Yeterlilik Kodu | TR0030220546 | |
Yeterlilik Adı | Kimya Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kimya | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Tıp, adli bilimler, enerji ve malzeme mühendisliği başta olmak üzere tüm mühendislik bölümlerinde ve otomotiv, madencilik, inşaat gibi alanlarda yapılan araştırma geliştirme faaliyetlerinin tümünde konusuna hakim kimyagerlere ihtiyaç duyulmaktadır. Amaca uygun olarak geliştirilen malzemeler ve bunların karakterize edilmesi mevcut akademik ve teknolojik gelişmelerin temelini oluşturmaktadır. Bu nedenle yukarıda adı geçen ve ilgili tüm alanlarda uzmanlık eğitimi almış kimyagerlere ihtiyaç duyulmaktadır. İlgili alanlardaki gelişmelere ayak uydurabilecek, problemleri bilimsel bir bakış açısı ile değerlendirip bu problemlere çözüm önerileri getirecek, Ar&Ge faaliyetleri yürütebilecek nitelikli araştırmacıların yetiştirilmesi; eğitimin amacıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirmede Sinop Üniversitesi’nin ilgili yönetmelikleri ve mevzuat hükümleri ile Yükseköğretim Kurulu’nun uzaktan eğitim konusundaki mevzuatı çerçevesindeki hükümler uygulanır. Tezini ve enstitü tarafından istenilen diğer belgeleri teslim eden öğrenci kayıtlı olduğu programı tamamlamış sayılır(http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.23247&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch). | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Bir lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına, hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıl süreli tıp, diş hekimliği ve veteriner fakülteleri diplomasına, eczacılık ve fen fakültesi lisans veya yüksek lisans derecesine veya Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuvar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olmaları, Mezuniyet Koşulları: Kimya, Kimya Öğretmenliği, Kimya Mühendisliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Biyokimya, Gıda Mühendisliği, Çevre mühendisliği, Tekstil Mühendisliği, Biyomühendislik, Biyomedikal Mühendisliği lisans ve diplomalarından birine veya aynı bölümlerin Yükseköğretim Kurulunca denkliği kabul edilmiş lisans diplomasına veya geçici mezuniyet belgesine sahip olmaları, | |
Başarma Şartları | Tezini ve enstitü tarafından istenilen diğer belgeleri teslim eden öğrenci kayıtlı olduğu programı tamamlamış sayılır(http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.23247&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch). Toplam 21 ulusal krediden ve bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 240 AKTS kredisinden oluşur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Doğrudan veya dolaylı olarak kimyayı ilgilendiren çeşitli endüstriler yanında sağlık, adliye, çevre, tarım, ziraat ve gıda sektörlerdeki işletme, üretim, kalite-kontrol, araştırma-geliştirme ve kimya laboratuvarları, fabrikalar, savunma sanayi, enerji üretim merkezleri ve eğitim-öğretim alanları. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220546
ISCO:08
ISCO:08
Tıp, adli bilimler, enerji ve malzeme mühendisliği başta olmak üzere tüm mühendislik bölümlerinde ve otomotiv, madencilik, inşaat gibi alanlarda yapılan araştırma geliştirme faaliyetlerinin tümünde konusuna hakim kimyagerlere ihtiyaç duyulmaktadır. Amaca uygun olarak geliştirilen malzemeler ve bunların karakterize edilmesi mevcut akademik ve teknolojik gelişmelerin temelini oluşturmaktadır. Bu nedenle yukarıda adı geçen ve ilgili tüm alanlarda uzmanlık eğitimi almış kimyagerlere ihtiyaç duyulmaktadır. İlgili alanlardaki gelişmelere ayak uydurabilecek, problemleri bilimsel bir bakış açısı ile değerlendirip bu problemlere çözüm önerileri getirecek, Ar&Ge faaliyetleri yürütebilecek nitelikli araştırmacıların yetiştirilmesi; eğitimin amacıdır.
Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Yüksek lisans yeterliklerini esas alarak alanında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri ve tecrübeleri özgün fikir ve araştırmalarla geliştirerek uzmanlaşır ve alanına yenilik getirecek özgün bilimsel kavramlara ulaşır
- Alanında yeni bir fikir, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir veya bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uyarlar, özgün bir konuyu araştırır, planlar ve uygular
- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir
- Alanında özgün çalışma ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda veya araştırma gruplarında liderlik yapar
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
- Alanındaki yetkin kişiler ile konuları tartışırken özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır
- Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırmalar gerçekleştirir
- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek içselleştirir ve bu ilerlemeleri etkileşimde bulunduğu insanlara tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkı sağlar
- Alanıyla ilgili teknik kuralların yanı sıra ekip çalışmasının etkin ve güvenli bir şekilde yürütülebilmesi, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirmede Sinop Üniversitesi’nin ilgili yönetmelikleri ve mevzuat hükümleri ile Yükseköğretim Kurulu’nun uzaktan eğitim konusundaki mevzuatı çerçevesindeki hükümler uygulanır. Tezini ve enstitü tarafından istenilen diğer belgeleri teslim eden öğrenci kayıtlı olduğu programı tamamlamış sayılır(http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.23247&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch).
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bir lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına, hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıl süreli tıp, diş hekimliği ve veteriner fakülteleri diplomasına, eczacılık ve fen fakültesi lisans veya yüksek lisans derecesine veya Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuvar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olmaları, Mezuniyet Koşulları: Kimya, Kimya Öğretmenliği, Kimya Mühendisliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Biyokimya, Gıda Mühendisliği, Çevre mühendisliği, Tekstil Mühendisliği, Biyomühendislik, Biyomedikal Mühendisliği lisans ve diplomalarından birine veya aynı bölümlerin Yükseköğretim Kurulunca denkliği kabul edilmiş lisans diplomasına veya geçici mezuniyet belgesine sahip olmaları,
Doğrudan veya dolaylı olarak kimyayı ilgilendiren çeşitli endüstriler yanında sağlık, adliye, çevre, tarım, ziraat ve gıda sektörlerdeki işletme, üretim, kalite-kontrol, araştırma-geliştirme ve kimya laboratuvarları, fabrikalar, savunma sanayi, enerji üretim merkezleri ve eğitim-öğretim alanları.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220546 | |
Qualification Title | KİMYA (DR) Doctor Of Philosophy | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Chemistry | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Based on his masters qualifications, he specializes in developing his advanced knowledge and experience in his field with original ideas and research, and reaches original scientific concepts that will bring innovation to his field. Develops a new idea, method, design and/or application in the field or adapts a known idea, method, design and/or application to a different field, researches, plans and implements an original subject. He uses different research methods by adapting his high level knowledge and experience in his field to the conditions he is in and develops scientific approaches and strategies against emerging problems. Leads research groups or environments that require original work in the field and/or solving interdisciplinary problems. Develops new thoughts and methods related to the field by using high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making. While discussing issues with competent people in the field, he defends his original views and establishes an effective communication showing his competence in his field. Using at least one foreign language, they reach foreign sources related to their field, update their knowledge and communicate and discuss with their colleagues around the world, verbally, in writing and visually. It carries out scientific research in national and international scientific research groups. It internalizes the scientific, technological, social or cultural developments in its field and contributes to the process of becoming an information society and maintaining it by introducing these advances to the people with whom it interacts. In addition to the technical rules related to its field, it observes social, scientific, cultural and ethical values in the stages of carrying out teamwork effectively and safely, collecting, interpreting, applying and announcing the data. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In measurement and evaluation, the provisions of the relevant regulations of Sinop University and the provisions of the legislation and the legislation of the Council of Higher Education on distance education are applied. The student who submits his thesis and other documents requested by the institute is deemed to have completed the program he/she is enrolled in (http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.23247&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch). | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To have a bachelors or masters degree with thesis, a diploma of at least ten semesters of medicine, dentistry and veterinary faculties excluding preparatory classes, a bachelors or masters degree in pharmacy and science, or a specialization authority gained in a laboratory branch according to the principles regulated by the Ministry of Health, Graduation Requirements: Having a bachelors and diploma in Chemistry, Chemistry Teaching, Chemical Engineering, Science Education, Biochemistry, Food Engineering, Environmental Engineering, Textile Engineering, Bioengineering, Biomedical Engineering, or a bachelors degree or temporary graduation certificate of the same departments accepted by the Higher Education Council. | |
Conditions for Success | The student who submits his thesis and other documents requested by the institute is deemed to have completed the program he/she is enrolled in (http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.23247&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch). The program with thesis consists of a total of at least 240 ECTS credits including 21 national credits and a minimum of eight courses including thesis seminar, and a thesis study, not less than 60 ECTS credits in one academic year. | |
Progression Paths (Relationship Type) | In addition to various industries directly or indirectly related to chemistry, business, production, quality-control, research-development and chemistry laboratories, factories, defense industry, energy production centers and education-training areas in health, courthouse, environment, agriculture, agriculture and food sectors. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220546
Based on his masters qualifications, he specializes in developing his advanced knowledge and experience in his field with original ideas and research, and reaches original scientific concepts that will bring innovation to his field. Develops a new idea, method, design and/or application in the field or adapts a known idea, method, design and/or application to a different field, researches, plans and implements an original subject. He uses different research methods by adapting his high level knowledge and experience in his field to the conditions he is in and develops scientific approaches and strategies against emerging problems. Leads research groups or environments that require original work in the field and/or solving interdisciplinary problems. Develops new thoughts and methods related to the field by using high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making. While discussing issues with competent people in the field, he defends his original views and establishes an effective communication showing his competence in his field. Using at least one foreign language, they reach foreign sources related to their field, update their knowledge and communicate and discuss with their colleagues around the world, verbally, in writing and visually. It carries out scientific research in national and international scientific research groups. It internalizes the scientific, technological, social or cultural developments in its field and contributes to the process of becoming an information society and maintaining it by introducing these advances to the people with whom it interacts. In addition to the technical rules related to its field, it observes social, scientific, cultural and ethical values in the stages of carrying out teamwork effectively and safely, collecting, interpreting, applying and announcing the data.
In measurement and evaluation, the provisions of the relevant regulations of Sinop University and the provisions of the legislation and the legislation of the Council of Higher Education on distance education are applied. The student who submits his thesis and other documents requested by the institute is deemed to have completed the program he/she is enrolled in (http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.23247&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch).
To have a bachelors or masters degree with thesis, a diploma of at least ten semesters of medicine, dentistry and veterinary faculties excluding preparatory classes, a bachelors or masters degree in pharmacy and science, or a specialization authority gained in a laboratory branch according to the principles regulated by the Ministry of Health, Graduation Requirements: Having a bachelors and diploma in Chemistry, Chemistry Teaching, Chemical Engineering, Science Education, Biochemistry, Food Engineering, Environmental Engineering, Textile Engineering, Bioengineering, Biomedical Engineering, or a bachelors degree or temporary graduation certificate of the same departments accepted by the Higher Education Council.
In addition to various industries directly or indirectly related to chemistry, business, production, quality-control, research-development and chemistry laboratories, factories, defense industry, energy production centers and education-training areas in health, courthouse, environment, agriculture, agriculture and food sectors.
Qualification is continuous