Yeterlilik Kodu

TR0030017689

Yeterlilik Adı
Kamu Yönetimi Lisans Diploması (İslahiye İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi)
Sorumlu KurumGaziantep Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gantep.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  •  Kamu Yönetimi alanında teorik ve/veya ampirik araştırmalar yapmak suretiyle bilimsel bilgi üretmek,
  •  Kamu Yönetimi alanındaki ulusal sorunları tespit etmek,
  •  Kamu Yönetimi alanındaki uluslararası sorunları tespit etmek,
  •  Tespit edilen sorunları bilimsel kavramlarla ifade etmek,
  •  Kamu Yönetimi alanında sorunların çözümüne katkıda bulunacak bilim insanları yetiştirmek,
  •  Modern teknolojileri Kamu Yönetimi alanında kullanma becerisini edinmek,
  •  Kamu Yönetimi alanında edinilen kuramsal (teorik) bilgiyi uygulamaya (pratik) aktarmak,
  •  Genel ve mesleki etik sorumluluklar hakkında bilinç sahibi olmak,
  •  Yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanmak,
  •  Toplumsal çalışmalarda sorumluluk alabilme becerisine ulaşmak,
  •  İlgili kurumların ihtiyaç duyduğu alanlarda orta ve üst düzeyde kamu yöneticileri ve uzmanlar yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, sayısal alanlardaki bilgi ve birikimini, Kamu Yönetimi ile ilgili problemlere uygulama becerisine sahiptir [Bilgi, Beceri ve Yetkinlik].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, Kamu Yönetimi alanındaki temel kavramlar hakkında bilgilidir [Bilgi].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, Kamu Yönetimi alanındaki çağın temel sorunları hakkında bilgilidir [Bilgi].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, Kamu Yönetiminin ulusal boyutlarını anlama yetkinliğine sahip olur [Bilgi ve Yetkinlik].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, Kamu Yönetiminin uluslararası boyutlarını anlama yetkinliğine sahip olur [Bilgi ve Yetkinlik].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, Kamu Yönetimi alanında kullanılacak modern araçları kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olur [Bilgi ve Beceri].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, alanındaki problemleri doğru kavramlarla ifade etme becerisine sahip olur [Beceri].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, teoriyi (kuram) pratiğe (uygulama) aktarma becerisine sahiptir [Beceri].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, genel ve mesleki etik sorumlulukları edinip, mesleğini etik ilkeler doğrultusunda icra etme becerisine sahip olur [Beceri].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, edindiği bilgileri etkin bir şekilde aktarma ve sunma becerisine sahip olur [Beceri].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, yaşam boyu öğrenme becerisini kendi alanının yanında diğer alanlarda da kullanma becerisine sahip olur [Bilgi ve Beceri].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmalarında, sorumluluk alabilme yetisine sahip olur [Yetkinlik].
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde Gaziantep Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’ne göre harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Gaziantep Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 31:

(1) Bir dersteki başarı durumu yarıyıl sonu harf notu ile belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı harf notu, o derste yaptığı yarıyıl içi çalışmalar (ara sınavlar, ödevler, uygulama gibi) ve yarıyıl sonu sınavında aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir.

(2) Harf notu hesaplamasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Buna ilişkin karar ilgili öğretim elemanı tarafından takdir edilir.

(3) Bağıl değerlendirme sisteminde harf notu, o derste kayıtlı öğrencilerin notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak belirlenir.

(4) Mutlak değerlendirme sisteminde harf notu, öğrencinin dönem sonu not ortalamasına karşılık gelen harf notu aşağıdaki tabloya göre belirlenir. Senato gerek gördüğünde harf sistemini, harf aralığını ve/veya katsayıları değiştirebilir.

Puan                   Ders Notu               Katsayı

95-100                    AA                          4,00

90-94                      BA+                        3,75

85-89                      BA                          3,50

80-84                      BB+                        3,25

75-79                      BB                          3,00

70-74                      CB+                        2,75

65-69                      CB                          2,50

60-64                      CC+                        2,25

55-59                      CC                          2,00

50-54                      DC                          1,50

45-49                      DD                          1,00

40-44                      FD                           0,50

<40                          FF                           0,00

Devamsız               NA                          0,00

(5) Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır:

a) Başarılı (S), kredisi olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

b) Başarısız (U), kredisi olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.

