Yeterlilik Kodu | TR0030026006 | |
Yeterlilik Adı | Lojistik Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Trakya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Telefonlar +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.trakya.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Taşımacılık hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 4321.25 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Lojistik Programının amacı, bilginin, ihtisasın, tecrübenin önem kazandığı ve daha rahat yaşayabilmek için daha fazla çalışmanın gerektiği çağımızda bu gereklere uygun lojistik, satın alma, tedarik zinciri ve dağıtım konularında donatılmış, ön lisans düzeyinde öğrenci yetiştirmek, gerek bölüm öğretim elemanlarının yaptığı, gerekse ülke çapında yapılan araştırmalarla öngörü yöntemleri, kaynak dağıtımı, müşteri hizmetleri, planlama ve modelleme, akış ve proses yönetimi, envanter yönetimi, taşımacılık yönetimi depo-antrepo yönetimi, yöneylem araştırması ve yönetim bilgi sistemleri konularında öğrencilerimizi, mesleki donanımlarını teorik ve uygulamalı eğitimle pekiştirerek sektörün ihtiyaç duyduğu uluslararası meslek standartlarına uygun ve nitelikli insan gücü olarak çalışma hayatına kazandırmaktır. Kamu kurumlarının çeşitli kademelerinde, Organ nakli yapan sağlık kuruluşları, Kargo Şirketleri ve özel sektörde faaliyet gösteren işletmelerin dış ticaret satış ve pazarlama birimlerinde istihdam edilecek ara elemanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Trakya Üniversitesi Havsa Meslek Yüksekokulu yerleşkesi içerisinde yer alan sınıf, laboratuvar, kütüphane, sosyal spor alanları, konferans salonu gibi öğrenme ortamları yer almaktadır. Eğitim ve öğretim örgün ve yüzyüze olarak gerçekleştirilir. Ayrıca 40 işgünü işyeri stajı yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1.Okuma yazma yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumunda senato tarafından belirlenir. Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması gerekmektedir. Dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %80’i, uygulamaların ise en az %90’ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav (Vize) ve yarıyıl sonu sınavına (Final) tabi tutulurlar. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; 1.Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Meslek Eğitim Değerlendirme ve Akrediğtasyon Derneği (MEDEK) Başlangıç: 01.01.2025 / Bitiş: 31.12.2026 | |
Giriş Şartı | Lise veya dengi bir öğretim kurumundan mezun öğrenciler, ÖSYM tarafından düzenlenen Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre yerleştirilirler. ayrıca ÖSYM tarafından yapılan yabancı uyruklu öğrenci sınavına (YÖS) göre Lojistik Programına öğrenci kabul edilmektedir. | |
Başarma Şartları | Meslek Yüksekokulumuzda mezuniyet işlemleri Üniversitemizin Meslek Yüksekokulları Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği çerçevesinde yapılmaktadır. Öğrenim gören öğrencilerin mezun olabilmeleri için ders planı ile sunulan derslerden 120 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 40 iş günü zorunlu stajlarını başarı ile tamamlamış olmaları gerekir. Ara sınav ve final sınavları Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği doğrultusunda gerçekleştirilmektedir. Mezuniyet süreci iş akış şemalarında belirtilmiştir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | • Programdan mezun olan öğrenciler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girerek örgün “Havacılık Yönetimi, İşletme, Lojistik Yönetimi, Teknoloji ve Bilgi Yönetimi, Uluslararası Finans, Uluslararası Finans ve Bankacılık, Uluslararası İşletme Yönetimi, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve Finansman, Uluslararası Ticaret ve Lojistik bölümlerine; Açık öğretim olarak “Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, İktisat, İşletme, Kamu Yönetimi, Maliye, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler, Uluslararası Ticaret ve Lojistik, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Havacılık Yönetimi” bölümlerine dikey geçiş yapabilirler. • Mezunlar; kamu sektörünün özellikle gümrük sahalarında ve liman işletmeciliği alanında, Ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren özel işletmelerin üretim, depolama, dış ticaret, nakliye, satış, pazarlama alanlarında, dış ticaret işletmelerinde, Ulusal ve uluslararası kargo, taşımacılık ve lojistik işletmelerinde, bunlara yan hizmetler sunan liman, havalimanı, istasyon, terminal vb. işletmelerde istihdam edilebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030026006
