Yeterlilik Kodu | TR0030220444 | |
Yeterlilik Adı | Lojistik Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Taşımacılık hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme esasları Sinop Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür. Buna göre her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80'ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. Bu programına kaydolan öğrenciler programdan mezun olabilmek için öngörülen müfredatta toplam 120 AKTS ders alırlar ve programın 2.yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
| |
Giriş Şartı | (Türk Öğrenciler) Türkiye’deki herhangi bir yükseköğretim kurumunda ön lisans ve lisans programlarında öğrenim görebilmek için, öğrencilerin, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi(ÖSYM) tarafından yapılan ulusal öğrenci seçme sınavına girmeleri zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Sinop Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Bu programına kaydolan öğrenciler programdan mezun olabilmek için öngörülen müfredatta toplam 120 AKTS ders alırlar ve programın 2.yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. Bu programına kaydolan öğrenciler programdan mezun olabilmek için öngörülen müfredatta toplam 120 AKTS ders alırlar ve programın 2.yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Üretim ve hizmet firmalarının lojistik, satın alma, tedarik zinciri, planlama, üretim ve pazarlama bölümlerinde; perakende işletmelerinde satın alma ve dağıtım bölümlerinde çalışabilecekleri gibi şirketlere dışarıdan destek sunan lojistik firmalarında da çalışabilecek, şirketler arasında aracılık rolleri üstlenip danışmanlık yapabilecek ya da kendi şirketlerini kurarak piyasaya bağımsız olarak girebileceklerdir. Ayrıca her türlü insan ve ürün taşımacılığı yapan hava, kara, deniz ve demiryolu firmalarında, havaalanlarında, limanlarda ve kargo işletmelerinde, lojistik konusunda danışmalık ve eğitim hizmeti veren kuruluşlarda, üniversite ve araştırma kurumlarının uygun bölümlerinde, Ulaştırma Bakanlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı ve belediye gibi kamu kurumlarında da çalışabilme alternatiflerine de sahip olabileceklerdir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220444
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İnkılâp tarihi alanında bilgili, Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli, Türk istiklal ve cumhuriyetine bağlı, tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk ve evrensel, toplumsal, mesleki etik bilincine sahip olur.
- Türk Dilinin yapısını ve kurallarını bilir, Türkçeyi düzgün ve etkili kullanabilir, Temel Matematik bilgisi kazanır, kendi mesleği ile Matematik alanını bağdaştırır.
- Öz değerlerine saygılı, etik kurallara uyan, çevreyi, olayları sorgulayan araştıran ve inceleyen ve dersler alan, üretken, akılcı, girişimci, yaratıcı, eleştirel düşünen, öğrenmeyi, problem çözmeyi seven, bağımsız ve kolektif çalışmayı yürütebilen; planlama ve karar verme becerisi gösteren birey özellikleri kazanır.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
- Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilme, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olur.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
- Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
- Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
- Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilir ve etkin kullanabilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
Ölçme ve değerlendirme esasları Sinop Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür. Buna göre her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80'ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. Bu programına kaydolan öğrenciler programdan mezun olabilmek için öngörülen müfredatta toplam 120 AKTS ders alırlar ve programın 2.yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
(Türk Öğrenciler) Türkiye’deki herhangi bir yükseköğretim kurumunda ön lisans ve lisans programlarında öğrenim görebilmek için, öğrencilerin, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi(ÖSYM) tarafından yapılan ulusal öğrenci seçme sınavına girmeleri zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Sinop Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır.
Üretim ve hizmet firmalarının lojistik, satın alma, tedarik zinciri, planlama, üretim ve pazarlama bölümlerinde; perakende işletmelerinde satın alma ve dağıtım bölümlerinde çalışabilecekleri gibi şirketlere dışarıdan destek sunan lojistik firmalarında da çalışabilecek, şirketler arasında aracılık rolleri üstlenip danışmanlık yapabilecek ya da kendi şirketlerini kurarak piyasaya bağımsız olarak girebileceklerdir. Ayrıca her türlü insan ve ürün taşımacılığı yapan hava, kara, deniz ve demiryolu firmalarında, havaalanlarında, limanlarda ve kargo işletmelerinde, lojistik konusunda danışmalık ve eğitim hizmeti veren kuruluşlarda, üniversite ve araştırma kurumlarının uygun bölümlerinde, Ulaştırma Bakanlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı ve belediye gibi kamu kurumlarında da çalışabilme alternatiflerine de sahip olabileceklerdir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220444 | |
Qualification Title | LOJİSTİK PROGRAMI Associate | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Transport services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Becomes conscious about Ataturk´s principles, informed in the field of history of reforms, depending on the Turkish Independence and Republic, respectful to historical values, professional, social and universal ethics and responsibilities. Knows the structure and rules of Turkish language, uses it properly and effectively, gains the knowledge of Basic Mathematics, and reconciles his profession with Mathematics. Becomes individuals who respectful of self-worth, who comply with ethical rules, who question, search and investigate the environment and the events and take their lesson, who think productive, intelligent, enterprising, creative, critically, who like learning and problem-solving and can carry out the collective and independent work, who show characteristics of planning and making decisions. Uses the basic knowledge and skills acquired in his/her field of study, gains the ability to evaluate and interpret the data, defines and analyses the problems, makes solution suggestions based on evidence and proofs. Gains the capability to design, plan and realizes the projects by using the vocational settings and tools in the related field of study. Gains the ability to produce solutions to unforeseen situations, takes responsibility in teams and gains the skill to conduct individual works. Obtains awareness of the necessity of lifelong learning and consistently self-improving besides of following the developments in science and technology. Gains application skills, by making on-the-spot checks regarding the processes related to his or her field both in public and private sectors. Obtains skills at using computer hardware and software in a baseline level required by the field of study. Gains command of communication skills and foreign language in order to communicate efficiently and follow the latest developments in his/her field of study. Chooses and uses efficiently contemporary techniques and means as well as information technologies required for the applications related to the field of study. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and evaluation principles Sinop University Undergraduate and Graduate Education and Examination Regulations are carried out according to the provisions. Accordingly, students must register for classes at the ning of each period and join at least %70 of lessons and %80 of application lessons. Students are subjected to at least one midterm and final exam for each course. Success grade, midterm exams (midterm homework notes , laboratory exams, the scores obtained from measuring tools such as quizzes, etc. can be evaluated ) contribution %40 and final exam contribution is %60. All exams are evaluated over 100 points. A student which is gained AA , BA, BB , CB and CC degree considered successful in that course. DC and DD are conditional success. DC and DD weighted grade student to be successful in a course which must have a minimum 2.0 grade point average. Students who are enrolled in this program must obtain 120 ECTS during 4 semester period and complete a 30-day internship in the field during their final year in the program. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | (Turkish Students) In order to be admitted into an associate (2-year, short cycle) or undergraduate program (4-year, first cycle) at a higher education institution in Turkey, students must pass the university entrance exam administered by Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). International Student Application, Admission and Registration process is carried out in accordance with Sinop University Directive for International Student Application, Admission and Registration . | |
Conditions for Success | Students who are enrolled in this program must obtain 120 ECTS during 4 semester period and complete a 30-day internship in the field during their final year in the program. Students who are enrolled in this program must obtain 120 ECTS during 4 semester period and complete a 30-day internship in the field during their final year in the program. | |
Progression Paths (Relationship Type) | In the logistics, procurement, supply chain, planning, production and marketing departments of production and service companies; They can work in purchasing and distribution departments in retail enterprises as well as work in logistics companies providing external support to companies, undertake mediation roles between companies and establish their own companies or enter the market independently. In addition, the air, land, sea and railway companies, airports, ports and cargo companies, logistics and consultancy services, the appropriate departments of universities and research institutions, the Ministry of Transport, the Undersecretariat of Foreign Trade and the municipality. have the ability to work in their institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220444
Becomes conscious about Ataturk´s principles, informed in the field of history of reforms, depending on the Turkish Independence and Republic, respectful to historical values, professional, social and universal ethics and responsibilities. Knows the structure and rules of Turkish language, uses it properly and effectively, gains the knowledge of Basic Mathematics, and reconciles his profession with Mathematics. Becomes individuals who respectful of self-worth, who comply with ethical rules, who question, search and investigate the environment and the events and take their lesson, who think productive, intelligent, enterprising, creative, critically, who like learning and problem-solving and can carry out the collective and independent work, who show characteristics of planning and making decisions. Uses the basic knowledge and skills acquired in his/her field of study, gains the ability to evaluate and interpret the data, defines and analyses the problems, makes solution suggestions based on evidence and proofs. Gains the capability to design, plan and realizes the projects by using the vocational settings and tools in the related field of study. Gains the ability to produce solutions to unforeseen situations, takes responsibility in teams and gains the skill to conduct individual works. Obtains awareness of the necessity of lifelong learning and consistently self-improving besides of following the developments in science and technology. Gains application skills, by making on-the-spot checks regarding the processes related to his or her field both in public and private sectors. Obtains skills at using computer hardware and software in a baseline level required by the field of study. Gains command of communication skills and foreign language in order to communicate efficiently and follow the latest developments in his/her field of study. Chooses and uses efficiently contemporary techniques and means as well as information technologies required for the applications related to the field of study.
Measurement and evaluation principles Sinop University Undergraduate and Graduate Education and Examination Regulations are carried out according to the provisions. Accordingly, students must register for classes at the ning of each period and join at least %70 of lessons and %80 of application lessons. Students are subjected to at least one midterm and final exam for each course. Success grade, midterm exams (midterm homework notes , laboratory exams, the scores obtained from measuring tools such as quizzes, etc. can be evaluated ) contribution %40 and final exam contribution is %60. All exams are evaluated over 100 points. A student which is gained AA , BA, BB , CB and CC degree considered successful in that course. DC and DD are conditional success. DC and DD weighted grade student to be successful in a course which must have a minimum 2.0 grade point average. Students who are enrolled in this program must obtain 120 ECTS during 4 semester period and complete a 30-day internship in the field during their final year in the program.
(Turkish Students) In order to be admitted into an associate (2-year, short cycle) or undergraduate program (4-year, first cycle) at a higher education institution in Turkey, students must pass the university entrance exam administered by Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). International Student Application, Admission and Registration process is carried out in accordance with Sinop University Directive for International Student Application, Admission and Registration .
In the logistics, procurement, supply chain, planning, production and marketing departments of production and service companies; They can work in purchasing and distribution departments in retail enterprises as well as work in logistics companies providing external support to companies, undertake mediation roles between companies and establish their own companies or enter the market independently. In addition, the air, land, sea and railway companies, airports, ports and cargo companies, logistics and consultancy services, the appropriate departments of universities and research institutions, the Ministry of Transport, the Undersecretariat of Foreign Trade and the municipality. have the ability to work in their institutions.
Qualification is continuous