Yeterlilik Kodu

TR0030037498

Yeterlilik Adı
Kimya Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBarbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale
Sorumlu Kurum URLhttps://www.comu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Program Profili Kimya Eğitimi Programı Lisans programı, yüksek düzeyde bilgi ve beceri gerektiren derece ve derece olmayan araştırma programına ve profesyonel uygulamaya erişim sağlayan akademik odaklı bir programdır. Programın "ISCED (Uluslararası Standart Eğitim Sınıflandırması) 2011" ve "NQF-HETR (HE için Türk Yeterlilik Çerçevesi") ve eğitim alanlarının kodları ile ilgili olarak sınıflandırılması aşağıdaki gibi sıralanabilir; - ISCED Eğitim Alanı: 14 - Öğretmen Eğitimi ve Eğitim Bilimleri - ISCED 2011 Seviye: 6, Oryantasyon (Profil): 64, Alt kategori: 645 - Akademik odaklı "ilk döngü", lisans derecesi. 2016-2017 akademik yılından bu yana kimya öğretmeni yetiştirmekte olan bu programa her yıl ortalama 20 öğrenci kayıt olmaktadır. Program 4 yıllık bir lisans programıdır. Programın amacı, doğayı, bilimi, teknolojiyi ve insanı seven, öğretmenlik mesleğinin öneminin farkında olan, yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş, nitelikli öğretmenler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Sınıf, laboratuvar, teknik geziler ve stajlar

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
  • Öğretmenlik mesleğiyle ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
  • Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerine, öğrenme biçimlerine göre materyal geliştirir.
  • Türk Eğitim Sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  • Atatürk İlke ve İnkılâpları ışığında demokratik anlayış geliştirir.
  • Bilimsel - analitik düşünme becerilerine sahip olarak sınıf içi uygulamalarında kullanır.
  • Türkçeyi kurallarına uygun kullanarak öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
  • Kimyanın doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Kimya öğretiminde araç gereçleri ve teknolojiyi etkin bir biçimde kullanarak değerlendirir.
  • Özel ilgiye ve eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur.
  • Kendi öz değerlendirmesini yaparak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  • Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
  • Sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.
Anahtar Yetkinlikler

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler, daha önce aldıkları sınavların ya da yaptıkları çalışmaların dışında bir final sınavına tabi tutulurlar. Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavların dışında, tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, final sınavı vb. gibi) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında ve ders izlencelerinde belirtilir. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya final sınavı yapılmayacak olan dersler, ilgili bölüm başkanlıkları ve yüksekokul müdürlükleri tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na iletilir ve bu derslere ait dönem sonu başarı notları, öğrencilerin dönem boyunca yürüttükleri çalışmalara göre belirlenir. Dönem sonu başarı notları, başarı değerlendirme kriterleri ile birlikte ilgili öğretim elemanı tarafından Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na teslim edilir. Notlandırma esasları ve başarı koşulları 2017 ve öncesi yıllarda ve 2018 ve sonraki yıllarda girmiş olan öğrenciler için; Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı notunun belirlenmesinde, o derse ait yıl/yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi, ara sınavların not ortalaması ve yıl / yarıyıl sonunda aldığı not birlikte değerlendirilir. İlgili öğretim üyesi uygun gördüğü takdirde, ödev, laboratuvar ve benzeri derse bağlı çalışmalar ve haberli olarak yapılan kısa sınavları ara sınav veya ara sınavlara ek olarak ayrı ayrı veya tek bir ara sınav olarak değerlendirebilir. Ancak bir dersten başarılı sayılmak için; yarıyıl, yılsonu sınavı veya bütünleme sınavında en az 100 üzerinden 50 not alınması gereklidir (Harf karşılığı CC). Ara sınav notunun başarı notuna etkisi %40, final/bütünlemenin ise %60’dır. Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi gibi ortak zorunlu derslerde değerlendirmeler, başarılı veya başarısız şeklinde yapılır. Öğretim elemanları, derslerine kayıt olan her öğrenciyi Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği doğrultusunda başarı değerlendirme yöntemini kullanarak değerlendirir ve aşağıdaki başarı notlarından biri öğrencinin ders başarı notu olarak verir. AA, BA, BB, CB ve CC notları dersin başarıldığını; DC ve DD notları ise, bu Yönetmelikte belirlenmiş ağırlıklı not ortalamasına bağlı başarı koşullarının sağlanmış olması durumunda, bu dersin başarılmış olduğunu gösterir. F notu başarısız öğrenciler için takdir edilir. Ders Tekrarı Öğrenci bir ders için asgari devam zorunluluğunu yerine getirmediğinde; final sınavından en az 50 puan almadığında ve dersin ortalaması 50 puandan az olduğunda, öğrenci o dersi tekrar etmek zorundadır. Bir dersten F, BZ, DZ notlarından birini alarak başarısız olan sınamalı öğrenciler o dersi açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır. Not ortalamalarını yükseltmek isteyen öğrenciler, daha önce aldıkları dersler arasından seçtikleri derslere yeniden yazılarak bu dersleri tekrar edebilir. Ders tekrarında devam zorunluluğu aranmaz. Sınamalı öğrenciler, istemeleri halinde daha önce (DD) ve (DC) aldıkları dersleri tekrar edebilirler. bu durumda, GANO’nun en az 2.00 olması gerekir. Tekrarlanan derslerde önkoşul aranmaz. Tekrarlanan derslerde, önceki başarı notu ne olursa olsun, alınan son not geçerli olur.

