Yeterlilik Kodu

TR0030008177

Yeterlilik Adı
Kimya Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumZonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak
Sorumlu Kurum URLhttps://w3.beun.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kimya
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir bilim dalı, iş veya öğrenme alanında özgün fikirlerin oluşturulmasına veya araştırma yapılmasına temel teşkil edebilecek ileri üstü düzeyde bilgiye ve uzmanlık bilgisine sahiptir.
  • Bir öğrenme alanı ve bunun etkileşim içinde olduğu diğer alanlara ait bilgileri eleştirebilecek düzeyde farkındalığa sahiptir.
  • Yeni bir bilgi veya prosedür geliştirmek veya farklı alanlardaki bilgileri bütünleştirmek için bir iş veya öğrenme alanına özgü araştırma ve inovasyon yapma becerilerine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili çalışmaları yönetir, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Belirlenen stratejik hedeflere ulaşılmasını temin etmek üzere içinde yer aldığı ekiplerin, meslekı̂ bilgi ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi için sorumluluk alır.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini ileri üstü düzeyde kullanır.
  • Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanda uzman veya uzman olmayan gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır.
  • Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun davranır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bu ilişkilere yönelik politikaların tasarlanmasında sorumluluk alır.
  • Temel haklar, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri üstü düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için yıliçi çalışmaları (sınav, ödev, proje, sunum vb.) ve yıl sonu sınavları yapılmaktadır.Yarıyıl çalışmaları ile ara sınav sonuçlarının başarı notuna katkı oranı %40-%60 arasında olmak üzere ilgili Enstitü Yönetim Kurulu tarafından kararlaştırılır. Bir dersin başarılı sayılabilmesi için, hem genel sınav notunun, hem de başarı notunun 100 üzerinden en az 65 olması gerekir.Tezli (Örgün) Yüksek Lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin tez sınavında başarılı olması ve diğer koşulları da (toplam 120 AKTS karşılığı ders alması) sağlaması, 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
  4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  1. Lisans diplomasına sahip olmak.
  2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, başvurulan programın puan türünde YÖK tarafından belirlenen minimum puandan az olmamak koşuluyla ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek olan Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav puanına sahip olmak.
  3. Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anabilim ve ana sanat dallarına öğrenci kabulünde ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav puanı aranmaz.
  4. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, lisansüstü eğitim ve öğretimde öğrenci kabulüne ilişkin yükseköğretim kurumunun senatosu/enstitüsü tarafından belirlenen şartları sağlamış olmak.
Başarma ŞartlarıTezli (Örgün) Yüksek Lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin tez sınavında başarılı olması ve diğer koşulları da (toplam 120 AKTS karşılığı ders alması) sağlaması, 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Tezli (Örgün) Yüksek Lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin tez sınavında başarılı olması ve diğer koşulları da (toplam 120 AKTS karşılığı ders alması) sağlaması, 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kimyagerler, sanayileşmiş bir ülkenin en çok gereksinim duyduğu kişilerdir. Kimya alanında yüksek lisans yapmış kişiler demir-çelik fabrikaları, petrokimya endüstrisi, deterjan, polimer, boya, gıda, seliloz, kozmetik, cam, çimento, tekstil ve ilaç gibi çok geniş endüstriyel alanlarda iş bulma fırsatına sahiptirler. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Kimya bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

 

