Yeterlilik Kodu | TR0030015964 | |
Yeterlilik Adı | Kamu Hukuku Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Maltepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.maltepe.edu.tr | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Hukuk | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan, bu süre içerisinde Üniversitenin öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen ya da azami süreler içerisinde tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Tezli yüksek lisans programını erken bitirme süresi üç yarıyıldan az olamaz. Mezuniyet için öğrencinin kayıtlı olduğu programın öğretim programında yer alan en az yedi dersini alarak derslerini başarmış olması, aldığı tüm derslerinin genel ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması, seminer dersini ve tez sınavını başarıyla tamamlamış olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bir lisans diplomasına sahip olmak. Mezuniyet aşamasında olan adaylar, yüksek lisans programının başlama tarihine kadar diploma veya geçici mezuniyet belgelerini teslim etmek kaydıyla başvuruda bulunabilirler. Yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş adayların Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından, başvurduğu puan türünde en az 55 standart tam puan almış olmak gerekir. ALES 55 standart puanı Senatoca yükseltilebilir. Yükseköğretim Kurulu tarafından ALES’in eşdeğeri olarak kabul edilen GRE ya da GMAT sonuç belgelerine sahip olan adayların puanları, Yükseköğretim Kurulu tarafından yayımlanan eşdeğer puan tablosu esas alınarak hesaplanır. Bir yüksek lisans programını tamamlayan ve yeniden başka bir lisansüstü programına başvuran adaylardan, başvurduğu programın gerektirdiği ALES puanına sahip olup, en fazla bir yarıyıl öğrenimine ara verenlerden ALES puanı koşulu aranmaz. Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların Sosyal Bilimler Enstitüsündeki anabilim ve anasanat dallarına başvuran adaylarda ALES puanı aranmaz. Yabancı dilde öğretim yapan programlara yapılan başvurular dışında yabancı dil koşulu aranmaz. Yabancı dilde öğretim yapan programlarda Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavından 55 puan veya Üniversite tarafından yapılan yabancı dil sınavından en az 55 puan ya da ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen bir uluslararası yabancı dil sınavından eşdeğeri puan almak zorunludur. Gerekli görüldüğü durumlarda bu asgari puanlar Senato tarafından yükseltilebilir. Adayların değerlendirilmesi, ilgili anabilim dalı başkanlığı tarafından yapılır ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü tarafından yürütülür. İlgili anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Yönetim Kurulunun onayıyla adaylar mülakata alınabilir. Değerlendirmenin bu şekilde yapıldığı durumlarda; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %25’i ve mülakat sonucunun %25’i dikkate alınarak, hesaplanan puana göre adaylar arasında başarı sıralaması yapılır. Mülakat yapılmayan durumlarda ALES puanının %50’si ve lisans genel not ortalamasının %50’si dikkate alınarak hesaplanan puana göre adaylar arasında başarı sıralaması yapılır. Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğüne bağlı anabilim ve anasanat dallarına başvuran adayların kabulünde lisans genel not ortalamasına göre adaylar arasında başarı sıralaması yapılır. Eşit puan durumunda adaylar arasında önceliğin belirlenmesinde; sırasıyla, ALES veya eşdeğeri sınav notu, lisans dersleri not ortalaması yüksek olanlar tercih edilir. Küsuratlı notlarda virgülden itibaren beş basamak dikkate alınır. | |
Başarma Şartları | Tezli yüksek lisans programının süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, öğrencinin kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan, bu süre içerisinde Üniversitenin öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen ya da azami süreler içerisinde tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Tezli yüksek lisans programını erken bitirme süresi üç yarıyıldan az olamaz. Mezuniyet için öğrencinin kayıtlı olduğu programın öğretim programında yer alan en az yedi dersini alarak derslerini başarmış olması, aldığı tüm derslerinin genel ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması, seminer dersini ve tez sınavını başarıyla tamamlamış olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kamu Hukuku yüksek lisans programı eleştirel ve yaratıcı düşünme gücü üst düzeyde olan, tartışmaya ve yeniliklere açık, programda edindikleri bilgileri hayata geçirebilen hukukçular yetiştirmeyi hedeflemektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030015964
- Günümüz dünyasının alabildiğine çeşitlenen ilişkileri, hukukun ulusal ve uluslararası boyutta ne denli önemli olduğunu göstermektedir.
- Toplumsal ilişkilerin keyfiliğe dayalı olarak sürdürülmesi yerine bir hukuk düzeni içinde sürdürülmesi, toplumun “kamu”ya dönüşmesinde en önemli unsurdur.
- Kamu Hukuku Yüksek Lisans Programında, gittikçe farklılaşan insan dünyasında sürekli olarak artan gereksinimleri karşılamak üzere üretilen yeni bilgiler bir dinamizm içinde öğrenenlerin dikkatine sunulmakta, bunun yanı sıra, hukuk lisans öğrenimi sırasında edinilen bilgiler pekiştirilmektedir.
- Teknolojinin son derece hızlı bir biçimde gelişmesi, Avrupa Birliğine uyum süreci ve etkisini bütün dünyada hissettiren küreselleşme gibi etkenler her alanda olduğu gibi, hukuk alanında da sürekli yeniliklerin ve değişikliklerin kendini göstermesine neden olmaktadır.
- Bu bağlamda, Kamu Hukuku Yüksek Lisans Programı aracılığıyla, evrensel etik ilkeler göz ardı edilmeksizin, ortaya çıkan yeni hukuksal sorunların belirlenmesi yoluna gidilmekte; öğrencilere sorunların çözümünde ihtiyaç duyulan çok disiplinli bakış açısı kazandırılmaya çalışılmaktadır.
- Kamu Hukuku yüksek lisans programı eleştirel ve yaratıcı düşünme gücü üst düzeyde olan, tartışmaya ve yeniliklere açık, programda edindikleri bilgileri hayata geçirebilen hukukçular yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan, bu süre içerisinde Üniversitenin öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen ya da azami süreler içerisinde tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Tezli yüksek lisans programını erken bitirme süresi üç yarıyıldan az olamaz. Mezuniyet için öğrencinin kayıtlı olduğu programın öğretim programında yer alan en az yedi dersini alarak derslerini başarmış olması, aldığı tüm derslerinin genel ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması, seminer dersini ve tez sınavını başarıyla tamamlamış olması gerekir.
Bir lisans diplomasına sahip olmak. Mezuniyet aşamasında olan adaylar, yüksek lisans programının başlama tarihine kadar diploma veya geçici mezuniyet belgelerini teslim etmek kaydıyla başvuruda bulunabilirler. Yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş adayların Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından, başvurduğu puan türünde en az 55 standart tam puan almış olmak gerekir. ALES 55 standart puanı Senatoca yükseltilebilir. Yükseköğretim Kurulu tarafından ALES’in eşdeğeri olarak kabul edilen GRE ya da GMAT sonuç belgelerine sahip olan adayların puanları, Yükseköğretim Kurulu tarafından yayımlanan eşdeğer puan tablosu esas alınarak hesaplanır. Bir yüksek lisans programını tamamlayan ve yeniden başka bir lisansüstü programına başvuran adaylardan, başvurduğu programın gerektirdiği ALES puanına sahip olup, en fazla bir yarıyıl öğrenimine ara verenlerden ALES puanı koşulu aranmaz. Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların Sosyal Bilimler Enstitüsündeki anabilim ve anasanat dallarına başvuran adaylarda ALES puanı aranmaz. Yabancı dilde öğretim yapan programlara yapılan başvurular dışında yabancı dil koşulu aranmaz. Yabancı dilde öğretim yapan programlarda Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavından 55 puan veya Üniversite tarafından yapılan yabancı dil sınavından en az 55 puan ya da ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen bir uluslararası yabancı dil sınavından eşdeğeri puan almak zorunludur. Gerekli görüldüğü durumlarda bu asgari puanlar Senato tarafından yükseltilebilir. Adayların değerlendirilmesi, ilgili anabilim dalı başkanlığı tarafından yapılır ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü tarafından yürütülür. İlgili anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Yönetim Kurulunun onayıyla adaylar mülakata alınabilir. Değerlendirmenin bu şekilde yapıldığı durumlarda; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %25’i ve mülakat sonucunun %25’i dikkate alınarak, hesaplanan puana göre adaylar arasında başarı sıralaması yapılır. Mülakat yapılmayan durumlarda ALES puanının %50’si ve lisans genel not ortalamasının %50’si dikkate alınarak hesaplanan puana göre adaylar arasında başarı sıralaması yapılır. Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğüne bağlı anabilim ve anasanat dallarına başvuran adayların kabulünde lisans genel not ortalamasına göre adaylar arasında başarı sıralaması yapılır. Eşit puan durumunda adaylar arasında önceliğin belirlenmesinde; sırasıyla, ALES veya eşdeğeri sınav notu, lisans dersleri not ortalaması yüksek olanlar tercih edilir. Küsuratlı notlarda virgülden itibaren beş basamak dikkate alınır.
