Yeterlilik Kodu | TR0030216845 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Ardahan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ardahan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ardahan.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | İşletme Anabilim Dalı'nda öğretim üyeleri ;
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu program tam zamanlıdır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030216845
ISCO 08
ISCO 08
- İşletmenin üretim, pazarlama, muhasebe/finansman, yönetim ve örgütsel davranış gibi farklı alanlarına ilişkin kavram ve teorilerine hakim olabilecek ve bu alanlar arasındaki etkileşimi anlamak için bütüncül bakabilecektir.
- İşletmelerin farklı fonksiyonları (muhasebe/finansman, pazarlama, insan kaynakları, yönetim) açısından işleyişini anlayabilecek ve bu konularda hipotezler oluşturarak araştırma önerileri geliştirebilecektir.
- İş dünyasındaki değişimleri saptamak, sorunları teşhis etmek ve bunlara çözüm üretebilmek için araştırma ve incelemeler yapabilecektir.
- Kantitatif ve kalitatif araştırma metodolojisine hakim olur., İstatistiksel analizler yaparak sonuçları yorumlayabilir.
- Rekabet ortamında pazarlama fırsat ve tehditleri belirleyebilecek ve bunlara uygun stratejiler geliştirebilecektir.
- Yönetim ve organizasyon alanına ilişkin kavram ve teorileri uygulayabilir,
- Örgütsel amaç ve hedeflere ulaşabilmek için örgüt yapısının ne şekilde tasarlanması gerektiğini anlar,
- İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilecektir.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilecektir.
- Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilecektir.
- Güncel pazarlama sorunlarının çözümünde pazarlama teorisi ve teorik yaklaşımların rolünü belirleyebilecektir.
- Tedarik zinciri ve lojistik faaliyetlerinin yönetimi ve entegrasyonu becerisi kazanabilecektir.
- İşletmelerin küresel pazarda karşılaşabilecekleri fırsat ve tehditleri belirleyebilir ve analiz edebilir.
- Muhasebe ve Finansman bilim dalının literatürü, prensipleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve tartışır.
- Muhasebe ve finans alanında elde edilen bilgi ve becerileri uygulamada kullanabilecektir.
İşletme Anabilim Dalı'nda öğretim üyeleri ;
- Doç. Dr. Ali Kemal ÇELİK,
- Doç. Dr. Zafer AYKANAT,
- Dr. Öğr. Üyesi Tayfun YILDIZ,
- Dr. Öğr. Üyesi Arzu KILIÇ,
- Dr. Öğr. Üyesi Abdulsemet YAMAN,
- Dr. Öğr. Üyesi Merve KIYMAZ KIVRAKLAR ve Dr. Öğretim Üyesi Güven GÜRKAN İNAN ders vermektedir.
- Programın çok disiplinli yaklaşımına paralel olarak mezun olan öğrenciler farklı alanlarda (muhasebe/finansman, pazarlama, insan kaynakları vb.) çalışma imkanı bulurlar.
- Üniversitelerin nitelikli akademik personel ihtiyacını karşılamak üzere doktora çalışmalarına yönelebilirler.
Bu program tam zamanlıdır.
-
Qualification Code | TR0030216845 | |
Qualification Title | İşletme Ana Bilim Dalı/İşletme (YL) (Tezli) | |
Awarding Body | Ardahan University | |
Awarding Body Contact | Ardahan University | |
Awarding Body Url | http://www.ardahan.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | İşletmenin üretim, pazarlama, muhasebe/finansman, yönetim ve örgütsel davranış gibi farklı alanlarına ilişkin kavram ve teorilerine hakim olabilecek ve bu alanlar arasındaki etkileşimi anlamak için bütüncül bakabilecektir., İşletmelerin farklı fonksiyonları (muhasebe/finansman, pazarlama, insan kaynakları, yönetim) açısından işleyişini anlayabilecek ve bu konularda hipotezler oluşturarak araştırma önerileri geliştirebilecektir., İş dünyasındaki değişimleri saptamak, sorunları teşhis etmek ve bunlara çözüm üretebilmek için araştırma ve incelemeler yapabilecektir., Kantitatif ve kalitatif araştırma metodolojisine hakim olur., İstatistiksel analizler yaparak sonuçları yorumlayabilir., Rekabet ortamında pazarlama fırsat ve tehditleri belirleyebilecek ve bunlara uygun stratejiler geliştirebilecektir., Yönetim ve organizasyon alanına ilişkin kavram ve teorileri