Yeterlilik Kodu | TR0030033243 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi Ön Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektronik ve otomasyon | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Ön lisans seviyesinde Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi Programı, mezunlarına sektörel ve teknik bilgi kazandırarak onları kontrol ve otomasyon teknolojileri alanında çalışmaya hazır hale getirmeyi amaçlar. Mezunlar tekniker unvanı ile iş hayatına atıldıkları için, hedefler genellikle uygulamaya yönelik ve sektörel ihtiyaçları karşılamaya odaklıdır. Bu doğrultuda; Programın hedefleri:
Bu hedefler doğrultusunda ; Elektrik-Elektronik, bilgisayar, hidrolik-pnömatik ve kontrol sistemleri alanlarında bilgi, beceri ve tutuma sahip, kazanımlarını bu alanların birden fazlasını içeren sistemler üzerinde; tasarım, üretim, bakım ve onarım yapabilecek, yaşamı boyunca bildiklerinden daha fazlasını öğrenme isteği ve becerisi kazanmış, bilimsel gelişmelere katkıda bulunabilecek yeterlik ve yetkinlikte teknik elemanların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca dileyen öğrenciler, dikey geçiş sınavı ile lisans programlarına devam edebilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Kurum bünyesindeki sınıflarda teorik eğitimler, laboratuvarlarda ve endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) - Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre tercihleri doğrultusunda yine ÖSYM tarafından bu programlara yerleştirilirler. Bununla birlikte "İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Kurum İçi ve Kurumlar Arası Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönerge" kapsamında yatay geçiş yapabilirler. Uluslararası öğrenci kabulüne ilişkin esaslar “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Düzeyinde Uluslararası Öğrenci Kabulü Yönergesi” kapsamında belirlenmiştir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunun Eğitim Bilgi Sisteminde (EBS) gösterilen derslerin tümünden başarılı olmuş, mezuniyet için gerekli (En az 120 AKTS) krediyi tamamlamış, ağırlıklı genel not ortalamasını (AGNO) en az 2,00 düzeyine çıkarmış öğrenciye Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi Programının ön lisans diploması verilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız alanıyla ilgili ileri teknolojiyi kullanan üretim ve hizmet sektörlerinde, sanayide, fabrikada, kamu kurum ve kuruluşlarında üretim ve bilişim cihazlarının montajı, devreye alınması, işletilmesi, bakım-onarımlarının yapılması, geliştirilmesi, programlanması ve işletme şartlarına uygun sistemlerin tasarlanması, kurulması ve uygulanması işlerinde çalışırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033243
ISCO:08
ISCO:08
Ön lisans seviyesinde Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi Programı, mezunlarına sektörel ve teknik bilgi kazandırarak onları kontrol ve otomasyon teknolojileri alanında çalışmaya hazır hale getirmeyi amaçlar. Mezunlar tekniker unvanı ile iş hayatına atıldıkları için, hedefler genellikle uygulamaya yönelik ve sektörel ihtiyaçları karşılamaya odaklıdır. Bu doğrultuda;
Programın hedefleri:
- Temel Teknik Bilgi ve Becerilerin Kazandırılması
- Uygulamalı Eğitim ve Mesleki Yetkinlik
- Teknoloji Takibi ve Güncel Kalma
- Sektöre Entegrasyon ve İş Hayatına Hazırlık
- Meslek Etiği ve Sorumluluk Bilinci
Bu hedefler doğrultusunda ; Elektrik-Elektronik, bilgisayar, hidrolik-pnömatik ve kontrol sistemleri alanlarında bilgi, beceri ve tutuma sahip, kazanımlarını bu alanların birden fazlasını içeren sistemler üzerinde; tasarım, üretim, bakım ve onarım yapabilecek, yaşamı boyunca bildiklerinden daha fazlasını öğrenme isteği ve becerisi kazanmış, bilimsel gelişmelere katkıda bulunabilecek yeterlik ve yetkinlikte teknik elemanların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca dileyen öğrenciler, dikey geçiş sınavı ile lisans programlarına devam edebilir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Kurum bünyesindeki sınıflarda teorik eğitimler, laboratuvarlarda ve endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve sistemin otomasyon ile çözülebilmesi için bileşenleri yeniden tasarlayarak uygulama becerisi;
- Sistemin kesintisiz yürütülebilmesi için önlemler alabilme eğer varsa arızaları çözebilme becerisi,
- Otomasyon sisteminin bileşenlerini iyi araştırabilme ve tanıma becerisi;
- Otomasyon uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi;
- Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi;
- Deney düzenekleri tasarlama, deney ve kalibrasyon yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
- Endüstrideki her türlü otomasyon sistemlerini oluşturan bileşenlerle ilgili teknik konularda yeterli bilgiye sahip olma; edinilen kuramsal bilgileri bu alanlardaki uygulamalara dönüştürebilme ve endüstriyel çözümler için beraber kullanabilme,
- Otomasyon sistemlerindeki bileşenleri tanıma, uygulama, bakım-onarım yapma yeteneği; problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun yöntemler ve araçlar seçme ve uygulama yetkinliği,
- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- İfade yetkinliği
- Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve bitirme sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Eğitim Bilgi Sisteminde” tanımlanmıştır. Bakınız: https://ebs.iuc.edu.tr/
Başarı Notu |
Harf Notu |
AKTS |
Anlamı |
Not |
4,00 |
AA |
A |
Mükemmel |
88 - 100 |
