Yeterlilik Kodu | TR0030008176 | |
Yeterlilik Adı | Kimya Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak | |
Sorumlu Kurum URL | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kimya | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için yıliçi çalışmaları (sınav, ödev, proje, sunum vb.) ve yılsonu sınavları yapılmaktadır. Yarıyıl çalışmaları ile ara sınav sonuçlarının başarı notuna katkı oranı %40-%60 arasında olmak üzere ilgili Enstitü Yönetim Kurulu tarafından kararlaştırılır. Bir dersin başarılı sayılabilmesi için, hem genel sınav notunun, hem de başarı notunun 100 üzerinden en az 75 olması gerekir.Doktora derecesi alabilmek için öğrencilerin tez sınavında başarılı olması ve diğer koşulları da (toplam 240 AKTS karşılığı ders alması), 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
| |
Giriş Şartı | Adaylar, BEÜ web sayfasından ilan edilen başvuru süresi içinde istenilen belgelerle ilgili enstitüye başvururlar. Başvuru koşulları ve belgeler BEÜ.Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirlenmiştir. | |
Başarma Şartları | Doktora derecesi alabilmek için öğrencilerin tez sınavında başarılı olması ve diğer koşulları da (toplam 240 AKTS karşılığı ders alması), 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.Doktora derecesi alabilmek için öğrencilerin tez sınavında başarılı olması ve diğer koşulları da (toplam 240 AKTS karşılığı ders alması), 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kimya alanında Doktora yapmış kişiler, demir-çelik fabrikaları, petrokimya endüstrisi, deterjan, polimer, boya, gıda, seliloz, kozmetik, cam, çimento, tekstil ve ilaç gibi çok geniş endüstriyel alanlarda iş bulma fırsatına sahiptirler. Ayrıca üniversitelerin kimya ve kimya ile ilgili birimlerinde eğitim ve öğretim faaliyetlerinde akademisyen olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030008176
ISCO:08
ISCO:08
- Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.
- Bir öğrenme veya iş alanına ve bunların etkileşim içinde olduğu diğer alanlara ilişkin konularda en ileri düzeyde bilgi ve yeni bilgi üretme yeterliliğine sahiptir.
- Araştırma ve inovasyonu gerçekleştirme sürecinde kritik problemleri çözmek için gerekli sentez ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahiptir.
- Yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı kendi alanına taşır.
- Duruma özgü, karmaşık ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
- Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
- Alanındaki mesleki, bilimsel, teknolojik ilerlemeler ile sosyal ve kültürel gelişmeleri takip ederek içinde bulunduğu ekibin hayat boyu öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bunların karşılanmasına yönelik politikalar geliştirir ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
- Mesleki ve akademik alanda yeni fikirlerin ya da süreçlerin geliştirilmesinde özerk, özverili ve yenilikçi davranır.
- Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır.
- Alanına özgü bilişim teknolojilerini en ileri düzeyde kullanır.
- Alanıyla ilgili uzman veya uzman olmayan kişilerle alanındaki konuları tartışır ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
- Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi, sonuçlarının duyurulması aşamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde akademik ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin gelişimini destekler.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bu ilişkilere yönelik politikaların tasarlanmasında liderlik yapar.
- Temel haklar, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için politikalar geliştirir.
- Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
- Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
- Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren en ileri düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
- Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için yıliçi çalışmaları (sınav, ödev, proje, sunum vb.) ve yılsonu sınavları yapılmaktadır. Yarıyıl çalışmaları ile ara sınav sonuçlarının başarı notuna katkı oranı %40-%60 arasında olmak üzere ilgili Enstitü Yönetim Kurulu tarafından kararlaştırılır. Bir dersin başarılı sayılabilmesi için, hem genel sınav notunun, hem de başarı notunun 100 üzerinden en az 75 olması gerekir.Doktora derecesi alabilmek için öğrencilerin tez sınavında başarılı olması ve diğer koşulları da (toplam 240 AKTS karşılığı ders alması), 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesini yapar.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Adaylar, BEÜ web sayfasından ilan edilen başvuru süresi içinde istenilen belgelerle ilgili enstitüye başvururlar. Başvuru koşulları ve belgeler BEÜ.Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirlenmiştir.
