Yeterlilik Kodu

TR0030015078

Yeterlilik Adı
Kimya Teknolojisi Ön Lisans Diploması (EGE MESLEK YÜKSEKOKULU)
Sorumlu KurumEge Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEge Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://ege.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kimya
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

3111.13

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Kimya sektöründe çalışma koşullarına uyum sağlayabilecek analitik düşünme ve problem çözme becerilerine sahip, donanımlı “Kimya Teknikeri” yetiştirilmektedir.

Öğrenme Ortamları

Kimya Teknolojisi Programı Dünya Bankası desteği ile kurulduğundan araç-gereç ve laboratuvar olanaklarına sahiptir. Laboratuvarlarda öğrencilerin eğitimine sunulan başlıca alet ekipmanlar: Etüv, Kül fırını, Analitik Terazi, Rekraktometre, Hassas Terazi, Santrifüj, Manyetik karıştırıcı, UV Spektrofotometre, Rotary Evaporatör, Isıtma Banyosu, Piknometre, pH metredir. Özel sektör işletme stajı ve teknik geziler için destek vermektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Meslekle ilgili temel bilgileri kavrayabilme, sektörde ara eleman gereksinimini karşılayabilme becerisi.
  • Çağdaş teknikleri kullanabilme ve mesleki araştırma yeteneklerini geliştirebilme becerisi.
  • Kimya sektöründeki alet, ekipman ve makinaları kullanabilme, makinaların ürün özelliklerine göre basit ayarlarını yapabilme.
  • Tüm proses ve laboratuar çalışmalarında kişisel ve takım çalışmasının önemini kavrayabilme, güvenlik kurallarını uygulayabilme, çevreye duyarlı, kimyasalların yapısına göre atıkları sınıflandırabilme, kalite güvence standartlarına uygun çalışabilme becerisi.
  • Üretimle ilgili gerekli, kontrolleri, kimyasal, fiziksel, enstrümantal analizleri yapabilmeli, sistem kalite kontrolü konusunda bilinç ve sorumluluk sahibi olabilme.
  • Kimyasal işlemlerde kimyasal formülleri ve denklemleri kullanabilme becerisi, kimyasal prosesleri kavrayabilme ve proses sırasında oluşabilecek sorunlara çözüm getirebilme becerisi.
  • Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme becerisi.
  • Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
  • Ulusal ve uluslar arası çağdaş gelişmeleri takip edebilme, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, deney raporu, proje ve sunu hazırlayabilme becerisi.
Anahtar Yetkinlikler

Kimya Teknolojisi önlisans programının anahtar yetkinlikleri;

Teknik ve Bilimsel Yetkinlikler

Kişisel ve Sosyal Yetkinlikler

Etik ve Toplumsal Sorumluluk

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Kimya Teknolojisi Programında ölçme ve değerlendirme dönemlik her bir ders için 1 ara sınav, 1 final ve 1 bütünleme sınavı ile yapılmaktadır. Dersin içeriğine, teorik ve uygulama saatlerine göre, öğrencilere proje hazırlama ödevleri ve laboratuvarlarda deneyler yaptırılarak derslerin teorilerinin uygulamaları yaptırılmaktadır. Sınavların tümü yüz yüze yapılmaktadır. Ölçme Değerlendirme Doğrudan Değerlendirme Sistemi(DDS) ve Bağıl Değerlendirme Sistemi(BDS) ile yapılabilmekte, dersin içeriği ve öğrenci profili değerlendirilerek dersin öğretim elemanının kararı ile hangisinin uygulanacağına karar verilmektedir. Teorik ve uygulamalı derslere %70, laboratuvar derslerine %80 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Öğrencilerin bir üst sınıftan ders alabilmeleri için, 1. Yıl AGNO ortalamasının 4.00 üzerinden 1.80 barajından büyük olması gerekmektedir. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için 4 dönemin tüm derslerinden ve Eğitime Dayalı Öğretim-1(EDÖ-1) ve EDÖ-2 zorunlu stajlarından başarılı olmaları, AGNO ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir.