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008177


Yeterlilik Adı
Kimya Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir bilim dalı, iş veya öğrenme alanında özgün fikirlerin oluşturulmasına veya araştırma yapılmasına temel teşkil edebilecek ileri üstü düzeyde bilgiye ve uzmanlık bilgisine sahiptir.
  • Bir öğrenme alanı ve bunun etkileşim içinde olduğu diğer alanlara ait bilgileri eleştirebilecek düzeyde farkındalığa sahiptir.
  • Yeni bir bilgi veya prosedür geliştirmek veya farklı alanlardaki bilgileri bütünleştirmek için bir iş veya öğrenme alanına özgü araştırma ve inovasyon yapma becerilerine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili çalışmaları yönetir, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Belirlenen stratejik hedeflere ulaşılmasını temin etmek üzere içinde yer aldığı ekiplerin, meslekı̂ bilgi ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi için sorumluluk alır.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini ileri üstü düzeyde kullanır.
  • Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanda uzman veya uzman olmayan gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır.
  • Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun davranır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bu ilişkilere yönelik politikaların tasarlanmasında sorumluluk alır.
  • Temel haklar, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri üstü düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için yıliçi çalışmaları (sınav, ödev, proje, sunum vb.) ve yıl sonu sınavları yapılmaktadır.Yarıyıl çalışmaları ile ara sınav sonuçlarının başarı notuna katkı oranı %40-%60 arasında olmak üzere ilgili Enstitü Yönetim Kurulu tarafından kararlaştırılır. Bir dersin başarılı sayılabilmesi için, hem genel sınav notunun, hem de başarı notunun 100 üzerinden en az 65 olması gerekir.Tezli (Örgün) Yüksek Lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin tez sınavında başarılı olması ve diğer koşulları da (toplam 120 AKTS karşılığı ders alması) sağlaması, 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
  4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  1. Lisans diplomasına sahip olmak.
  2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, başvurulan programın puan türünde YÖK tarafından belirlenen minimum puandan az olmamak koşuluyla ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek olan Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav puanına sahip olmak.
  3. Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anabilim ve ana sanat dallarına öğrenci kabulünde ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav puanı aranmaz.
  4. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, lisansüstü eğitim ve öğretimde öğrenci kabulüne ilişkin yükseköğretim kurumunun senatosu/enstitüsü tarafından belirlenen şartları sağlamış olmak.

Başarma Şartları
Tezli (Örgün) Yüksek Lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin tez sınavında başarılı olması ve diğer koşulları da (toplam 120 AKTS karşılığı ders alması) sağlaması, 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Tezli (Örgün) Yüksek Lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin tez sınavında başarılı olması ve diğer koşulları da (toplam 120 AKTS karşılığı ders alması) sağlaması, 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kimyagerler, sanayileşmiş bir ülkenin en çok gereksinim duyduğu kişilerdir. Kimya alanında yüksek lisans yapmış kişiler demir-çelik fabrikaları, petrokimya endüstrisi, deterjan, polimer, boya, gıda, seliloz, kozmetik, cam, çimento, tekstil ve ilaç gibi çok geniş endüstriyel alanlarda iş bulma fırsatına sahiptirler. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Kimya bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

 


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008177

Qualification Title
Chemistry with Thesis Graduate Diploma with Thesis
Awarding BodyZonguldak Bülent Ecevit University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://w3.beun.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasChemistry
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Based on the qualifications at bachelor’s level, develops and deepens his knowledge on the same or different fields to the mastery level, performs analyses using statistical methods and comments on them.
  • Determines the interdisciplinary interaction with which his area is related.
  • Makes use of the conceptual and practical knowledge acquired in the field at mastery level Combines the knowledge acquired in the field with those originating from other disciplines, comments on them and forms new knowledge.
  • Provides solutions to the problems encountered in the field applying research methods.
  • Conducts research requiring mastery in the field independently.
  • Develops strategic approaches, undertakes responsibility and comes up with solutions for unforeseen complex problems that are experienced during implementation related with the field.
  • Acts as a leader in environments where problems related with the area need to be solved.
  • Evaluates the knowledge and skills acquired at mastery level in the field with a critical perspective and leads the learning process.
  • Shares his ideas and suggestions for solutions to the problems with experts and non-experts by supporting them with quantitative and qualitative data.
  • Evaluates social relationships and norms shaping them with a critical perspective, improves them and when necessary tries to change them.
  • Communicate in written and oral from using a language at least at B2 level of European Language Portfolio.
  • Uses information and communication technology along with software the Human Sciences the field requires at an advanced level.
  • Takes social, scientific, cultural and ethical values into consideration in the data collection, interpretation, application and publicizing processes related with the field, supervises them and teaches these values.
  • Develops strategies, policies, application plans related with the field and evaluates the results acquired within the framework of quality processes.
  • Makes use of the knowledge, problem solving and / or application skills acquired in the field in interdisciplinary studies.
  • Evaluates the people, events and phenomenon important for the development of the area in scope of their effect on the practices in the area.
Key Competencies-
Further Info

For each course, mid-term studies (exams, homework, projects, presentations, etc.) and the year-end exams are performed. Contribution of mid-term exams and the work of the semester to the final grade shall be determined by the Graduate School Board of Directors as between 40% - 60%. In order to be successful in a course, the general exam as well as final grade must be at least 65 out of 100.In order to be awarded with a Master’s Degree (Full time / with thesis), students are required to pass their thesis examination and to have completed all the courses (equivalent of 120 ECTS) in the program successfully and to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 3.00/4.00.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the BEU website. Requirements for application and documents required have been determined in the BEU regulation of Postgraduate Education and Examination.

Conditions for SuccessIn order to be awarded with a Master’s Degree (Full time / with thesis), students are required to pass their thesis examination and to have completed all the courses (equivalent of 120 ECTS) in the program successfully and to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 3.00/4.00.In order to be awarded with a Master’s Degree (Full time / with thesis), students are required to pass their thesis examination and to have completed all the courses (equivalent of 120 ECTS) in the program successfully and to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 3.00/4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Chemists are the most needed people for a developed country with a wide range of working environment. With a Master’s degree in chemistry, students have an abundance of job opportunities in a wide variety of industrial fields including iron-steel plants, petrochemical industries, detergent, polymer, paint, food, cellulose, cosmetics, glass, cement, textile, pharmaceutical companies. The students that are succesfully graduated from the program can apply for the doctoral degree in chemistry or chemistry related science programs.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008177


Qualification Title
Chemistry with Thesis Graduate Diploma with Thesis

Awarding Body
Zonguldak Bülent Ecevit University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Based on the qualifications at bachelor’s level, develops and deepens his knowledge on the same or different fields to the mastery level, performs analyses using statistical methods and comments on them.
  • Determines the interdisciplinary interaction with which his area is related.
  • Makes use of the conceptual and practical knowledge acquired in the field at mastery level Combines the knowledge acquired in the field with those originating from other disciplines, comments on them and forms new knowledge.
  • Provides solutions to the problems encountered in the field applying research methods.
  • Conducts research requiring mastery in the field independently.
  • Develops strategic approaches, undertakes responsibility and comes up with solutions for unforeseen complex problems that are experienced during implementation related with the field.
  • Acts as a leader in environments where problems related with the area need to be solved.
  • Evaluates the knowledge and skills acquired at mastery level in the field with a critical perspective and leads the learning process.
  • Shares his ideas and suggestions for solutions to the problems with experts and non-experts by supporting them with quantitative and qualitative data.
  • Evaluates social relationships and norms shaping them with a critical perspective, improves them and when necessary tries to change them.
  • Communicate in written and oral from using a language at least at B2 level of European Language Portfolio.
  • Uses information and communication technology along with software the Human Sciences the field requires at an advanced level.
  • Takes social, scientific, cultural and ethical values into consideration in the data collection, interpretation, application and publicizing processes related with the field, supervises them and teaches these values.
  • Develops strategies, policies, application plans related with the field and evaluates the results acquired within the framework of quality processes.
  • Makes use of the knowledge, problem solving and / or application skills acquired in the field in interdisciplinary studies.
  • Evaluates the people, events and phenomenon important for the development of the area in scope of their effect on the practices in the area.

Key Competencies
-

Further Info

For each course, mid-term studies (exams, homework, projects, presentations, etc.) and the year-end exams are performed. Contribution of mid-term exams and the work of the semester to the final grade shall be determined by the Graduate School Board of Directors as between 40% - 60%. In order to be successful in a course, the general exam as well as final grade must be at least 65 out of 100.In order to be awarded with a Master’s Degree (Full time / with thesis), students are required to pass their thesis examination and to have completed all the courses (equivalent of 120 ECTS) in the program successfully and to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 3.00/4.00.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the BEU website. Requirements for application and documents required have been determined in the BEU regulation of Postgraduate Education and Examination.


Conditions for Success
In order to be awarded with a Master’s Degree (Full time / with thesis), students are required to pass their thesis examination and to have completed all the courses (equivalent of 120 ECTS) in the program successfully and to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 3.00/4.00.In order to be awarded with a Master’s Degree (Full time / with thesis), students are required to pass their thesis examination and to have completed all the courses (equivalent of 120 ECTS) in the program successfully and to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 3.00/4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Chemists are the most needed people for a developed country with a wide range of working environment. With a Master’s degree in chemistry, students have an abundance of job opportunities in a wide variety of industrial fields including iron-steel plants, petrochemical industries, detergent, polymer, paint, food, cellulose, cosmetics, glass, cement, textile, pharmaceutical companies. The students that are succesfully graduated from the program can apply for the doctoral degree in chemistry or chemistry related science programs.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address