3,50 |
BA |
B |
Çok İyi |
80 - 87 |
3,00 |
BB |
C |
İyi |
73 - 79 |
2,50 |
CB |
D |
Orta |
66 - 72 |
2,00 |
CC |
E |
Yeterli |
60 - 65 |
1,50 |
DC |
- |
Koşullu Başarılı |
55 - 59 |
1,00 |
DD |
- |
Koşullu Başarılı |
50 - 54 |
0,00 |
FF |
FX |
Başarısız |
0 - 49 |
0,00 |
FD |
F |
Devamsız Başarısız |
0 |
- |
G |
- |
Geçer |
|
- |
M |
- |
Muaf |
|
Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) - Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre tercihleri doğrultusunda yine ÖSYM tarafından bu programlara yerleştirilirler. Bununla birlikte "İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Kurum İçi ve Kurumlar Arası Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönerge" kapsamında yatay geçiş yapabilirler. Uluslararası öğrenci kabulüne ilişkin esaslar “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Düzeyinde Uluslararası Öğrenci Kabulü Yönergesi” kapsamında belirlenmiştir.
Mezunlarımız alanıyla ilgili ileri teknolojiyi kullanan üretim ve hizmet sektörlerinde, sanayide, fabrikada, kamu kurum ve kuruluşlarında üretim ve bilişim cihazlarının montajı, devreye alınması, işletilmesi, bakım-onarımlarının yapılması, geliştirilmesi, programlanması ve işletme şartlarına uygun sistemlerin tasarlanması, kurulması ve uygulanması işlerinde çalışırlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033243 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Control and Automation Technology Associate Degree Program | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Occupational | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Electronics and automation | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The Associate Degree Program in Control and Automation Technology aims to equip graduates with sector-specific and technical knowledge, preparing them to work effectively in the field of control and automation technologies. Since graduates enter the workforce with the title of "technician," the program objectives are primarily practice-oriented and focused on meeting industry needs. Program Objectives:
In line with these objectives, the program aims to train qualified technical personnel who possess the knowledge, skills, and attitudes in the fields of electrical-electronics, computer systems, hydraulics-pneumatics, and control systems. Graduates are expected to be capable of performing design, production, maintenance, and repair on systems that involve more than one of these areas. Furthermore, they will have acquired the desire and ability to learn beyond what they already know and contribute to scientific and technological progress. In addition, students who wish to further their education may transfer to bachelor's degree programs through the vertical transfer examination (DGS). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | The education and training are conducted through formal (on-campus) education.Theoretical courses are delivered in classrooms within the institution, while practical training is carried out in laboratories, in the industry, or through internships and workplace-based education. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | The graduate possesses the following key competencies at an advanced-preliminary level:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Students are placed in these programs by ÖSYM in line with their preferences according to the score type of the Higher Education Institutions Exam (YKS) - Basic Proficiency Test (TYT) conducted by ÖSYM. In addition, they can make horizontal transfers within the scope of the "Istanbul University-Cerrahpaşa Directive on Intra-Institutional and Inter-Institutional Horizontal Transfer Principles Between Associate and Undergraduate Programs". The principles regarding the acceptance of international students are determined within the scope of the "Istanbul University-Cerrahpaşa Directive on International Student Admission at Associate and Undergraduate Levels". | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students who have successfully completed all courses shown in the Education Information System (EBS) of Istanbul University-Cerrahpaşa Technical Sciences Vocational School, completed the required graduation credits (at least 120 ECTS), and increased their weighted general grade point average (CGPA) to at least 2.00 are awarded an associate degree in the Control and Automation Technology Program. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates are employed in production and service sectors that utilize advanced technologies related to their field, including industry, factories, and public institutions. They work in areas such as the assembly, commissioning, operation, maintenance and repair, development, and programming of production and information systems. Additionally, they are involved in the design, installation, and implementation of systems in accordance with operational requirements. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030033243
ISCO:08
ISCO:08
The Associate Degree Program in Control and Automation Technology aims to equip graduates with sector-specific and technical knowledge, preparing them to work effectively in the field of control and automation technologies. Since graduates enter the workforce with the title of "technician," the program objectives are primarily practice-oriented and focused on meeting industry needs.
