilgi sahibi olarak takım tezgâhlarının bakım onarım süreçlerini yürütürler.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim ve teknoloji yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için quiz, pratik, uygulama, proje, rapor, ara sınav ve final gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir.
Ders Notu Puan Aralığı Katsayı
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM- Girmedi,
TK- Tekrar,
DZ-Devamsız,
TR-Transfer Dersler,
G-Geçti,
K-Kaldı,
ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler,
ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5- Makine Programı, Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği tarafından akredite edilmiştir.
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025 / 31.12.2028
Makine programına öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) tarafından düzenlenen Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS), TYT puan türüne göre merkezi olarak yapılmaktadır. Merkezi yerleştirmeyle gelen öğrenciler dışında yatay geçiş, yabancı uyruklu öğrenci sınavı (YÖS) ve çift anadal programı çerçevesinde öğrenci kabulleri gerçekleşmektedir. Programımıza öğrenci alımları Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi kontenjanları dâhilinde merkezi yerleştirme puanına göre yapılmakta olup, söz konusu sistemlerle ilgili ana kriterler Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmiştir.
Genel önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK’ün kararı ile belirlenir.
Genel önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030018920 | |
Qualification Title | Makine Associate Associate Degree | |
Awarding Body | Gedik University | |
Awarding Body Contact | Cumhuriyet Neighborhood, İlkbahar Street, No: 1-3-5, Yakacık, 34876 Kartal, Istanbul, Türkiye | |
Awarding Body Url | http://www.gedik.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Mechanics and metal trades | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The aim is to train expert 'Mechanical Technicians' capable of operating all types of machining tools at a technician level, utilizing knowledge from courses such as hydraulics and pneumatics, engineering, and similar vocational subjects. These technicians will be skilled in computer-aided design, manufacturing machine parts through both machining and non-machining methods, assembling components, and reading and creating technical drawings. Our academic staff and physical infrastructure have been prepared accordingly. | |
Learning Environments | Education and training are conducted in the form of formal education. Additionally, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as through internships or on-the-job training in industries and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has intermediate proficiency in the following key competencies
| |
Further Info | Various measurement and evaluation methods such as quiz, practice, application, project, report, midterm exam and final are used to evaluate education. They are scored and lettered as shown in the table below. Lecture Notes Score Range Coefficient AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.5 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0
GM- He didn't enter, TK- Again, DZ-Discontinuous, TR-Transfer Lessons, G-Passed, K-Fail, ERA – Lessons Learned During Erasmus, LO- Courses During Student Exchange Program | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions. Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE. CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Development and Approval of Teaching Programs: 1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval. 2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions. 4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations. The Mechanical Engineering Program is accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education. Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025 / 31.12.2028 | |
Access Requirements | Student admission to the mechanical engineering program is carried out centrally according to the Higher Education Transition Exam (YGS) and TYT score type organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). In addition to students coming through central placement, student admissions are made within the framework of horizontal transfer, foreign student exam (YÖS) and double major programs. Student admissions to our program are made according to the central placement score within the quotas of the Assessment, Selection and Placement Center, and the main criteria related to these systems are determined by the Council of Higher Education. | |
Conditions for Success | In order to graduate, the student must successfully complete 120 ECTS credits, have a General Weighted Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00, successfully complete Internship or Vocational Training in Business, and participate in at least 4 Extracurricular Activities. Students who successfully complete all program-specific courses, practices, and internships in accordance with the provisions of this Regulation are entitled to receive a diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from general associate degree programs can vertically transfer to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. Vertical transfer quotas are determined by the decision of YÖK, not to exceed ten percent of the quota determined in related undergraduate programs. General associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying. Students registered in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and receive two separate associate degree diplomas if they are successful. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on transferring between associate and bachelor's degree programs in higher education institutions, double majors, minors, and inter-institutional credit transfer principles 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on higher education quality assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid at all times | |
Url | Open Address |
TR0030018920
ISCO 08
ISCO 08
The aim is to train expert 'Mechanical Technicians' capable of operating all types of machining tools at a technician level, utilizing knowledge from courses such as hydraulics and pneumatics, engineering, and similar vocational subjects. These technicians will be skilled in computer-aided design, manufacturing machine parts through both machining and non-machining methods, assembling components, and reading and creating technical drawings. Our academic staff and physical infrastructure have been prepared accordingly.
Education and training are conducted in the form of formal education. Additionally, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as through internships or on-the-job training in industries and workplaces.
- Can take part in every field of the machinery and manufacturing industry, has the ability to design machine parts, create production drawings and manage the production process.
- They gain the ability to choose the most appropriate material and tool for the part to be manufactured.
- They prepare CNC machine settings for production and prepare and process part programs for CNC machines.
- Able to undertake team work and team spirit, and establish professional communication with personnel at different levels in the business.
- They can continue their development with undergraduate and vocational training.
- They carry out the maintenance and repair processes of machine tools by having knowledge about the maintenance and repair of machines and mechanical systems, repair and maintenance methods
Has intermediate proficiency in the following key competencies
- Literacy skills
- Multilingual skills
- Mathematical competence and proficiency in science and technology
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression skills
Various measurement and evaluation methods such as quiz, practice, application, project, report, midterm exam and final are used to evaluate education. They are scored and lettered as shown in the table below.
Lecture Notes Score Range Coefficient
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM- He didn't enter,
TK- Again,
DZ-Discontinuous,
TR-Transfer Lessons,
G-Passed,
K-Fail,
ERA – Lessons Learned During Erasmus,
LO- Courses During Student Exchange Program
To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Development and Approval of Teaching Programs:
1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval.
2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions.
4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations.
The Mechanical Engineering Program is accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education.
Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025 / 31.12.2028
Student admission to the mechanical engineering program is carried out centrally according to the Higher Education Transition Exam (YGS) and TYT score type organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). In addition to students coming through central placement, student admissions are made within the framework of horizontal transfer, foreign student exam (YÖS) and double major programs. Student admissions to our program are made according to the central placement score within the quotas of the Assessment, Selection and Placement Center, and the main criteria related to these systems are determined by the Council of Higher Education.
Students who graduate from general associate degree programs can vertically transfer to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. Vertical transfer quotas are determined by the decision of YÖK, not to exceed ten percent of the quota determined in related undergraduate programs.
General associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying. Students registered in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and receive two separate associate degree diplomas if they are successful.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on transferring between associate and bachelor's degree programs in higher education institutions, double majors, minors, and inter-institutional credit transfer principles
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on higher education quality assurance and the Higher Education Quality Council
Qualification is valid at all times