uygulayabilir, Örgütsel amaç ve hedeflere ulaşabilmek için örgüt yapısının ne şekilde tasarlanması gerektiğini anlar, İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilecektir., Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilecektir., Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilecektir., Güncel pazarlama sorunlarının çözümünde pazarlama teorisi ve teorik yaklaşımların rolünü belirleyebilecektir., Tedarik zinciri ve lojistik faaliyetlerinin yönetimi ve entegrasyonu becerisi kazanabilecektir., İşletmelerin küresel pazarda karşılaşabilecekleri fırsat ve tehditleri belirleyebilir ve analiz edebilir., Muhasebe ve Finansman bilim dalının literatürü, prensipleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve tartışır., Muhasebe ve finans alanında elde edilen bilgi ve becerileri uygulamada kullanabilecektir. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | İşletme Anabilim Dalı'nda öğretim üyeleri Doç. Dr. Ali Kemal ÇELİK, Doç. Dr. Zafer AYKANAT, Dr. Öğr. Üyesi Tayfun YILDIZ, Dr. Öğr. Üyesi Arzu KILIÇ, Dr. Öğr. Üyesi Abdulsemet YAMAN, Dr. Öğr. Üyesi Merve KIYMAZ KIVRAKLAR ve Dr. Öğretim Üyesi Güven GÜRKAN İNAN ders vermektedir. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Programın çok disiplinli yaklaşımına paralel olarak mezun olan öğrenciler farklı alanlarda (muhasebe/finansman, pazarlama, insan kaynakları vb.) çalışma imkanı bulurlar. Üniversitelerin nitelikli akademik personel ihtiyacını karşılamak üzere doktora çalışmalarına yönelebilirler. | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Bu program tam zamanlıdır. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030216845
ISCO 08
ISCO 08
İşletmenin üretim, pazarlama, muhasebe/finansman, yönetim ve örgütsel davranış gibi farklı alanlarına ilişkin kavram ve teorilerine hakim olabilecek ve bu alanlar arasındaki etkileşimi anlamak için bütüncül bakabilecektir., İşletmelerin farklı fonksiyonları (muhasebe/finansman, pazarlama, insan kaynakları, yönetim) açısından işleyişini anlayabilecek ve bu konularda hipotezler oluşturarak araştırma önerileri geliştirebilecektir., İş dünyasındaki değişimleri saptamak, sorunları teşhis etmek ve bunlara çözüm üretebilmek için araştırma ve incelemeler yapabilecektir., Kantitatif ve kalitatif araştırma metodolojisine hakim olur., İstatistiksel analizler yaparak sonuçları yorumlayabilir., Rekabet ortamında pazarlama fırsat ve tehditleri belirleyebilecek ve bunlara uygun stratejiler geliştirebilecektir., Yönetim ve organizasyon alanına ilişkin kavram ve teorileri uygulayabilir, Örgütsel amaç ve hedeflere ulaşabilmek için örgüt yapısının ne şekilde tasarlanması gerektiğini anlar, İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilecektir., Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilecektir., Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilecektir., Güncel pazarlama sorunlarının çözümünde pazarlama teorisi ve teorik yaklaşımların rolünü belirleyebilecektir., Tedarik zinciri ve lojistik faaliyetlerinin yönetimi ve entegrasyonu becerisi kazanabilecektir., İşletmelerin küresel pazarda karşılaşabilecekleri fırsat ve tehditleri belirleyebilir ve analiz edebilir., Muhasebe ve Finansman bilim dalının literatürü, prensipleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve tartışır., Muhasebe ve finans alanında elde edilen bilgi ve becerileri uygulamada kullanabilecektir.
İşletme Anabilim Dalı'nda öğretim üyeleri Doç. Dr. Ali Kemal ÇELİK, Doç. Dr. Zafer AYKANAT, Dr. Öğr. Üyesi Tayfun YILDIZ, Dr. Öğr. Üyesi Arzu KILIÇ, Dr. Öğr. Üyesi Abdulsemet YAMAN, Dr. Öğr. Üyesi Merve KIYMAZ KIVRAKLAR ve Dr. Öğretim Üyesi Güven GÜRKAN İNAN ders vermektedir.
Programın çok disiplinli yaklaşımına paralel olarak mezun olan öğrenciler farklı alanlarda (muhasebe/finansman, pazarlama, insan kaynakları vb.) çalışma imkanı bulurlar. Üniversitelerin nitelikli akademik personel ihtiyacını karşılamak üzere doktora çalışmalarına yönelebilirler.
Bu program tam zamanlıdır.
-