Yeterlilik Kodu | TR0030220517 | |
Yeterlilik Adı | İstatistik Tezli Yüksek Lisans Diploması (YL) | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İstatistikler | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Akademik düzeyde bilimsel çalışmaları gerçekleştirebilecek uzman yetiştirmek ve bunun için gerekli olan bilimsel bilgiyi aktararak, ülkemizdeki akademik seviyenin yükseltilmesine katkıda bulunmak. Öğrencilere istatistiksel çalışmalarda disiplinler arası bir yaklaşım geliştirme, bilimsel çalışma yöntemlerini kullanarak problemlere teorik ve analitik bir bakış açısıyla çözüm getirme, bunları bilimsel yayına dönüştürme yetisi kazandırmaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencinin başarı notu, ara sınav puanının %40’ının, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav puanının % 60ının toplanması ile hesaplanır. Bir dersten başarılı olabilmek için; ders notunun yüksek lisansta en az CB (65) olması gerekir. Toplam 120 AKTS karşılığı olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, seminer ve tez çalışmasından başarılı olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puana sahip olmaları gerekir. | |
Başarma Şartları | Toplam 120 AKTS karşılığı olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, seminer ve tez çalışmasından başarılı olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. 120 AKTS kredi zorunluluğunu sağlayan seminer ve tez çalışmalarından başarılı olmak | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), kamuya bağlı bakanlık, kurum ve müdürlükler, kamu ve özel bankalar, yazılım şirketleri, araştırma şirketleri, kamu ve özel hastaneler, fabrikaların/şirketlerin kalite kontrol ve AR-GE birimleri, özel sektörde veri analiz uzmanı, risk analiz uzmanı, veri raporlama uzmanı, yazılım geliştirme uzmanı, sistem analisti, iş analisti, bütçe, lojistik uzmanı ve raporlama yöneticisi olarak çalışır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220517
ISCO:08
ISCO:08
Akademik düzeyde bilimsel çalışmaları gerçekleştirebilecek uzman yetiştirmek ve bunun için gerekli olan bilimsel bilgiyi aktararak, ülkemizdeki akademik seviyenin yükseltilmesine katkıda bulunmak.
Öğrencilere istatistiksel çalışmalarda disiplinler arası bir yaklaşım geliştirme, bilimsel çalışma yöntemlerini kullanarak problemlere teorik ve analitik bir bakış açısıyla çözüm getirme, bunları bilimsel yayına dönüştürme yetisi kazandırmaktır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Lisans öğrenimi süresince aldığı kuramsal-uygulamalı bilgileri alanında geliştirir ve uygular
- Disiplinler arası çalışmalarda sorunları tanımlar, çözümler ve yorumlar
- Alanında geliştirdiği kuramsal bilgileri, problemin belirlenmesinde, çözümlenmesinde ve yorumlanmasında kullanır
- Disiplinler arası çalışmalarda karşılaşılan problemleri alan bilgisi ile sentezleyerek çözüm yöntemleri önerir
- Uygulamada karşılaşılabilecek problemleri uygun yöntemleri kullanarak çözer
- İstatistiksel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
- Bir araştırma projesinde gerek teorik gerekse uygulama bilgisini kullanarak yeni yaklaşımlar belirler ve süreci yeniden değerlendirir
- Kazandığı bilgi ve becerileri bireysel ve grup çalışmalarında kullanır, gerektiğinde gruba liderlik eder
- Olaylar arasındaki neden-sonuç ilişkisini kurar, problemi farklı açılardan değerlendirir
- Analitik düşünme becerisine sahip olur
- Alana özgü çalışmaları kendi problemine uyarlar ve sonuçlarını yazılı, görsel ve sözlü olarak sunar
- Alanı ile ilgili literatürü takip edebilecek yabancı dil seviyesine sahip olmayı teşvik eder
- Yürüttüğü çalışmalarda problemleri hazır istatistiksel programlar veya bir programlama dili kullanarak çözer
- Veri toplama, model kurma, analiz etme ve raporlama aşamalarında etik ve bilimsel kuralları gözetir
- Problemlere karşı yeni yöntemler ve stratejiler geliştirir ve sonuçları kalite iyileştirme süreçleri çerçevesinde değerlendirir
- Alanındaki önemli güncel gelişmeleri takip ederek çalışmalarında kullanır
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencinin başarı notu, ara sınav puanının %40’ının, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav puanının % 60ının toplanması ile hesaplanır. Bir dersten başarılı olabilmek için; ders notunun yüksek lisansta en az CB (65) olması gerekir. Toplam 120 AKTS karşılığı olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, seminer ve tez çalışmasından başarılı olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puana sahip olmaları gerekir.
Mezunlarımız, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), kamuya bağlı bakanlık, kurum ve müdürlükler, kamu ve özel bankalar, yazılım şirketleri, araştırma şirketleri, kamu ve özel hastaneler, fabrikaların/şirketlerin kalite kontrol ve AR-GE birimleri, özel sektörde veri analiz uzmanı, risk analiz uzmanı, veri raporlama uzmanı, yazılım geliştirme uzmanı, sistem analisti, iş analisti, bütçe, lojistik uzmanı ve raporlama yöneticisi olarak çalışır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220517 | |
Qualification Title | İSTATİSTİK (YL) Master Of Science | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Statistics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Develops and applies the theoretical-applied knowledge, acquired during undergraduate education, in the field. Defines, solves and interprets problems in interdisciplinary studies. Uses the theoretical knowledge developed in the field in determining, solving and interpreting the problem. Suggests solution methods by synthesizing the problems encountered in interdisciplinary studies with field knowledge. Solves the problems that may be encountered in practice by using appropriate methods. Carries out a statistical study independently. Identifies new approaches and re-evaluates the process by using both theoretical and practical knowledge in a research project. Uses the acquired knowledge and skills in individual and group work, and leads the group when necessary. Establishes the cause-effect relationship between events, evaluates the problem from different perspectives. Have analytical thinking skills. Adapts the field-specific studies to her own problem and presents the results in written, visual and verbal forms. It encourages having a foreign language level that can follow the literature related to the field. Solves problems by using statistical packages or a programming language. Observes ethical and scientific rules in data collection, model building, analysis and reporting stages. Develops new methods and strategies against problems and evaluates results within the framework of quality improvement processes. Follows important current developments in the field and uses them in their studies. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The success grade of the student is calculated by adding 40% of the midterm score, 60% of the final or supplementary exam score. To be successful in a course; the course grade must be at least CB (65) in masters degree programs. Successful completion of all the courses with a total of 120 AKTS credits and successful completion of the seminar and dissertation is a necessary qualification for graduation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The number of students to be admitted to graduate programs and the qualifications to be searched for candidate students are announced before the beginning of each semester. Candidates must have a bachelors degree and have at least 55 standard points in the relevant score type from the ALES which is centrally administered by OSYM. | |
Conditions for Success | Successful completion of all the courses with a total of 120 AKTS credits and successful completion of the seminar and dissertation is a necessary qualification for graduation. To be successful in seminars and thesis studies that provide 120 AKTS credit requirement | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates, Turkey Statistical Institute (TUIK), government ministries, agencies and departments, public and private banks, software companies, research companies, public and private hospitals, factories / companies, quality control and R & D units, data analysis experts in the private sector, works as a risk analyst, data reporting specialist, software development specialist, system analyst, business analyst, budget, logistics specialist and reporting manager. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220517
Develops and applies the theoretical-applied knowledge, acquired during undergraduate education, in the field. Defines, solves and interprets problems in interdisciplinary studies. Uses the theoretical knowledge developed in the field in determining, solving and interpreting the problem. Suggests solution methods by synthesizing the problems encountered in interdisciplinary studies with field knowledge. Solves the problems that may be encountered in practice by using appropriate methods. Carries out a statistical study independently. Identifies new approaches and re-evaluates the process by using both theoretical and practical knowledge in a research project. Uses the acquired knowledge and skills in individual and group work, and leads the group when necessary. Establishes the cause-effect relationship between events, evaluates the problem from different perspectives. Have analytical thinking skills. Adapts the field-specific studies to her own problem and presents the results in written, visual and verbal forms. It encourages having a foreign language level that can follow the literature related to the field. Solves problems by using statistical packages or a programming language. Observes ethical and scientific rules in data collection, model building, analysis and reporting stages. Develops new methods and strategies against problems and evaluates results within the framework of quality improvement processes. Follows important current developments in the field and uses them in their studies.
The success grade of the student is calculated by adding 40% of the midterm score, 60% of the final or supplementary exam score. To be successful in a course; the course grade must be at least CB (65) in masters degree programs. Successful completion of all the courses with a total of 120 AKTS credits and successful completion of the seminar and dissertation is a necessary qualification for graduation.
The number of students to be admitted to graduate programs and the qualifications to be searched for candidate students are announced before the beginning of each semester. Candidates must have a bachelors degree and have at least 55 standard points in the relevant score type from the ALES which is centrally administered by OSYM.
Graduates, Turkey Statistical Institute (TUIK), government ministries, agencies and departments, public and private banks, software companies, research companies, public and private hospitals, factories / companies, quality control and R & D units, data analysis experts in the private sector, works as a risk analyst, data reporting specialist, software development specialist, system analyst, business analyst, budget, logistics specialist and reporting manager.
Qualification is continuous