(6) Tamamlanmamış (I), devam şartını sağlamış ancak not değerlendirmesi için gerekli koşulları henüz tamamlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci, herhangi bir dersten (I) notu aldığı takdirde, notların ilan tarihinden itibaren on iş günü içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Bu süre sonunda (I) notu öğretim elemanı tarafından mevcut notları ile değerlendirmeye alınarak harf notu verilir. Bu süre, uzayan bir hastalık veya benzeri hallerde öğrencinin başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. Aksi halde en geç izleyen yarıyıl ders kayıtları başlangıcına kadar (I) notu sistem tarafından (FF veya U) notuna dönüştürülür. I notu verilen öğrencinin mazeret başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla onaylanır.

(7) (EX) (muaf) notu, öğrencinin muafiyet sınavları sonucunda veya daha önce almadığı ve muaf sayıldığı derslerde verilir.

(8) Devamsızlık nedeniyle başarısız notu (NA); derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen, ara ve yarıyıl sonu sınavlarının hiçbirine katılmayan veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. (NA) notu not ortalamaları hesabında (FF) notu gibi işlem görür.

(9) (CC) ve üstü harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

(10) Bir dersten FF ve FD harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarısız sayılırlar.

(11) GNO’su 1,75 ve üstünde olan öğrenciler DD ve DC harf notu aldıkları derslerden koşullu başarılı sayılırlar.

(12) Harf notları, öğretim elemanı tarafından sisteme girilir ve ÖİDB tarafından ilan edildiği anda kesinleşir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

•  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı: STAR Akreditasyon, YÖKAK Kurumsal Akreditasyon

STAR Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi:

06.03.2025/06.03.2027

Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma ŞartlarıAsgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili Yükseköğretim Kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümümüzden mezun olanlar yüksek lisans programlarına devam edebilirler. Resmi ve özel kuruluşların yönetim birimlerinde çeşitli pozisyonlarda çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030017689


Yeterlilik Adı
Kamu Yönetimi Lisans Diploması (İslahiye İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi)

Sorumlu Kurum
Gaziantep Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  •  Kamu Yönetimi alanında teorik ve/veya ampirik araştırmalar yapmak suretiyle bilimsel bilgi üretmek,
  •  Kamu Yönetimi alanındaki ulusal sorunları tespit etmek,
  •  Kamu Yönetimi alanındaki uluslararası sorunları tespit etmek,
  •  Tespit edilen sorunları bilimsel kavramlarla ifade etmek,
  •  Kamu Yönetimi alanında sorunların çözümüne katkıda bulunacak bilim insanları yetiştirmek,
  •  Modern teknolojileri Kamu Yönetimi alanında kullanma becerisini edinmek,
  •  Kamu Yönetimi alanında edinilen kuramsal (teorik) bilgiyi uygulamaya (pratik) aktarmak,
  •  Genel ve mesleki etik sorumluluklar hakkında bilinç sahibi olmak,
  •  Yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanmak,
  •  Toplumsal çalışmalarda sorumluluk alabilme becerisine ulaşmak,
  •  İlgili kurumların ihtiyaç duyduğu alanlarda orta ve üst düzeyde kamu yöneticileri ve uzmanlar yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, sayısal alanlardaki bilgi ve birikimini, Kamu Yönetimi ile ilgili problemlere uygulama becerisine sahiptir [Bilgi, Beceri ve Yetkinlik].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, Kamu Yönetimi alanındaki temel kavramlar hakkında bilgilidir [Bilgi].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, Kamu Yönetimi alanındaki çağın temel sorunları hakkında bilgilidir [Bilgi].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, Kamu Yönetiminin ulusal boyutlarını anlama yetkinliğine sahip olur [Bilgi ve Yetkinlik].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, Kamu Yönetiminin uluslararası boyutlarını anlama yetkinliğine sahip olur [Bilgi ve Yetkinlik].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, Kamu Yönetimi alanında kullanılacak modern araçları kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olur [Bilgi ve Beceri].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, alanındaki problemleri doğru kavramlarla ifade etme becerisine sahip olur [Beceri].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, teoriyi (kuram) pratiğe (uygulama) aktarma becerisine sahiptir [Beceri].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, genel ve mesleki etik sorumlulukları edinip, mesleğini etik ilkeler doğrultusunda icra etme becerisine sahip olur [Beceri].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, edindiği bilgileri etkin bir şekilde aktarma ve sunma becerisine sahip olur [Beceri].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, yaşam boyu öğrenme becerisini kendi alanının yanında diğer alanlarda da kullanma becerisine sahip olur [Bilgi ve Beceri].
  •  Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencisi/Mezunu, disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmalarında, sorumluluk alabilme yetisine sahip olur [Yetkinlik].