ISCO:08 4321.25
ISCO:08 4321.25
Lojistik Programının amacı, bilginin, ihtisasın, tecrübenin önem kazandığı ve daha rahat yaşayabilmek için daha fazla çalışmanın gerektiği çağımızda bu gereklere uygun lojistik, satın alma, tedarik zinciri ve dağıtım konularında donatılmış, ön lisans düzeyinde öğrenci yetiştirmek, gerek bölüm öğretim elemanlarının yaptığı, gerekse ülke çapında yapılan araştırmalarla öngörü yöntemleri, kaynak dağıtımı, müşteri hizmetleri, planlama ve modelleme, akış ve proses yönetimi, envanter yönetimi, taşımacılık yönetimi depo-antrepo yönetimi, yöneylem araştırması ve yönetim bilgi sistemleri konularında öğrencilerimizi, mesleki donanımlarını teorik ve uygulamalı eğitimle pekiştirerek sektörün ihtiyaç duyduğu uluslararası meslek standartlarına uygun ve nitelikli insan gücü olarak çalışma hayatına kazandırmaktır. Kamu kurumlarının çeşitli kademelerinde, Organ nakli yapan sağlık kuruluşları, Kargo Şirketleri ve özel sektörde faaliyet gösteren işletmelerin dış ticaret satış ve pazarlama birimlerinde istihdam edilecek ara elemanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Trakya Üniversitesi Havsa Meslek Yüksekokulu yerleşkesi içerisinde yer alan sınıf, laboratuvar, kütüphane, sosyal spor alanları, konferans salonu gibi öğrenme ortamları yer almaktadır. Eğitim ve öğretim örgün ve yüzyüze olarak gerçekleştirilir. Ayrıca 40 işgünü işyeri stajı yapılmaktadır.
- • Lojistik kuruluşunun, var olma nedenlerini kavrayabilme ve toplumsal, hukuki ve ahlaki sorumluluklarının bilincinde olur.
• Lojistik biliminin temel kavramlarını anlama ve uygulamaya aktarır.
• Lojistik işletmesinin işlevlerini ve alt dallarının özelliklerini bilir.
• Lojistik İşletmesini örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlama; yerel, ulusal ve uluslararası boyutlarını kavrar.
• Türkiye’de ve dünyada Deniz ve Lojistik İşletmeciliğinin gelişimlerini izler ve yeni yöntemleri kavrayabilir.
• Lojistik Bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilir.
• Bireysel inisiyatif alabilmekle beraber ekip ruhuna uygun davranışlar sergiler.
• Davranışlarda etik kurallara uyar.
• Kendini ifade edebilme ve çevresiyle sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisiyle yeteneğine sahip olur.
• Analitik düşünerek analiz eden ve problemler karşısında kazandığı bilgiyle beceriyi uygulayabilir.
• Mesleki gelişmeleri ve yabancı literatürü izleyebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi yeterliliğine sahip olur. - •Yaşam boyuı öğrenmenin gerekliliği bilincine ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
- • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir; öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını, değişime ve yeniliğe açık olduğunu gösterir.
- • Alana ilişkin bilgileri bilişim ve teknolojilerini ile birlikte kullanabilir.
- • Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1.Okuma yazma yetkinliği
2.Çoklu dil yetkinliği
3.Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4.Dijital yetkinlik
5.Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6.Vatandaşlık yetkinliği
7.Girişimcilik yetkinliği
8.Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumunda senato tarafından belirlenir. Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması gerekmektedir. Dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %80’i, uygulamaların ise en az %90’ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav (Vize) ve yarıyıl sonu sınavına (Final) tabi tutulurlar.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %30 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %70 şeklindedir.
