Yeterlilik Kodu | TR0030221256 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Yönetimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bingöl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İşletme Yönetimi Programı sektörün değişen ve gelişen ihtiyacını karşılayacak nitelikte yönetici asistanı, küçük işletme yöneticisi ya da yönetici yardımcısı, işletmelerde çalışacak ara eleman olarak çalışabilecek uzman iş gücü yetiştirmeyi hedeflemektedir. Derslerin çoğu sektöre yönelik olup uygulamalı olarak laboratuvar ortamında işlenmektedir. Bölümden mezun olan öğrenciler, "Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik" hükümleri uyarınca örgün veya Uzaktan Eğitim Sistemi ile öğrenim yapan programlara dikey geçiş yapma olanağına sahiptir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencinin kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarmış olması, diğer yükümlülüklerini yerine getirmiş olması ve en az 120 AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) ve 100 üzerinden en az 60 genel not ortalaması sağlanmalıdır. Toplamda 120 AKTS seçmeli ve zorunlu derslerini başarıyla tamamlamalı ve genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları, çok geniş iş olanaklarına sahiptirler. İş dünyasında özel sektör veya kamu kesimi de dahil olmak üzere bütün işletmelerde pazarlama, finans, muhasebe, bankacılık, sigortacılık, halkla ilişkiler, personel (insan kaynakları) alanlarında sanayi ve ticari işletmelerde ara elemanı olarak iş imkânı bulabilmektedirler. Bu iş imkanlarından bazıları ise şunlardır; • Serbest muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir ve yeminli mali müşavirlik bürolarında, • Büyük ve küçük işletmelerde finansman, muhasebe, pazarlama, personel, satın alma ve halkla ilişkiler bölümlerinde, • Çeşitli devlet kuruluşlarının muhasebe, personel bölümlerinde ve vergi dairelerinde, • Yatırım ve finans kurumlarında, • Kamu ve özel bankalarda iş bulma olanağına sahiptirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221256
ISCO 08
ISCO 08
İşletme Yönetimi Programı sektörün değişen ve gelişen ihtiyacını karşılayacak nitelikte yönetici asistanı, küçük işletme yöneticisi ya da yönetici yardımcısı, işletmelerde çalışacak ara eleman olarak çalışabilecek uzman iş gücü yetiştirmeyi hedeflemektedir. Derslerin çoğu sektöre yönelik olup uygulamalı olarak laboratuvar ortamında işlenmektedir. Bölümden mezun olan öğrenciler, "Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik" hükümleri uyarınca örgün veya Uzaktan Eğitim Sistemi ile öğrenim yapan programlara dikey geçiş yapma olanağına sahiptir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İşletme ve yönetim ile ilgili temel ve güncel kavramları öğrenerek tanımlayabilir
- İşletmeciliğin yerel, ulusal ve uluslararası boyutlarını tanımlayabilir
- İşletmecilik alanında edinilen temel seviyedeki bilgi ve becerileri kullanarak karşısına çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, verileri analiz edebilir ve bunlarla ilgili çözümler üretebilir
- İşletmecilik alanında basit düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
- İşletmecilik alanında karşısına çıkan ve daha önceden tahmin edilemeyen kompleks sorunları çözmek amacıyla bir ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir
- Kendi sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişmelerine yönelik gerekli etkinlikleri yönetebilir
- İşletmecilik alanında elde ettiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve karşılayabilir
- Kazandığı öğrenimleri İşletmecilik alanında rahat bir biçimde kullanabilir
- İşletmecilik alanında sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir
- İşletmecilik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olmayan kişilerle paylaşabilir
- İşletmecilik alanındaki gerekliliklerin ve rekabetin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanır
- İşletmecilik alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etiksel değerlere sahip hale gelir
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
- Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ölçme ve değerlendirme işlemlerinde, Bingöl Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 31 ve 32 uygulanmaktadır. Öğrencinin kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarmış olması, diğer yükümlülüklerini yerine getirmiş olması ve en az 120 AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) ve 100 üzerinden en az 60 genel not ortalaması sağlanmalıdır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Türk öğrenciler için Lise Diploması, ÖSYM tarafından yapılan Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) Sonucunda YGS-6 puanı ile yerleşmiş olmak, Yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için yeterlidir.
