Yeterlilik Kodu | TR0030219441 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Yönetimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Mardin Artuklu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Nur Mh Diyarbakır Yolu Yenişehir Yerleşkesi, 47200 Artuklu/Mardin | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.artuklu.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır . 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN
YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN
DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN
ÖZEL ÖĞRENCİLER İÇİN
LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİ İÇİN
| |
Başarma Şartları | ÖSYM sonuçlarına göre Mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak (120 AKTS) ve bu derslerden başarılı olmak En az 60 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip olmak 30 işgünü olan stajı başarıyla tamamlamak | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İşletme Yönetimi önlisans programı mezunları, KOBİler, bankalar ve sigorta şirketleri gibi çeşitli kurumlarda istihdam olanaklarına sahiptir. Mezunlar özel sektörde veya kamu sektöründe faaliyet gösteren bu işletmelerin üretim, pazarlama, finans, muhasebe, halkla ilişkiler, insan kaynakları vb. alanlarında çalışabilirler. Ayrıca kendi işlerini kurma ve geliştirme yoluna da gidebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219441
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İşletme yönetimi alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
- Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
- İşletme yönetimi alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
- Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
- Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
- Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
- Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
- İşletme yönetimi alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
- İngilizceyi mesleki ve günlük hayatında kullanır
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
- Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanacak dönem içi çalışma notu ve genel sınav başarısı birlikte değerlendirilerek belirlenir.
- Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 70 olabilir.
- Bir dersin başarılmış sayılabilmesi için, ders başarı puanının 100 üzerinden en az 60 olması gerekir.ÖSYM sonuçlarına göre
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır
. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN
- Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN
- Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT I, ACT, GCE vb. gibi sınav sonuçlarına göre yada Üniversitemizce veya Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan adaylar kabul edilmektedir.
DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN
- Değişim öğrencilerinin kabulü, MAÜ ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.
ÖZEL ÖĞRENCİLER İÇİN
- Özel öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıtlanabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin bazı derslerde İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıtlanabilmesi için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir.
LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİ İÇİN
- Adaylar, MAÜ web sayfasından ilan edilen başvuru süresi içinde istenilen belgelerle ilgili enstitüye başvururlar.
- Başvuru koşulları ve belgeler MAÜ.Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirlenmiştir.
İşletme Yönetimi önlisans programı mezunları, KOBİler, bankalar ve sigorta şirketleri gibi çeşitli kurumlarda istihdam olanaklarına sahiptir. Mezunlar özel sektörde veya kamu sektöründe faaliyet gösteren bu işletmelerin üretim, pazarlama, finans, muhasebe, halkla ilişkiler, insan kaynakları vb. alanlarında çalışabilirler. Ayrıca kendi işlerini kurma ve geliştirme yoluna da gidebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219441 | |
Qualification Title | İşletme Yönetimi Associate | |
Awarding Body | Mardin Artuklu University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.artuklu.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Has basic level informations in the field of business administration Has the ability to use information acquired in the field of office management and executive assistantship in decision, implementation and behaviors Has the ability to analyze, interpret and evaluate the information in the field of business administration Perform assigned duties and responsibilities Takes responsibility as a team member for encountered and unforeseen problems in practice Critically evaluates the acquired knowledge and skills. Shows the grasped knowledge of the need for continuity of learning. Becomes open for participation in the programs for the needs of learning. Verbally an in written transfers opinions and proposals at the level of acquired knowledge and skills related to the field of office management and executive assistantship to people who involved in. Tends to help his colleagues. Students use their English knowledge in their workand daily life | |
Key Competencies | - | |
Further Info | (1)Success in a course is determined by evaluating the studying notes and general examination success in the term by considering the mid-term exams, homeworks, applications and Project studies. The effect of general examination on achievement degree may be 70%. (2)In order to be accepted as successful in a course, the course achievement points out of 100 must be at least 60. According to the results OSYM | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | ADMISSION REQUIREMENTS FOR TURKISH STUDENTS In the framework of the regulations determined by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission to this undergraduate program is carried out through a university entrance examination named ÖSYS. Following the submission of students’ academic program preferences, they are placed into the relevant program according to the score they get from ÖSYS by Student Selection and Placement Center (ÖSYM). FOR INTERNATIONAL STUDENTS International students are accepted to the program according to the score of one of the international exams they have taken such as SAT I,ACT, GCE etc. or according to their scores of the International Student Examination held by Turkish universities within the admission requirements on condition that their score is sufficient. FOR EXCHANGE STUDENTS Exchange student admission is carried out according to the requirements determined by bilateral agreements (ERASMUS, Farabi, Mevlana or General Academic Memorandum) signed by MAU and the partner university. FOR VISITING STUDENTS Visiting students can enroll for the courses offered in programs upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, students need to submit proof of their English language level for enrollment since the medium of instruction in some lectures is English. FOR MASTER’S DEGREE Students must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the MAU website. Requirements for application and documents required have been determined in the MAU regulation of Postgraduate Education and Examination. | |
Conditions for Success | According to the results OSYM * To take all courses required for graduation (120 ECTS) and be successful in these courses * Having weighted GPA of at least 100 * Complete successfully the internship, which is 30 working days | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of Business Management associate degree program, SMEs, banks and insurance companies etc. have a variety of facilities in institutions. The graduates can work at manufacturing, marketing, finance, accounting, public relations, human resources etc. work areas of these enterprises operating in private sector or public sector. Moreover, they may also establish and develop their own businesses. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219441
Has basic level informations in the field of business administration Has the ability to use information acquired in the field of office management and executive assistantship in decision, implementation and behaviors Has the ability to analyze, interpret and evaluate the information in the field of business administration Perform assigned duties and responsibilities Takes responsibility as a team member for encountered and unforeseen problems in practice Critically evaluates the acquired knowledge and skills. Shows the grasped knowledge of the need for continuity of learning. Becomes open for participation in the programs for the needs of learning. Verbally an in written transfers opinions and proposals at the level of acquired knowledge and skills related to the field of office management and executive assistantship to people who involved in. Tends to help his colleagues. Students use their English knowledge in their workand daily life
(1)Success in a course is determined by evaluating the studying notes and general examination success in the term by considering the mid-term exams, homeworks, applications and Project studies. The effect of general examination on achievement degree may be 70%. (2)In order to be accepted as successful in a course, the course achievement points out of 100 must be at least 60. According to the results OSYM
ADMISSION REQUIREMENTS FOR TURKISH STUDENTS In the framework of the regulations determined by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission to this undergraduate program is carried out through a university entrance examination named ÖSYS. Following the submission of students’ academic program preferences, they are placed into the relevant program according to the score they get from ÖSYS by Student Selection and Placement Center (ÖSYM). FOR INTERNATIONAL STUDENTS International students are accepted to the program according to the score of one of the international exams they have taken such as SAT I,ACT, GCE etc. or according to their scores of the International Student Examination held by Turkish universities within the admission requirements on condition that their score is sufficient. FOR EXCHANGE STUDENTS Exchange student admission is carried out according to the requirements determined by bilateral agreements (ERASMUS, Farabi, Mevlana or General Academic Memorandum) signed by MAU and the partner university. FOR VISITING STUDENTS Visiting students can enroll for the courses offered in programs upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, students need to submit proof of their English language level for enrollment since the medium of instruction in some lectures is English. FOR MASTER’S DEGREE Students must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the MAU website. Requirements for application and documents required have been determined in the MAU regulation of Postgraduate Education and Examination.
The graduates of Business Management associate degree program, SMEs, banks and insurance companies etc. have a variety of facilities in institutions. The graduates can work at manufacturing, marketing, finance, accounting, public relations, human resources etc. work areas of these enterprises operating in private sector or public sector. Moreover, they may also establish and develop their own businesses.
Qualification is continuous