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Tüm değerlendirmeler 100 puan üzerinden yapılır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Derslerde uygulamaya yönelik öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır. 4. Her ders anketlerle değerlendirilmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
1.Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Meslek Eğitim Değerlendirme ve Akrediğtasyon Derneği (MEDEK)
Başlangıç: 01.01.2025 / Bitiş: 31.12.2026
Lise veya dengi bir öğretim kurumundan mezun öğrenciler, ÖSYM tarafından düzenlenen Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre yerleştirilirler. ayrıca ÖSYM tarafından yapılan yabancı uyruklu öğrenci sınavına (YÖS) göre Lojistik Programına öğrenci kabul edilmektedir.
• Programdan mezun olan öğrenciler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girerek örgün “Havacılık Yönetimi, İşletme, Lojistik Yönetimi, Teknoloji ve Bilgi Yönetimi, Uluslararası Finans, Uluslararası Finans ve Bankacılık, Uluslararası İşletme Yönetimi, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve Finansman, Uluslararası Ticaret ve Lojistik bölümlerine; Açık öğretim olarak “Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, İktisat, İşletme, Kamu Yönetimi, Maliye, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler, Uluslararası Ticaret ve Lojistik, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Havacılık Yönetimi” bölümlerine dikey geçiş yapabilirler.
• Mezunlar; kamu sektörünün özellikle gümrük sahalarında ve liman işletmeciliği alanında, Ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren özel işletmelerin üretim, depolama, dış ticaret, nakliye, satış, pazarlama alanlarında, dış ticaret işletmelerinde, Ulusal ve uluslararası kargo, taşımacılık ve lojistik işletmelerinde, bunlara yan hizmetler sunan liman, havalimanı, istasyon, terminal vb. işletmelerde istihdam edilebilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030026006 | |
Qualification Title | Associate Degree in Logistics | |
Awarding Body | Trakya University | |
Awarding Body Contact | Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Phone +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84 | |
Awarding Body Url | http://www.trakya.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Transport services | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 4321.25 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The main goal of Logistics Program is to raise associate students embezzled with logistics, purchasing, supply chain and trasportation information in the age when information, experience and expertise gain importance and more work is required for a better living, to provide students with necessary information related to resource distribution , customer service, planning and modeling , flow and process management, inventory management, transportation management, storage - warehouse management, operations research , and management information systems by means of the research held by program’s teaching staff as well as across the country and to donate graduates with knowledge and experience which make them work in the sector. It is aimed to graduate students that can be employed as intermediate staff in various levels of the Ministries of Transport and Ministry of Industry and Trade, in the organ transplant health care organizations! transportation, in Shipping Companies and in private sector enterprises operating in the foreign trade departments of sales and marketing. | |
Learning Environments | There are learning environments such as classrooms, laboratories, libraries, social sports areas and conference halls in the campus of Trakya University Havsa Vocational School.Education and training are carried out as formal and face to face. In addition, 40 working days of workplace internship is carried out. | |
Description | • To be able to comprehend the reasons for the existence of the logistics organizations and to be aware of the social, legal and moral responsibilities. • To be aware of the necessity of life-long learning and to have the ability to implement • To evaluate the knowledge and skills they acquire critically, to understand the continuity of learning needs, and to demonsrate openness to change and innovation. • To be able to use the information in the field along with technology. • To have the ability to analyze, interpret and evaluate field-related information. | |
Key Competencies | 1.Reading and writing competence 2.Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4. Digital competence 5.Personal, social and learning to learn competence 6.Civic competence 7.Entrepreneurial competence 8.Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | 1. The methods of assesment and evaluation, types of exams, and their contribution to the final grade are determined by tje senate of the higher education institution in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YOK). Each student must register for courses at the beginning of the semester. To be eligible fort he end-of-term exam, students must attend at least 80% of lectures and 90% of practical sessions. Students are required to take at least one midterm exam (Visa) and a final exam (Final) for each course. 2. Various methods such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and final exams are used for assessment and evaluation. The contribution of midterm exams (or other assessment tools used in place of midterms) to the final grade is 30%, while the final exam contributes 70%. 3.Letter grading and numerical grading systems are used to evaluate students achievement. All assessments are conducted on a 100 point scale. A student is considered to have passed a course if they receive one of the following letter grades: AA, BA, BB, CB or CC. The grades DC and DDare considered conditional passing grades. In courses, teaching methods and techniques that focus on practical applications are used. 4.Each course is evaluated through questionnaires. | |
Quality Assurance | · The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising educational and other activities conducted in higher educational institutions. • ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ are published annually within the framework of the criteria determined by YOK for higher education institutions. Based on these reports, quantitative and qualitative evaluations regarding higher education institutions are shared with the public by YOK. 1.Formation and Approval of Educational Programs: 1.1. YOK determines the minimum standarts and criteria required for the establishment of associate degree programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to students shall be determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YOK. 1.3. The cirriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YOK. 2. Assesment- Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes of each associate degree program shall be conducted in accordance with the fundamental principles set by YOK and the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions. . 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma upon successful completion of the course credits and other requirements determined by higher education institutions. 4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher educational institutions, within the framework of continuous monitoring, submit the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YOKAK) at the beginning of each year. YOKAK publicly shares the ‘Institutional Feedback Report’, which it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions. Additionally, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized by YOKAK or fully accredited by them serve as an indication of quality assurance. YOKAK regularly reviews quality assurance activities in accordance with the determined regulations. Association for the Evaluation and accreditation of Vocational Education (MEDEK) Beginning: 01.01.2025 / Bitiş: 31.12.2026 | |
Access Requirements | Students who graduate from high school or an equivalent educational institution are placed according to the Basic Proficiency Test (TYT) score type organized by OSYM. Additionally, students are also accepted to the Logistics Program according to the foreign student exam (YOS) conducted by OSYM. | |
Conditions for Success | Graduation procedures at our Vocational College are carried out within the framework of our University's Vocational Schools Education and Training Examination Regulations. In order for students to graduate, they must have successfully completed 120 ECTS credits from the courses offered with the course plan, have a Weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00, and have successfully completed their 40 working days compulsory internship. Midterm and final exams are carried out in accordance with the Education and Examination Regulations. The graduation process is specified in the workflow diagrams. | |
Progression Paths (Relationship Type) | · Students who graduate of the program can take the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by OSYM and transfer to the formal education programs such as "Aviation Management, Business Administration, Logistics Management, Technology and Information Management, International Finance, International Finance and Banking, International Business Management, International Trade, International Trade and Finance, International Trade and Logistics’. They can also transfer to distance education programs such as "Labor Economics and Industrial Relations, Economics, Business Administration, Public Administration, Finance, Political Science and Public Administration, International Relations, International Trade and Logistics, Public Relations and Advertising, Public Relations and Promotion, Aviation Management". • Graduates can be employed in the public sector, particularly in customs fields and port management, They can also work in private enterprises operating nationally and internationally in the fields of production, warehousing, foreign trade, transportation, sales, marketing. They can find employment in foreign trade enterprises, national and international cargo, transportation and logistics enterprises, as well as in ports, airports, stations, terminals, and similar service-providing enterprises. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030026006
ISCO:08 4321.25
ISCO:08 4321.25
The main goal of Logistics Program is to raise associate students embezzled with logistics, purchasing, supply chain and trasportation information in the age when information, experience and expertise gain importance and more work is required for a better living, to provide students with necessary information related to resource distribution , customer service, planning and modeling , flow and process management, inventory management, transportation management, storage - warehouse management, operations research , and management information systems by means of the research held by program’s teaching staff as well as across the country and to donate graduates with knowledge and experience which make them work in the sector. It is aimed to graduate students that can be employed as intermediate staff in various levels of the Ministries of Transport and Ministry of Industry and Trade, in the organ transplant health care organizations! transportation, in Shipping Companies and in private sector enterprises operating in the foreign trade departments of sales and marketing.
There are learning environments such as classrooms, laboratories, libraries, social sports areas and conference halls in the campus of Trakya University Havsa Vocational School.Education and training are carried out as formal and face to face. In addition, 40 working days of workplace internship is carried out.
• To be able to comprehend the reasons for the existence of the logistics organizations and to be aware of the social, legal and moral responsibilities.
• To understand and apply the basic concepts of logistics
• To know the functions of logistics business and the characteristics of its subfield.
• To define the organizational and managerial aspects of the logistics businesses and to comprehend their local , national and international dimensions.