Program mezunları, çok geniş iş olanaklarına sahiptirler. İş dünyasında özel sektör veya kamu kesimi de dahil olmak üzere bütün işletmelerde pazarlama, finans, muhasebe, bankacılık, sigortacılık, halkla ilişkiler, personel (insan kaynakları) alanlarında sanayi ve ticari işletmelerde ara elemanı olarak iş imkânı bulabilmektedirler. Bu iş imkanlarından bazıları ise şunlardır; • Serbest muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir ve yeminli mali müşavirlik bürolarında, • Büyük ve küçük işletmelerde finansman, muhasebe, pazarlama, personel, satın alma ve halkla ilişkiler bölümlerinde, • Çeşitli devlet kuruluşlarının muhasebe, personel bölümlerinde ve vergi dairelerinde, • Yatırım ve finans kurumlarında, • Kamu ve özel bankalarda iş bulma olanağına sahiptirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030221256 | |
Qualification Title | İşletme Yönetimi Associate Degree | |
Awarding Body | BİNGÖL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Define the main and current concepts about business and management. Define the local, national and international dimensions of business management. Basic level of knowledge and skills acquired in the field of management using can identify problems that may confront, analyze data and related solutions can produce. The simplest level in the field of management studies can be carried out independently. Management came across the field and more unpredictable as a member of a team to solve complex problems can take responsibility One of the employees under his responsibility required for project development can manage events. Management has achieved in the field of basic knowledge and skills to critically evaluate, and identify learning needs can be met. Management of learning gained in a comfortable position in the field can use. Have the basic knowledge and skills in the field of business administration at the level of the thoughts can pass through written and oral communication. Management issues related to the field of ideas and proposals for solutions to problems can be shared with non-experts. Management requirements and competition in the field of information and communication technology at a level required to use the tools. Operations related to the field of data collection, dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values ??will have. Social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues will have sufficient awareness. Keep up with the current issues in the field through using language at least at the level of A2 within framework and connect with Keep up with the current issues in the field through using language at least at the level of B1 within CEF framework and communicate with colleagues.. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The students are subject to mid-term, mid-work (projects, seminars, quizzes, homework or a second mid-term) and the final exam. Bingol University Undergraduate Education and Examination Regulations item 31 and 32 are applied in the measurement and evaluation process. All courses must be passed in the program the student is registered, and the other obligations to be fulfilled for at least 120 ECTS (European Credit Transfer System) and a GPA of at least 60 out of 100 must be provided. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | IHigh School Diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS-6), For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences | |
Conditions for Success | All courses must be passed in the program the student is registered, and the other obligations to be fulfilled for at least 120 ECTS (European Credit Transfer System) and a GPA of at least 60 out of 100 must be provided. Students who have successfully completed all courses in the curriculum (120 ECTS) and have a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) 60 out of 100. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The alumni can be get into a office with KPSS (Public Staff Election Exam) if they would like to have a job in Public Sector. Otherwise, they also can easily find a job for yourself in Private Sector. The private sector possibilites are; Human Resources Management, Acconting, Entrepreneurship, SMES (Small and Medium Sizes Enterprises). | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030221256
Define the main and current concepts about business and management. Define the local, national and international dimensions of business management. Basic level of knowledge and skills acquired in the field of management using can identify problems that may confront, analyze data and related solutions can produce. The simplest level in the field of management studies can be carried out independently. Management came across the field and more unpredictable as a member of a team to solve complex problems can take responsibility One of the employees under his responsibility required for project development can manage events. Management has achieved in the field of basic knowledge and skills to critically evaluate, and identify learning needs can be met. Management of learning gained in a comfortable position in the field can use. Have the basic knowledge and skills in the field of business administration at the level of the thoughts can pass through written and oral communication. Management issues related to the field of ideas and proposals for solutions to problems can be shared with non-experts. Management requirements and competition in the field of information and communication technology at a level required to use the tools. Operations related to the field of data collection, dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values ??will have. Social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues will have sufficient awareness. Keep up with the current issues in the field through using language at least at the level of A2 within framework and connect with Keep up with the current issues in the field through using language at least at the level of B1 within CEF framework and communicate with colleagues..
The students are subject to mid-term, mid-work (projects, seminars, quizzes, homework or a second mid-term) and the final exam. Bingol University Undergraduate Education and Examination Regulations item 31 and 32 are applied in the measurement and evaluation process. All courses must be passed in the program the student is registered, and the other obligations to be fulfilled for at least 120 ECTS (European Credit Transfer System) and a GPA of at least 60 out of 100 must be provided.
IHigh School Diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS-6), For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences
The alumni can be get into a office with KPSS (Public Staff Election Exam) if they would like to have a job in Public Sector. Otherwise, they also can easily find a job for yourself in Private Sector. The private sector possibilites are; Human Resources Management, Acconting, Entrepreneurship, SMES (Small and Medium Sizes Enterprises).
Qualification is continuous