Yeterlilik Kodu

TR0030031932

Yeterlilik Adı
Kimya Teknolojisi (Mustafa Çıkrıkçıoğlu MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKayseri Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMevlâna Mahallesi 15 Temmuz Yerleşkesi Küme evler No:5 38280 Talas / KAYSERİ
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kayseri.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kimya
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 ;2113 

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programda temel kimya kavramlarını aktarmanın yanı sıra yüz yüze eğitim ve öğretim faaliyetleri ile birlikte öğrencilere meslek becerilerinin kazandırılması sağlanmaktadır. Eğitim ve öğretim laboratuvar uygulamaları ile desteklenerek güçlendirilmeye ve geliştirilmeye çalışılmaktadır. Bununla birlikte ders profiline bağlı olarak her türlü teknolojik alet ve ekipman kullanılarak öğrencilerin eğitim faaliyetlerine çağdaş anlamda bir öğrenme ortamı sunulmaktadır. Ders içeriğine uygun olacak şekilde teknik geziler ile işletme uygulamaları gösterilmektedir. Program dersleri, alanında uzman olan öğretim üyeleri tarafından teorik ve uygulamalı olarak verilmektedir. Geniş bir yelpazede hazırlanmış eğitim programı ile Kimya Teknikeri unvanını kazanan öğrencilerin sanayide karşılaşacakları sorunları çözmeye yönelik araştırmacı ve eleştirel bakışı için bireysel gelişimlerine katkı sağlanmaktadır.

Öğrenme Ortamları

Derslikler, atölyeler, laboratuvarlar, uygulama alanları, teknik gezi bölgeleri, kamu kurum kuruluşları, özel sektör kuruluşları

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
  • Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
  • Kimya teknolojisi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
  • Kimya teknolojisi ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Kimya teknolojisi ile ilgili gerekli laboratuvar araç gereçlerini kullanır.
  • Endüstriyel ve kimyasal analiz proseslerini gerçekleştirir ve raporlar.
  • Laboratuvar ortamında kalite kontrol prosedürlerini uygular.
  • Kimya teknolojisi ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar.
Anahtar Yetkinlikler
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, sunum,…, v.b. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)

Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 31.12.2028

Giriş Şartı

Lise ve dengi okul diploması ile Yükseköğretime Geçiş Sınavından yeterli puanın alınmış olması gerekmektedir.

Başarma ŞartlarıKimya Teknolojisi Programının başarıyla tamamlanması için programda mevcut olan derslerin tümünden (120 AKTS karşılığı) başarılı olmak, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve detayları yönerge ile belirlenmiş olan staj yükümlülüğünü başarıyla tamamlamış olmak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrenciler “Tekniker” unvanı alırlar. Bu programdan mezun olacak öğrenciler endüstrinin işletme, kalite kontrol ve kimya laboratuvarlarında, kimyasal madde pazarlama ve satış departmanlarında, sağlık ve araştırma ve deney merkezlerinde teknik eleman olarak çalışma imkanı bulabilmektedir. Programdan mezun olan öğrencilerimiz Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile Çevre Mühendisliği Kimya Biyokimya Kimya Mühendisliği Kimya Mühendisliği ve Uygulamalı Kimya Kimya ve Süreç Mühendisliği Lif ve Polimer Mühendisliği Malzeme Mühendisliği Malzeme Bilimi ve Mühendisliği Nanobilim ve Nanoteknoloji Polimer Mühendisliği Lisans alanlarından birinde kariyer yolculuğuna devam edebilirler.

Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
    2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

                 1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030031932


Yeterlilik Adı
Kimya Teknolojisi (Mustafa Çıkrıkçıoğlu MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kayseri Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Mevlâna Mahallesi 15 Temmuz Yerleşkesi Küme evler No:5 38280 Talas / KAYSERİ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 ;2113 


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 ;2113 


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programda temel kimya kavramlarını aktarmanın yanı sıra yüz yüze eğitim ve öğretim faaliyetleri ile birlikte öğrencilere meslek becerilerinin kazandırılması sağlanmaktadır. Eğitim ve öğretim laboratuvar uygulamaları ile desteklenerek güçlendirilmeye ve geliştirilmeye çalışılmaktadır. Bununla birlikte ders profiline bağlı olarak her türlü teknolojik alet ve ekipman kullanılarak öğrencilerin eğitim faaliyetlerine çağdaş anlamda bir öğrenme ortamı sunulmaktadır. Ders içeriğine uygun olacak şekilde teknik geziler ile işletme uygulamaları gösterilmektedir. Program dersleri, alanında uzman olan öğretim üyeleri tarafından teorik ve uygulamalı olarak verilmektedir. Geniş bir yelpazede hazırlanmış eğitim programı ile Kimya Teknikeri unvanını kazanan öğrencilerin sanayide karşılaşacakları sorunları çözmeye yönelik araştırmacı ve eleştirel bakışı için bireysel gelişimlerine katkı sağlanmaktadır.


