Yeterlilik Kodu | TR0030031933 | |
Yeterlilik Adı | Laboratuvar Teknolojisi (Mustafa Çıkrıkçıoğlu Meslek Yüksekokulu ) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kayseri Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Mevlâna Mahallesi 15 Temmuz Yerleşkesi Küme evler No:5 38280 Talas / KAYSERİ | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kayseri.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 - 3211
| |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bu program, çeşitli sanayi kuruluşlarının ihtiyaç duyduğu, kimya ve/veya Biyolojik işlemler sektöründe vasıflı eleman yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. Bu programı başarı ile mezun olan öğrenciler "Laboratuvar Teknikeri" unvanını almaya hak kazanırlar. Bu program, mezunlarını çeşitli laboratuvar ortamlarında çalışmaya hazırlar ve öğrencilere kimya mühendisleri ve kimyagerlerin gözetimi altında çalışırken kimyasal ve kimyasal ürünler geliştirmeyi öğretir. Bu programlara kayıtlı öğrenciler, kimyasal teoriyi sağlam bir şekilde geliştirirler ve bu teoriyi laboratuvar projelerini tamamlayarak nasıl uygulayacaklarını öğrenirler. | |
Öğrenme Ortamları | Derslikler, atölyeler, laboratuvarlar, uygulama alanları, teknik gezi bölgeleri, kamu kurum kuruluşları, özel sektör kuruluşları | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, sunum,…, v.b. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 31.12.2026 | |
Giriş Şartı | Lise ve dengi okul diploması ile Yükseköğretime Geçiş Sınavından yeterli puanın alınmış olması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Laboratuvar Teknolojisi Programının başarıyla tamamlanması için programda mevcut olan derslerin tümünden (120 AKTS karşılığı) başarılı olmak, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve detayları yönerge ile belirlenmiş olan staj yükümlülüğünü başarıyla tamamlamış olmak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kamu ve özel kuruluşların Laboratuvarlarında ki cihaz, teçhizat ve aletlerin teknolojik ilerlemelerine kolayca adapte olabilen, üst düzey bilgi ve beceri düzeyine sahip olan iyi yetişmiş kalifiye elemanları yetiştirmeye odaklanmış, bölgesel kalkınmaya katkı sağlayan bir programdır. Kimya ve/veya Biyolojik işlemler sektöründe öncelikli olarak tercih edilen ve teknolojinin sürekli ilerlemesine paralel olarak kendini sürekli geliştiren insan kaynağını yetiştiren, ürettiği proje ve ürünler bakımından bölgesindeki sosyal ve ekonomik kalkınmasına öncülük eden program olma vizyonunu üslenir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030031933
ISCO 08 - 3211
ISCO 08 - 3211
Bu program, çeşitli sanayi kuruluşlarının ihtiyaç duyduğu, kimya ve/veya Biyolojik işlemler sektöründe vasıflı eleman yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. Bu programı başarı ile mezun olan öğrenciler "Laboratuvar Teknikeri" unvanını almaya hak kazanırlar. Bu program, mezunlarını çeşitli laboratuvar ortamlarında çalışmaya hazırlar ve öğrencilere kimya mühendisleri ve kimyagerlerin gözetimi altında çalışırken kimyasal ve kimyasal ürünler geliştirmeyi öğretir. Bu programlara kayıtlı öğrenciler, kimyasal teoriyi sağlam bir şekilde geliştirirler ve bu teoriyi laboratuvar projelerini tamamlayarak nasıl uygulayacaklarını öğrenirler.
Derslikler, atölyeler, laboratuvarlar, uygulama alanları, teknik gezi bölgeleri, kamu kurum kuruluşları, özel sektör kuruluşları
- Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
- Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder
- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar
- Enstrümantal cihazları kullanır ve kalibrasyonlarını yapar
- Biyolojik ve kimyasal numuneleri hazırlama, işleme ve depolama tekniklerini kullanır.
- Laboratuvar ortamında kalite kontrol prosedürlerini uygular.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, sunum,…, v.b. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 31.12.2026
Lise ve dengi okul diploması ile Yükseköğretime Geçiş Sınavından yeterli puanın alınmış olması gerekmektedir.
Kamu ve özel kuruluşların Laboratuvarlarında ki cihaz, teçhizat ve aletlerin teknolojik ilerlemelerine kolayca adapte olabilen, üst düzey bilgi ve beceri düzeyine sahip olan iyi yetişmiş kalifiye elemanları yetiştirmeye odaklanmış, bölgesel kalkınmaya katkı sağlayan bir programdır. Kimya ve/veya Biyolojik işlemler sektöründe öncelikli olarak tercih edilen ve teknolojinin sürekli ilerlemesine paralel olarak kendini sürekli geliştiren insan kaynağını yetiştiren, ürettiği proje ve ürünler bakımından bölgesindeki sosyal ve ekonomik kalkınmasına öncülük eden program olma vizyonunu üslenir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030031933 | |
Qualification Title | Laboratory Technology Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | Kayseri University | |
Awarding Body Contact | Kayseri University Rectorate, Mevlana Neighborhood 15 Temmuz Campus Kümeevler No:5 38280 Talas / KAYSERI | |
Awarding Body Url | https://www.kayseri.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 - 3211 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | This program was established to train qualified personnel in the chemical and/or biological processes sector needed by various industrial organizations. Students who successfully graduate from this program are entitled to receive the title of "Laboratory Technician". This program prepares graduates to work in a variety of laboratory environments and teaches students to develop chemicals and chemical products while working under the supervision of chemical engineers and chemists. Students enrolled in these programs develop a solid foundation of chemical theory and learn how to apply this theory by completing laboratory projects. | |
Learning Environments | Classrooms, workshops, laboratories, practice areas, technical excursion sites, public institutions, and private sector organizations | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Each student is required to register for courses at the beginning of the semester and must attend at least 70% of the lectures and 80% of the practical sessions to be eligible to take the final exam. Students are subject to at least one midterm exam and an end-of-semester exam for each course. The contribution of the midterm exam (which may include points from assignments, laboratory exams, presentations, etc., as part of the midterm score) to the final grade is 40%, while the contribution of the end-of-semester exam is 60%. All exams are graded out of 100 points. A minimum score of 50 is required on the end-of-semester exam. Students who receive one of the following letter grades AA, BA, BB, CB, or CC are considered to have successfully passed the course. DC and DD grades are considered conditionally successful. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | A high school or equivalent diploma and a sufficient score from the Transition to Higher Education Exam are required. | |
Conditions for Success | In order to successfully complete the Cooking Program, it is necessary to pass all courses in the program (equivalent to 120 ECTS), obtain a weighted grade point average of at least 2.00 out of 4.00, and successfully complete the internship obligation, the details of which are specified in the instructions | |
Progression Paths (Relationship Type) | It is a program that contributes to regional development, focusing on training well-trained qualified personnel who can easily adapt to technological advances in the devices, equipment and instruments in the laboratories of public and private institutions and who have a high level of knowledge and skills. It undertakes the vision of being a program that trains human resources that are primarily preferred in the Chemical and/or Biological processes sector and that constantly improve themselves in parallel with the continuous advancement of technology, and that leads the social and economic development in its region in terms of the projects and products it produces. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid continuously. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030031933
ISCO:08 - 3211
ISCO:08 - 3211
This program was established to train qualified personnel in the chemical and/or biological processes sector needed by various industrial organizations. Students who successfully graduate from this program are entitled to receive the title of "Laboratory Technician". This program prepares graduates to work in a variety of laboratory environments and teaches students to develop chemicals and chemical products while working under the supervision of chemical engineers and chemists. Students enrolled in these programs develop a solid foundation of chemical theory and learn how to apply this theory by completing laboratory projects.
Classrooms, workshops, laboratories, practice areas, technical excursion sites, public institutions, and private sector organizations
- Have basic, current and applied knowledge about his profession.
- Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
- Follows current developments and practices in his profession and uses them effectively.
- Effectively uses information technologies (software, programs, animations, etc.) related to his profession
- Has the ability to independently evaluate professional problems and issues with an analytical and critical approach and propose solutions.
- Can present his/her thoughts effectively through written and verbal communication at the level of knowledge and skills and expresses them clearly.
- Can effectively present his/her thoughts through written and verbal communication at the level of knowledge and skills and express them clearly.
- Has awareness of career management and lifelong learning.
- It has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting data related to its field, applying it and announcing the results.
- Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language
- Uses and calibrates instrumental devices.
- Uses techniques for preparing, processing and storing biological and chemical samples.
- Applies quality control procedures in the laboratory environment.
- Possessing societal, scientific, cultural, and ethical values during the stages of data collection, implementation, and dissemination of results in the respective field.
- Having sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, as well as environmental protection, occupational health, and safety.
Each student is required to register for courses at the beginning of the semester and must attend at least 70% of the lectures and 80% of the practical sessions to be eligible to take the final exam. Students are subject to at least one midterm exam and an end-of-semester exam for each course. The contribution of the midterm exam (which may include points from assignments, laboratory exams, presentations, etc., as part of the midterm score) to the final grade is 40%, while the contribution of the end-of-semester exam is 60%. All exams are graded out of 100 points. A minimum score of 50 is required on the end-of-semester exam. Students who receive one of the following letter grades AA, BA, BB, CB, or CC are considered to have successfully passed the course. DC and DD grades are considered conditionally successful.
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
A high school or equivalent diploma and a sufficient score from the Transition to Higher Education Exam are required.
It is a program that contributes to regional development, focusing on training well-trained qualified personnel who can easily adapt to technological advances in the devices, equipment and instruments in the laboratories of public and private institutions and who have a high level of knowledge and skills. It undertakes the vision of being a program that trains human resources that are primarily preferred in the Chemical and/or Biological processes sector and that constantly improve themselves in parallel with the continuous advancement of technology, and that leads the social and economic development in its region in terms of the projects and products it produces.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid continuously.