HAM BAŞARI PUANI HARF NOTU 4'LÜ NOT AÇIKLAMA
88<HBP<100 AA 4,00 BAŞARILI
81<HBP<87 BA 3,50 BAŞARILI
74<HBP<80 BB 3,00 BAŞARILI
67<HBP<73 CB 2,50 BAŞARILI
60 <HBP<66 CC 2,00 BAŞARILI
53<HBP<59 DC 1,50 BAŞARISIZ
46<HBP< 52 DD 1,00 BAŞARISIZ
0 <HBP<45 FD 0,50 BAŞARISIZ
DEVAMSIZ FF 0,00 BAŞARISIZ

 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri : 01.01.2025-31.12.2026

 

Akredite olan Kuruluşun Tam Adı : EGE ÜNİVERSİTESİ EGE MESLEK YÜKSEKOKULU KİMYA TEKNOLOJİSİ PROGRAMI

Giriş Şartı

Kimya Teknolojisi Programına ÖSYM tarafından yapılan sınav sonuçları taban alınarak, tercih eden öğrenci adaylarının puan sıralamasına göre yerleştirme yapılmaktadır.

Başarma ŞartlarıProgramdan mezun olabilmek için, öğrenciler aldıkları bütün derslere devam ederek "Başarılı" olmak zorundadırlar. Buna ek olarak öğrenciler, eğitimleri için gerekli olan "20" zorunlu iş günü işletme stajlarını da tamamlamalı ve staj sınavından "başarılı" olmalıdırlar.4 yarıyılda toplam 120 AKTS(ECTS)'lik derslerden ve EDÖ(stajlardan) başarılı olmalıdırlar. Stajlar 1. ve 2. sınıf sonunda yaz döneminde kimya teknolojisi ile ilgili alanlarda yapılmalıdır. Mezun durumunda olan ve devam zorunluluğu bulunmayan öğrenciler yaz dönemi dışında da staj yapabilmektedirler. 1.sınıf ders kredileri tamamlanmadan 2. Staj yapılamamaktadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kimya Teknolojisi Programı mezunları kimya teknolojisinin kullanıldığı tüm işletmelerde (Kimya, Rafineri ve Petrokimya, Kağıt, Plastik, Kozmetik, Temizlik Ürünleri, Demir-Çelik, Çimento, Gıda, İlaç, Tekstil, Tarım) ve bu işletmelerin analiz, kalite kontrol, Araştırma Geliştirme laboratuvarları ile Kamu Personeli Seçme Sınavında yeterli taban puanı almak şartıyla tüm devlete bağlı kamu kurumlarında istihdam edilebilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Geçerlilik süresi 2 yıl

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030015078


Yeterlilik Adı
Kimya Teknolojisi Ön Lisans Diploması (EGE MESLEK YÜKSEKOKULU)

Sorumlu Kurum
Ege Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

3111.13


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

3111.13


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Kimya sektöründe çalışma koşullarına uyum sağlayabilecek analitik düşünme ve problem çözme becerilerine sahip, donanımlı “Kimya Teknikeri” yetiştirilmektedir.


