Yeterlilik Kodu | TR0030007533 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Yönetimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kilis 7 Aralık Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Mehmet Sanlı Mah. Doğan Güreş Paşa Bul. No:84 KİLİS | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kilis.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınav değerlendirme kuralları, tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Geniş bilgi için ders planına bakınız. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak, sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir | |
Başarma Şartları | Programda yer alan derslerin tümünü (120 AKTS) başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere işletme yönetimi alanında önlisans diploması verilir. Öğrencilerin mezun olabilmek için staj yapmaları zorunludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları, çok geniş iş olanaklarına sahiptirler. İş dünyasında özel sektör veya kamu kesimi de dahil olmak üzere bütün işletmelerde pazarlama, finans, muhasebe, bankacılık, sigortacılık, halkla ilişkiler, personel (insan kaynakları) alanlarında sanayi ve ticari işletmelerde ara elemanı olarak iş imkânı bulabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030007533
- İşletmecilik alanındaki temel kavramları ve ilkeleri kavrayabilmek.
- İşletme yönetimi ön lisans mezunu olarak ara elaman olabilecek düzeyde yabancı dil, bilgisayar, örgütsel, finansal, hukuksal ve küresel dünyanın gereği riskleri algılayabilecek sosyal, kültürel ve ekonomik bilgi düzeyi oluşturmak.
- Bir özel hukuk tüzel kişisini yönetebilecek hukuki, finansal ve yönetimsel sorunları algılayabilecek teknik beceriye sahip olmak.
- Kamu kurum ve kuruluşlarında istihdam yaratıldığı takdirde devletin işleyişini, kurum ve kuruluşlar arasındaki yetki paylaşımını, hiyerarşik düzeni bilebilecek yönetsel beceriyle donatılabilmesini sağlamak.
- Ön lisans formasyonu dolayısıyla sahip olması gereken genel kültür düzeyini asgari düzeyde öğrenmiş olmaİşletmeler için güncel tehdit ve yenileşme gerekliliklerinden haberdar olabilmek.
- İş dünyasının beklentilerine uyum sağlayabilecek, bireysel ve mesleki gelişme düzeyine ulaşabilmiş fertler yetiştirmeİşletmelerin yönetim, büro, muhasebe, insan kaynakları, dokümantasyon, finans gibi alanlarında ara düzeyde eleman olabilmek.
- Mesleki öğrenimini lisans düzeyinde artırmak isteyenler için basamak olabilecek şekilde öğrenim gerçekleştirmek.
- Ticari hayatta faaliyet gösteren işletmelerle ilgili gerekli temel bilgi düzeyine ulaşmak.
- Mesleki öğrenimi içerisinde edindiği etik ilkeleri, iş hayatında uygulayabilme becerisini kazanmak.
- Bilgisayar kullanarak, alanıyla ilgili yazışmaları yapabilme, bilgiyi depolayabilme, depolanmış bilgileri etkin şekilde kullanabilmek.
- Ticari defterleri mevzuata uygun usul ve esasları ile işleyebilmek.
- Ekonomi ve dış ticaret ile ilgili kavramları tanıyabilme ve gereği halinde sektörde kullanabilmek.
- Pazarlama ve tutundurma kavramlarına sahip, satış becerisini kullanabilecek ve piyasa şartlarını analiz edebilecek yetenekte bireyler olabilmek.
- İşletme yönetimi ile ilgili konularda bireysel veya ekip olarak araştırma, geliştirme ve ulaşılan sonucu işlevselleştirebilmek.
- İşletmenin ve yönetimin çeşitli kademelerinde sorumluluk alabilmePlanlı ve sistemli çalışma alışkanlığı kazanabilmek.
Sınav değerlendirme kuralları, tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Geniş bilgi için ders planına bakınız.
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak, sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir
Program mezunları, çok geniş iş olanaklarına sahiptirler. İş dünyasında özel sektör veya kamu kesimi de dahil olmak üzere bütün işletmelerde pazarlama, finans, muhasebe, bankacılık, sigortacılık, halkla ilişkiler, personel (insan kaynakları) alanlarında sanayi ve ticari işletmelerde ara elemanı olarak iş imkânı bulabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030007533 | |
Qualification Title | Business Management Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | KİLİS 7 ARALIK UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kilis.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Examination assessment rules were described in the promotion and application form. You had better see lesson plan for detailed information. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students who wish to register for the department must complete the processes which were determined by OSYM and achieve the exams within the framework of the universitys academic and legal regulations. | |
Conditions for Success | Associates degree is given in the field of business administration to the students who completed all courses available in the program (120 ECTS credits) succesfully and obtained minimum 2.00 out of 4.00 grade point average. In order to graduate, students must do the internship. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Program graduates have a wide business opportunities. In the business world, including the private sector or the public sector, all businesses in marketing, finance, accounting, banking, insurance, public relations, personnel (human resources) in search of industrial and commercial enterprises, able to be employed as a component of | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address |
TR0030007533
- To understand the basic concepts and principles in the field of businessAs a graduate of business management associate degree level intermediate element may be foreign language, computer, organizational, financial, legal and global world, to perceive the risks due to social, cultural and economic level of knowledge creation.
- A private law legal person who can manage the legal, financial and administrative problems of having technical skill to perceiveIf employment is created, the functioning of public institutions and organizations of the state, sharing power between the institutions and organizations, providing a hierarchical layout bilebilecek donatılabilmesini managerial skills.
- Pre-formation because of the license must have a minimum level of general culture to be learned.
- Become aware of current threats and requirements for business innovation.
- To adapt to the expectations of the business world, individuals able to attain the level of personal and professional development training.
- Enterprises management, clerical, accounting, human resources, documentation, intermediate-level personnel be able to be areas such as finance.
- Vocational education at the undergraduate level for those who want to improve the education level may performIn business, for businesses operating in the basic information necessary to reach the level.
- Vocational education in the principles of his ethics, the ability to win in business practice.
- Using a computer, to make in the field of correspondence, the information store, efficiently use information stored.
- Accordance with the principles and procedures of processing trade books.
- To know about the concepts of economics and foreign trade and industry to use in accordance with.
- Marketing and promotion of the concepts, the ability to use sales analysis and market conditions be able to be competent individuals.
- Business management-related issues, either individually or as a team in research, development, and the result reached işlevselleştirebilme.
- Various levels of business and government to take responsibility.
- Planned and systematic work to earn the habit.
Examination assessment rules were described in the promotion and application form. You had better see lesson plan for detailed information.
Students who wish to register for the department must complete the processes which were determined by OSYM and achieve the exams within the framework of the universitys academic and legal regulations.
Program graduates have a wide business opportunities. In the business world, including the private sector or the public sector, all businesses in marketing, finance, accounting, banking, insurance, public relations, personnel (human resources) in search of industrial and commercial enterprises, able to be employed as a component of
Qualification is continuous.