Kamu Hukuku yüksek lisans programı eleştirel ve yaratıcı düşünme gücü üst düzeyde olan, tartışmaya ve yeniliklere açık, programda edindikleri bilgileri hayata geçirebilen hukukçular yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030015964 | |
Qualification Title | Public Law Masters Degree Diploma | |
Awarding Body | Maltepe University | |
Awarding Body Contact | Education as Institution | |
Awarding Body Url | https://www.maltepe.edu.tr/en/contact-information | |
Orientation | - | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Law | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students registered in a Master’s programme with thesis: Are required to consist of at least seven courses, a seminar course and a thesis study, not less than a total of 21 local credits. The seminar course and thesis work are non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. This graduate programme consists of at least 120 ECTS credits including at least eight courses including seminar course and thesis study. Credits taken in an academic year should not be less than 60 ECTS credits. Are required to complete all courses and seminar course in four semesters. Are required to successfully complete their thesis study in maximum allowable time and are required to successfully defend their thesis. Otherwise students will be expelled from the programme. Are required to register to the programme four at least three semesters. Are required to take and successfully pass at least seven courses, are required to have 2.50 general average grades out of 4.00 on the all these completed courses, and are to be successful in the Seminar course and Master’s thesis defence. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The candidates of the graduate programmes without thesis are required to hold an undergraduate diploma. If the candidates have not graduated yet at the time of their application, their application will be accepted on the condition that they are required to submit their diploma or their graduation certificate by the time they start the programme. Candidates with diplomas from other countries are required to submit the equivalency certificate that they obtained from the Council of Higher Education. Post-Graduate Education Entrance Exam scores (ALES) of candidates must be at least 55 standard points. This can be upgraded by University Senate. The scores of the candidates who have GRE or GMAT result certificates which are accepted as equivalents of ALES by the Council of Higher Education are calculated on the basis of the equivalent score table published by the Council of Higher Education. Those who have completed a master's degree programme and who have applied to another graduate programme again will not be needed ALES score from those who have ALES score required by the programme they are applying for and who have stopped studying at most one semester. English proficiency exam grades are not a requirement for entrance to the graduate programme except for applications made to foreign language teaching programmes. The evaluation of the candidates is managed by the Graduate School and is conducted by the relevant programme heads. Candidates may be interviewed by the recommendation of the department and the approval of the Board of Directors of the Institute. When the evaluation is done in this way; success rankings are made among the candidates according to the calculated score, taking 50% of the ALES score, 25% of the average of the undergraduate grade and 25% of the interview exam result. In cases where interview exam are not held, success rankings are made among the candidates according to the score calculated by considering 50% of the ALES score and 50% of the undergraduate grade average. The success rankings of the Social Sciences Institute’s programme’s candidates are made among the candidates according to the undergraduate GPA (Grade Point Average) in accepting of whom are graduated from Fine Arts and conservatories. | |
Conditions for Success | Students registered in a Master’s programme with thesis: Are required to complete the programme in four semesters, excluding the scientific preparation programme. The maximum allowed duration is six semesters. Are required to complete all courses and seminar course in four semesters. Are required to successfully complete their thesis study in maximum allowable time and are required to successfully defend their thesis. Otherwise students will be expelled from the programme. Are required to register to the programme four at least three semesters. Are required to take and successfully pass at least seven courses, are required to have 2.50 general average grades out of 4.00 on the all these completed courses, and are to be successful in the Seminar course and Master’s thesis defence. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Public law master degree programme is aimed to educate lawyers who has critical and creative way of thinking and also open to new ideas and improvements. This programme will enable lawyers to realize their abilities and knowledges of which they gain into their own life experience. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030015964
- The increasing variety of relations among the nations in today’s world shows how much important a role, law can take both at the national and the international level.
- Sustaining the social relations in accordance with the legal order instead of arbitrary decisions is the most important element in the transformation of the society into the “public”.
- In LL.M. programme on Public Law, the knowledge gained during undergraduate studies is intensified and parallel to this, the new ideas and thoughts developed during the increasing alienation of our world is looked for and presented in a dynamic manner.
- Such factors as the fast developing technology, adaptation and harmonization process to the EU and the word-wide impact of globalization all show the necessity of changes and new ideas exposed on the study of law as well as in all the other areas. In this context LL.M.
- PL studies is a mean to give the students the ability to discover and solve emerging legal problems with a disciplinary manner. without compromising on international ethical values.
- LL.M. PL targets to educate students to be open to new ideas and discussions, to gain high level critical and creative abilities and also put the theoretical knowledge in practice.
Students registered in a Master’s programme with thesis: Are required to consist of at least seven courses, a seminar course and a thesis study, not less than a total of 21 local credits. The seminar course and thesis work are non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. This graduate programme consists of at least 120 ECTS credits including at least eight courses including seminar course and thesis study. Credits taken in an academic year should not be less than 60 ECTS credits. Are required to complete all courses and seminar course in four semesters. Are required to successfully complete their thesis study in maximum allowable time and are required to successfully defend their thesis. Otherwise students will be expelled from the programme. Are required to register to the programme four at least three semesters. Are required to take and successfully pass at least seven courses, are required to have 2.50 general average grades out of 4.00 on the all these completed courses, and are to be successful in the Seminar course and Master’s thesis defence.
The candidates of the graduate programmes without thesis are required to hold an undergraduate diploma. If the candidates have not graduated yet at the time of their application, their application will be accepted on the condition that they are required to submit their diploma or their graduation certificate by the time they start the programme. Candidates with diplomas from other countries are required to submit the equivalency certificate that they obtained from the Council of Higher Education. Post-Graduate Education Entrance Exam scores (ALES) of candidates must be at least 55 standard points. This can be upgraded by University Senate. The scores of the candidates who have GRE or GMAT result certificates which are accepted as equivalents of ALES by the Council of Higher Education are calculated on the basis of the equivalent score table published by the Council of Higher Education. Those who have completed a master's degree programme and who have applied to another graduate programme again will not be needed ALES score from those who have ALES score required by the programme they are applying for and who have stopped studying at most one semester. English proficiency exam grades are not a requirement for entrance to the graduate programme except for applications made to foreign language teaching programmes. The evaluation of the candidates is managed by the Graduate School and is conducted by the relevant programme heads. Candidates may be interviewed by the recommendation of the department and the approval of the Board of Directors of the Institute. When the evaluation is done in this way; success rankings are made among the candidates according to the calculated score, taking 50% of the ALES score, 25% of the average of the undergraduate grade and 25% of the interview exam result. In cases where interview exam are not held, success rankings are made among the candidates according to the score calculated by considering 50% of the ALES score and 50% of the undergraduate grade average. The success rankings of the Social Sciences Institute’s programme’s candidates are made among the candidates according to the undergraduate GPA (Grade Point Average) in accepting of whom are graduated from Fine Arts and conservatories.
Public law master degree programme is aimed to educate lawyers who has critical and creative way of thinking and also open to new ideas and improvements. This programme will enable lawyers to realize their abilities and knowledges of which they gain into their own life experience.
Qualification is continuous