Yeterlilik Kodu | TR0030220871 | |
Yeterlilik Adı | İstatistik Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İstatistikler | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Kuramsal ve uygulamalı doktora derslerinde sırasıyla% 70 ve% 80 devam zorunluluğu vardır. Her ders için vize ve final sınavları düzenlenir. Öğretim görevlileri isterlerse her dönem birden fazla sınav yapabilirler. Ayrıca, ara ve final sınavlarına ek olarak projeler, ödevler ve quizler düzenlenebilir. Ara sınavların % 40ı, final sınavının % 60ı ilgili dersin ortalama puanına etki eder. Doktora dersinin başarılı sayılması için öğrencilerin en az 70/100 almaları gerekir. Bunlara ek olarak tüm öğrenciler, tezlerini, Fen Bilimleri Enstitüsünün düzenlemelerine göre oluşturulmuş bir jüriye başarıyla savunmalıdırlar. Programdaki ders ve program çıktılarına uygun olması halinde, diğer kurumlardan daha önce alınmış dersleri tanınır, söz konusu dersleri kredileri ile birlikte transfer edilir. Ders saydırma ile ilgili karar, yönetmelik ve yönergelere uygun olarak gerçekleştirilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Doktora mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak. | |
Başarma Şartları | Programdaki ders ve program çıktılarına uygun olması halinde, diğer kurumlardan daha önce alınmış dersleri tanınır, söz konusu dersleri kredileri ile birlikte transfer edilir. Ders saydırma ile ilgili karar, yönetmelik ve yönergelere uygun olarak gerçekleştirilir. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Doktora derecesi almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Doktora programından mezun olan öğrenciler TÜİK, TÜBİTAK, DPT, BDDK gibi kamu kurum ve kuruluşlarında kıdemli İstatistikçi olarak istihdam edilebilirler. Ayrıca mezun öğrenciler özel sektörde araştırma şirketleri, bankalar ve diğer şirketlerde istatistikle ilgili görevlerde çalışma imkanı bulabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220871
ISCO 08
ISCO 08
Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek.
- Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek,
- Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
- Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak.
- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek.
- Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Kuramsal ve uygulamalı doktora derslerinde sırasıyla% 70 ve% 80 devam zorunluluğu vardır. Her ders için vize ve final sınavları düzenlenir. Öğretim görevlileri isterlerse her dönem birden fazla sınav yapabilirler. Ayrıca, ara ve final sınavlarına ek olarak projeler, ödevler ve quizler düzenlenebilir. Ara sınavların % 40ı, final sınavının % 60ı ilgili dersin ortalama puanına etki eder. Doktora dersinin başarılı sayılması için öğrencilerin en az 70/100 almaları gerekir. Bunlara ek olarak tüm öğrenciler, tezlerini, Fen Bilimleri Enstitüsünün düzenlemelerine göre oluşturulmuş bir jüriye başarıyla savunmalıdırlar. Programdaki ders ve program çıktılarına uygun olması halinde, diğer kurumlardan daha önce alınmış dersleri tanınır, söz konusu dersleri kredileri ile birlikte transfer edilir. Ders saydırma ile ilgili karar, yönetmelik ve yönergelere uygun olarak gerçekleştirilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Doktora mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak.
Doktora programından mezun olan öğrenciler TÜİK, TÜBİTAK, DPT, BDDK gibi kamu kurum ve kuruluşlarında kıdemli İstatistikçi olarak istihdam edilebilirler. Ayrıca mezun öğrenciler özel sektörde araştırma şirketleri, bankalar ve diğer şirketlerde istatistikle ilgili görevlerde çalışma imkanı bulabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030220871 | |
Qualification Title | İstatistik (DR) Doctorate | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Statistics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Extending and deepening the knowledge in the same or a different area based on the proficiency of the bachelors degree, obtaining knowledge with scientific research, and to be able to evaluate, interprete and apply knowledge. To be able to use limited or missing data with scientific methods and to use it with scientific, social and ethical responsibility To develop a problem in the field independently, to develop a solution method and solve the problem, to evaluate the results and to apply results if necessary. To be able to transfer current developments and their studies to groups within and out of the field in written, oral and visual way. To be able to develop new strategic approaches and to produce solutions by taking responsibility in unforeseen complex situations. To be able to develop strategy, policy and implementation plans related to the field and to evaluate the obtained results within the framework of quality processes. To have the ability of verbal and written communication in at least one foreign language. To be able to use and develop information and communication technologies with the knowledge of computer software and hardware required by the field. To be able to teach and supervise social and ethical values in the stages of data collection, interpretation and announcement. To be able to apply the knowledge and problem solving skills gathered in the field in interdisciplinary studies. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Attendance of %70, and 80% is a must for theoretical and practical graduate courses respectively. The exams for each course are organized as midterm and final exams. Lecturers are free to announce more than one midterm in each term. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an PhD course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. Students, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To be a doctoral graduate and to meet the conditions determined by the relevant institute. | |
Conditions for Success | Students, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. Students who have a cumulative grade point average (CGPA) not less than 3.00 out of 4.00 and have completed 120 ECTS and successfully defended their thesis are entitled to receive a PhD degree. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the doctoral program can be employed as a senior statistician in public institutions and organizations such as TÜİK, TÜBİTAK, DPT, BDDK. In addition, graduate students can find the opportunity to work in statistical positions in research companies, banks and other companies in the private sector. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220871
Extending and deepening the knowledge in the same or a different area based on the proficiency of the bachelors degree, obtaining knowledge with scientific research, and to be able to evaluate, interprete and apply knowledge. To be able to use limited or missing data with scientific methods and to use it with scientific, social and ethical responsibility To develop a problem in the field independently, to develop a solution method and solve the problem, to evaluate the results and to apply results if necessary. To be able to transfer current developments and their studies to groups within and out of the field in written, oral and visual way. To be able to develop new strategic approaches and to produce solutions by taking responsibility in unforeseen complex situations. To be able to develop strategy, policy and implementation plans related to the field and to evaluate the obtained results within the framework of quality processes. To have the ability of verbal and written communication in at least one foreign language. To be able to use and develop information and communication technologies with the knowledge of computer software and hardware required by the field. To be able to teach and supervise social and ethical values in the stages of data collection, interpretation and announcement. To be able to apply the knowledge and problem solving skills gathered in the field in interdisciplinary studies.
Attendance of %70, and 80% is a must for theoretical and practical graduate courses respectively. The exams for each course are organized as midterm and final exams. Lecturers are free to announce more than one midterm in each term. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an PhD course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. Students, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate.
To be a doctoral graduate and to meet the conditions determined by the relevant institute.
Students who graduate from the doctoral program can be employed as a senior statistician in public institutions and organizations such as TÜİK, TÜBİTAK, DPT, BDDK. In addition, graduate students can find the opportunity to work in statistical positions in research companies, banks and other companies in the private sector.
Qualification is continuous