Yeterlilik Kodu | TR0030219423 | |
Yeterlilik Adı | Kültürel Miras ve Miras Alan Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Kültürel Miras ve Miras Alan Yönetimi (Disiplinlerarası) Bölümünde , Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Yüksek lisans dersleri, klasik sınav, proje ve sunum olarak yapılmaktadır. Öğrenciler programı tamamlamacak için hazırlamış oldukları tez çalışmasını üniversitenin oluşturmuş olduğu jüri karşısında savunmaları gerekmektedir. Programa katılan öğrenciler hem almış oldukları dersleri hem de hazırlamış oldukları tez çalışmasını başarı ile tamamlamış olmaları gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programa katılan öğrenciler hem almış oldukları dersleri hem de hazırlamış oldukları tez çalışmasını başarı ile tamamlamış olmaları gerekmektedir. Yüksek Lisans programı toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. “Seminer Dersi” ve “Tez Çalışması” dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin akademik kariyerlerini sürdürebilecek, bunun yanında söz konusu bölgeler/ülkeler ve miras alanları ile ilgili devlet kurumları ve düşünce/analiz kuruluşlarında görev alabilecek yeterliliğe sahip olmaları planlanmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219423
Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Kültürel Miras ve Miras Alan Yönetimi (Disiplinlerarası) Bölümünde , Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Belirli bölgeler ve ülkelere ait somut ve somut olmayan kültürel değerler ve miras unsurları üzerinde uzmanlaşmak isteyen öğrencilere, söz konusu bölgeler, ülkeler ve miras alanları hakkında geniş kapsamlı ve disiplinler arası eğitim-öğretim olanakları sağlamak amaçlanmaktadır.
- Programa katılan öğrenciler ulusal ve uluslarası miras alanları hakkında akademik perspektife sahip olmaları amaçlanmaktadır.
- Öğrenciler kültürel miras alanlarının bilimsel yöntemler kullanılarak nasıl yönetilmesi gerektiği hakkında bilgi sahibi olacaktır.
- Programa katılan öğrenciler, tarihi yapıların ve çevrelerin tahrip ve bozulma nedenleri, geleneksel ve modern koruma yöntemleri konularında ileri düzey bilgi sahibi olacaklardır.
- Öğrenciler sürdürülebilir kültürel miras yöntemleri hakkında detaylı bilgi sahibi olacaklardır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Yüksek lisans dersleri, klasik sınav, proje ve sunum olarak yapılmaktadır. Öğrenciler programı tamamlamacak için hazırlamış oldukları tez çalışmasını üniversitenin oluşturmuş olduğu jüri karşısında savunmaları gerekmektedir. Programa katılan öğrenciler hem almış oldukları dersleri hem de hazırlamış oldukları tez çalışmasını başarı ile tamamlamış olmaları gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Tezli yüksek Lisans programlarına, ALES puanının %50’si ile adayların başvurdukları bilim alanında yapılacak yazılı sınavın %30’u, mülakat sonucunun %10’u ve lisans not ortalamasının %10’u değerlendirilerek öğrenci alınır. Değerlendirmede, 100 tam puan üzerinden en az 65 puan alanlar, başarı puanlarına göre sıralanarak kontenjan dâhilinde yüksek lisans programlarına kabul edilirler.
- Adayların yazılı-mülakat sınavları ve başarı puanlarının değerlendirilmesi, anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi üzerine enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenen en az üç, beş ya da en çok yedi üyeden oluşan jürilerce yapılır.
- Yüksek lisans öğrenci kabulünde adayların yazılı sınava girebilmesi için Üniversite tarafından yapılacak ortak yabancı dil sınavından 100 tam puan üzerinden en az 50 puan almış olması gerekir. Yabancı dil sınavından muaf olmadığı halde sınava girmeyen veya sınava girerek başarısız bulunanlar yazılı sınav ve mülakata alınmaz. YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen benzer sınavlardan bu puana eşdeğer bir puan almış olduğuna enstitü yönetim kurulunca karar verilenler bu sınavdan muaf tutulur.
- Yazılı sınav, 100 tam not üzerinden değerlendirilerek belirlenir. Yazılı sınava girmeyen veya yazılı sınav notu 65’in altında olan adaylar başarısız kabul edilir.
- Yazılı sınav ve genel başarı notu 65 puan olan ancak kontenjan nedeniyle listeye giremeyen adaylar, başarı puanlarına göre sıralanarak yedekleri oluşturur.
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin akademik kariyerlerini sürdürebilecek, bunun yanında söz konusu bölgeler/ülkeler ve miras alanları ile ilgili devlet kurumları ve düşünce/analiz kuruluşlarında görev alabilecek yeterliliğe sahip olmaları planlanmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219423 | |
Qualification Title | Yüksek Lisans - Kültürel Miras ve Miras Alan Yönetimi (Disiplinlerarası) Masters Degree | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | It is aimed to provide comprehensive and interdisciplinary educational opportunities for students who want to specialize in tangible and intangible cultural values and heritage elements belonging to specific regions and countries. Students will gain academic perspectives regarding national and international cultural heritage sites. Students will learn the management of cultural heritage sites by using scientific methods. Students will gain advanced knwledge regarding how historical buildings and environments get destructed and traditional and modern methods of heritage conservation. Students will gain detailed knowledge regarding sustainable cultural heritage management. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Graduate courses are conducted as written exams, projects and presentations. In order to complete the program, students must defend their thesis against the jury formed by the university. Students participating in the program must have successfully completed both the courses they have taken and the thesis they have prepared. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | Students participating in the program must have successfully completed both the courses they have taken and the thesis they have prepared. The masters program consists of at least seven courses, a seminar course and a thesis study, with a total of not less than 21 credits. Seminar Course and Thesis Study are non-credit courses and are evaluated as successful or unsuccessful. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who successfully complete the program are planned to continue their academic career or to take part in government institutions and think tanks related to these regions / countries and heritage areas. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219423
It is aimed to provide comprehensive and interdisciplinary educational opportunities for students who want to specialize in tangible and intangible cultural values and heritage elements belonging to specific regions and countries. Students will gain academic perspectives regarding national and international cultural heritage sites. Students will learn the management of cultural heritage sites by using scientific methods. Students will gain advanced knwledge regarding how historical buildings and environments get destructed and traditional and modern methods of heritage conservation. Students will gain detailed knowledge regarding sustainable cultural heritage management.
Graduate courses are conducted as written exams, projects and presentations. In order to complete the program, students must defend their thesis against the jury formed by the university. Students participating in the program must have successfully completed both the courses they have taken and the thesis they have prepared.
For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.
Students who successfully complete the program are planned to continue their academic career or to take part in government institutions and think tanks related to these regions / countries and heritage areas.
Qualification is continuous