Kalite Güvencesi

Kalite Güvencesi Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akredistasyon Derneği (EPDAD)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023 / 1.05.2025

Giriş Şartı

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile kabul edilmektedir.

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarındaki tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur (Genel not ortalaması yerel krediye göre hesaplanmaktadır) .
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, Kimya Eğitimi lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda, özel okullarda ve çeşitli kurslarda Kimya Öğretmeni olarak görev yapabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030037498


Yeterlilik Adı
Kimya Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Program Profili Kimya Eğitimi Programı Lisans programı, yüksek düzeyde bilgi ve beceri gerektiren derece ve derece olmayan araştırma programına ve profesyonel uygulamaya erişim sağlayan akademik odaklı bir programdır. Programın "ISCED (Uluslararası Standart Eğitim Sınıflandırması) 2011" ve "NQF-HETR (HE için Türk Yeterlilik Çerçevesi") ve eğitim alanlarının kodları ile ilgili olarak sınıflandırılması aşağıdaki gibi sıralanabilir; - ISCED Eğitim Alanı: 14 - Öğretmen Eğitimi ve Eğitim Bilimleri - ISCED 2011 Seviye: 6, Oryantasyon (Profil): 64, Alt kategori: 645 - Akademik odaklı "ilk döngü", lisans derecesi. 2016-2017 akademik yılından bu yana kimya öğretmeni yetiştirmekte olan bu programa her yıl ortalama 20 öğrenci kayıt olmaktadır. Program 4 yıllık bir lisans programıdır. Programın amacı, doğayı, bilimi, teknolojiyi ve insanı seven, öğretmenlik mesleğinin öneminin farkında olan, yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş, nitelikli öğretmenler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Sınıf, laboratuvar, teknik geziler ve stajlar


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
  • Öğretmenlik mesleğiyle ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
  • Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerine, öğrenme biçimlerine göre materyal geliştirir.
  • Türk Eğitim Sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  • Atatürk İlke ve İnkılâpları ışığında demokratik anlayış geliştirir.
  • Bilimsel - analitik düşünme becerilerine sahip olarak sınıf içi uygulamalarında kullanır.
  • Türkçeyi kurallarına uygun kullanarak öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
  • Kimyanın doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Kimya öğretiminde araç gereçleri ve teknolojiyi etkin bir biçimde kullanarak değerlendirir.
  • Özel ilgiye ve eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur.
  • Kendi öz değerlendirmesini yaparak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  • Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
  • Sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.

Anahtar Yetkinlikler

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler, daha önce aldıkları sınavların ya da yaptıkları çalışmaların dışında bir final sınavına tabi tutulurlar. Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavların dışında, tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, final sınavı vb. gibi) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında ve ders izlencelerinde belirtilir. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya final sınavı yapılmayacak olan dersler, ilgili bölüm başkanlıkları ve yüksekokul müdürlükleri tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na iletilir ve bu derslere ait dönem sonu başarı notları, öğrencilerin dönem boyunca yürüttükleri çalışmalara göre belirlenir. Dönem sonu başarı notları, başarı değerlendirme kriterleri ile birlikte ilgili öğretim elemanı tarafından Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na teslim edilir. Notlandırma esasları ve başarı koşulları 2017 ve öncesi yıllarda ve 2018 ve sonraki yıllarda girmiş olan öğrenciler için; Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı notunun belirlenmesinde, o derse ait yıl/yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi, ara sınavların not ortalaması ve yıl / yarıyıl sonunda aldığı not birlikte değerlendirilir. İlgili öğretim üyesi uygun gördüğü takdirde, ödev, laboratuvar ve benzeri derse bağlı çalışmalar ve haberli olarak yapılan kısa sınavları ara sınav veya ara sınavlara ek olarak ayrı ayrı veya tek bir ara sınav olarak değerlendirebilir. Ancak bir dersten başarılı sayılmak için; yarıyıl, yılsonu sınavı veya bütünleme sınavında en az 100 üzerinden 50 not alınması gereklidir (Harf karşılığı CC). Ara sınav notunun başarı notuna etkisi %40, final/bütünlemenin ise %60’dır. Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi gibi ortak zorunlu derslerde değerlendirmeler, başarılı veya başarısız şeklinde yapılır. Öğretim elemanları, derslerine kayıt olan her öğrenciyi Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği doğrultusunda başarı değerlendirme yöntemini kullanarak değerlendirir ve aşağıdaki başarı notlarından biri öğrencinin ders başarı notu olarak verir. AA, BA, BB, CB ve CC notları dersin başarıldığını; DC ve DD notları ise, bu Yönetmelikte belirlenmiş ağırlıklı not ortalamasına bağlı başarı koşullarının sağlanmış olması durumunda, bu dersin başarılmış olduğunu gösterir. F notu başarısız öğrenciler için takdir edilir. Ders Tekrarı Öğrenci bir ders için asgari devam zorunluluğunu yerine getirmediğinde; final sınavından en az 50 puan almadığında ve dersin ortalaması 50 puandan az olduğunda, öğrenci o dersi tekrar etmek zorundadır. Bir dersten F, BZ, DZ notlarından birini alarak başarısız olan sınamalı öğrenciler o dersi açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır. Not ortalamalarını yükseltmek isteyen öğrenciler, daha önce aldıkları dersler arasından seçtikleri derslere yeniden yazılarak bu dersleri tekrar edebilir. Ders tekrarında devam zorunluluğu aranmaz. Sınamalı öğrenciler, istemeleri halinde daha önce (DD) ve (DC) aldıkları dersleri tekrar edebilirler. bu durumda, GANO’nun en az 2.00 olması gerekir. Tekrarlanan derslerde önkoşul aranmaz. Tekrarlanan derslerde, önceki başarı notu ne olursa olsun, alınan son not geçerli olur.


Kalite Güvencesi

Kalite Güvencesi Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akredistasyon Derneği (EPDAD)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023 / 1.05.2025


Giriş Şartı

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile kabul edilmektedir.


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarındaki tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur (Genel not ortalaması yerel krediye göre hesaplanmaktadır) .

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, Kimya Eğitimi lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda, özel okullarda ve çeşitli kurslarda Kimya Öğretmeni olarak görev yapabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030037498

Qualification Title
Bachelor's Degree in Chemistry Education
Awarding BodyÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Awarding Body ContactCanakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr
Awarding Body Urlhttps://global.comu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Program Profile The Bachelor of Science in Chemistry Education program is an academically focused program that provides access to degree and non-degree research and professional practice that requires a high level of knowledge and skills. The classification of the program in relation to "ISCED (International Standard Classification of Education) 2011" and "NQF-HETR (Turkish Qualification Framework for HE") and codes of education fields can be listed as follows; - ISCED Field of Education: 14 - Teacher Education and Educational Sciences - ISCED 2011 Level: 6, Orientation (Profile): 64, Subcategory: 645 - Academically focused "first cycle", bachelor's degree. An average of 20 students are enrolled in this program, which has been training chemistry teachers since the 2016-2017 academic year. The program is a 4-year undergraduate program. The aim of the program is to train qualified teachers who love nature, science, technology and people, are aware of the importance of the teaching profession, and have adopted lifelong learning as a principle.

