Yeterlilik Kodu | TR0030011283 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Balıkesir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 90 | |
Programın Normal Süresi | 1 | |
Program Profili (Amaç) | Bu program, lisans derecesini işletme ve işletme dışı alanlardan alınmış ve ağırlıklı olarak çalışan ya da iş deneyimi olan adaylara yöneliktir. Programın amacı; öğrencileri işletme yöneticiliği alanında son gelişmeleri kapsayan bilgilerle donatmaktır. Bu program ikinci öğretim olarak sunulmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | En az 90 AKTS, 30 yerel kredilik en az 10 ders ve bir dönem projesi. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programı tamamlayanlar özel ve kamu kurumlarında yönetici pozisyonunda çalışabilir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011283
Bu program, lisans derecesini işletme ve işletme dışı alanlardan alınmış ve ağırlıklı olarak çalışan ya da iş deneyimi olan adaylara yöneliktir. Programın amacı; öğrencileri işletme yöneticiliği alanında son gelişmeleri kapsayan bilgilerle donatmaktır.
Bu program ikinci öğretim olarak sunulmaktadır.
- İşletmeciliğin temel kavramlarını ve fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrayarak uygular.
- Ulusal ve küresel düzeydeki değişim ve gelişmeleri işletmecilik açısından yorumlar.
- Girişimci, yeniliklere açık, yaşamboyu öğrenme davranışı kazanır.
Bu programı tamamlayanlar özel ve kamu kurumlarında yönetici pozisyonunda çalışabilir.
Qualification Code | TR0030011283 | |
Qualification Title | İşletme Yüksek Lisans Tezsiz None Thesis Masters Degree | |
Awarding Body | Balıkesir University | |
Awarding Body Contact | Balıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR | |
Awarding Body Url | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 90 | |
Program Duration | 1 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | They are specified in each course. Please see the Course Structure for details. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | <ul style="list-style-type: disc;"> <li style="color: black;"><span style="font-size: 12pt; font-family: 'Times New Roman', serif;">Bachelor& rsquo;s Degree in acceptable fields </span></li> <li style="color: black;"><span style="font-size: 12pt; font-family: 'Times New Roman', serif;">A minimum score of 55 from the centralized Academic Staff and Graduate Education Entrance Examination (ALES) or equivalent score from exam accredited by YOK</span></li> <li style="color: black;"><span style="font-size: 12pt; font-family: 'Times New Roman', serif;">Department interview exam</span></li></ul> | |
Conditions for Success | <span style="font-size: 8pt;"></span><p style="text-indent: 0cm; text-align: justify;"><span style="font-size: 12px;">Second Cycle (Master& rsquo;s) Degree is awarded to students who have, </span></p><span style="font-size: 12px;"></span><ul> <li><span style="font-size: 12px;">required to take a minimum of 7 courses (<span style="font-size: 12px; color: black;">21 National Credits</span>) </span></li> <li><span style="font-size: 12px;">a <span style="font-size: 12px;">minimum</span> CGPA of 2.00/4.00 with no failing grades<span style="font-size: 12px; line-height: 115%;"></span></span></li> <li><span style="font-size: 12px; line-height: 115%;"><span style="font-size: 12px;">given research seminars and successfully defended a thesis</span>.</span></li></ul> | |
Progression Paths (Relationship Type) | <p><span style="font-size: 8.5pt; line-height: 115%; letter-spacing: 0.75pt; font-family: Tahoma, sans-serif;">The students graduating with a master's degree in business administration equipped with quantitative and analytical skills and are able to seek employment as in the academia and in public and private sector enterprises as experts. Successful graduates are entitled to apply for PhD programmes in higher education establishments.& nbsp;</span> </p><br /><br /> | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030011283
- Believes to adapting new situations and meets the requirements of new tasks of production, marketing, management, accounting and finance.
They are specified in each course. Please see the Course Structure for details.
<ul style="list-style-type: disc;"> <li style="color: black;"><span style="font-size: 12pt; font-family: 'Times New Roman', serif;">Bachelor& rsquo;s Degree in acceptable fields </span></li> <li style="color: black;"><span style="font-size: 12pt; font-family: 'Times New Roman', serif;">A minimum score of 55 from the centralized Academic Staff and Graduate Education Entrance Examination (ALES) or equivalent score from exam accredited by YOK</span></li> <li style="color: black;"><span style="font-size: 12pt; font-family: 'Times New Roman', serif;">Department interview exam</span></li></ul>
<p><span style="font-size: 8.5pt; line-height: 115%; letter-spacing: 0.75pt; font-family: Tahoma, sans-serif;">The students graduating with a master's degree in business administration equipped with quantitative and analytical skills and are able to seek employment as in the academia and in public and private sector enterprises as experts. Successful graduates are entitled to apply for PhD programmes in higher education establishments.& nbsp;</span> </p><br /><br />
Qualification is continuous