Yeterlilik Kodu | TR0030032356 | |
Yeterlilik Adı | Makine Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Manisa Celâl Bayar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi 45140 - Yunusemre - MANİSA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.mcbu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mekanik ve metal ticareti | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1 -Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik ve Makine Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. 2 -Makine Mühendisliği disiplini ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçlar doğrultusunda uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3 -Makine Mühendisliği disiplini ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçlar doğrultusunda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 4 -Makine Mühendisliği disiplini ile ilgili mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 5 -Makine Mühendisliği disiplini ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 6 -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 7 -Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 8 -Mühendislik, teknolojik ve sosyal alanlarda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 9 -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Makine Mühendisliği alanındaki uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 10 -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 11 -Makine Mühendisliğine özgü uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. -Okuma yazma yetkinliği -Çoklu dil yetkinliği -Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik -Dijital yetkinlik -Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği -Vatandaşlık yetkinliği -Girişimcilik yetkinliği -Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için en az bir ara sınav ve final sınavı yapılmaktadır. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Başarı notu, ara sınavın % 40’ı, dönem sonu sınavının da % 60’ esas alınarak hesaplanır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notu bağıl değerlendirme ile harf notuna dönüştürülür. Öğrencinin, bir dersten başarılı sayılabilmesi için en az CC harf notu alması gerekir. Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) en az 2.00 olan öğrenciler (DC) ve (DD) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Başarısız dersi olmayan, fakat GANO’su 2.00’ın altında olan öğrenciler, mezun olabilmek için öncelikle (DC) ve (DD) olan derslerini yeniden alarak GANO’larını 2.00’ın üzerine çıkarmak zorundadır.” -Her ders için en az bir ara sınav yapılır. Ara sınav tarihleri, ilgili yönetim kurulu tarafından her yarıyılın ilk ayı içinde belirlenir ve ilan edilir. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Final veya bütünleme sınavlarının başarı notuna katkısı en az %40 en fazla %60 olacak şekilde belirlenir. Uzaktan eğitim programlarında final veya bütünleme sınavının başarı notuna katkısı en fazla %80 olacak şekilde belirlenir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ilgili alanından yeterli puan almak gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere lisans diploması verilir. Ayrıca, öğrenciler 8. yarıyıla geldiğinde bu dönemlerini bir firmada "İşyerinde Mesleki Eğitim (İME)" alarak (bu dönem öncesinde alması gereken tüm dersleri alarak başarılı olmaları, mühendislik stajını tamamlamış olmaları ve sektör uygulamaları eğitimi döneminden önceki GANO’larının en az 2.00 olması gerekmekte) geçirecek olup, bu eğitimi başarılı bir şekilde tamamlamış olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Makine Mühendisliği Bölümü'nden lisans derecesi alan mezunlar başlıca mekanik/ısıl/akışkan sistemlerinin tasarım ve üretimlerinde, malzeme ve enerji teknolojileri alanlarında çalışmalar yapmak üzere tasarım, üretim, kalite kontrol, bakım-onarım ve satış-pazarlama gibi birimlerde istihdam edilebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği MANİSA CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=24374&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5 MANİSA CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=34618&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5 | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030032356
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
1 -Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik ve Makine Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 -Makine Mühendisliği disiplini ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçlar doğrultusunda uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 -Makine Mühendisliği disiplini ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçlar doğrultusunda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 -Makine Mühendisliği disiplini ile ilgili mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 -Makine Mühendisliği disiplini ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 -Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 -Mühendislik, teknolojik ve sosyal alanlarda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Makine Mühendisliği alanındaki uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 -Makine Mühendisliğine özgü uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
-Okuma yazma yetkinliği
-Çoklu dil yetkinliği
-Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
-Dijital yetkinlik
-Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
-Vatandaşlık yetkinliği
-Girişimcilik yetkinliği
-Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için en az bir ara sınav ve final sınavı yapılmaktadır. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Başarı notu, ara sınavın % 40’ı, dönem sonu sınavının da % 60’ esas alınarak hesaplanır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notu bağıl değerlendirme ile harf notuna dönüştürülür. Öğrencinin, bir dersten başarılı sayılabilmesi için en az CC harf notu alması gerekir. Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) en az 2.00 olan öğrenciler (DC) ve (DD) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Başarısız dersi olmayan, fakat GANO’su 2.00’ın altında olan öğrenciler, mezun olabilmek için öncelikle (DC) ve (DD) olan derslerini yeniden alarak GANO’larını 2.00’ın üzerine çıkarmak zorundadır.”
-Her ders için en az bir ara sınav yapılır. Ara sınav tarihleri, ilgili yönetim kurulu tarafından her yarıyılın ilk ayı içinde belirlenir ve ilan edilir. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Final veya bütünleme sınavlarının başarı notuna katkısı en az %40 en fazla %60 olacak şekilde belirlenir. Uzaktan eğitim programlarında final veya bütünleme sınavının başarı notuna katkısı en fazla %80 olacak şekilde belirlenir.
-Başarı değerlendirmesi aşağıdaki tabloya göre yapılır.
Başarı değerlendirmesi Harfli başarı notu Başarı katsayısı
Pekiyi AA 4,00
İyi-pekiyi BA 3,50
İyi BB 3,00
Orta-iyi CB 2,50
Orta CC 2,00
Orta-geçer DC 1,50
Geçer DD 1,00
Başarısız FD 0,50
Başarısız FF 0,00
-Ayrıca;
Devam ediyor: DE,
Eksik: E,
Geçti: G,
Kaldı: K,
Muaf: M,
Devamsız: DZ,
Dersten çekilme: I,
harf notu ile ifade edilir.
-AA, BA, BB, CB, CC, G ve M başarılı harf notlarıdır.
-DC ve DD koşullu başarılı harf notlarıdır. GANO’ su en az 2,00 olan öğrenciler DC ve DD notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Başarısız dersi olmayan, fakat GANO’su 2,00’ın altında olan öğrenciler, mezun olabilmek için öncelikle DC ve DD olan derslerini yeniden alarak GANO’larını 2,00’ın üzerine çıkarmak zorundadır.
-FD, FF, DZ ve K başarısız harf notlarıdır.
-I notu not ortalaması hesabına katılmaz.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ilgili alanından yeterli puan almak gerekmektedir.
Makine Mühendisliği Bölümü'nden lisans derecesi alan mezunlar başlıca mekanik/ısıl/akışkan sistemlerinin tasarım ve üretimlerinde, malzeme ve enerji teknolojileri alanlarında çalışmalar yapmak üzere tasarım, üretim, kalite kontrol, bakım-onarım ve satış-pazarlama gibi birimlerde istihdam edilebilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
MANİSA CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=24374&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
MANİSA CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=34618&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030032356 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Mechanical Engineering | |
Awarding Body | Manisa Celal Bayar University | |
Awarding Body Contact | Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Üniversiteler Mah. 1600. Cad. No:10, 06800 Bilkent, Çankaya/Ankara Phone: 0850 470 0 965 | |
Awarding Body Url | https://en.mcbu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Mechanics and metal trades | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Except for the one-year English Preparatory Course, the duration of study is four years. Students who do not have English proficiency may take part in one year of English language preparation in a foreign language department. Today, there are 6 Professors, 4 Associate Professors, 11 Assistant Professors and 8 Research Assistants in education and training. Our department has 5 fields. These are Machine Theory and Dynamics, Mechanics, Construction and Manufacturing, Thermodynamics and Energy Education branches. Our current undergraduate curriculum has been accredited by MÜDEK to cover the years 2009-2017. The curriculum is designed to provide learners with technical skills, engineering predictability and problem solving skills and to make graduates; Educated, responsible, and environmentally conscious people. We also have Double Major and Minor Programs. The vision of our department; Educating a good mechanical engineer and educating the engineers who are in need of the industry is becoming a pioneering educational institution in the Aegean Region. By developing their cooperation with the organized industry, they are trained to have the most up-to-date technological know-how and to use them. | |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below. -Literacy competence -Multilingual competence -Mathematical competence and competence in science, technology and engineering -Digital competence -Personal, social and learning to learn competence -Citizenship competence -Entrepreneurship competence -Cultural awareness and expressive competence | |
Further Info | At least one midterm and one final exam are given for each course. Other than midterm exams, quizzes, projects and other activities that the instructor deems suitable can be done. The contribution of these activities to the number and grade of achievement is indicated in the course plan by the instructor. Success grade is calculated on the basis of 40% of the midterm exam and 60% of the final exam. All exams are evaluated over 100 points. Success grade is converted to letter grade with relative evaluation. The student must take at least a CC letter grade to be considered a successful. Students with a GPA of at least 2.00 (DC) and (DD) are considered successful in the courses they take. Students who do not have failed courses, but whose GANO is less than 2.00, must first take the courses (DC) and (DD) to get their GANOs above 2.00 in order to graduate. To be successful from a course, a student must achieve at least “DD” from that course. If a student gets “FF” or “FD” from a course, has too many absents or fails from a non-credit course, the student repeats that course when it becomes available and cannot enroll the courses that it is prerequisite of. At the end of the semester, the course grades are given as letter grades. Letter grades, their point intervals and corresponding coefficients are listed below: Letter Grade; Point Interval; Coefficients. Exams consist of midterm exam, final exam, make-up exam, make-up exam, additional exam and additional exam at the end of the maximum period. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curriculum are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
| |
Access Requirements | To have high school or equivalent school diploma and to get enough points from related field of Undergraduate Placement Exam (LYS) made by Center for Measurement, Selection and Placement (ÖSYM) | |
Conditions for Success | Students who successfully complete all of the courses in the program (totaling 240 ECTS) and obtain a GPA of at least 2.0 out of 4.00 are awarded a bachelor's degree. In addition, when the students reach the 8th semester, they will spend these semesters in a factory by taking "Sector Applications Training" (they should be successful by taking all the courses they have taken before this semester, have completed the engineering internship and have GPA at least 2.00 before the semester education period) and this training has to be completed successfully. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates with a bachelor's degree in Mechanical Engineering can be employed in units such as design, production, quality control, maintenance-repair and sales-marketing to work in the design and production of mechanical/thermal/fluid systems, materials and energy technologies. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY ASSOCIATE AND UNDERGRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATION https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=24374&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5 MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATION https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=34618&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5 | |
Validity Period (If Any) | The document is permanently valid. | |
Url | Open Address |
TR0030032356
ISCO:08
ISCO:08
Except for the one-year English Preparatory Course, the duration of study is four years. Students who do not have English proficiency may take part in one year of English language preparation in a foreign language department.
Today, there are 6 Professors, 4 Associate Professors, 11 Assistant Professors and 8 Research Assistants in education and training. Our department has 5 fields. These are Machine Theory and Dynamics, Mechanics, Construction and Manufacturing, Thermodynamics and Energy Education branches. Our current undergraduate curriculum has been accredited by MÜDEK to cover the years 2009-2017. The curriculum is designed to provide learners with technical skills, engineering predictability and problem solving skills and to make graduates; Educated, responsible, and environmentally conscious people.
We also have Double Major and Minor Programs.
The vision of our department; Educating a good mechanical engineer and educating the engineers who are in need of the industry is becoming a pioneering educational institution in the Aegean Region. By developing their cooperation with the organized industry, they are trained to have the most up-to-date technological know-how and to use them.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Adequate knowledge in mathematics, science and mechanical engineering discipline-specific subjects; ability to apply theoretical and applied knowledge in these areas to complex engineering and mechanical engineering problems.
- Ability to identify, formulate and solve complex engineering problems related to the discipline of Mechanical Engineering; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for these purposes.
- Ability to design a complex system, process, device or product related to the discipline of Mechanical Engineering under realistic constraints and conditions to meet specific requirements; ability to apply modern design methods for these purposes.
- Ability to select and use modern techniques and tools required for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications related to the discipline of Mechanical Engineering; ability to use information technologies effectively.
- Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the investigation of complex engineering problems or research topics specific to the discipline of Mechanical Engineering
- Ability to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams and teams; ability to work individually.
- Ability to communicate effectively both orally and in writing, knowledge of at least one foreign language, ability to write effective reports and understand written reports, ability to prepare design and production reports, ability to make effective presentations, ability to give and receive clear and understandable instructions.
- Awareness of the necessity of lifelong learning in engineering, technological and social fields; the ability to access information, to follow developments in science and technology and to continuously renew oneself.
- Acting in accordance with ethical principles, awareness of professional and ethical responsibility; knowledge of standards used in applications in the field of Mechanical Engineering.
- Knowledge of business practices such as project management, risk management and change management; awareness of entrepreneurship and innovation; knowledge of sustainable development.
- Knowledge about the global and societal effects of applications specific to Mechanical Engineering on health, environment and safety and contemporary issues reflected in the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions
Has advanced level of the key competencies listed below.
-Literacy competence
-Multilingual competence
-Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
-Digital competence
-Personal, social and learning to learn competence
-Citizenship competence
-Entrepreneurship competence
-Cultural awareness and expressive competence
At least one midterm and one final exam are given for each course. Other than midterm exams, quizzes, projects and other activities that the instructor deems suitable can be done. The contribution of these activities to the number and grade of achievement is indicated in the course plan by the instructor. Success grade is calculated on the basis of 40% of the midterm exam and 60% of the final exam. All exams are evaluated over 100 points. Success grade is converted to letter grade with relative evaluation. The student must take at least a CC letter grade to be considered a successful. Students with a GPA of at least 2.00 (DC) and (DD) are considered successful in the courses they take. Students who do not have failed courses, but whose GANO is less than 2.00, must first take the courses (DC) and (DD) to get their GANOs above 2.00 in order to graduate.
To be successful from a course, a student must achieve at least “DD” from that course. If a student gets “FF” or “FD” from a course, has too many absents or fails from a non-credit course, the student repeats that course when it becomes available and cannot enroll the courses that it is prerequisite of. At the end of the semester, the course grades are given as letter grades. Letter grades, their point intervals and corresponding coefficients are listed below: Letter Grade; Point Interval; Coefficients.
Exams consist of midterm exam, final exam, make-up exam, make-up exam, additional exam and additional exam at the end of the maximum period.
Exams can be written, oral, both written and oral or practical.
At least one midterm exam is held for each course. Midterm exam dates are determined and announced by the relevant board of directors within the first month of each semester. Apart from midterm exams, quizzes, projects and other activities deemed appropriate by the instructor can be done. The number of these activities and their contribution to the success grade are specified by the instructor in the lesson plan. The contribution of final or make-up exams to the success grade is determined to be at least 40% and at most 60%. In distance education programmes, the contribution of the final or make-up exam to the success grade is determined as maximum 80%.
Success evaluation is made according to the table below.
Success evaluation Letter grade Success coefficient
Excellent AA 4,00
Very good BA 3,50
Good BB 3,00
Avarage CB 2,50
Satisfactory CC 2,00
Provisionally successful DC 1,50
Pass DD 1,00
Fail FD 0,50
Fail FF 0,00
Also;
Ongoing DE,
Incomplete: E,
Pass G,
Fail: K,
Exemption M,
Leave of absence DZ,
Withdrawal from a class: I,
is expressed with a letter grade.
AA, BA, BB, CB, CC, G and M are successful letter grades.
DC and DD are conditionally successful letter grades. Students with a GPA of at least 2.00 are also considered successful in the courses in which they receive DC and DD grades. Students who have no failed courses, but whose GPA is below 2.00, must first retake their DC and DD courses and raise their GPA above 2.00 in order to graduate.
FD, FF, DZ and K are unsuccessful letter grades.
I grade is not included in the grade point average calculation.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curriculum are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
To have high school or equivalent school diploma and to get enough points from related field of Undergraduate Placement Exam (LYS) made by Center for Measurement, Selection and Placement (ÖSYM)
Graduates with a bachelor's degree in Mechanical Engineering can be employed in units such as design, production, quality control, maintenance-repair and sales-marketing to work in the design and production of mechanical/thermal/fluid systems, materials and energy technologies.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY ASSOCIATE AND UNDERGRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATION
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=24374&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATION
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=34618&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
The document is permanently valid.