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde Gaziantep Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’ne göre harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Gaziantep Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 31:

(1) Bir dersteki başarı durumu yarıyıl sonu harf notu ile belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı harf notu, o derste yaptığı yarıyıl içi çalışmalar (ara sınavlar, ödevler, uygulama gibi) ve yarıyıl sonu sınavında aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir.

(2) Harf notu hesaplamasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Buna ilişkin karar ilgili öğretim elemanı tarafından takdir edilir.

(3) Bağıl değerlendirme sisteminde harf notu, o derste kayıtlı öğrencilerin notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak belirlenir.

(4) Mutlak değerlendirme sisteminde harf notu, öğrencinin dönem sonu not ortalamasına karşılık gelen harf notu aşağıdaki tabloya göre belirlenir. Senato gerek gördüğünde harf sistemini, harf aralığını ve/veya katsayıları değiştirebilir.

Puan                   Ders Notu               Katsayı

95-100                    AA                          4,00

90-94                      BA+                        3,75

85-89                      BA                          3,50

80-84                      BB+                        3,25

75-79                      BB                          3,00

70-74                      CB+                        2,75

65-69                      CB                          2,50

60-64                      CC+                        2,25

55-59                      CC                          2,00

50-54                      DC                          1,50

45-49                      DD                          1,00

40-44                      FD                           0,50

<40                          FF                           0,00

Devamsız               NA                          0,00

(5) Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır:

a) Başarılı (S), kredisi olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

b) Başarısız (U), kredisi olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.

(6) Tamamlanmamış (I), devam şartını sağlamış ancak not değerlendirmesi için gerekli koşulları henüz tamamlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci, herhangi bir dersten (I) notu aldığı takdirde, notların ilan tarihinden itibaren on iş günü içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Bu süre sonunda (I) notu öğretim elemanı tarafından mevcut notları ile değerlendirmeye alınarak harf notu verilir. Bu süre, uzayan bir hastalık veya benzeri hallerde öğrencinin başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. Aksi halde en geç izleyen yarıyıl ders kayıtları başlangıcına kadar (I) notu sistem tarafından (FF veya U) notuna dönüştürülür. I notu verilen öğrencinin mazeret başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla onaylanır.

(7) (EX) (muaf) notu, öğrencinin muafiyet sınavları sonucunda veya daha önce almadığı ve muaf sayıldığı derslerde verilir.

(8) Devamsızlık nedeniyle başarısız notu (NA); derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen, ara ve yarıyıl sonu sınavlarının hiçbirine katılmayan veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. (NA) notu not ortalamaları hesabında (FF) notu gibi işlem görür.

(9) (CC) ve üstü harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

(10) Bir dersten FF ve FD harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarısız sayılırlar.

(11) GNO’su 1,75 ve üstünde olan öğrenciler DD ve DC harf notu aldıkları derslerden koşullu başarılı sayılırlar.

(12) Harf notları, öğretim elemanı tarafından sisteme girilir ve ÖİDB tarafından ilan edildiği anda kesinleşir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

•  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı: STAR Akreditasyon, YÖKAK Kurumsal Akreditasyon

STAR Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi:

06.03.2025/06.03.2027


Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili Yükseköğretim Kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümümüzden mezun olanlar yüksek lisans programlarına devam edebilirler. Resmi ve özel kuruluşların yönetim birimlerinde çeşitli pozisyonlarda çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030017689

Qualification Title
Bachelor Degree in Public Administration
Awarding BodyGaziantep University
Awarding Body ContactAddress University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41
Awarding Body Urlwww.gantep.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Generating scientific knowledge through theoretical and/or empirical research in Public Administration.
  • Identifying national problems in Public Administration.
  • Identifying international problems in Public Administration.
  • Expressing identified problems using scientific concepts.
  • Training scientists to contribute to solving problems in Public Administration.
  • Acquiring skills to use modern technologies in Public Administration.
  • Transferring theoretical knowledge acquired in Public Administration to practical application.
  • Being aware of general and professional ethical responsibilities.
  • Acquiring the habit of lifelong learning.
  • Developing the ability to take responsibility in social projects.
  • Training mid- and high-level public administrators and specialists required by relevant institutions.
Learning Environments

Education is carried out through formal or distance learning.