Learning Environments

Classroom, laboratory, technical trips and internships

Description
  • Has sufficient knowledge of the field.
  • Have pedagogical knowledge about the teaching profession.
  • Has enough foreign language knowledge to be able to follow foreign sources related to his/her field.
  • Develops materials according to students' developmental characteristics and learning styles.
  • Have sufficient information about the structure and historical development of the Turkish Education System.
  • Develops democratic understanding in the light of Ataturk's Principles and Revolutions.
  • Has scientific - analytical thinking skills and uses them in classroom applications.
  • Establishes healthy communication with students and colleagues by using Turkish in accordance with its rules.
  • Have knowledge about the nature and historical development of chemistry.
  • Evaluates using tools and technology effectively in chemistry teaching.
  • Have the necessary knowledge and skills regarding students who need special attention and education.
  • Develops a positive attitude towards lifelong learning by making self-evaluation.
  • Takes responsibility for individual and group work.
  • Respects national culture and universal values.
  • Participates in social and cultural events
Key Competencies

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

Students are subjected to a final exam in addition to the exams they have previously taken or the studies they have done. Every semester, students are given at least one midterm exam. Apart from midterm exams, quizzes can be held without a date. The criteria to be taken into account in the success evaluation of the courses (such as midterm exam, homework, final exam, etc.) and their rates are stated in the curriculum programs and course syllabus distributed to students at the beginning of the semester or published on the website. Final exams are held on the dates announced by the University, at the specified place and time. Students' final grades at the end of the semester; It is given by the instructor responsible for the course, according to the midterm and final exam grades, the studies carried out during the semester and the course attendance rules. Courses for which midterm and/or final exams will not be held are determined by the relevant department chairs and college directorates and forwarded to the Registrar's Office, and the end-of-term success grades for these courses are determined according to the studies carried out by the students throughout the semester. End of term success grades, together with success evaluation criteria, are delivered to the Registrar's Office by the relevant instructor. Grading principles and success conditions for students who entered in 2017 and earlier years and in 2018 and subsequent years; In determining the success grade a student receives from a course, the level of success he/she shows in the year/semester studies for that course, the grade point average of the midterm exams and the grade he/she receives at the end of the year/semester are evaluated together. If the relevant faculty member deems it appropriate, he/she may evaluate homework, laboratory and similar course-related studies and announced quizzes separately or as a single midterm exam in addition to the midterm exams or midterm exams. However, in order to be considered successful in a course; It is necessary to get a score of at least 50 out of 100 in the semester, final exam or make-up exam (letter equivalent to CC). The effect of the midterm exam grade on the success grade is 40%, and the final/make-up exam score is 60%. Evaluations are made as pass or fail in common compulsory courses such as Turkish Language, Ataturk's Principles and History of Revolution. Faculty members evaluate each student enrolled in their courses using the success evaluation method in line with Çanakkale Onsekiz Mart University Associate and Undergraduate Education and Training and Examination Regulations and assign one of the following success grades as the student's course success grade. AA, BA, BB, CB and CC grades indicate that the course has been successful; DC and DD grades indicate that this course has been succeeded if the success conditions based on the weighted grade point average specified in this Regulation are met. F grade is appreciated for unsuccessful students. Course Repeat When the student does not meet the minimum attendance requirement for a course; If the student does not get at least 50 points from the final exam and the course average is less than 50 points, the student must repeat that course. Probation students who fail a course by receiving one of the grades F, BZ, or DZ must take that course in the first semester it is offered. Students who want to increase their grade point average can re-enroll in the courses they have chosen among the courses they have previously taken and repeat these courses. Attendance is not required for repeating a course. Students on probation can repeat the courses they have previously taken (DD) and (DC) if they wish. In this case, GPA must be at least 2.00. There are no prerequisites for repeated courses. In repeated courses, the last grade will be valid, regardless of the previous success grade.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.

YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements

Students are admitted through a central entrance exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).

Conditions for SuccessIn order to graduate from this program, students are required to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and 240 ECTS credits from all courses in the curriculum (GPA is calculated according to local credits).
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from this program can apply to study in Chemistry Education graduate programs. They can also work as Chemistry Teachers in schools affiliated with the Ministry of National Education, private schools and various courses.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No.

2. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030037498


Qualification Title
Bachelor's Degree in Chemistry Education

Awarding Body
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Awarding Body Contact
Canakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Program Profile The Bachelor of Science in Chemistry Education program is an academically focused program that provides access to degree and non-degree research and professional practice that requires a high level of knowledge and skills. The classification of the program in relation to "ISCED (International Standard Classification of Education) 2011" and "NQF-HETR (Turkish Qualification Framework for HE") and codes of education fields can be listed as follows; - ISCED Field of Education: 14 - Teacher Education and Educational Sciences - ISCED 2011 Level: 6, Orientation (Profile): 64, Subcategory: 645 - Academically focused "first cycle", bachelor's degree. An average of 20 students are enrolled in this program, which has been training chemistry teachers since the 2016-2017 academic year. The program is a 4-year undergraduate program. The aim of the program is to train qualified teachers who love nature, science, technology and people, are aware of the importance of the teaching profession, and have adopted lifelong learning as a principle.


Learning Environments

Classroom, laboratory, technical trips and internships


Description
  • Has sufficient knowledge of the field.
  • Have pedagogical knowledge about the teaching profession.
  • Has enough foreign language knowledge to be able to follow foreign sources related to his/her field.
  • Develops materials according to students' developmental characteristics and learning styles.
  • Have sufficient information about the structure and historical development of the Turkish Education System.
  • Develops democratic understanding in the light of Ataturk's Principles and Revolutions.
  • Has scientific - analytical thinking skills and uses them in classroom applications.
  • Establishes healthy communication with students and colleagues by using Turkish in accordance with its rules.
  • Have knowledge about the nature and historical development of chemistry.
  • Evaluates using tools and technology effectively in chemistry teaching.
  • Have the necessary knowledge and skills regarding students who need special attention and education.
  • Develops a positive attitude towards lifelong learning by making self-evaluation.
  • Takes responsibility for individual and group work.
  • Respects national culture and universal values.
  • Participates in social and cultural events

Key Competencies

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

Students are subjected to a final exam in addition to the exams they have previously taken or the studies they have done. Every semester, students are given at least one midterm exam. Apart from midterm exams, quizzes can be held without a date. The criteria to be taken into account in the success evaluation of the courses (such as midterm exam, homework, final exam, etc.) and their rates are stated in the curriculum programs and course syllabus distributed to students at the beginning of the semester or published on the website. Final exams are held on the dates announced by the University, at the specified place and time. Students' final grades at the end of the semester; It is given by the instructor responsible for the course, according to the midterm and final exam grades, the studies carried out during the semester and the course attendance rules. Courses for which midterm and/or final exams will not be held are determined by the relevant department chairs and college directorates and forwarded to the Registrar's Office, and the end-of-term success grades for these courses are determined according to the studies carried out by the students throughout the semester. End of term success grades, together with success evaluation criteria, are delivered to the Registrar's Office by the relevant instructor. Grading principles and success conditions for students who entered in 2017 and earlier years and in 2018 and subsequent years; In determining the success grade a student receives from a course, the level of success he/she shows in the year/semester studies for that course, the grade point average of the midterm exams and the grade he/she receives at the end of the year/semester are evaluated together. If the relevant faculty member deems it appropriate, he/she may evaluate homework, laboratory and similar course-related studies and announced quizzes separately or as a single midterm exam in addition to the midterm exams or midterm exams. However, in order to be considered successful in a course; It is necessary to get a score of at least 50 out of 100 in the semester, final exam or make-up exam (letter equivalent to CC). The effect of the midterm exam grade on the success grade is 40%, and the final/make-up exam score is 60%. Evaluations are made as pass or fail in common compulsory courses such as Turkish Language, Ataturk's Principles and History of Revolution. Faculty members evaluate each student enrolled in their courses using the success evaluation method in line with Çanakkale Onsekiz Mart University Associate and Undergraduate Education and Training and Examination Regulations and assign one of the following success grades as the student's course success grade. AA, BA, BB, CB and CC grades indicate that the course has been successful; DC and DD grades indicate that this course has been succeeded if the success conditions based on the weighted grade point average specified in this Regulation are met. F grade is appreciated for unsuccessful students. Course Repeat When the student does not meet the minimum attendance requirement for a course; If the student does not get at least 50 points from the final exam and the course average is less than 50 points, the student must repeat that course. Probation students who fail a course by receiving one of the grades F, BZ, or DZ must take that course in the first semester it is offered. Students who want to increase their grade point average can re-enroll in the courses they have chosen among the courses they have previously taken and repeat these courses. Attendance is not required for repeating a course. Students on probation can repeat the courses they have previously taken (DD) and (DC) if they wish. In this case, GPA must be at least 2.00. There are no prerequisites for repeated courses. In repeated courses, the last grade will be valid, regardless of the previous success grade.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.

YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements

Students are admitted through a central entrance exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).


Conditions for Success
In order to graduate from this program, students are required to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and 240 ECTS credits from all courses in the curriculum (GPA is calculated according to local credits).

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from this program can apply to study in Chemistry Education graduate programs. They can also work as Chemistry Teachers in schools affiliated with the Ministry of National Education, private schools and various courses.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No.

2. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode