Yeterlilik Kodu | TR0030221596 | |
Yeterlilik Adı | Kimya Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bingöl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kimya | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Kimya doktora almak için öğrenciler, zorunlu ve seçmeli derslerini tamamlamak, tezleriyle ilgili bir semineri vermek ve derleme veya orijinal bir çalışmayı tez olarak başarıyla sunmak ve savunmak zorundadırlar. Adayın en az 24 Kredi saatlik dersi (8 adet) minimum BC 75 notu ile başarması Yeterlik sınavında başarılı olması, Doktora tez önerisinin Tez İzleme Komitesince kabul edilmiş olması, Kimya alanında Doktora tezi hazırlaması ve tez savunmasında başarılı olması, Toplamda en az 240 AKTS biriminde akademik faaliyeti başarmış olması şartları aranır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu unvan ile üniversitelerde öğretim üyesi olarak eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerinde bulunurlar. Araştırma merkezlerinde, kimya, sağlık ve ilaç sektöründe daha kolay istihdam edilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221596
ISCO 08
ISCO 08
- Kimya doktora programına kayıt hakkı kazanan öğrencilerin lisans ve yüksek lisans düzeyinde almış oldukları bilgilerin üzerine daha ileri bilgileri ekleyerek Kimya alanlarında Bilim Doktoru olarak uzmanlaşmasını sağlamaktır. Ayrıca Kimya bilim doktoru derecesini kazanan ve yeni bilim alanları ile ilişki kurabilen mezunlarına daha geniş çalışma alanı sağlamanın yanında bağımsız araştırma yapma ve akademik çalışma yetkinliğini kazandırmaktır.
- Kimya bilimindeki en son yenilikleri takip eden, çağın gerektirdiği bilgi düzeyine sahip, alanında uzmanlaşmış Kimya Bilim doktorları yetiştirmektir. Bunun yanında, Kimya alanıyla ilgili bilgilerin çeşitli kaynaklardan alınması, kullanılması, geliştirilmesi ve diğer bilimsel çalışma alanları ile ilişkisinin kurulmasını sağlamaktır.
- Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek
- Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek
- Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek
- Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Lisansüstü programlarda alınan herhangi bir derse yarıyıl içinde en az % 70 devam etmek zorunluluğu vardır. Başarı; yıl içi başarı ölçümü (ödevler, ara sınavlar) ve yıl sonu sınavı ile ölçülür. Sınavlar; yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak çeşitli türlerde yapılır. Her ders için en az bir ara sınav yapılır. Derslerdeki başarının ölçme ve değerlendirmesi ile ilgili detaylı açıklamalar Ders Bilgi Paketi sayfasında yer almaktadır. Sınavlar 100 üzerinden verilen puanlar ile değerlendirilir.
- Başarı notu, ara sınav not ortalamasının % 30 u ile yarıyıl sonu sınavı veya bütünleme sınavının % 70 inin toplamı alınarak hesaplanır. Doktora programlarında başarı notu, 100 puan üzerinden en az 75 puan, 4 üzerinden 2.5 (BC) puandır. Kredisiz dersler, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasının başarı ile tamamlanması halinde G (Geçer) veya B (Başarılı) ifadesi kullanılır. Ortalama başarı notu hesaplamasında; Geçer (G), Başarılı (B) ve Muaf (M) ile ifade edilen dersler değerlendirmeye alınmaz. 1
- 00 puan üzerinden alınan başarı notunun harf notu ve dörtlük sistem karşılıkları ile ilgili geniş açıklama, Fen Bilimleri Enstitüsü Internet adresinde (www.fbe.atauni.edu.tr) yayınlanan yönetmelikte bulunmaktadır. Kimya doktora almak için öğrenciler, zorunlu ve seçmeli derslerini tamamlamak, tezleriyle ilgili bir semineri vermek ve derleme veya orijinal bir çalışmayı tez olarak başarıyla sunmak ve savunmak zorundadırlar.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Enstitü kurulunun öğrenci kabul alanında belirlediği alanda lisans veya yüksek lisans diplomasına sahip olması,
- Sayısal puan türünde en az 55 ALES (Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı) puanına sahip olması,
- YDS veya eşdeğer bir yabancı dil sınavından (TOFEL vb) en az 55 puan almış olması.
- Sayısal ALES puanının % 50si, lisans AGNO’sunun (Ağırlıklı genel not ortalamasının) % 10’u, yüksek lisans AGNO’sunun % 10’ u, yabancı dil notunun % 10’ u ve bilim sınavının % 20’sinin toplamı alınarak hesaplanır.
- En yüksek puan alan adaydan başlamak üzere yapılacak sıralamada, açılan kontenjan içinde yer alması,
- Bilimsel hazırlık sınıfı koşuluyla kabul edilmesi halinde, bilimsel hazırlık sınıfını 1 yılda başarmış olması,
- Yabancı uyruklu öğrencilerden Avrupa Dil Portföyü’ne göre B2 ( veya 100 üzerinden 70 puan başarı) düzeyinde Türkçe dil bilmesi şartları aranır.
- Ayrıca diğer üniversitelerin Kimya Anabilim Dalındaki aynı düzeydeki programdan yatay geçişle öğrenci kabul edilebilmektedir.
- Programa öğrenci başvuru ve kabul koşulları, her akademik dönem başlamadan önce Fen Bilimleri Enstitüsü Internet adresinde yayınlanmaktadır.
Bu unvan ile üniversitelerde öğretim üyesi olarak eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerinde bulunurlar. Araştırma merkezlerinde, kimya, sağlık ve ilaç sektöründe daha kolay istihdam edilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030221596 | |
Qualification Title | Kimya (DR) Doctorate | |
Awarding Body | BİNGÖL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Chemistry | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | In addition to expanding making deeper the knowledge established on high school education in a same different area, to be able to reach knowledge, evaluate interpret it to be able to do practice. By utilizing incomplete limited data in his her study area, to be able to expand the knowledge by scientific methods use them in scientific, social ethical responsibility To be able to define a problem, propose a solution method, solve it, evaluate the results apply if it is necessary in his her area. To be able to transfer systematically the current developments, his her studies to the other people as written, orally visually To be able to develop new strategic approach produce solutions by taking responsibility in unexpected complicated situations in his her area of practice. To be able to develop strategic, political practice plans evaluate the results by taking into account the quality process in his her study area. To be able to have oral written communication ability in one of well know foreign language (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). To have knowledge about software hardware about computers be able to use improve data processing communication abilities. To be able to watch scientific, social, ethical values teach control them in the step of data collection, evaluation announcement of them. To be able to apply the digested knowledge problem solving ability in the collaborations between different groups. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | It is compulsory to have at least 70% attendance for each graduate course in a semester . Achievement is measured through in term assessment (assignments, midterm exams) and with final exams. Examinations are applied in various ways as written, oral, or both written and oral, and/or practictise. At least one midterm exam is to be given for each course. Detailed explanations regarding the assessment and evaluation in the courses take place in the course information page. Examinations are assessed through grades out of 100. Passing grade is calculated by adding the 30% of the average of midterm exam grades to the 70% of the Final or make up exam. In Ph.D. Programs passing grade is at least 75 out of 100 and 2,5 BC out of 4. Success in elective courses, special field courses, seminars and dissertation studies is indicated by using G (passed) or B (succeeded). While calculating average passing grade the courses defined as passed (G), succeeded (B) exempted (M) are not taken in to consideration. Detailed explanations regarding the equivalents of passing grades out of 100 in full mark 4 points system and letter representation system are given in the regulation announced in the website (www.fbe.atauni.edu.tr ) of Graduate School of Natural and Applied Sciences. In order to receive a PhD degree in Chemistry field, students have to successfully complete compulsory and elective courses, give a seminar about their thesis subjects, and present and defend a review or original research thesis. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To be admitted to the Ph.D. program, candidates are required: 1.To have either a 5-year undergraduate diploma or Master’s Diploma in the field determined by the executive board of Graduate School of Natural and Applied Sciences for admition. 2- To have received at least 55 science points in the ALES (Academic graduate education examination). 3- To have obtained at least 55 points from YDS or the equivalent of this point from an equivalent foreign language exam (TOEFL, etc) 4- To have been calculated by taking the total 50% of the ALES science points and 10% of under graduate AGNO (Undergraduate Nominal Grade Average), and 10% of graduate AGNO (graduate Nominal Grade Average). 5-To take place among the candidates with the highest grades who are listed beginning from the highest points, considering the number of the students to be admitted. 6- To have completed successfully the science preparatory class in 1 year if admitted with the requirement to attendant science preparatory class. 7- Students from other nationalities are required to have knowledge of Turkish language at B2 level (or 70 out of 100 achievement) according to ELP (European Language Portfolio). 8- Students from the Chemistry Departments in other universities are also admitted providing that they meet the requirements of interuniversities students transfer. 9- Requirements for application and admission to the program are announced in the website of Graduate School of Natural and Applied Sciences before each academic term has began. | |
Conditions for Success | In order to receive a PhD degree in Chemistry field, students have to successfully complete compulsory and elective courses, give a seminar about their thesis subjects, and present and defend a review or original research thesis. 1- To have taken and passed at least 24 credit hours (8 courses) achieving with minimum BC 75 points (out of 100). 2- To succeeded in the competence exam. 3- To have obtained approval of thesis observation committee of the Ph.D. Thesis proposal. 4- To have prepared a Ph.D. Thesis in the field of Chemistry and to have succeeded in dissertation defense. 5- To have done achieved academic activities at least in the range of 240 ECTS units. | |
Progression Paths (Relationship Type) | He/she goes on his/her career as a faculty member in the universities by performing educational and research activities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030221596
In addition to expanding making deeper the knowledge established on high school education in a same different area, to be able to reach knowledge, evaluate interpret it to be able to do practice. By utilizing incomplete limited data in his her study area, to be able to expand the knowledge by scientific methods use them in scientific, social ethical responsibility To be able to define a problem, propose a solution method, solve it, evaluate the results apply if it is necessary in his her area. To be able to transfer systematically the current developments, his her studies to the other people as written, orally visually To be able to develop new strategic approach produce solutions by taking responsibility in unexpected complicated situations in his her area of practice. To be able to develop strategic, political practice plans evaluate the results by taking into account the quality process in his her study area. To be able to have oral written communication ability in one of well know foreign language (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). To have knowledge about software hardware about computers be able to use improve data processing communication abilities. To be able to watch scientific, social, ethical values teach control them in the step of data collection, evaluation announcement of them. To be able to apply the digested knowledge problem solving ability in the collaborations between different groups.
It is compulsory to have at least 70% attendance for each graduate course in a semester . Achievement is measured through in term assessment (assignments, midterm exams) and with final exams. Examinations are applied in various ways as written, oral, or both written and oral, and/or practictise. At least one midterm exam is to be given for each course. Detailed explanations regarding the assessment and evaluation in the courses take place in the course information page. Examinations are assessed through grades out of 100. Passing grade is calculated by adding the 30% of the average of midterm exam grades to the 70% of the Final or make up exam. In Ph.D. Programs passing grade is at least 75 out of 100 and 2,5 BC out of 4. Success in elective courses, special field courses, seminars and dissertation studies is indicated by using G (passed) or B (succeeded). While calculating average passing grade the courses defined as passed (G), succeeded (B) exempted (M) are not taken in to consideration. Detailed explanations regarding the equivalents of passing grades out of 100 in full mark 4 points system and letter representation system are given in the regulation announced in the website (www.fbe.atauni.edu.tr ) of Graduate School of Natural and Applied Sciences. In order to receive a PhD degree in Chemistry field, students have to successfully complete compulsory and elective courses, give a seminar about their thesis subjects, and present and defend a review or original research thesis.
To be admitted to the Ph.D. program, candidates are required: 1.To have either a 5-year undergraduate diploma or Master’s Diploma in the field determined by the executive board of Graduate School of Natural and Applied Sciences for admition. 2- To have received at least 55 science points in the ALES (Academic graduate education examination). 3- To have obtained at least 55 points from YDS or the equivalent of this point from an equivalent foreign language exam (TOEFL, etc) 4- To have been calculated by taking the total 50% of the ALES science points and 10% of under graduate AGNO (Undergraduate Nominal Grade Average), and 10% of graduate AGNO (graduate Nominal Grade Average). 5-To take place among the candidates with the highest grades who are listed beginning from the highest points, considering the number of the students to be admitted. 6- To have completed successfully the science preparatory class in 1 year if admitted with the requirement to attendant science preparatory class. 7- Students from other nationalities are required to have knowledge of Turkish language at B2 level (or 70 out of 100 achievement) according to ELP (European Language Portfolio). 8- Students from the Chemistry Departments in other universities are also admitted providing that they meet the requirements of interuniversities students transfer. 9- Requirements for application and admission to the program are announced in the website of Graduate School of Natural and Applied Sciences before each academic term has began.
He/she goes on his/her career as a faculty member in the universities by performing educational and research activities.
Qualification is continuous