Description
  • Ability to apply quantitative knowledge to Public Administration issues. [Knowledge, Skill, Competence]
  • Knowledge of basic concepts in Public Administration. [Knowledge]
  • Awareness of contemporary issues in Public Administration. [Knowledge]
  • Competence in understanding the national dimensions of Public Administration. [Knowledge, Competence]
  • Competence in understanding the international dimensions of Public Administration. [Knowledge, Skill]
  • Ability to use modern tools relevant to Public Administration. [Knowledge, Skill]
  • Skill to correctly express issues in Public Administration using accurate concepts. [Skill]
  • Skill to transfer theory into practice. [Skill]
  • Capability to perform professional duties ethically. [Skill]
  • Skill in effectively communicating and presenting acquired knowledge. [Skill]
  • Ability to apply lifelong learning skills in their field and beyond. [Knowledge, Skill]
  • Capacity to take responsibility in interdisciplinary group work. [Competence]
Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • Assessment and evaluation methods, including exam types and their contribution to course success grades, are determined by the senates of higher education institutions according to the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
  • Different methods such as homework, projects, practical application, midterm exams, and final exams are utilized.
  • In the evaluation of student success, letter and/or number based grading systems are used according to the Gaziantep University Associate and Undergraduate Education Regulation. Gaziantep University Associate and Undergraduate Education Regulation Article 31:

(1) The success status in a course is determined by the end-of-term letter grade. The letter grade a student receives in a course is obtained by evaluating the mid-term studies (midterm exams, homework, practice, etc.) and the end-of-term exam grades together.

(2) A relative or absolute evaluation system is used in calculating the letter grade. The decision regarding this is made by the relevant faculty member.

(3) In the relative evaluation system, the letter grade is determined based on the average and statistical distribution of the grades of the students registered in that course.

(4) In the absolute evaluation system, the letter grade corresponding to the student's end-of-term grade average is determined according to the table below. The Senate may change the letter system, letter range and/or coefficients as deemed necessary.

Points

Course Grade

Coefficient

95-100

AA

4,00

90-94

BA+

3,75

85-89

BA

3,50

80-84

BB+

3,25

75-79

BB

3,00

70-74

CB+

2,75

65-69

CB

2,50

60-64

CC+

2,25

55-59

CC

2,00

50-54

DC

1,50

45-49

DD

1,00

40-44

FD

0,50

<40

FF

0,00

Absenteeism

NA

0,00

(5) Letter grades of other courses that are not included in the grade point average and do not have local credit are as follows:

a) Successful (S) is given to students who are successful in non-credit courses.

b) Failed (U) is given to students who are unsuccessful in non-credit courses.

(6) Incomplete (I) is given to students who have met the attendance requirement but have not yet completed the necessary conditions for grade evaluation. If a student receives an (I) grade from any course, he/she must complete the deficiencies and receive a grade within ten working days from the date of the grade announcement. At the end of this period, the (I) grade is evaluated by the instructor with his/her current grades and given a letter grade. This period may be extended until the beginning of the next registration period in case of a prolonged illness or similar conditions, upon the application of the student, the recommendation of the department head and the decision of the unit management board. Otherwise, the (I) grade is converted to an (FF or U) grade by the system until the beginning of the course registrations of the following semester at the latest. The excuse application of the student who is given an I grade is approved upon the recommendation of the department head and the decision of the unit management board.

(7) (EX) (exempt) grade is given as a result of exemption exams or in courses that the student has not taken before and was exempted.

(8) Failed grade due to absenteeism (NA); is given to students who do not fulfill their attendance obligations, do not attend any of the midterm and final exams, or fail because they cannot meet the conditions related to course practices. (NA) grade is processed as (FF) grade in the calculation of grade point averages.

(9) Students who receive one of the letter grades (CC) and above are considered to have passed that course.

(10) Students who receive one of the letter grades FF and FD in a course are considered to have failed that course.

(11) Students with a GPA of 1.75 and above are considered to have conditionally passed the courses in which they received the letter grades DD and DC.

(12) Letter grades are entered into the system by the instructor and become final when announced by the Student Affaırs Department.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports," which are prepared within the framework of criteria set by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions based on these reports are shared with the public by YÖK.

• "Foundation Higher Education Institutions Report," which contains academic, administrative, and financial data related to foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Formation and Approval of Curriculum: YÖK sets the minimum standards and criteria necessary for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program aims to provide to students are determined by the senates of higher education institutions according to the fundamental principles defined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by the relevant Deans' Council and following the approval of YÖK.

  1. Assessment and Evaluation: How the learning outcomes for each undergraduate program are measured and evaluated is carried out according to the education and examination regulations prepared by higher education institutions, aligned with fundamental principles determined by YÖK on these matters.
  2. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's diploma upon successfully completing course credits and other obligations specified by higher education institutions.
  3. Self-Evaluation and External Evaluation: Within the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report," prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions, is shared with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK indicate the assurance of quality for program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities related to qualifications as stipulated by YÖKAK regulations.

Accreditation Agency Name: STAR Accreditation, YÖKAK Institutional Accreditation
STAR Accreditation Start/End Date: 06.03.2025 / 06.03.2027

Access Requirements
  • Graduation from secondary education institutions or equivalent foreign secondary education institutions approved by the Ministry of National Education and meeting the admission criteria for higher education.
  • Placement into the undergraduate program through a central examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM) according to the rules determined by YÖK.
  • For associate degree graduates, placement into relevant undergraduate programs through the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM according to YÖK rules.
Conditions for SuccessSuccessfully completing a minimum of 240 ECTS credits and fulfilling other obligations set by the respective higher education institution, if any.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can continue to postgraduate programs and occupy various positions in administrative units of public and private institutions.

Legal Basis
  • Law No. 2547 on Higher Education
  • Regulations on Transitions Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors, and Credit Transfers.
  • Regulation on Continuing Undergraduate Education for Vocational and Open Education Associate Degree Graduates.
  • Additional Article 35 of Law No. 2547 on Higher Education.
  • Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council.
Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030017689


Qualification Title
Bachelor Degree in Public Administration

Awarding Body
Gaziantep University

Awarding Body Contact
Address University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Generating scientific knowledge through theoretical and/or empirical research in Public Administration.
  • Identifying national problems in Public Administration.
  • Identifying international problems in Public Administration.
  • Expressing identified problems using scientific concepts.
  • Training scientists to contribute to solving problems in Public Administration.
  • Acquiring skills to use modern technologies in Public Administration.
  • Transferring theoretical knowledge acquired in Public Administration to practical application.
  • Being aware of general and professional ethical responsibilities.
  • Acquiring the habit of lifelong learning.
  • Developing the ability to take responsibility in social projects.
  • Training mid- and high-level public administrators and specialists required by relevant institutions.

Learning Environments

Education is carried out through formal or distance learning.


Description
  • Ability to apply quantitative knowledge to Public Administration issues. [Knowledge, Skill, Competence]
  • Knowledge of basic concepts in Public Administration. [Knowledge]
  • Awareness of contemporary issues in Public Administration. [Knowledge]
  • Competence in understanding the national dimensions of Public Administration. [Knowledge, Competence]
  • Competence in understanding the international dimensions of Public Administration. [Knowledge, Skill]
  • Ability to use modern tools relevant to Public Administration. [Knowledge, Skill]
  • Skill to correctly express issues in Public Administration using accurate concepts. [Skill]
  • Skill to transfer theory into practice. [Skill]
  • Capability to perform professional duties ethically. [Skill]
  • Skill in effectively communicating and presenting acquired knowledge. [Skill]
  • Ability to apply lifelong learning skills in their field and beyond. [Knowledge, Skill]
  • Capacity to take responsibility in interdisciplinary group work. [Competence]

Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • Assessment and evaluation methods, including exam types and their contribution to course success grades, are determined by the senates of higher education institutions according to the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
  • Different methods such as homework, projects, practical application, midterm exams, and final exams are utilized.
  • In the evaluation of student success, letter and/or number based grading systems are used according to the Gaziantep University Associate and Undergraduate Education Regulation. Gaziantep University Associate and Undergraduate Education Regulation Article 31:

(1) The success status in a course is determined by the end-of-term letter grade. The letter grade a student receives in a course is obtained by evaluating the mid-term studies (midterm exams, homework, practice, etc.) and the end-of-term exam grades together.

(2) A relative or absolute evaluation system is used in calculating the letter grade. The decision regarding this is made by the relevant faculty member.

(3) In the relative evaluation system, the letter grade is determined based on the average and statistical distribution of the grades of the students registered in that course.

(4) In the absolute evaluation system, the letter grade corresponding to the student's end-of-term grade average is determined according to the table below. The Senate may change the letter system, letter range and/or coefficients as deemed necessary.

Points

Course Grade

Coefficient

95-100

AA

4,00

90-94

BA+

3,75

85-89

BA

3,50

80-84

BB+

3,25

75-79

BB

3,00

70-74

CB+

2,75

65-69

CB

2,50

60-64

CC+

2,25

55-59

CC

2,00

50-54

DC

1,50

45-49

DD

1,00

40-44

FD

0,50

<40

FF

0,00

Absenteeism

NA

0,00

(5) Letter grades of other courses that are not included in the grade point average and do not have local credit are as follows:

a) Successful (S) is given to students who are successful in non-credit courses.

b) Failed (U) is given to students who are unsuccessful in non-credit courses.

(6) Incomplete (I) is given to students who have met the attendance requirement but have not yet completed the necessary conditions for grade evaluation. If a student receives an (I) grade from any course, he/she must complete the deficiencies and receive a grade within ten working days from the date of the grade announcement. At the end of this period, the (I) grade is evaluated by the instructor with his/her current grades and given a letter grade. This period may be extended until the beginning of the next registration period in case of a prolonged illness or similar conditions, upon the application of the student, the recommendation of the department head and the decision of the unit management board. Otherwise, the (I) grade is converted to an (FF or U) grade by the system until the beginning of the course registrations of the following semester at the latest. The excuse application of the student who is given an I grade is approved upon the recommendation of the department head and the decision of the unit management board.

(7) (EX) (exempt) grade is given as a result of exemption exams or in courses that the student has not taken before and was exempted.

(8) Failed grade due to absenteeism (NA); is given to students who do not fulfill their attendance obligations, do not attend any of the midterm and final exams, or fail because they cannot meet the conditions related to course practices. (NA) grade is processed as (FF) grade in the calculation of grade point averages.

(9) Students who receive one of the letter grades (CC) and above are considered to have passed that course.

(10) Students who receive one of the letter grades FF and FD in a course are considered to have failed that course.

(11) Students with a GPA of 1.75 and above are considered to have conditionally passed the courses in which they received the letter grades DD and DC.

(12) Letter grades are entered into the system by the instructor and become final when announced by the Student Affaırs Department.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports," which are prepared within the framework of criteria set by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions based on these reports are shared with the public by YÖK.

• "Foundation Higher Education Institutions Report," which contains academic, administrative, and financial data related to foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Formation and Approval of Curriculum: YÖK sets the minimum standards and criteria necessary for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program aims to provide to students are determined by the senates of higher education institutions according to the fundamental principles defined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by the relevant Deans' Council and following the approval of YÖK.

  1. Assessment and Evaluation: How the learning outcomes for each undergraduate program are measured and evaluated is carried out according to the education and examination regulations prepared by higher education institutions, aligned with fundamental principles determined by YÖK on these matters.
  2. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's diploma upon successfully completing course credits and other obligations specified by higher education institutions.
  3. Self-Evaluation and External Evaluation: Within the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report," prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions, is shared with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK indicate the assurance of quality for program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities related to qualifications as stipulated by YÖKAK regulations.

Accreditation Agency Name: STAR Accreditation, YÖKAK Institutional Accreditation
STAR Accreditation Start/End Date: 06.03.2025 / 06.03.2027


Access Requirements
  • Graduation from secondary education institutions or equivalent foreign secondary education institutions approved by the Ministry of National Education and meeting the admission criteria for higher education.
  • Placement into the undergraduate program through a central examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM) according to the rules determined by YÖK.
  • For associate degree graduates, placement into relevant undergraduate programs through the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM according to YÖK rules.

Conditions for Success
Successfully completing a minimum of 240 ECTS credits and fulfilling other obligations set by the respective higher education institution, if any.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can continue to postgraduate programs and occupy various positions in administrative units of public and private institutions.


Legal Basis
  • Law No. 2547 on Higher Education
  • Regulations on Transitions Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors, and Credit Transfers.
  • Regulation on Continuing Undergraduate Education for Vocational and Open Education Associate Degree Graduates.
  • Additional Article 35 of Law No. 2547 on Higher Education.
  • Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council.

Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode