Yeterlilik Kodu | TR0030027753 | |
Yeterlilik Adı | Japonca Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.comu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 Kodu: 2353.02 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Japonca Öğretmenliği Lisans Programı Türkiye Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi kapsamına uygun biçimde Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve Japon dili öğretimi alanına ve Japonca öğretmenliği mesleğine yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Programın amacı, Türkiye ve Japonya arasındaki ilişkilerin gelişmesi, derinleşmesi ve geniş kitlelere yayılabilmesi için nitelikli Japonca öğretmenleri yetiştirmektir. Kaliteli mezunlar yetiştirmek için Japonya'nın tarihi, kültürü, toplumu ekonomisi, felsefesi ile ilgili de dersler verilmektedir. | |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Program bünyesindeki öğrenciler aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptirler. 1) Japonca okuma ve yazma yetkinliği 2) Japoncanın yanında Almanca ve İngilizce dil yetkinliği 3) Teknolojik okur-yazarlık yetkinliği, öğretim teknolojilerinde yetkinlik 4) Dijital okur-yazarlık yetkinliği, Japonca dijital materyal hazırlama yetkinliği 5) Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6) Vatandaşlık yetkinliği 7) Girişimcilik yetkinliği, eğitim dışındaki sektörlere adapte olma yetkinliği 8) Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1) Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bu süreçlerin ders başarı notuna katkısı; Yüksek Öğretim Kurulu’nun (YÖK) belirletiği temel ilke ve yönetmeliklere uygun olarak Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Önlisans – Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve ilgili uygulama esasları temel alınarak belirlenmektedir. 2) Ölçme ve değerlendirmede, dersin verildiği sınıfın Japonca yeterlik düzeyi, ders içeriğinin özellikleri, derste uygulanan öğretim yöntemleri başta olmak üzere farklı değişkenler gözetilerek ödev, proje, uygulama, ara sınav ve final sınavları düzenlenir. 3) Başarı notu; ara sınav not ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %60 katkısı alınarak belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından, her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak normal dağılım istatistiği ve bağıl değerlendirmeye uygun olarak ilgili yönetmeliğin 22. maddesi uyarında dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde takdir edilir. Başarı değerlendirmesinde harf ve rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. İlgili sistem şu şekildedir. Başarı Notu Katsayı Puanlar Tanımlamalar AA 4,0 90-100 Başarılı BA 3,5 85-89 Başarılı BB 3,0 80-84 Başarılı CB 2,5 70-79 Başarılı CC 2,0 60-69 Başarılı DC 1,5 55-59 Koşullu DD 1,0 50-54 Koşullu FD 0,5 40-49 Başarısız FF 0,0 0-39 Başarısız DS .... .... | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; 1) YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. 2) YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 3) YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşır. Japonca Öğretmenliği Lisans Programı, YÖKAK tarafından yetkilendirilen Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği'ne (EPDAD) 2021-2022 döneminde başvurmuş ve değerlendirmeler sonucunda 16 Nisan 2025 tarihine kadar 3 yıl süreyle akredite edilmiş olup, Akreditasyonun 2 yıl daha uzatılmasına yönelik Aralık 2024 itibarıyla Ziyaretle Ara Değerlendirme sürecini tamamlamıştır. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akredistasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 16.04.2022 / 16.04.2025
| |
Giriş Şartı | 1) Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2) YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda ÇOMÜ Japonca Öğretmenliği Lisans Programına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Japonca Öğretmenliği Lisans Programından mezun olabilmek için öğrencilerin 1) Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD/S notu alarak minimum 240 AKTS kredisinden başarılı olmaları 2) 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları 3) Zorunlu Öğretmenlik Uygulaması derslerini belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1) Mezun olan öğrenciler, başta kendi lisansüstü programımız olan Japon Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı olmak üzere yurtiçi ve yurtdışı lisansüstü programlarına devam edebilirler. 2) Japonca Öğretmenliği Lisans Programı öğrencileri, 2024 yılı itibarıyla İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı ile Çift Anadal Programına kayıt yaptırabilir ve eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1) 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2) 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35): Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3) 11.07.1992 tarih ve 21281 sayılı resmi gazetede yayımlanan Yükseköğretim Kurumlan Teşkilatı Hakkında 41 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair 2809 Sayılı Kanun ile 78 ve 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun kapsamındaki Ek 21.A maddesi uyarınca kurulan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin ilgili yönetmelik ve yönergeleri | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030027753
ISCO:08 Kodu: 2353.02
ISCO:08 Kodu: 2353.02
Japonca Öğretmenliği Lisans Programı Türkiye Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi kapsamına uygun biçimde Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve Japon dili öğretimi alanına ve Japonca öğretmenliği mesleğine yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Programın amacı, Türkiye ve Japonya arasındaki ilişkilerin gelişmesi, derinleşmesi ve geniş kitlelere yayılabilmesi için nitelikli Japonca öğretmenleri yetiştirmektir. Kaliteli mezunlar yetiştirmek için Japonya'nın tarihi, kültürü, toplumu ekonomisi, felsefesi ile ilgili de dersler verilmektedir.
- Sekiz yarıyıllık eğitim ve öğretim süreci örgün şekilde gerçekleştirilir. Lisans programının tamamı ve zorunlu Japonca hazırlık eğitimi, Çanakkale şehir merkezinde bulunan Anafartalar yerleşkesi içinde uygulanmaktadır.
- Program bünyesinde son sınıfta gerçekleştirilmesi zorunlu olan Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri ise İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile koordinasyon içerisinde il merkezindeki ilk veya ortaöğretim kurumlarında uygulanmaktadır.
- Japonca Öğretmenliği lisans programı yaklaşık 7000 basılı orijinal Japonca kaynağa ev sahipliği yapan Japon Kültür Odası ile öğrencilerin öğrenme sürecine nitelikli katkı sunar. Programda 2024 yılı Aralık ayı itibarıyla, 4 Türk öğretim elemanı (1 Profesör, 2 Doktor Öğretim Üyesi ve 1 Öğretim Görevlisi) ile 4 Japon uyruklu Öğretim Görevlisi görev yapmaktadır.
- Dil bilgisi ve dil becerilerini ölçmede uygun araç, yöntem ve teknikleri kullanır. Öğrenme veya öğretme süreçlerini öğrenci faktörlerini de göz önünde bulundurarak etkin bir şekilde yönetir.
- Öğreteceği konu alanına uygun yöntem, strateji ve teknikleri kullanır. Öğretim sürecinde ders içeriğinin zorluk derecesi ve öğrenme hedeflerine uygun materyaller geliştirir, öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları da göz önünde bulundurarak ders planları hazırlar ve uygular.
- Geçmişten günümüze Japonya'nın toplumsal, kültürel ve ekonomik gelişimini anlatır. Japon edebiyatı, tarihi ve mitolojisi gibi Japon kültürünün çeşitli unsurlarına aşinalık gösterir.
- Formal ve informal bağlamlarda sözlü Japoncayı günlük iletişim için uygun bir şekilde, çeşitli amaçlarla kullanır. Japon dilinin sosyokültürel arka planına hakimdir. Yer, durum, kişi ve zaman gibi bağlamsal koşullara uygun sözlü-sözsüz iletişim stratejileri belirler ve kullanır.
- Edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Düşüncelerini, çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek sözlü veya yazılı olarak paylaşır.
- Yazılı ve sözlü iletişimde Türkçeyi ve Japoncayı etkin kullanır. Sosyal, kültürel, teknolojik ve mesleki yönden kendini geliştirir; kendini geliştirmeye yönelik faaliyetlere katılır. Farklı kültür ve yaş gruplarından bireylerle etkin bir şekilde iletişim kurar.
- Etkili ders materyali geliştirmek ve sınıf içinde etkili öğrenme-öğretme ortamı hazırlamak için bilgi teknolojilerinden faydalanır. Bilgisayar ve akıllı tahta gibi teknolojik ürünleri kullanır.
- Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim başta olmak üzere farklı alanlarla ilgili gözlem yapar, sorun tanımlar, analiz eder ve tanımladığı sorunları çözer.
- Genel dilbilim, uygulamalı dilbilim ve toplumsal dilbilim alanlarında temel teorileri ve prensipleri analiz ederek değerlendirir. Japoncanın gramer yapılarının özellikleri ve işlevlerini anlatır.
- Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinlikler düzenleyip uygulayabilir ve bu tür proje ve etkinliklerde aktif rol alabilir. Yaşam boyu öğrenme konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
- Eğitim bilimleri ile ilgili çağdaş teori ve modeller hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir. Öğrenme ve öğretme ortamlarını psikolojik ve sosyolojik açılardan değerlendirir.
- Türk eğitim sisteminin örgütsel ve yönetimsel yapısının tarihsel gelişimini ve mevcut durumunu açıklar.
- Japoncadan Türkçeye veya Türkçeden Japoncaya çeviri yapar.
- Ahlak ve ahlak kurallarını tanımlar, etik ve hukuk arasındaki ilişkiyi açıklayarak, öğretmenlerin yaşayabileceği olası etik sorunları tartışabilir.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olduğunu gösterir ve sınıf ortamını buna göre düzenler.
- Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.
Program bünyesindeki öğrenciler aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptirler.
1) Japonca okuma ve yazma yetkinliği
2) Japoncanın yanında Almanca ve İngilizce dil yetkinliği
3) Teknolojik okur-yazarlık yetkinliği, öğretim teknolojilerinde yetkinlik
4) Dijital okur-yazarlık yetkinliği, Japonca dijital materyal hazırlama yetkinliği
5) Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6) Vatandaşlık yetkinliği
7) Girişimcilik yetkinliği, eğitim dışındaki sektörlere adapte olma yetkinliği
8) Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1) Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bu süreçlerin ders başarı notuna katkısı; Yüksek Öğretim Kurulu’nun (YÖK) belirletiği temel ilke ve yönetmeliklere uygun olarak Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Önlisans – Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve ilgili uygulama esasları temel alınarak belirlenmektedir.
2) Ölçme ve değerlendirmede, dersin verildiği sınıfın Japonca yeterlik düzeyi, ders içeriğinin özellikleri, derste uygulanan öğretim yöntemleri başta olmak üzere farklı değişkenler gözetilerek ödev, proje, uygulama, ara sınav ve final sınavları düzenlenir.
3) Başarı notu; ara sınav not ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %60 katkısı alınarak belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından, her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak normal dağılım istatistiği ve bağıl değerlendirmeye uygun olarak ilgili yönetmeliğin 22. maddesi uyarında dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde takdir edilir. Başarı değerlendirmesinde harf ve rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. İlgili sistem şu şekildedir.
Başarı Notu Katsayı Puanlar Tanımlamalar
AA 4,0 90-100 Başarılı
BA 3,5 85-89 Başarılı
BB 3,0 80-84 Başarılı
CB 2,5 70-79 Başarılı
CC 2,0 60-69 Başarılı
DC 1,5 55-59 Koşullu
DD 1,0 50-54 Koşullu
FD 0,5 40-49 Başarısız
FF 0,0 0-39 Başarısız
DS .... ....
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1) YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
2) YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
3) YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşır.
Japonca Öğretmenliği Lisans Programı, YÖKAK tarafından yetkilendirilen Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği'ne (EPDAD) 2021-2022 döneminde başvurmuş ve değerlendirmeler sonucunda 16 Nisan 2025 tarihine kadar 3 yıl süreyle akredite edilmiş olup, Akreditasyonun 2 yıl daha uzatılmasına yönelik Aralık 2024 itibarıyla Ziyaretle Ara Değerlendirme sürecini tamamlamıştır.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akredistasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 16.04.2022 / 16.04.2025
1) Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2) YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda ÇOMÜ Japonca Öğretmenliği Lisans Programına yerleştirilmiş olmak.
1) Mezun olan öğrenciler, başta kendi lisansüstü programımız olan Japon Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı olmak üzere yurtiçi ve yurtdışı lisansüstü programlarına devam edebilirler.
2) Japonca Öğretmenliği Lisans Programı öğrencileri, 2024 yılı itibarıyla İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı ile Çift Anadal Programına kayıt yaptırabilir ve eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1) 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2) 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35): Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3) 11.07.1992 tarih ve 21281 sayılı resmi gazetede yayımlanan Yükseköğretim Kurumlan Teşkilatı Hakkında 41 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair 2809 Sayılı Kanun ile 78 ve 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun kapsamındaki Ek 21.A maddesi uyarınca kurulan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin ilgili yönetmelik ve yönergeleri
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030027753 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Japanese Language Teaching Bachelor Degree | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Canakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://global.comu.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08, Code: 2353.02 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The undergraduate program in Japanese Language Teaching is a first-cycle program comprising an eight-semester curriculum delivered through formal education. The program is aligned with the Turkish Higher Education Qualifications Framework (NQF-HE) and focuses on Japanese language instruction as well as the development of expertise in Japanese language teaching methodologies. The primary objective of the program is to prepare qualified Japanese language educators capable of contributing to the enhancement and deepening of Turkish-Japanese relations through education. To achieve this goal, the curriculum encompasses comprehensive courses on Japan's history, culture, society, economy, and philosophy. Additionally, practical training components, including teaching practicums, are conducted both within the university and in primary or secondary schools affiliated with the Ministry of National Education. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Students in the program possess the following key competencies at an advanced level. 1) Competence in reading and writing Japanese 2) Multilingual competence (German and English language proficiency in addition to Japanese) 3) Competence in technology and instructional technologies 4) Digital competence 5) Personal, social, and learning to learn competence 6) Citizenship competence 7) Entrepreneurship competence (competence to adapt to sectors outside education) 8) Cultural awareness and expression competence | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | 1) The assessment and evaluation methods, including the types of examinations and their contributions to the final course grade, are determined based on the foundational principles and regulations set by the Council of Higher Education (CoHE). These are implemented in accordance with Çanakkale Onsekiz Mart University’s Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, as well as related application guidelines. 2) In assessment and evaluation, various factors such as the Japanese proficiency level of the class, the specific content of the course, and the teaching methods applied in the course are considered. Accordingly, assignments, projects, practical work, midterm exams, and final exams are designed. 3) The final grade is calculated by taking 40% of the midterm exam average and 60% of the final or make-up exam grade. This grading scheme is communicated to students during the first two weeks of the semester. Course instructors determine students' success based on a 100-point grading scale, applying statistical normal distribution and relative evaluation principles in line with Article 22 of the related regulations. The semester-end grades are assigned using both letter grades and numerical coefficients.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | Ensuring the Quality of Higher Education Programs 1) The Council of Higher Education (CoHE) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of educational and other activities carried out in higher education institutions. 2) Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" are prepared for higher education institutions based on criteria established by CoHE. These reports, containing quantitative and qualitative assessments of higher education institutions, are shared with the public by CoHE. 3) Annual "Foundation Higher Education Institutions Reports," which include academic, administrative, and financial data for foundation universities, are also published by CoHE. These reports provide both quantitative and qualitative evaluations and are made available to the public. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is regulated under the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs," which outline the following: 1. Creation and Approval of Curricula 1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for establishing undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes expected for each program are determined by the senates of higher education institutions in alignment with the principles set by CoHE. 1.3. The curricula of National Core Education Programs are applied by higher education institutions after being approved by CoHE, following their acceptance by the relevant Deans’ Councils. 2. Assessment and Evaluation The measurement and evaluation of the learning outcomes expected from each undergraduate program are conducted in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, following the principles established by CoHE. 3. Certification Students enrolled in undergraduate programs who successfully complete the required course credits and other obligations set by their higher education institutions are awarded a bachelor’s degree. 4. Self-Evaluation and External Evaluation Higher education institutions submit "Institutional Internal Evaluation Reports" from the previous year to the Information System developed by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the start of each year. THEQC prepares and shares "Institutional Feedback Reports" related to the external evaluation of institutions with the public. Accreditation decisions made by bodies authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the qualifications of programs are assured. THEQC regularly conducts review activities regarding the qualifications of programs based on established regulations. Accreditation of the Japanese Language Teaching Undergraduate Program The Japanese Language Teaching undergraduate program applied to the Association for the Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD), authorized by THEQC, during the 2021-2022 period. Following evaluations, the program was accredited for three years, valid until April 16, 2025. As of December 2024, the program has successfully completed the mid-term evaluation process for a two-year extension of accreditation through an on-site visit. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | 1) Candidates must have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions recognized as equivalent by the Ministry of National Education and must meet the admission requirements of higher education institutions' undergraduate programs. 2) Candidates must be placed in ÇOMÜ's Japanese Language Teaching undergraduate program based on the results of the centralized exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles established by the Council of Higher Education (CoHE). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | To graduate from the Japanese Language Teaching undergraduate program, students must: 1) Successfully complete all courses specified in the curriculum with a minimum grade of DD/S and accumulate at least 240 ECTS credits. 2) Achieve a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. 3) Complete the mandatory Teaching Practice courses within the specified time and requirements. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | 1) Graduates of the program can pursue postgraduate studies both domestically and internationally, including enrollment in Master's Program in Japanese Language Education (Thesis-Based) in Çanakkale Onsekiz Mart University. 2) As of 2024, students enrolled in the Japanese Language Teaching undergraduate program have the opportunity to register for a Double Major Program with the English Language Teaching undergraduate program. By successfully completing the requirements of both programs simultaneously, they can earn two separate undergraduate degrees. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1) Law No. 2547 on Higher Education 2) Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35): Regulation on "Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board." 3) Law No. 2809 Established under Article 21.A added by the Law on Amendments to the Decree-Law No. 41 on the Organization of Higher Education Institutions, published in the Official Gazette dated July 11, 1992, and numbered 21281. This law also includes amendments to Decree-Laws No. 78 and No. 190, along with Çanakkale Onsekiz Mart University's related regulations and directives. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Valid indefinitely | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030027753
ISCO:08, Code: 2353.02
ISCO:08, Code: 2353.02
The undergraduate program in Japanese Language Teaching is a first-cycle program comprising an eight-semester curriculum delivered through formal education. The program is aligned with the Turkish Higher Education Qualifications Framework (NQF-HE) and focuses on Japanese language instruction as well as the development of expertise in Japanese language teaching methodologies.
The primary objective of the program is to prepare qualified Japanese language educators capable of contributing to the enhancement and deepening of Turkish-Japanese relations through education. To achieve this goal, the curriculum encompasses comprehensive courses on Japan's history, culture, society, economy, and philosophy. Additionally, practical training components, including teaching practicums, are conducted both within the university and in primary or secondary schools affiliated with the Ministry of National Education.
- The eight-semester undergraduate education and training process is conducted in a formal education format. The entire undergraduate program, including the mandatory preparatory Japanese language training, is delivered at the Anafartalar campus located in the city center of Çanakkale.
- The mandatory courses, Teaching Practice I and Teaching Practice II, which are carried out in the final year of the program, are implemented in coordination with the Provincial Directorate of National Education at primary or secondary education institutions within the city center.
- The undergraduate program in Japanese Language Teaching is further enriched by the Japanese Culture Room, which houses approximately 7,000 original Japanese-language resources, providing students with substantial support for their learning process. As of December 2024, the program is staffed by four Turkish academic personnel (1 Professor, 2 Associate Professors, and 1 Lecturer) and four Japanese academic staff members.
- Uses appropriate tools, methods and techniques to measure grammar and language skills. It effectively manages the learning or teaching processes by considering the student factors.
- Uses methods, strategies and techniques suitable for the subject area to be taught. Develops materials suitable for the difficulty level of the course content and learning objectives during the teaching process, prepares and implements lesson plans, taking into account the individual differences among students.
- Tells the social, cultural and economic development of Japan from past to present. Demonstrates familiarity with various elements of Japanese culture, such as Japanese literature, history, and mythology.
- Uses spoken Japanese in formal and informal contexts, appropriate for daily communication, for a variety of purposes. It dominates the sociocultural background of the Japanese language. Determines and uses verbal and nonverbal communication strategies appropriate to contextual conditions such as place, situation, person and time.
- Evaluates the acquired knowledge with a critical approach. He/she shares his/her thoughts, solution proposals orally or in writing by supporting them with quantitative and qualitative data.
- Uses Turkish and Japanese effectively in written and oral communication. Develops himself/herself socially, culturally, technologically and professionally; participates in self-development activities. Communicates effectively with individuals from different cultures and age groups.
- Uses information technologies to develop effective course material and to prepare an effective learning-teaching environment in the classroom. Uses technological products such as computers and smart boards.
- Makes observations about different fields, especially education, using scientific research methods, defines and analyzes problems and solves the defined problems.
- Analyzing basic theories and principles in general linguistics, applied linguistics and social linguistics evaluates. Tells the features and functions of grammatical structures of Japanese.
- Organize and implement social responsibility projects and events and take an active role in such projects and events. Develops a positive attitude towards lifelong learning.
- Demonstrates knowledge of contemporary theories and models related to educational sciences. Evaluates learning and teaching environments from psychological and sociological perspectives.
- Explain the historical development and current situation of the organizational and administrative structure of the Turkish education system.
- Translates from Japanese to Turkish or from Turkish to Japanese.
- Defines morals and moral rules, explains the relationship between ethics and law, and discusses possible ethical problems that teachers may experience.
- Demonstrates sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety, and organizes the classroom environment accordingly.
- Interprets the political, economic, social and intellectual conditions that led to the emergence of the Turkish Revolution, adopts high human values, especially national goals and ideals, and patriotism, in line with Atatürk's principles and revolutions, in unity with the society (s)he lives with
Students in the program possess the following key competencies at an advanced level.
1) Competence in reading and writing Japanese
2) Multilingual competence (German and English language proficiency in addition to Japanese)
3) Competence in technology and instructional technologies
4) Digital competence
5) Personal, social, and learning to learn competence
6) Citizenship competence
7) Entrepreneurship competence (competence to adapt to sectors outside education)
8) Cultural awareness and expression competence
1) The assessment and evaluation methods, including the types of examinations and their contributions to the final course grade, are determined based on the foundational principles and regulations set by the Council of Higher Education (CoHE). These are implemented in accordance with Çanakkale Onsekiz Mart University’s Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, as well as related application guidelines.
2) In assessment and evaluation, various factors such as the Japanese proficiency level of the class, the specific content of the course, and the teaching methods applied in the course are considered. Accordingly, assignments, projects, practical work, midterm exams, and final exams are designed.
3) The final grade is calculated by taking 40% of the midterm exam average and 60% of the final or make-up exam grade. This grading scheme is communicated to students during the first two weeks of the semester. Course instructors determine students' success based on a 100-point grading scale, applying statistical normal distribution and relative evaluation principles in line with Article 22 of the related regulations. The semester-end grades are assigned using both letter grades and numerical coefficients.
- The grading system for academic success is as follows:
Grade |
Coefficient |
Score Range |
Definition |
AA |
4.0 |
90-100 |
Successful |
BA |
3.5 |
85-89 |
Successful |
BB |
3.0 |
80-84 |
Successful |
CB |
2.5 |
70-79 |
Successful |
CC |
2.0 |
60-69 |
Successful |
DC |
1.5 |
55-59 |
Conditional |
DD |
1.0 |
50-54 |
Conditional |
FD |
0.5 |
40-49 |
Unsuccessful |
FF |
0.0 |
0-39 |
Unsuccessful |
DS |
.... |
.... |
.... |
Ensuring the Quality of Higher Education Programs
1) The Council of Higher Education (CoHE) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of educational and other activities carried out in higher education institutions.
2) Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" are prepared for higher education institutions based on criteria established by CoHE. These reports, containing quantitative and qualitative assessments of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
3) Annual "Foundation Higher Education Institutions Reports," which include academic, administrative, and financial data for foundation universities, are also published by CoHE. These reports provide both quantitative and qualitative evaluations and are made available to the public.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is regulated under the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs," which outline the following:
1. Creation and Approval of Curricula
1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for establishing undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes expected for each program are determined by the senates of higher education institutions in alignment with the principles set by CoHE.
1.3. The curricula of National Core Education Programs are applied by higher education institutions after being approved by CoHE, following their acceptance by the relevant Deans’ Councils.
2. Assessment and Evaluation
The measurement and evaluation of the learning outcomes expected from each undergraduate program are conducted in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, following the principles established by CoHE.
3. Certification
Students enrolled in undergraduate programs who successfully complete the required course credits and other obligations set by their higher education institutions are awarded a bachelor’s degree.
4. Self-Evaluation and External Evaluation
Higher education institutions submit "Institutional Internal Evaluation Reports" from the previous year to the Information System developed by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the start of each year. THEQC prepares and shares "Institutional Feedback Reports" related to the external evaluation of institutions with the public. Accreditation decisions made by bodies authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the qualifications of programs are assured. THEQC regularly conducts review activities regarding the qualifications of programs based on established regulations.
Accreditation of the Japanese Language Teaching Undergraduate Program
The Japanese Language Teaching undergraduate program applied to the Association for the Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD), authorized by THEQC, during the 2021-2022 period. Following evaluations, the program was accredited for three years, valid until April 16, 2025. As of December 2024, the program has successfully completed the mid-term evaluation process for a two-year extension of accreditation through an on-site visit.
1) Candidates must have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions recognized as equivalent by the Ministry of National Education and must meet the admission requirements of higher education institutions' undergraduate programs.
2) Candidates must be placed in ÇOMÜ's Japanese Language Teaching undergraduate program based on the results of the centralized exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
1) Graduates of the program can pursue postgraduate studies both domestically and internationally, including enrollment in Master's Program in Japanese Language Education (Thesis-Based) in Çanakkale Onsekiz Mart University.
2) As of 2024, students enrolled in the Japanese Language Teaching undergraduate program have the opportunity to register for a Double Major Program with the English Language Teaching undergraduate program. By successfully completing the requirements of both programs simultaneously, they can earn two separate undergraduate degrees.
1) Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on "Transition Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer Principles."
2) Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35): Regulation on "Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board."
3) Law No. 2809 Established under Article 21.A added by the Law on Amendments to the Decree-Law No. 41 on the Organization of Higher Education Institutions, published in the Official Gazette dated July 11, 1992, and numbered 21281. This law also includes amendments to Decree-Laws No. 78 and No. 190, along with Çanakkale Onsekiz Mart University's related regulations and directives.
Valid indefinitely