Öğrenme Ortamları

Kimya Teknolojisi Programı Dünya Bankası desteği ile kurulduğundan araç-gereç ve laboratuvar olanaklarına sahiptir. Laboratuvarlarda öğrencilerin eğitimine sunulan başlıca alet ekipmanlar: Etüv, Kül fırını, Analitik Terazi, Rekraktometre, Hassas Terazi, Santrifüj, Manyetik karıştırıcı, UV Spektrofotometre, Rotary Evaporatör, Isıtma Banyosu, Piknometre, pH metredir. Özel sektör işletme stajı ve teknik geziler için destek vermektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Meslekle ilgili temel bilgileri kavrayabilme, sektörde ara eleman gereksinimini karşılayabilme becerisi.
  • Çağdaş teknikleri kullanabilme ve mesleki araştırma yeteneklerini geliştirebilme becerisi.
  • Kimya sektöründeki alet, ekipman ve makinaları kullanabilme, makinaların ürün özelliklerine göre basit ayarlarını yapabilme.
  • Tüm proses ve laboratuar çalışmalarında kişisel ve takım çalışmasının önemini kavrayabilme, güvenlik kurallarını uygulayabilme, çevreye duyarlı, kimyasalların yapısına göre atıkları sınıflandırabilme, kalite güvence standartlarına uygun çalışabilme becerisi.
  • Üretimle ilgili gerekli, kontrolleri, kimyasal, fiziksel, enstrümantal analizleri yapabilmeli, sistem kalite kontrolü konusunda bilinç ve sorumluluk sahibi olabilme.
  • Kimyasal işlemlerde kimyasal formülleri ve denklemleri kullanabilme becerisi, kimyasal prosesleri kavrayabilme ve proses sırasında oluşabilecek sorunlara çözüm getirebilme becerisi.
  • Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme becerisi.
  • Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
  • Ulusal ve uluslar arası çağdaş gelişmeleri takip edebilme, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, deney raporu, proje ve sunu hazırlayabilme becerisi.

Anahtar Yetkinlikler

Kimya Teknolojisi önlisans programının anahtar yetkinlikleri;

Teknik ve Bilimsel Yetkinlikler

Kişisel ve Sosyal Yetkinlikler

Etik ve Toplumsal Sorumluluk


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Kimya Teknolojisi Programında ölçme ve değerlendirme dönemlik her bir ders için 1 ara sınav, 1 final ve 1 bütünleme sınavı ile yapılmaktadır. Dersin içeriğine, teorik ve uygulama saatlerine göre, öğrencilere proje hazırlama ödevleri ve laboratuvarlarda deneyler yaptırılarak derslerin teorilerinin uygulamaları yaptırılmaktadır. Sınavların tümü yüz yüze yapılmaktadır. Ölçme Değerlendirme Doğrudan Değerlendirme Sistemi(DDS) ve Bağıl Değerlendirme Sistemi(BDS) ile yapılabilmekte, dersin içeriği ve öğrenci profili değerlendirilerek dersin öğretim elemanının kararı ile hangisinin uygulanacağına karar verilmektedir. Teorik ve uygulamalı derslere %70, laboratuvar derslerine %80 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Öğrencilerin bir üst sınıftan ders alabilmeleri için, 1. Yıl AGNO ortalamasının 4.00 üzerinden 1.80 barajından büyük olması gerekmektedir. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için 4 dönemin tüm derslerinden ve Eğitime Dayalı Öğretim-1(EDÖ-1) ve EDÖ-2 zorunlu stajlarından başarılı olmaları, AGNO ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir.

HAM BAŞARI PUANI HARF NOTU 4'LÜ NOT AÇIKLAMA
88<HBP<100 AA 4,00 BAŞARILI
81<HBP<87 BA 3,50 BAŞARILI
74<HBP<80 BB 3,00 BAŞARILI
67<HBP<73 CB 2,50 BAŞARILI
60 <HBP<66 CC 2,00 BAŞARILI
53<HBP<59 DC 1,50 BAŞARISIZ
46<HBP< 52 DD 1,00 BAŞARISIZ
0 <HBP<45 FD 0,50 BAŞARISIZ
DEVAMSIZ FF 0,00 BAŞARISIZ

 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri : 01.01.2025-31.12.2026

 

Akredite olan Kuruluşun Tam Adı : EGE ÜNİVERSİTESİ EGE MESLEK YÜKSEKOKULU KİMYA TEKNOLOJİSİ PROGRAMI


Giriş Şartı

Kimya Teknolojisi Programına ÖSYM tarafından yapılan sınav sonuçları taban alınarak, tercih eden öğrenci adaylarının puan sıralamasına göre yerleştirme yapılmaktadır.


Başarma Şartları
Programdan mezun olabilmek için, öğrenciler aldıkları bütün derslere devam ederek "Başarılı" olmak zorundadırlar. Buna ek olarak öğrenciler, eğitimleri için gerekli olan "20" zorunlu iş günü işletme stajlarını da tamamlamalı ve staj sınavından "başarılı" olmalıdırlar.4 yarıyılda toplam 120 AKTS(ECTS)'lik derslerden ve EDÖ(stajlardan) başarılı olmalıdırlar. Stajlar 1. ve 2. sınıf sonunda yaz döneminde kimya teknolojisi ile ilgili alanlarda yapılmalıdır. Mezun durumunda olan ve devam zorunluluğu bulunmayan öğrenciler yaz dönemi dışında da staj yapabilmektedirler. 1.sınıf ders kredileri tamamlanmadan 2. Staj yapılamamaktadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kimya Teknolojisi Programı mezunları kimya teknolojisinin kullanıldığı tüm işletmelerde (Kimya, Rafineri ve Petrokimya, Kağıt, Plastik, Kozmetik, Temizlik Ürünleri, Demir-Çelik, Çimento, Gıda, İlaç, Tekstil, Tarım) ve bu işletmelerin analiz, kalite kontrol, Araştırma Geliştirme laboratuvarları ile Kamu Personeli Seçme Sınavında yeterli taban puanı almak şartıyla tüm devlete bağlı kamu kurumlarında istihdam edilebilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Geçerlilik süresi 2 yıl


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015078

Qualification Title
Associate Degree in Chemical Technology
Awarding BodyEGE UNIVERSITY
Awarding Body ContactEge University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr
Awarding Body Urlhttp://ege.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 5
Thematic AreasChemistry
National Occupation Classification

3111.13

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

Equipped "Chemistry Technicians" with analytical thinking and problem-solving skills who can adapt to working conditions in the chemical industry are trained.

Learning Environments

Since the Chemical Technology Program was established with the support of the World Bank, it has equipment and laboratory facilities. The main equipment provided for the education of students in the laboratories: Oven, Muffle Furnace, Analytical Balance, Retractometer, Precision Balance, Centrifuge, Magnetic stirrer, UV Spectrophotometer, Rotary Evaporator, Heating Bath, Pycnometer, pH meter. It provides support for private sector business internships and technical trips.

Description
  • Ability to get the fundamental knowledges related to the profession, the skill to supply the intermediate staff needed in this sector.
  • The skill able to develope profession research abilities and to use contemporary techniques.
  • Able to use the equipments, instruments and tools in this chemical sector, able to do simple calibrations according to the product properties of these instruments.
  • Ability to study according to quality assurance standarts, to classify the wastes according to structuresof chemicals, to be sensitive to the environment, to fulfill the security rules, to comprehend the importance of individual and team work in laboratory studies and all processes.
  • Able to do chemical, physical and instrumental analyses and necessary controls related to the production able to be conscious and responsible in the subject of the system quality control.
  • Able to use the chemical formulas and equations in chemical processes and the skill to comprehend chemical processes and to find out solutions to the problems may appear during the processes.
  • The skill to be self-developed by following the developments related to the contemporary subjects and science-technology by absorbing the importance of life-time learning.
  • Ability to have professional ethic responsibility conciousness.
  • Ability to follow the national and international contemporary developments, to do intradisciplinary and interdisciplinary team.
  • Works and to prepare experimental report, Project and presentations.
Key Competencies

Key competencies of the chemical technology associate degree program;

Technical and scientific compotence

Personal and social compotence

Ethic and social responsibility

Further Info

Measurement and evaluation in the Chemical Technology Program is made with 1 midterm, 1 final and 1 make-up exam for each semester course. According to the content of the course, theoretical and practical hours, students are given project preparation assignments and experiments in laboratories, and applications of the theories of the courses are made. All exams are conducted face to face. Assessment and Evaluation can be done with Direct Evaluation System and Relative Evaluation System. There is a 70% attendance requirement for theoretical and applied courses and 80% for laboratory courses. In order for students to take courses from the next year, their 1st year ECTS must be higher than the threshold of 1.80 out of 4.00. In order for the students to graduate, they must be successful in all the courses of the 4 semesters and the Education-Based Education-1 and Education Based Education-2-compulsory internships, and their ECTS must be at least 2.00.

HAM BAŞARI PUANI HARF NOTU 4'LÜ NOT AÇIKLAMA

88<HBP<100 AA 4,00 BAŞARILI
81<HBP<87 BA 3,50 BAŞARILI
74<HBP<80 BB 3,00 BAŞARILI
67<HBP<73 CB 2,50 BAŞARILI
60 <HBP<66 CC 2,00 BAŞARILI
53<HBP<59 DC 1,50 BAŞARISIZ
46<HBP< 52 DD 1,00 BAŞARISIZ
0 <HBP<45 FD 0,50 BAŞARISIZ
DEVAMSIZ FF 0,00 BAŞARISIZ
Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.
  • The “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions, prepared in accordance with the criteria determined by YÖK, are published annually. Based on these reports, YÖK shares evaluations—including both quantitative and qualitative assessments—of higher education institutions with the public.
  • The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data related to foundation universities, is also published annually by YÖK. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

  1. Curriculum Development and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree programs in higher education institutions.
    1.1. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the core principles established by YÖK.
    1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being adopted by the relevant Deans Council.
  2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes expected from each associate degree program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.
  3. Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations set by the higher education institutions.
  4. Self-Assessment and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
    YÖKAK shares its “Institutional Feedback Report,” prepared based on the external evaluation of higher education institutions, with the public.
    Additionally, accreditation decisions made by agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the qualifications of the programs are assured in terms of quality.
    In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted concerning defined qualifications.

Accreditation Start-End Dates: 01.01.2025-31.12.2026

 

Full Name of Accredited Organization: Ege University Ege Vocatioanal School Chemistry Technology Program

Access Requirements

The registration to the program is effectuated by scoring the equal average in OSYM exam.

Conditions for SuccessIn order to graduate from the program, students have to attend all of the courses and also must be "successful". In addition, students must be complete the 30 working days mandatory industry internship that needed for their training, and should be "successful" from internship exam. In the four semester students must be successful at 120 ECTS in total. Internships should be done at the end of the 1st and 2nd year in the fields related to chemical technology in the summer term. Students who are graduates and do not have attendance requirements can also do internships outside the summer term. 2. Internship cannot be done before the first-year course credits are completed.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Chemical Technology Program work in all enterprises (Chemistry, Refinery and Petrochemicals, Paper, Plastics, Cosmetics, Cleaning Products, Iron-Steel, Cement, Food, Pharmaceuticals, Textiles, Agriculture) and analysis, quality control, Research and Development laboratories of these enterprises. They can be employed in all state-affiliated public institutions, provided that they get sufficient base points in the Public Personnel Selection Examination.

Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

 

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer

 

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

 

Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

 

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

2 years

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015078


Qualification Title
Associate Degree in Chemical Technology

Awarding Body
EGE UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

3111.13


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

3111.13


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

Equipped "Chemistry Technicians" with analytical thinking and problem-solving skills who can adapt to working conditions in the chemical industry are trained.


Learning Environments

Since the Chemical Technology Program was established with the support of the World Bank, it has equipment and laboratory facilities. The main equipment provided for the education of students in the laboratories: Oven, Muffle Furnace, Analytical Balance, Retractometer, Precision Balance, Centrifuge, Magnetic stirrer, UV Spectrophotometer, Rotary Evaporator, Heating Bath, Pycnometer, pH meter. It provides support for private sector business internships and technical trips.


Description
  • Ability to get the fundamental knowledges related to the profession, the skill to supply the intermediate staff needed in this sector.
  • The skill able to develope profession research abilities and to use contemporary techniques.
  • Able to use the equipments, instruments and tools in this chemical sector, able to do simple calibrations according to the product properties of these instruments.
  • Ability to study according to quality assurance standarts, to classify the wastes according to structuresof chemicals, to be sensitive to the environment, to fulfill the security rules, to comprehend the importance of individual and team work in laboratory studies and all processes.
  • Able to do chemical, physical and instrumental analyses and necessary controls related to the production able to be conscious and responsible in the subject of the system quality control.
  • Able to use the chemical formulas and equations in chemical processes and the skill to comprehend chemical processes and to find out solutions to the problems may appear during the processes.
  • The skill to be self-developed by following the developments related to the contemporary subjects and science-technology by absorbing the importance of life-time learning.
  • Ability to have professional ethic responsibility conciousness.
  • Ability to follow the national and international contemporary developments, to do intradisciplinary and interdisciplinary team.
  • Works and to prepare experimental report, Project and presentations.

Key Competencies

Key competencies of the chemical technology associate degree program;

Technical and scientific compotence

Personal and social compotence

Ethic and social responsibility


Further Info

Measurement and evaluation in the Chemical Technology Program is made with 1 midterm, 1 final and 1 make-up exam for each semester course. According to the content of the course, theoretical and practical hours, students are given project preparation assignments and experiments in laboratories, and applications of the theories of the courses are made. All exams are conducted face to face. Assessment and Evaluation can be done with Direct Evaluation System and Relative Evaluation System. There is a 70% attendance requirement for theoretical and applied courses and 80% for laboratory courses. In order for students to take courses from the next year, their 1st year ECTS must be higher than the threshold of 1.80 out of 4.00. In order for the students to graduate, they must be successful in all the courses of the 4 semesters and the Education-Based Education-1 and Education Based Education-2-compulsory internships, and their ECTS must be at least 2.00.

HAM BAŞARI PUANI HARF NOTU 4'LÜ NOT AÇIKLAMA

88<HBP<100 AA 4,00 BAŞARILI
81<HBP<87 BA 3,50 BAŞARILI
74<HBP<80 BB 3,00 BAŞARILI
67<HBP<73 CB 2,50 BAŞARILI
60 <HBP<66 CC 2,00 BAŞARILI
53<HBP<59 DC 1,50 BAŞARISIZ
46<HBP< 52 DD 1,00 BAŞARISIZ
0 <HBP<45 FD 0,50 BAŞARISIZ
DEVAMSIZ FF 0,00 BAŞARISIZ

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.
  • The “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions, prepared in accordance with the criteria determined by YÖK, are published annually. Based on these reports, YÖK shares evaluations—including both quantitative and qualitative assessments—of higher education institutions with the public.
  • The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data related to foundation universities, is also published annually by YÖK. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

  1. Curriculum Development and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree programs in higher education institutions.
    1.1. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the core principles established by YÖK.
    1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being adopted by the relevant Deans Council.
  2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes expected from each associate degree program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.
  3. Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations set by the higher education institutions.
  4. Self-Assessment and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
    YÖKAK shares its “Institutional Feedback Report,” prepared based on the external evaluation of higher education institutions, with the public.
    Additionally, accreditation decisions made by agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the qualifications of the programs are assured in terms of quality.
    In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted concerning defined qualifications.

Accreditation Start-End Dates: 01.01.2025-31.12.2026

 

Full Name of Accredited Organization: Ege University Ege Vocatioanal School Chemistry Technology Program


Access Requirements

The registration to the program is effectuated by scoring the equal average in OSYM exam.


Conditions for Success
In order to graduate from the program, students have to attend all of the courses and also must be "successful". In addition, students must be complete the 30 working days mandatory industry internship that needed for their training, and should be "successful" from internship exam. In the four semester students must be successful at 120 ECTS in total. Internships should be done at the end of the 1st and 2nd year in the fields related to chemical technology in the summer term. Students who are graduates and do not have attendance requirements can also do internships outside the summer term. 2. Internship cannot be done before the first-year course credits are completed.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Chemical Technology Program work in all enterprises (Chemistry, Refinery and Petrochemicals, Paper, Plastics, Cosmetics, Cleaning Products, Iron-Steel, Cement, Food, Pharmaceuticals, Textiles, Agriculture) and analysis, quality control, Research and Development laboratories of these enterprises. They can be employed in all state-affiliated public institutions, provided that they get sufficient base points in the Public Personnel Selection Examination.


Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

 

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer

 

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

 

Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

 

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council


Validity Period (If Any)

2 years


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode