Yeterlilik Kodu | TR0030220765 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Yönetimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bu bölümün temel amacı önlisans eğitimi vererek sanayi ve araştırma kurumlarında tasarım, üretim, uygulama ve araştırma-geliştirme çalışmalarında başarıyla görev alabilecek, yaratıcı, problem çözmede yapıcı yaklaşıma sahip, takım çalışmasına yatkın, çevreye duyarlı, sosyal, ekonomik ve mesleki etik bilincine, sorumluluğuna ve lider özelliklerine sahip, rekabetçi iş ortamının neden olduğu sorunlarla başa çıkabilecek meslek elemanlarını yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ders gereksinimlerine bağlı olarak sözlü veya yazılı sınavlar üzerinden değerlendirme yapılmaktadır. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (120 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lise diplomasına sahip olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türünden başarılı olmak. | |
Başarma Şartları | Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (120 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (120 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, Merkez Bankası, Hazine bakanlığı, Ekonomi Bakanlığı ve Ticaret bakanlığı gibi bir çok kamu kurumunda çalışabilmektedirler. Finansal kurumlar, Bankalar, çok uluslu şirketler, şirketler ve kurumların üretim yatırım ve ticaret bölümleri ile uluslararası kurumlarda ve ticari alanlarda çalışmaktadırlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220765
ISCO:08
ISCO:08
Bu bölümün temel amacı önlisans eğitimi vererek sanayi ve araştırma kurumlarında tasarım, üretim, uygulama ve araştırma-geliştirme çalışmalarında başarıyla görev alabilecek, yaratıcı, problem çözmede yapıcı yaklaşıma sahip, takım çalışmasına yatkın, çevreye duyarlı, sosyal, ekonomik ve mesleki etik bilincine, sorumluluğuna ve lider özelliklerine sahip, rekabetçi iş ortamının neden olduğu sorunlarla başa çıkabilecek meslek elemanlarını yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Alan ve alan eğitimi ile ilgili ileri düzeyde bilgiye sahip olur ve bunu gerçekleştirecek öğretim ortamlarında kullanır
- Bilimsel araştırma yapacağı öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri aktif öğrenme şekilleri kapsamında geliştirir ve derinleştirir
- Uluslararası rekabete hazır bireyleri aktif öğrenme ortamları çerçevesinde destekleyebilecek öğretim uygulamalarını yapar
- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur
- Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek ya da sanatsal sunum hazırlayabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve bunları uygular
- Alanında uzmanlık gerektiren problemlere nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir
- Öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek becerilere sahip olur
- Alanında aldığı eğitim doğrultusunda etkinlikler düzenler, planlar ve seminer tören vb. ortamlarda paylaşır
- Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, öğrenir ve kullanır
- Alanıyla ilgili bilgilere eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşır
- Hayat boyu karşılaştığı sorunlar ve her türlü çalışmalarında bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular
- Bilimsel araştırma ve projelerde takım çalışmalarına etkin olarak katılır, sorumluluklarını yerine getirir
- Alanında karşılaştığı bir problemi tanımlar, araştırmayı planlar ve yönetir
- Alanında yönettiği çalışmaları toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yapar
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
Ders gereksinimlerine bağlı olarak sözlü veya yazılı sınavlar üzerinden değerlendirme yapılmaktadır. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (120 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lise diplomasına sahip olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türünden başarılı olmak.
Mezunlarımız, Merkez Bankası, Hazine bakanlığı, Ekonomi Bakanlığı ve Ticaret bakanlığı gibi bir çok kamu kurumunda çalışabilmektedirler. Finansal kurumlar, Bankalar, çok uluslu şirketler, şirketler ve kurumların üretim yatırım ve ticaret bölümleri ile uluslararası kurumlarda ve ticari alanlarda çalışmaktadırlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220765 | |
Qualification Title | İşletme Yönetimi Associate | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Have advanced level knowledge about field and field education and use it in teaching environments. Do scientific research know the developmental characteristics and learning styles of the student group. Uses the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the field, develops and deepens this knowledge within the scope of active learning methods. Makes teaching practices that can support individuals ready for international competition within the framework of active learning environments. Have scientific and analytical thinking skills. Knows and applies scientific research methods and techniques at the level of conducting independent scientific research or preparing an artistic presentation. Requires expertise in the field qualitative and quantitative problems propose solutions using scientific research methods. Students will be able to develop and apply teaching materials. In line with the training received in the field organizes activities, plans and seminars, ceremonies etc. environments. Follows, learns and uses national and international developments related to the field education related to the branch. He / she approaches the information in his / her field from a critical point of view. Apply scientific research methods and techniques in all kinds of studies and problems encountered in life. He / She actively participates in teamwork in scientific research and projects and fulfills his / her responsibilities. Defines a problem encountered in the field, plans and manages research. Carries out studies in the field of social, scientific and ethical values. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Depending on the course requirements, oral or written exams are evaluated. Students, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory internship (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Holding a high school diploma; obtaining the needed score in the relevant field in the examination held by Student Selection and Placement Center (ÖSYM), meeting the necesseray requirements for vertical and horizantal transfer. | |
Conditions for Success | Students, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory internship (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate. Students, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory internship (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students having graduated from economics department can be employed in various organizations from Central Bank to multinational corporations as well as in local businesses and international organizations. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220765
Have advanced level knowledge about field and field education and use it in teaching environments. Do scientific research know the developmental characteristics and learning styles of the student group. Uses the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the field, develops and deepens this knowledge within the scope of active learning methods. Makes teaching practices that can support individuals ready for international competition within the framework of active learning environments. Have scientific and analytical thinking skills. Knows and applies scientific research methods and techniques at the level of conducting independent scientific research or preparing an artistic presentation. Requires expertise in the field qualitative and quantitative problems propose solutions using scientific research methods. Students will be able to develop and apply teaching materials. In line with the training received in the field organizes activities, plans and seminars, ceremonies etc. environments. Follows, learns and uses national and international developments related to the field education related to the branch. He / she approaches the information in his / her field from a critical point of view. Apply scientific research methods and techniques in all kinds of studies and problems encountered in life. He / She actively participates in teamwork in scientific research and projects and fulfills his / her responsibilities. Defines a problem encountered in the field, plans and manages research. Carries out studies in the field of social, scientific and ethical values.
Depending on the course requirements, oral or written exams are evaluated. Students, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory internship (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate.
Holding a high school diploma; obtaining the needed score in the relevant field in the examination held by Student Selection and Placement Center (ÖSYM), meeting the necesseray requirements for vertical and horizantal transfer.
Students having graduated from economics department can be employed in various organizations from Central Bank to multinational corporations as well as in local businesses and international organizations.
Qualification is continuous