• To follow the development in Maritime and Logistics Management in Turkey and worldwide and can grasp new methods.
• To establish relationships between Logistics science and different disciplines. .
• To exhibit behavior appropriate to teamwork while being able to take individual initiative.
• To adhere to ethical rules in behavior.
• To express themselves effectively and has the ability to establish efficient verbal and written communication with their environment.
• To think analytically, to conduct analysis and can apply the skills they have acquired to problem-solving.
• To have sufficent foreign language proficiency to follow Professional developments and foreign literature.
• To be aware of the necessity of life-long learning and to have the ability to implement
• To evaluate the knowledge and skills they acquire critically, to understand the continuity of learning needs, and to demonsrate openness to change and innovation.
• To be able to use the information in the field along with technology.
• To have the ability to analyze, interpret and evaluate field-related information.
1.Reading and writing competence
2.Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5.Personal, social and learning to learn competence
6.Civic competence
7.Entrepreneurial competence
8.Cultural awareness and expression competence
1. The methods of assesment and evaluation, types of exams, and their contribution to the final grade are determined by tje senate of the higher education institution in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YOK). Each student must register for courses at the beginning of the semester. To be eligible fort he end-of-term exam, students must attend at least 80% of lectures and 90% of practical sessions. Students are required to take at least one midterm exam (Visa) and a final exam (Final) for each course.
2. Various methods such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and final exams are used for assessment and evaluation. The contribution of midterm exams (or other assessment tools used in place of midterms) to the final grade is 30%, while the final exam contributes 70%.
3.Letter grading and numerical grading systems are used to evaluate students achievement. All assessments are conducted on a 100 point scale. A student is considered to have passed a course if they receive one of the following letter grades: AA, BA, BB, CB or CC. The grades DC and DDare considered conditional passing grades. In courses, teaching methods and techniques that focus on practical applications are used.
4.Each course is evaluated through questionnaires.
· The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising educational and other activities conducted in higher educational institutions.
• ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ are published annually within the framework of the criteria determined by YOK for higher education institutions. Based on these reports, quantitative and qualitative evaluations regarding higher education institutions are shared with the public by YOK.
1.Formation and Approval of Educational Programs:
1.1. YOK determines the minimum standarts and criteria required for the establishment of associate degree programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to students shall be determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YOK.
1.3. The cirriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YOK.
2. Assesment- Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes of each associate degree program shall be conducted in accordance with the fundamental principles set by YOK and the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions. .
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma upon successful completion of the course credits and other requirements determined by higher education institutions.
4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher educational institutions, within the framework of continuous monitoring, submit the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YOKAK) at the beginning of each year. YOKAK publicly shares the ‘Institutional Feedback Report’, which it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions. Additionally, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized by YOKAK or fully accredited by them serve as an indication of quality assurance. YOKAK regularly reviews quality assurance activities in accordance with the determined regulations.
Association for the Evaluation and accreditation of Vocational Education (MEDEK)
Beginning: 01.01.2025 / Bitiş: 31.12.2026
Students who graduate from high school or an equivalent educational institution are placed according to the Basic Proficiency Test (TYT) score type organized by OSYM. Additionally, students are also accepted to the Logistics Program according to the foreign student exam (YOS) conducted by OSYM.
· Students who graduate of the program can take the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by OSYM and transfer to the formal education programs such as "Aviation Management, Business Administration, Logistics Management, Technology and Information Management, International Finance, International Finance and Banking, International Business Management, International Trade, International Trade and Finance, International Trade and Logistics’. They can also transfer to distance education programs such as "Labor Economics and Industrial Relations, Economics, Business Administration, Public Administration, Finance, Political Science and Public Administration, International Relations, International Trade and Logistics, Public Relations and Advertising, Public Relations and Promotion, Aviation Management". • Graduates can be employed in the public sector, particularly in customs fields and port management, They can also work in private enterprises operating nationally and internationally in the fields of production, warehousing, foreign trade, transportation, sales, marketing. They can find employment in foreign trade enterprises, national and international cargo, transportation and logistics enterprises, as well as in ports, airports, stations, terminals, and similar service-providing enterprises.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.