Kimya alanında Doktora yapmış kişiler, demir-çelik fabrikaları, petrokimya endüstrisi, deterjan, polimer, boya, gıda, seliloz, kozmetik, cam, çimento, tekstil ve ilaç gibi çok geniş endüstriyel alanlarda iş bulma fırsatına sahiptirler. Ayrıca üniversitelerin kimya ve kimya ile ilgili birimlerinde eğitim ve öğretim faaliyetlerinde akademisyen olarak çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030008176 | |
Qualification Title | Ph.D. in Chemistry | |
Awarding Body | Zonguldak Bülent Ecevit University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Chemistry | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | For each course, mid-term studies (exams, homework, projects, presentations, etc.) and the year-end exams are performed. Contribution of mid-term exams and the work of the semester to the final grade shall be determined by the Graduate School Board of Directors as between 40% - 60%. In order to be successful in a course, the general exam as well as final grade must be at least 75 out of 100.In order to be awarded with a Doctorate Degree, students are required to have passed the thesis examination and completed all compulsory courses (equivalent of 240 ECTS) in the program successfully and to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 3.00/4.00. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the BEU website. Requirements for application and documents required have been determined in the BEU regulation of Postgraduate Education and Examination. | |
Conditions for Success | In order to be awarded with a Doctorate Degree, students are required to have passed the thesis examination and completed all compulsory courses (equivalent of 240 ECTS) in the program successfully and to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 3.00/4.00.In order to be awarded with a Doctorate Degree, students are required to have passed the thesis examination and completed all compulsory courses (equivalent of 240 ECTS) in the program successfully and to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 3.00/4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | People who have a Doctorate degree in chemistry have an abundance of job opportunities in a wide variety of industrial fields including iron-steel plants, petrochemical industries, detergent, polymer, paint, food, cellulose, cosmetics, glass, cement, textile, pharmaceutical companies. Besides, they can work in educational activities as an academician in chemistry related departments in universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030008176
ISCO:08
ISCO:08
- Based on the qualifications of the MA level, develops and deepens the current and advanced knowledge in the area by unique means of thinking and / or research at mastery level and comes up with original definitions which bring about novelty to the area.
- Comprehends the interdisciplinary interaction with which the area is related; draws original conclusions from new and complicated ideas making use of knowledge requiring specialisation in analysis, synthesis and evaluation.
- Evaluates, uses and transfers the new knowledge in the area with a systematic approach.
- Develops a way of thinking, method, design and / or application which brings about novelty to the area or applies a known way of thinking, method, design or application to a different area, does research on, comprehends, designs, adapts and applies an original subject.
- Performs the critical analysis, synthesis and evaluation of new and complicated thought.
- Has attained advanced skills to apply research methods in studies related with the area.
- Contributes to the progress in the field by developing a way of thinking, method, design and / or application which brings about novelty to the area or applying a known way of thinking, method, design or application to a different area, doing research and carrying out an original study in the area independently.
- Widens the knowledge of the area by publishing at least one article about the area in national and / or international journals and / or developing an original work or commenting on it.
- Acts as a leader in environments where it is necessary to solve original and interdisciplinary problems. Develops new ways of thinking and methods in the area by using advanced cognitive processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making.
- Evaluates and develops social relationships and norms shaping them with a critical perspective, and when necessary manages the actions aiming to change them.
- Supports original opinions and communicates effectively indicating mastery in the area in discussions with experts about area-specific subjects.
- Communicates and discusses in written, oral and visual form using a language at least at C1 level of European Language Portfolio . Follows the advances in computer software, information and communication technologies at a level the field requires, uses them effectively in research with an aim of solving problems.
- Conducts scientific research in national and international scientific research groups.
- Contributes to the process of making an information society and sustaining this by making the scientific, technological, social and cultural advances in the field known. Attains functional interaction using strategic decision making processes in the solution of the problems faced in the area.
- Contributes to the solutions of social, scientific, cultural and ethical problems faced in the area and supports the development of these values.
For each course, mid-term studies (exams, homework, projects, presentations, etc.) and the year-end exams are performed. Contribution of mid-term exams and the work of the semester to the final grade shall be determined by the Graduate School Board of Directors as between 40% - 60%. In order to be successful in a course, the general exam as well as final grade must be at least 75 out of 100.In order to be awarded with a Doctorate Degree, students are required to have passed the thesis examination and completed all compulsory courses (equivalent of 240 ECTS) in the program successfully and to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 3.00/4.00.
Students must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the BEU website. Requirements for application and documents required have been determined in the BEU regulation of Postgraduate Education and Examination.
People who have a Doctorate degree in chemistry have an abundance of job opportunities in a wide variety of industrial fields including iron-steel plants, petrochemical industries, detergent, polymer, paint, food, cellulose, cosmetics, glass, cement, textile, pharmaceutical companies. Besides, they can work in educational activities as an academician in chemistry related departments in universities.
Qualification is continuous