Program Objectives:
- Acquisition of Fundamental Technical Knowledge and Skills
- Practical Training and Professional Competence
- Following Technological Developments and Staying Up-to-Date
- Integration into the Industry and Preparation for Professional Life
- Awareness of Professional Ethics and Responsibilities
In line with these objectives, the program aims to train qualified technical personnel who possess the knowledge, skills, and attitudes in the fields of electrical-electronics, computer systems, hydraulics-pneumatics, and control systems. Graduates are expected to be capable of performing design, production, maintenance, and repair on systems that involve more than one of these areas. Furthermore, they will have acquired the desire and ability to learn beyond what they already know and contribute to scientific and technological progress. In addition, students who wish to further their education may transfer to bachelor's degree programs through the vertical transfer examination (DGS).
The education and training are conducted through formal (on-campus) education.Theoretical courses are delivered in classrooms within the institution, while practical training is carried out in laboratories, in the industry, or through internships and workplace-based education.
- The ability to analyze a system, system component, or process, and to redesign components for automation-based solutions and implement them accordingly;
- The ability to take preventive measures to ensure the continuous operation of the system and to troubleshoot malfunctions when necessary;
- The ability to thoroughly research and identify the components of an automation system;
- The ability to select and use modern techniques and tools required for automation applications;
- The ability to effectively use information technologies;
- The ability to design experimental setups, conduct experiments and calibrations, collect data, analyze results, and interpret findings;
- Possession of sufficient technical knowledge regarding the components that make up all types of automation systems in industry; the ability to transform acquired theoretical knowledge into practical applications in these areas and use them together for industrial solutions;
- The ability to recognize, apply, and perform maintenance and repair on components in automation systems; the ability to detect, define, formulate, and solve problems, and the competence to select and apply appropriate methods and tools for this purpose;
- The ability to work effectively both individually and in multidisciplinary teams, along with the self-confidence to take responsibility;
- The ability to access information, conduct resource research for this purpose, and utilize databases and other information sources;
- Awareness of the necessity of lifelong learning, the ability to follow developments in science and technology, and the ability to continuously renew oneself.
The graduate possesses the following key competencies at an advanced-preliminary level:
- Competence in science, technology, and engineering
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Entrepreneurship competence
- Communication and expression competence
- Regarding exams and success grades, the relevant articles of the Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations are applied.
- Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation.
- Measurement and evaluation methods applied in courses are defined in the “Istanbul University-Cerrahpaşa Education Information System”. See: https://ebs.iuc.edu.tr/
Grade |
Letter Grade |
ECTS Grade |
Meaning |
Grade Ranges |
4,00 |
AA |
A |
Excellent |
88 - 100 |
3,50 |
BA |
B |
Very Good |
80 - 87 |
3,00 |
BB |
C |
Good |
73 - 79 |
2,50 |
CB |
D |
Average |
66 - 72 |
2,00 |
CC |
E |
Adequate |
60 - 65 |
1,50 |
DC |
- |
Conditional Pass |
55 - 59 |
1,00 |
DD |
- |
Conditional Pass |
50 - 54 |
0,00 |
FF |
FX |
Fail |
0 - 49 |
0,00 |
FD |
F |
Absent Fail |
0 |
- |
G |
- |
Pass |
|
- |
M |
- |
Exempt |
|
Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Creation and Approval of Curricula:
- YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
- The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
- Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each associate degree programs is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.
- Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Students are placed in these programs by ÖSYM in line with their preferences according to the score type of the Higher Education Institutions Exam (YKS) - Basic Proficiency Test (TYT) conducted by ÖSYM. In addition, they can make horizontal transfers within the scope of the "Istanbul University-Cerrahpaşa Directive on Intra-Institutional and Inter-Institutional Horizontal Transfer Principles Between Associate and Undergraduate Programs". The principles regarding the acceptance of international students are determined within the scope of the "Istanbul University-Cerrahpaşa Directive on International Student Admission at Associate and Undergraduate Levels".
Our graduates are employed in production and service sectors that utilize advanced technologies related to their field, including industry, factories, and public institutions. They work in areas such as the assembly, commissioning, operation, maintenance and repair, development, and programming of production and information systems. Additionally, they are involved in the design, installation, and implementation of systems in accordance with operational requirements.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.