Yeterlilik Kodu | TR0030007599 | |
Yeterlilik Adı | Kimya Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Necmettin Erbakan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.erbakan.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her ders için en az 1 arasınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavların katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Ayrıca dönem/yıl ağırlıklı not ortalaması 2.50 olan öğrenci DC olan dersleri debaşarmış sayılır. Aksi takdirde bu dersleri tekrar ederler. Program boyunca alınan dersleri başarı ile tamamlamak ve zorunlu stajları tamamlamak. (4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.) | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel ortaöğretim kurumlarından mezun olmak, ve ÖSYMnin uyguladığı merkezi sınavdan MF-3 alanından yeterli puanı almak. | |
Başarma Şartları | Program boyunca alınan dersleri başarı ile tamamlamak ve zorunlu stajları tamamlamak. (4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.)Öğrenciler mezun olmak için kimya eğitimi programında bulunan bütün derslerden devam alarak başarılı olmak ve uygulamalı derslerde gerekli olan stajları başarı ile tamamlamak zorundadır. Kimya öğretmenliği 4 yıllık lisans programında mezun olabilmek için öğrencinin en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Akademik Not Ortalamasının (GANO) 4.00 üzerinden 2.00 olması zorunludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Dört yıllık program sonunda lisans derecesiyle mezun olan öğrencilerimiz, ortaöğretim okullarına Kimya öğretmeni olarak atanabilmektedirler. Çeşitli sanayi dallarında farklı pozisyonlarda iş bulabilmektedirler. Üniversitelerin Fen Bilimleri enstitülerine bağlı Kimya anabilim dallarında veya Eğitim Bilimleri enstitülerine bağlı Kimya eğitimi anabilim dallarında Yüksek Lisans ve Doktora programlarına girebilmekte ve bu dallarda akademisyen olabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030007599
- Konu ile ilgili bilimsel verileri bir araya getirme ve yorumlama, ilgili bilimsel ve etik hususlardaki görüşünü yansıtarak karar verme becerisi.
- Bilgiyi, fikirleri, sorunlar ve çözümlerini konu hakkında bilgi sahibi olan dinleyicilere aktarma becerisi.
- Yetkinliklerini Kimya endüstrisi dahil genel bir işyerinde işe giriş düzeyi için uyarlayabilme becerisi.
- Yeterli derecede bir bağımsızlıkla daha ileri düzeyde çalışma yapmak için gerekli öğrenme becerileri.
- Kimya bilgisini ve kavrayışını alışılmamış yapıdaki kalitatif ve kantitatif problemlerin çözümüne uygulama becerisi.
- Kimyasal maddelerin kullanımını ve laboratuvar yöntemlerini ilgilendiren risk değerlendirmelerini yönetme becerisi.
- Laboratuvar ölçüm ve gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri cinsinden yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisi.
- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi.
- İyi bir ölçüm bilimi ve pratiğini tanıma ve uygulama becerisi.
- Kimyanın özel bir alanında derin bir bilgi ve kavrama becerisi.
- Kimyasal araştırma ve geliştirme alanındaki başlıca meselelerin farkında olma becerisi.
- Kimyasal bilgi ve verilerle ilgili hesaplama ve veri işleme becerileri.
- Kimyasal deyimler, kaynaklar, kurallar ve birimler ile ilgili başlıca bakış açısı.
- Kalitatif ve kantitatif bilgiyi ilişkilendirerek problem çözme becerileri.
- Bilimsel materyali sunma, tartışma yazma ve bilgi sahibi bir dinleyici grubuna sözlü olarak sunma becerileri.
- Kimyasal bilgi ve verileri değerlendirme, yorumlama ve sentez becerileri.
- Gözlem ve ölçüm yoluyla kimyasal özelliklerin, kimyasal olay ve değişikliklerin izlenmesi ve sistematik ve güvenilir kaydetme ve belgeleme becerileri.
- Sürekli mesleki gelişme için ihtiyaç duyulan çalışma yetkinlikleri.
Öğrenciler her ders için en az 1 arasınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavların katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Ayrıca dönem/yıl ağırlıklı not ortalaması 2.50 olan öğrenci DC olan dersleri debaşarmış sayılır. Aksi takdirde bu dersleri tekrar ederler. Program boyunca alınan dersleri başarı ile tamamlamak ve zorunlu stajları tamamlamak. (4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.)
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel ortaöğretim kurumlarından mezun olmak, ve ÖSYMnin uyguladığı merkezi sınavdan MF-3 alanından yeterli puanı almak.
Dört yıllık program sonunda lisans derecesiyle mezun olan öğrencilerimiz, ortaöğretim okullarına Kimya öğretmeni olarak atanabilmektedirler. Çeşitli sanayi dallarında farklı pozisyonlarda iş bulabilmektedirler. Üniversitelerin Fen Bilimleri enstitülerine bağlı Kimya anabilim dallarında veya Eğitim Bilimleri enstitülerine bağlı Kimya eğitimi anabilim dallarında Yüksek Lisans ve Doktora programlarına girebilmekte ve bu dallarda akademisyen olabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030007599 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Chemistry Teaching | |
Awarding Body | Necmettin Erbakan University | |
Awarding Body Contact | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Awarding Body Url | www.erbakan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | 100 is the full point in the assessment of exams. When calculating grades, %40 of the grade taken in midterm exam and %60 of the grade taken in final exams are used and 60 is the minimum grade to pass a course. A student who holds either of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) is considered successful in that course. Furthermore, a student with a Grade Point Average (GPA) of 2.50 or higher for a semester is also considered successful in a course with a DC grade in that semester.To be successful at all the courses taken during the programme and to complete the required training programmes (Overall Academic Grade Mean Value should be 2.0 and above over 4.00). | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To have a secondary education diploma and obtain the required grade from National University Entrance and Placement Exam (OSYM) section MF-3 | |
Conditions for Success | To be successful at all the courses taken during the programme and to complete the required training programmes (Overall Academic Grade Mean Value should be 2.0 and above over 4.00).In order to succesfully graduate from chemistry education program students must be succesfull at all the required and elective courses (total 240 ECTS) taken during the program and complete the required internship program. (GANO - Overall Academic Grade Mean Value should be 2.0 and above over 4.00) | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of this program can work as a chemistry teacher in state or private schools. Furthermore, they can work as chemists in factories or various laboratories. They are also eligible for admission to M.S. or Ph.D. programs in chemistry, chemistry education or science education. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030007599
ISCO:08
ISCO:08
- Gather and interpret scientific data on the subject, reflecting the opinion of the scientific and ethical decision-making matters.
- Capable to transmit information, ideas, problems and solutions to the audience who are aware about the subject.
- Capable to adapt abilities to the workplace, including the chemical industry to hire entry-level competencies A sufficient degree of independence to learn the skills necessary to make a further study.
- Capable to apply chemistry knowledge and comprehension to a strange qualitative and quantitative problem solving.
- Risk assessments concerning the use of chemicals and laboratory methods, the ability to manage.
- To interpret data obtained from laboratory measurements and observations and theories in terms of their importance and associate them with theoriesCapable to recognize and plan strategies for new problems and their solutions.
- The ability to recognize a good measurement science and practice and apply it.
- Capable to gain deep knowledge in the field of chemistry and a special ability to comprehendThe ability to be aware of the main issues in the field of chemical research and development.
- Chemical knowledge and skills related to the data computation and data processing.
- The main perspectives related to chemical phrases, references, guidelines and related units.
- Problem-solving skills correlating qualitative and quantitative information.
- Presenting scientific material, discussion, writing and oral presentation skills to a familiar audience.
- Chemical information and data evaluation, interpretation and synthesis skills.
- Chemical properties through observation and measurement, chemical events or changes in a systematic and reliable monitoring, recording and documentation skills.
- Capable to fullfill continuing professional development competencies
100 is the full point in the assessment of exams. When calculating grades, %40 of the grade taken in midterm exam and %60 of the grade taken in final exams are used and 60 is the minimum grade to pass a course. A student who holds either of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) is considered successful in that course. Furthermore, a student with a Grade Point Average (GPA) of 2.50 or higher for a semester is also considered successful in a course with a DC grade in that semester.To be successful at all the courses taken during the programme and to complete the required training programmes (Overall Academic Grade Mean Value should be 2.0 and above over 4.00).
To have a secondary education diploma and obtain the required grade from National University Entrance and Placement Exam (OSYM) section MF-3
The graduates of this program can work as a chemistry teacher in state or private schools. Furthermore, they can work as chemists in factories or various laboratories. They are also eligible for admission to M.S. or Ph.D. programs in chemistry, chemistry education or science education.
Qualification is continuous