Öğrenme Ortamları

Derslikler, atölyeler, laboratuvarlar, uygulama alanları, teknik gezi bölgeleri, kamu kurum kuruluşları, özel sektör kuruluşları


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
  • Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
  • Kimya teknolojisi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
  • Kimya teknolojisi ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Kimya teknolojisi ile ilgili gerekli laboratuvar araç gereçlerini kullanır.
  • Endüstriyel ve kimyasal analiz proseslerini gerçekleştirir ve raporlar.
  • Laboratuvar ortamında kalite kontrol prosedürlerini uygular.
  • Kimya teknolojisi ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar.

Anahtar Yetkinlikler
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, sunum,…, v.b. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)

Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 31.12.2028


Giriş Şartı

Lise ve dengi okul diploması ile Yükseköğretime Geçiş Sınavından yeterli puanın alınmış olması gerekmektedir.


Başarma Şartları
Kimya Teknolojisi Programının başarıyla tamamlanması için programda mevcut olan derslerin tümünden (120 AKTS karşılığı) başarılı olmak, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve detayları yönerge ile belirlenmiş olan staj yükümlülüğünü başarıyla tamamlamış olmak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrenciler “Tekniker” unvanı alırlar. Bu programdan mezun olacak öğrenciler endüstrinin işletme, kalite kontrol ve kimya laboratuvarlarında, kimyasal madde pazarlama ve satış departmanlarında, sağlık ve araştırma ve deney merkezlerinde teknik eleman olarak çalışma imkanı bulabilmektedir. Programdan mezun olan öğrencilerimiz Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile Çevre Mühendisliği Kimya Biyokimya Kimya Mühendisliği Kimya Mühendisliği ve Uygulamalı Kimya Kimya ve Süreç Mühendisliği Lif ve Polimer Mühendisliği Malzeme Mühendisliği Malzeme Bilimi ve Mühendisliği Nanobilim ve Nanoteknoloji Polimer Mühendisliği Lisans alanlarından birinde kariyer yolculuğuna devam edebilirler.


Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
    2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

                 1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030031932

Qualification Title
Chemistry Associate Degree Diploma
Awarding BodyKayseri University
Awarding Body ContactKayseri University Rectorate, Mevlana Neighborhood 15 Temmuz Campus Kümeevler No:5 38280 Talas / KAYSERI
Awarding Body Urlhttps://www.kayseri.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 5
Thematic AreasChemistry
National Occupation Classification

ISCO 08  ;2113

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

The program not only conveys fundamental chemistry concepts but also equips students with professional skills through face-to-face education and training activities. It is reinforced and enhanced with laboratory applications in education and training. Additionally, depending on the course profile, all kinds of technological devices and equipment are utilized to provide students with a modern learning environment. Technical trips and business applications are demonstrated in accordance with the course content. The program courses are delivered both theoretically and practically by faculty members who are experts in their fields. With a comprehensive curriculum, students who earn the title of Chemistry Technician are supported in their individual development, fostering a research-oriented and critical perspective to solve industrial problems they may encounter.

Learning Environments

Classrooms, workshops, laboratories, practice areas, technical excursion sites, public institutions, and private sector organizations

Description
  • Possesses fundamental, up-to-date, and applied knowledge related to their profession.
  • Has knowledge about occupational health and safety, environmental awareness, and quality processes.
  • Follows and effectively utilizes current developments and applications in their profession.
  • Uses computer software, as well as information and communication technologies, at the required level for their field.
  • Has the ability to independently evaluate and propose solutions to professional problems and topics with an analytical and critical approach.
  • Can effectively present thoughts in written and verbal communication, expressing them clearly.
  • Takes responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in chemistry technology applications.
  • Has awareness of career management and lifelong learning.
  • Adheres to social, scientific, cultural, and ethical values in the collection, application, and dissemination of data related to chemistry technology.
  • Follows information in their field and communicates with colleagues using a foreign language.
  • Uses the necessary laboratory equipment related to chemistry technology.
  • Conducts and reports industrial and chemical analysis processes.
  • Applies quality control procedures in a laboratory environment.
  • Performs mathematical calculations related to chemistry technology.
Key Competencies
  • Possessing societal, scientific, cultural, and ethical values during the stages of data collection, implementation, and dissemination of results in the respective field.
  • Having sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, as well as environmental protection, occupational health, and safety.
Further Info

Each student is required to register for courses at the beginning of the semester and must attend at least 70% of the lectures and 80% of the practical sessions to be eligible to take the final exam. Students are subject to at least one midterm exam and an end-of-semester exam for each course. The contribution of the midterm exam (which may include points from assignments, laboratory exams, presentations, etc., as part of the midterm score) to the final grade is 40%, while the contribution of the end-of-semester exam is 60%. All exams are graded out of 100 points. A minimum score of 50 is required on the end-of-semester exam. Students who receive one of the following letter grades AA, BA, BB, CB, or CC are considered to have successfully passed the course. DC and DD grades are considered conditionally successful.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.

2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK)
Accreditation Start / End Date: 01.01.2025 / 31.12.2028

Access Requirements

A high school or equivalent diploma and a sufficient score from the Transition to Higher Education Exam are required.

Conditions for SuccessIn order to successfully complete the Cooking Program, it is necessary to pass all courses in the program (equivalent to 120 ECTS), obtain a weighted grade point average of at least 2.00 out of 4.00, and successfully complete the internship obligation, the details of which are specified in the instructions
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program receive the title of “Technician.” Students graduating from this program have the opportunity to work as technical personnel in industries such as business operations, quality control, and chemistry laboratories, as well as in chemical substance marketing and sales departments, healthcare, research, and experimental centers.

Graduates of the program can continue their career journey in one of the following bachelor's degree fields through the Vertical Transfer Exam (DGS): Environmental Engineering, Chemistry, Biochemistry, Chemical Engineering, Chemical Engineering and Applied Chemistry, Chemistry and Process Engineering, Fiber and Polymer Engineering, Materials Engineering, Materials Science and Engineering, Nanoscience and Nanotechnology, and Polymer Engineering.

Legal Basis
  1. Higher Education Law No. 2547
    1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
    2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
  2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

                 1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board.

Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030031932


Qualification Title
Chemistry Associate Degree Diploma

Awarding Body
Kayseri University

Awarding Body Contact
Kayseri University Rectorate, Mevlana Neighborhood 15 Temmuz Campus Kümeevler No:5 38280 Talas / KAYSERI

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08  ;2113


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

ISCO 08  ;2113


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

The program not only conveys fundamental chemistry concepts but also equips students with professional skills through face-to-face education and training activities. It is reinforced and enhanced with laboratory applications in education and training. Additionally, depending on the course profile, all kinds of technological devices and equipment are utilized to provide students with a modern learning environment. Technical trips and business applications are demonstrated in accordance with the course content. The program courses are delivered both theoretically and practically by faculty members who are experts in their fields. With a comprehensive curriculum, students who earn the title of Chemistry Technician are supported in their individual development, fostering a research-oriented and critical perspective to solve industrial problems they may encounter.


Learning Environments

Classrooms, workshops, laboratories, practice areas, technical excursion sites, public institutions, and private sector organizations


Description
  • Possesses fundamental, up-to-date, and applied knowledge related to their profession.
  • Has knowledge about occupational health and safety, environmental awareness, and quality processes.
  • Follows and effectively utilizes current developments and applications in their profession.
  • Uses computer software, as well as information and communication technologies, at the required level for their field.
  • Has the ability to independently evaluate and propose solutions to professional problems and topics with an analytical and critical approach.
  • Can effectively present thoughts in written and verbal communication, expressing them clearly.
  • Takes responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in chemistry technology applications.
  • Has awareness of career management and lifelong learning.
  • Adheres to social, scientific, cultural, and ethical values in the collection, application, and dissemination of data related to chemistry technology.
  • Follows information in their field and communicates with colleagues using a foreign language.
  • Uses the necessary laboratory equipment related to chemistry technology.
  • Conducts and reports industrial and chemical analysis processes.
  • Applies quality control procedures in a laboratory environment.
  • Performs mathematical calculations related to chemistry technology.

Key Competencies
  • Possessing societal, scientific, cultural, and ethical values during the stages of data collection, implementation, and dissemination of results in the respective field.
  • Having sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, as well as environmental protection, occupational health, and safety.

Further Info

Each student is required to register for courses at the beginning of the semester and must attend at least 70% of the lectures and 80% of the practical sessions to be eligible to take the final exam. Students are subject to at least one midterm exam and an end-of-semester exam for each course. The contribution of the midterm exam (which may include points from assignments, laboratory exams, presentations, etc., as part of the midterm score) to the final grade is 40%, while the contribution of the end-of-semester exam is 60%. All exams are graded out of 100 points. A minimum score of 50 is required on the end-of-semester exam. Students who receive one of the following letter grades AA, BA, BB, CB, or CC are considered to have successfully passed the course. DC and DD grades are considered conditionally successful.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.

2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK)
Accreditation Start / End Date: 01.01.2025 / 31.12.2028


Access Requirements

A high school or equivalent diploma and a sufficient score from the Transition to Higher Education Exam are required.


Conditions for Success
In order to successfully complete the Cooking Program, it is necessary to pass all courses in the program (equivalent to 120 ECTS), obtain a weighted grade point average of at least 2.00 out of 4.00, and successfully complete the internship obligation, the details of which are specified in the instructions

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program receive the title of “Technician.” Students graduating from this program have the opportunity to work as technical personnel in industries such as business operations, quality control, and chemistry laboratories, as well as in chemical substance marketing and sales departments, healthcare, research, and experimental centers.

Graduates of the program can continue their career journey in one of the following bachelor's degree fields through the Vertical Transfer Exam (DGS): Environmental Engineering, Chemistry, Biochemistry, Chemical Engineering, Chemical Engineering and Applied Chemistry, Chemistry and Process Engineering, Fiber and Polymer Engineering, Materials Engineering, Materials Science and Engineering, Nanoscience and Nanotechnology, and Polymer Engineering.


Legal Basis
  1. Higher Education Law No. 2547
    1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
    2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
  2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

                 1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board.


Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode