Yeterlilik Kodu | TR0030219077 | |
Yeterlilik Adı | Kimya Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gazi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gazi.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kimya | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
BİLGİ Kuramsal, Olgusal
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Fen Bilimleri Enstitüsü web sayfasında geçen Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, Kimya alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak, Alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek, Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek, Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek, Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak, Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek, Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek, En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek, Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak. BİLGİ Kuramsal, Olgusal Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, Kimya alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak, Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek, Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek , Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak, Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek, En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek, Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek, Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak , Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek , En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek , Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği, Kimya alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak, Alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek, Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek, Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek, Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak, Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek, Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak , Öğrenme Yetkinliği Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, Alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek , Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek, İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kimya alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak, Alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek, Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek , Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak, Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek, En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek, Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, Alana Özgü Yetkinlik Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek, Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek, Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak - Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek, Doktora programı sekiz dönemdir. Doktora programından mezun olabilmek için 21 kredilik dersleri başarı ile tamamlamak, seminer dersini başarı ile vermek, yeterlilik sınavını başarı ile geçmek ve danışmanı gözetiminde bir konu üzerine yaptığı araştırmaları tez şeklinde jüri önünde başarıyla savunarak tez çalışmasından başarılı olmak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219077
Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.
- Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
- Alanının, farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşır.
- Alanındaki yeni bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanır .
- Alanına yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulama geliştirir.
- Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular .
- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
- Alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanır.
- Alanı ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek ilerlemeye katkıda bulunur.
- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar .
- Alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, geliştirebilir gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir .
- Alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder .
- Bir yabancı dili kullanarak (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde) yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilir.
- Alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal gelişmeleri tanıtarak bilgi toplumu oluşumuna ve sürdürülebilirliğine katkı sağlar .
- Alanı ile ilgili muhtemel sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar ve bu değerlerin gelişimini destekler
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir.
- Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir.
- Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir.
- Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır.
- Ham başarı puanı 25,00ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
- Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4,00 AA 3,50 BA 3,00 BB 2,50 CB 2,00 CC 1,50 DC 1,00 DD 0,50 FD 0,00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
- AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir.
- Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür.
- Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir.
- Mezuniyet için AGNOnun; yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
- Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır.
- Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
- Kimya alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
- Alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
- Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
BİLGİ Kuramsal, Olgusal
- Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
- Kimya alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
- Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı
- Alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- Kimya alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
- Alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
- Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek - Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
Öğrenme Yetkinliği
- Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
- Alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Kimya alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
- Alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
Alana Özgü Yetkinlik
- Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
- Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesini yapar.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen Bilimleri Enstitüsü web sayfasında geçen Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
- Kimyada Doktora derecesi alan mezunlarımız ilaç, gıda, tarım, sağlık, askeri, petrol, çevre, otomotiv, plastik, boya, maden vs. gibi birçok farklı endüstriyel alanda ve laboratuvar esaslı işlerde çalışabilirler.
- Ayrıca üniversitelerin kimya ve kimya ile ilgili birimlerinde eğitim ve öğretim faaliyetlerinde akademisyen olarak da yer alabilirler ya da araştırma gruplarına araştırmacı olarak katılabilirler.
- Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler Kimya alanında ya da bu alanda araştırmacı kabul eden diğer bilim dallarında doktora sonrası araştırmacı pozisyonuna başvurabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219077 | |
Qualification Title | KİMYA (DR) (İNGİLİZCE) Doctorate | |
Awarding Body | Gazi University | |
Awarding Body Contact | Gazi University | |
Awarding Body Url | http://www.gazi.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Chemistry | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 3.00/4.00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). 1. Develop, enhance and deepen and obtain creative original definitions by combining current knowledge of the field and critical thinking and research based upon Ph.D. program skill and outcomes 2. Comprehend interdisciplinary interactions and relations relevant to chemistry; analyze, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas and to obtain original results by using expertise knowledge of the field, 3. Obtain new scientific knowledge and gain higher level of skills in field of search 4. Develop a new scientific method in the field or apply a known method to a different problem 5. Research, understand, design, adopt and apply an original subject 6. Question, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas 7. Publish their original works in refereed journals 8. Develop original ideas and methods in the field and also in interdisciplinary fields by using higher level skills such as creative and critical thinking, problem solving and judgments 9. Present their works and original ideas effectively in a scientific environment 10. Communicate and discuss in advance level of writing, oral and visual in at least one foreign language 11. Introduce technological developments in an academic and professional manner and contribute to the progress of it society KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Develop, enhance and deepen and obtain creative original definitions by combining current knowledge of the field and critical thinking and research based upon Ph.D. program skill and outcomes - Comprehend interdisciplinary interactions and relations relevant to chemistry; analyze, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas and to obtain original results by using expertise knowledge of the field, - Develop a new scientific method in the field or apply a known method to a different problem - Research, understand, design, adopt and apply an original subject - Publish their original works in refereed journals - Present their works and original ideas effectively in a scientific environment - Communicate and discuss in advance level of writing, oral and visual in at least one foreign language - Introduce technological developments in an academic and professional manner and contribute to the progress of it society SKILLS Cognitive, Practical - Obtain new scientific knowledge and gain higher level of skills in field of search - Research, understand, design, adopt and apply an original subject - Publish their original works in refereed journals - Present their works and original ideas effectively in a scientific environment - Communicate and discuss in advance level of writing, oral and visual in at least one foreign language - Introduce technological developments in an academic and professional manner and contribute to the progress of it society COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Comprehend interdisciplinary interactions and relations relevant to chemistry; analyze, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas and to obtain original results by using expertise knowledge of the field, - Obtain new scientific knowledge and gain higher level of skills in field of search - Develop a new scientific method in the field or apply a known method to a different problem - Research, understand, design, adopt and apply an original subject - Question, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas - Publish their original works in refereed journals - Develop original ideas and methods in the field and also in interdisciplinary fields by using higher level skills such as creative and critical thinking, problem solving and judgments - Introduce technological developments in an academic and professional manner and contribute to the progress of it society Learning Competence - Develop, enhance and deepen and obtain creative original definitions by combining current knowledge of the field and critical thinking and research based upon Ph.D. program skill and outcomes - Obtain new scientific knowledge and gain higher level of skills in field of search - Question, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas Communication and Social Competence - Comprehend interdisciplinary interactions and relations relevant to chemistry; analyze, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas and to obtain original results by using expertise knowledge of the field, - Obtain new scientific knowledge and gain higher level of skills in field of search - Research, understand, design, adopt and apply an original subject - Publish their original works in refereed journals - Present their works and original ideas effectively in a scientific environment - Communicate and discuss in advance level of writing, oral and visual in at least one foreign language - Introduce technological developments in an academic and professional manner and contribute to the progress of it society Field-based Competence - Develop, enhance and deepen and obtain creative original definitions by combining current knowledge of the field and critical thinking and research based upon Ph.D. program skill and outcomes - Develop a new scientific method in the field or apply a known method to a different problem - Question, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas - Publish their original works in refereed journals - Develop original ideas and methods in the field and also in interdisciplinary fields by using higher level skills such as creative and critical thinking, problem solving and judgments | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | 1. Develop, enhance and deepen and obtain creative original definitions by combining current knowledge of the field and critical thinking and research based upon Ph.D. program skill and outcomes 2. Comprehend interdisciplinary interactions and relations relevant to chemistry; analyze, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas and to obtain original results by using expertise knowledge of the field, 3. Obtain new scientific knowledge and gain higher level of skills in field of search 4. Develop a new scientific method in the field or apply a known method to a different problem 5. Research, understand, design, adopt and apply an original subject 6. Question, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas 7. Publish their original works in refereed journals 8. Develop original ideas and methods in the field and also in interdisciplinary fields by using higher level skills such as creative and critical thinking, problem solving and judgments 9. Present their works and original ideas effectively in a scientific environment 10. Communicate and discuss in advance level of writing, oral and visual in at least one foreign language 11. Introduce technological developments in an academic and professional manner and contribute to the progress of it society KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Develop, enhance and deepen and obtain creative original definitions by combining current knowledge of the field and critical thinking and research based upon Ph.D. program skill and outcomes - Comprehend interdisciplinary interactions and relations relevant to chemistry; analyze, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas and to obtain original results by using expertise knowledge of the field, - Develop a new scientific method in the field or apply a known method to a different problem - Research, understand, design, adopt and apply an original subject - Publish their original works in refereed journals - Present their works and original ideas effectively in a scientific environment - Communicate and discuss in advance level of writing, oral and visual in at least one foreign language - Introduce technological developments in an academic and professional manner and contribute to the progress of it society SKILLS Cognitive, Practical - Obtain new scientific knowledge and gain higher level of skills in field of search - Research, understand, design, adopt and apply an original subject - Publish their original works in refereed journals - Present their works and original ideas effectively in a scientific environment - Communicate and discuss in advance level of writing, oral and visual in at least one foreign language - Introduce technological developments in an academic and professional manner and contribute to the progress of it society COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Comprehend interdisciplinary interactions and relations relevant to chemistry; analyze, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas and to obtain original results by using expertise knowledge of the field, - Obtain new scientific knowledge and gain higher level of skills in field of search - Develop a new scientific method in the field or apply a known method to a different problem - Research, understand, design, adopt and apply an original subject - Question, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas - Publish their original works in refereed journals - Develop original ideas and methods in the field and also in interdisciplinary fields by using higher level skills such as creative and critical thinking, problem solving and judgments - Introduce technological developments in an academic and professional manner and contribute to the progress of it society Learning Competence - Develop, enhance and deepen and obtain creative original definitions by combining current knowledge of the field and critical thinking and research based upon Ph.D. program skill and outcomes - Obtain new scientific knowledge and gain higher level of skills in field of search - Question, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas Communication and Social Competence - Comprehend interdisciplinary interactions and relations relevant to chemistry; analyze, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas and to obtain original results by using expertise knowledge of the field, - Obtain new scientific knowledge and gain higher level of skills in field of search - Research, understand, design, adopt and apply an original subject - Publish their original works in refereed journals - Present their works and original ideas effectively in a scientific environment - Communicate and discuss in advance level of writing, oral and visual in at least one foreign language - Introduce technological developments in an academic and professional manner and contribute to the progress of it society Field-based Competence - Develop, enhance and deepen and obtain creative original definitions by combining current knowledge of the field and critical thinking and research based upon Ph.D. program skill and outcomes - Develop a new scientific method in the field or apply a known method to a different problem - Question, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas - Publish their original works in refereed journals - Develop original ideas and methods in the field and also in interdisciplinary fields by using higher level skills such as creative and critical thinking, problem solving and judgments Duration of doctorate programme is eight semesters. In order to graduate from Doctorate Degree program, students should achieve 21 credits in total successfully, success in seminar course, pass the proficiency examination successfully and defend his/her master thesis in front of jury successfully and complete master thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates with Doctorate Degree in Chemistry, can work in many different industrial areas such as pharmacy, food, agricultural, health, military, petroleum, environment, automotive, plastic, paint, mining and etc. and the laboratory-based jobs. Also, the graduates can work in educational activities as an academician in chemistry related departments in universities or participate in research groups as a researcher. The students that are successfully graduated from the program can apply for the post-doctoral researcher position in chemistry or chemistry related programs. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219077
- Using advanced level of knowledge based on master of science competencies, he reaches original definitions that will introduce innovations
- Grasps interactions with other disciplines and his discipline, he analyzes complicated ideas; synthesizes and reaches original results
- Evaluates and uses the knowledge in the field by classifying
- Applies a known idea, method, design or application to a different field; searches, understands, designs, adapts and applies a novel issue
- Makes critical analysis, synthesis and assessment of latest and complicated issues
- He uses advanced research methods
- Contributes to progress performing independently on an original study related to the field
- Enhances the limits of knowledge publishing articles related to the field in national and international journals
- Leads in original and interdisciplinary studies
- Develops original methods using advanced mental skills such as critical thinking and creative thinking Analyzes social relations and the values that guide those relations through a critical approach and manages change and transformation when necessary
- Discusses original issues with specialists of the fields, defends his own opinions and expresses them on an effective way
- Having proficiency in a foreign language (European Language Portfolio on C level), he can discuss an issue through a written, verbal and visual communication
- Contributes to the sustainability and formation of information society, introducing scientific, technological and social advancements related to the field
- Establishes functional interactions using decision-making processes by various perspectives in solving possible problems
- Contributes to solutions of ethical, cultural and scientific problems and supports the developments of these values
(1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 3.00/4.00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). 1. Develop, enhance and deepen and obtain creative original definitions by combining current knowledge of the field and critical thinking and research based upon Ph.D. program skill and outcomes 2. Comprehend interdisciplinary interactions and relations relevant to chemistry; analyze, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas and to obtain original results by using expertise knowledge of the field, 3. Obtain new scientific knowledge and gain higher level of skills in field of search 4. Develop a new scientific method in the field or apply a known method to a different problem 5. Research, understand, design, adopt and apply an original subject 6. Question, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas 7. Publish their original works in refereed journals 8. Develop original ideas and methods in the field and also in interdisciplinary fields by using higher level skills such as creative and critical thinking, problem solving and judgments 9. Present their works and original ideas effectively in a scientific environment 10. Communicate and discuss in advance level of writing, oral and visual in at least one foreign language 11. Introduce technological developments in an academic and professional manner and contribute to the progress of it society KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Develop, enhance and deepen and obtain creative original definitions by combining current knowledge of the field and critical thinking and research based upon Ph.D. program skill and outcomes - Comprehend interdisciplinary interactions and relations relevant to chemistry; analyze, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas and to obtain original results by using expertise knowledge of the field, - Develop a new scientific method in the field or apply a known method to a different problem - Research, understand, design, adopt and apply an original subject - Publish their original works in refereed journals - Present their works and original ideas effectively in a scientific environment - Communicate and discuss in advance level of writing, oral and visual in at least one foreign language - Introduce technological developments in an academic and professional manner and contribute to the progress of it society SKILLS Cognitive, Practical - Obtain new scientific knowledge and gain higher level of skills in field of search - Research, understand, design, adopt and apply an original subject - Publish their original works in refereed journals - Present their works and original ideas effectively in a scientific environment - Communicate and discuss in advance level of writing, oral and visual in at least one foreign language - Introduce technological developments in an academic and professional manner and contribute to the progress of it society COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Comprehend interdisciplinary interactions and relations relevant to chemistry; analyze, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas and to obtain original results by using expertise knowledge of the field, - Obtain new scientific knowledge and gain higher level of skills in field of search - Develop a new scientific method in the field or apply a known method to a different problem - Research, understand, design, adopt and apply an original subject - Question, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas - Publish their original works in refereed journals - Develop original ideas and methods in the field and also in interdisciplinary fields by using higher level skills such as creative and critical thinking, problem solving and judgments - Introduce technological developments in an academic and professional manner and contribute to the progress of it society Learning Competence - Develop, enhance and deepen and obtain creative original definitions by combining current knowledge of the field and critical thinking and research based upon Ph.D. program skill and outcomes - Obtain new scientific knowledge and gain higher level of skills in field of search - Question, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas Communication and Social Competence - Comprehend interdisciplinary interactions and relations relevant to chemistry; analyze, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas and to obtain original results by using expertise knowledge of the field, - Obtain new scientific knowledge and gain higher level of skills in field of search - Research, understand, design, adopt and apply an original subject - Publish their original works in refereed journals - Present their works and original ideas effectively in a scientific environment - Communicate and discuss in advance level of writing, oral and visual in at least one foreign language - Introduce technological developments in an academic and professional manner and contribute to the progress of it society Field-based Competence - Develop, enhance and deepen and obtain creative original definitions by combining current knowledge of the field and critical thinking and research based upon Ph.D. program skill and outcomes - Develop a new scientific method in the field or apply a known method to a different problem - Question, compose, synthesize and evaluate new and complex ideas - Publish their original works in refereed journals - Develop original ideas and methods in the field and also in interdisciplinary fields by using higher level skills such as creative and critical thinking, problem solving and judgments
General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
The graduates with Doctorate Degree in Chemistry, can work in many different industrial areas such as pharmacy, food, agricultural, health, military, petroleum, environment, automotive, plastic, paint, mining and etc. and the laboratory-based jobs. Also, the graduates can work in educational activities as an academician in chemistry related departments in universities or participate in research groups as a researcher. The students that are successfully graduated from the program can apply for the post-doctoral researcher position in chemistry or chemistry related programs.
Qualification is continuous