Yeterlilik Kodu | TR0030011872 | |
Yeterlilik Adı | Kamu Yönetimi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | 2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir | |
Sorumlu Kurum URL | https://nevsehir.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Kamu Yönetimi Bölümünün temel amacı, kamu sektörü öncelikli olmak üzere özel sektörde de hizmet verebilecek bilgi düzeyine sahip, bilgisini pratiğe aktarabilen donanımlı bireyler yetiştirmektir. Bu yetişme sürecinde; analitik düşünce yetisine sahip, hızlı karar alabilen, sorun tanımlayabilen ve çözüm üretebilen, güncel gelişmeleri takip eden, etkinlik, verimlilik ve etik değerlere bağlılık ilkeleri kapsamında hareket etmeyi kendisine ilke edinmiş nitelikli yönetici, bilim insanı ve araştırmacı bireyler yetiştirmek ve bu alanda araştırmalar yapmak bölümün temel amaçları arasında yer almaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk üniversitelerinde eğitim ve öğretim görmek isteyen lise mezunu öğrencilerin YGS (Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) sınavlarından yeterli puanı almaları gerekmektedir. Öğrencilerin tercih işlemelerine göre yerleştirmeler ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılmaktadır. Nevşehir Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümüne kayıt hakkı kazanan öğrencilerin üniversite ana sayfasında ilan edilen evrakları temin ederek belirlenen tarihler arasında kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir. Yurt dışından öğrenci kabulünde, ÖSYM’nin belirlediği kriterler ve üniversitenin ayırdığı kontenjan dikkate alınmaktadır. | |
Başarma Şartları | Kamu Yönetimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımızın iş bulma imkanları genel olarak şöyle sıralanabilir: Sayıştay Denetçisi, İdari Yargı Hakimi, Bakanlıklar, Müsteşarlıklar, Genel Müdürlükler ve Üst Kurullarda KPSS A grubu kadrolar olarak; kaymakam, iç denetçi, müfettiş, hesap uzmanı, kontrolör, denetmen, uzman kadrolarında ve yerel yönetimlerde müfettiş ve iç denetçi olarak çalışabilirler. Bunun yanında KPSS B grubundan yeterli puanları almaları durumunda tüm kamu kurumlarında memur olarak istihdam edilebilirler. Mezunlarımızın üniversitelerde akademik ve idari personel olarak çalışabilme durumları da mevcuttur. Mezunlarımız ayrıca özel sektör kuruluşlarında da görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Tam Zamanlı | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011872
ISCO: 08
ISCO: 08
- Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır.
- Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir.
- Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur.
- Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır.
- Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur.
- Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır.
- Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır.
- Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır.
- Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur.
Kamu Yönetimi Bölümünün temel amacı, kamu sektörü öncelikli olmak üzere özel sektörde de hizmet verebilecek bilgi düzeyine sahip, bilgisini pratiğe aktarabilen donanımlı bireyler yetiştirmektir. Bu yetişme sürecinde; analitik düşünce yetisine sahip, hızlı karar alabilen, sorun tanımlayabilen ve çözüm üretebilen, güncel gelişmeleri takip eden, etkinlik, verimlilik ve etik değerlere bağlılık ilkeleri kapsamında hareket etmeyi kendisine ilke edinmiş nitelikli yönetici, bilim insanı ve araştırmacı bireyler yetiştirmek ve bu alanda araştırmalar yapmak bölümün temel amaçları arasında yer almaktadır.
Türk üniversitelerinde eğitim ve öğretim görmek isteyen lise mezunu öğrencilerin YGS (Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) sınavlarından yeterli puanı almaları gerekmektedir. Öğrencilerin tercih işlemelerine göre yerleştirmeler ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılmaktadır. Nevşehir Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümüne kayıt hakkı kazanan öğrencilerin üniversite ana sayfasında ilan edilen evrakları temin ederek belirlenen tarihler arasında kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir. Yurt dışından öğrenci kabulünde, ÖSYM’nin belirlediği kriterler ve üniversitenin ayırdığı kontenjan dikkate alınmaktadır.
Mezunlarımızın iş bulma imkanları genel olarak şöyle sıralanabilir: Sayıştay Denetçisi, İdari Yargı Hakimi, Bakanlıklar, Müsteşarlıklar, Genel Müdürlükler ve Üst Kurullarda KPSS A grubu kadrolar olarak; kaymakam, iç denetçi, müfettiş, hesap uzmanı, kontrolör, denetmen, uzman kadrolarında ve yerel yönetimlerde müfettiş ve iç denetçi olarak çalışabilirler. Bunun yanında KPSS B grubundan yeterli puanları almaları durumunda tüm kamu kurumlarında memur olarak istihdam edilebilirler. Mezunlarımızın üniversitelerde akademik ve idari personel olarak çalışabilme durumları da mevcuttur. Mezunlarımız ayrıca özel sektör kuruluşlarında da görev alabilirler.
Tam Zamanlı
Qualification Code | TR0030011872 | |
Qualification Title | Public Administration Bachelor's Degree Diploma | |
Awarding Body | Nevşehir Hacı Bektaş Veli University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://nevsehir.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The main objective of the Department of Public Administration is educating equipped individuals who can render service to primarily public sector, also private sector with the adequate level of information and transfer acquired knowledge into practice. Making researches in the discipline and training individials during education process to become qualified managers, scientists and researchers who are capable of analytical thinking, committed to act in scope of effectiveness, efficiency and ethical values, can make decisions faster, identify and solve problems, follow the current developments are among fundamental tasks of the department. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High school graduates who want to see education and training in Turkish universities are required to take enough points from YGS (Transition to Higher Education Examination) and LYS (Undergraduate Placement Examination) exams. Placements according to the preference of students are maintained by ÖSYM (Student Selection and Placement Center). Students who gain the right to register Nevşehir University, Department of Public Administration must register between the dates indicated by providing documents required from the home page of university. In admission of students from abroad, criteria set by OSYM and quotas allocated by the university will be taken into account. | |
Conditions for Success | In order to obtain a bachelor's degree in Public Administration program, students must take compulsory and elective courses (for a total of 240 ECTS) and successfully complete all courses with a weighted avarage at least 2.00 of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates’ employment opportunities in general are: Commissioner of audits, judge of administrative procedure, KPSS A (public personel selection examination) group staff of ministries, undersecretaries, general directorates and supreme council; KPSS A group positions such as governor, internal auditor, inspector, accountant, controller, supervisor, specialist, and local governments’ inspector, internal auditor positions. In addition, students can be employed as civil servants in all public institutions upon taking enough points from KPSS B group test. Working as academic and administrative staff at universities is also possible for our graduates. Graduates also can work in the private sector. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Full-Time | |
Url | Open Address |
TR0030011872
ISCO: 08
ISCO: 08
- Upon successful completion of the program students: Learn essential theoretical and empirical concepts of the discipline’s main branches, Political Science, Administration Science, Urbanization and Environmental Problems and Legal Sciences and gain a perspective which is appropriate for creating solutions in this scope.
- Identify and compare concrete models of international and national public administration, determine problems and develop solution-oriented models;
- Analyze compenents of political, administrative and institutional systems, design institutional systems, and make operational the process of decision-making and coordination mechanisms which are effective for institutionalization.
- Gain ability to adaptate oneself to technologic innovations and use the maximum level of information technologies in order to make managerial decision-making and implementation process more efficient in terms of time and resources.
- Have ability to collect data, analyze and interpret the results via utilizing accumulation of information and interdisciplinary point of view while identifying and solving existing public administration problems.
- Gain ability to apply research methods and techniques in the social disciplines.
- Have a social behavior manner which consists of project preparation skill by taking active responsibility in individual and team work, self-confidence to express oneself easily in the face of community, motivation at high level.
- Establish effective communication, oral and written; at least one foreign language in general use at the level of the European language portfolio B1.
- Gain self-consciousness for adoption of ethical values as the fundamental values at every stage of life and especially in professional life.
- Have self-consciousness concerning "life-long learning" which aimes continuity in education and training.
The main objective of the Department of Public Administration is educating equipped individuals who can render service to primarily public sector, also private sector with the adequate level of information and transfer acquired knowledge into practice. Making researches in the discipline and training individials during education process to become qualified managers, scientists and researchers who are capable of analytical thinking, committed to act in scope of effectiveness, efficiency and ethical values, can make decisions faster, identify and solve problems, follow the current developments are among fundamental tasks of the department.
High school graduates who want to see education and training in Turkish universities are required to take enough points from YGS (Transition to Higher Education Examination) and LYS (Undergraduate Placement Examination) exams. Placements according to the preference of students are maintained by ÖSYM (Student Selection and Placement Center). Students who gain the right to register Nevşehir University, Department of Public Administration must register between the dates indicated by providing documents required from the home page of university. In admission of students from abroad, criteria set by OSYM and quotas allocated by the university will be taken into account.
Graduates’ employment opportunities in general are: Commissioner of audits, judge of administrative procedure, KPSS A (public personel selection examination) group staff of ministries, undersecretaries, general directorates and supreme council; KPSS A group positions such as governor, internal auditor, inspector, accountant, controller, supervisor, specialist, and local governments’ inspector, internal auditor positions. In addition, students can be employed as civil servants in all public institutions upon taking enough points from KPSS B group test. Working as academic and administrative staff at universities is also possible for our graduates. Graduates also can work in the private sector.
Full-Time