Yeterlilik Kodu | TR0030038138 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çankırı Karatekin Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Öğrenciye mesleki konularda bilgi kazandırarak mevcut bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını gösteren lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Dersler yüzyüze sınıflarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | MADDE 13 – (1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarından başka, dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Dönem sonu sınavına katılmayanlar ya da ilgili sınava katıldığı halde o dersten başarılı olmak için yeterli notu alamayan öğrenciler için dönem sonu sınavı yerine geçecek bir bütünleme sınavı yapılır. (2) Ders sorumlusu, yarıyıl süresince öğrencilere yaptırdığı proje, ödev, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmaları ara sınav veya yarıyıl sonu sınavı yerine sayabilir. Ayrıca, dönem içerisinde ara sınav haricinde yapılan kısa sınav ve diğer çalışmalar da değerlendirmeye katılabilir. (3) Sınavlar veya sınav yerine sayılabilecek olan proje, ödev, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmalar tüm öğrencilere eş zamanlı olarak yapılabileceği gibi, alan ve zorluk düzeyine göre tasnif edilerek güvenli biçimde saklanan bir soru bankasından, her bir öğrenciye farklı zamanlarda farklı soru sorulmasına izin verecek şekilde elektronik ortamda da yapılabilir. (4) Öğrencilerin sınavlara girebilmeleri için teorik derslerin %70’ine, uygulamalı derslerin %80’ine katılması zorunludur. Öğrencilerin devam durumları ders sorumlusu öğretim üyesi tarafından izlenir. (5) Uzaktan öğretim tezsiz yüksek lisans programına kayıtlı öğrenciler için devam durumu öğrencilerin sisteme girişi, sanal sınıflara katılımı ve öğretim materyallerine erişimi ölçüt alınarak belirlenir. Belirlenen esaslara uymayan öğrenciler, o dersin dönem sonu sınavına giremez. (6) Uzaktan öğretim programlarında yapılan sınavlara giremeyen öğrenciler için mazeret kabul edilmez. (7) Öğrencilerin devamsızlık durumları yarıyıl sonu sınavından önce ders sorumlusu tarafından ilan edilir. Devamsızlık sınırını aşan öğrenciler o dersin yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavına giremez. Devamsız öğrenciler için yarıyıl sonu sınav notu olarak FF2 verilir. (8) Lisansüstü derslerde yarıyıl içinde yapılan çalışmalar, ara sınavlar ile yarıyıl sonu sınavlarının ağırlıklarının başarı puanına katkısı anabilim/anasanat dalı akademik kurullarınca düzenlenir ve her yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. (9) Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.00; doktora/sanatta yeterlik öğrencilerinin ise en az 2.50 başarı puanı almaları gerekir. Yüksek lisans programlarında CC ve yukarısında yer alan notlar, doktora/sanatta yeterlik programında ise CB ve yukarısında yer alan notlar başarılı değerlendirilir. (10) Seminer, uzmanlık alan dersi (tez) ve dönem projesi dersleri için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı şartı aranmaz. Bu dersler Başarılı (BŞ) veya Başarısız (BŞZ) olarak değerlendirilir. BŞ ve BŞZ notları genel akademik başarı not ortalamalarına katılmaz. (11) Ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavına girmeyen öğrenci için sınav notu olarak FF1 verilir. (12) Derslerin başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir edilir. Değerlendirme sonucu elde edilen başarı puanları aşağıdaki tabloda belirtilen harf notuna çevrilir: Başarı Notu Harf Notu Katsayı 90-100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 80-84 BB 3.00 75-79 CB 2.50 70-74 CC 2.00 65-69 DC 1.50 60-64 DD 1.00 50-59 FD 0.50 00-49 FF 0.00 (13) Diğer harf notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a) FF1: Öğrenci sınava girmedi. b) FF2: Öğrenci devamsız. c) FF3: Uygulama sınavından başarısız. ç) S: Tez/dönem projesi çalışmalarını başarılı olarak sürdürmekte olan öğrencilere verilir ve bu not genel başarı notu hesaplarına katılmaz. d) BŞ: Başarılı. e) BŞZ: Başarısız. (14) Yarıyıl sonu ve bütünleme sınavı haricinde, sınavlara katılamayan ve belgelendirilmiş geçerli bir mazereti olan öğrencilere, söz konusu sınavın veya çalışmanın ara sınav ve kısa sınavın veya ödev, proje, sunum gibi çalışmaların yapıldığı tarihten itibaren yedi gün içinde başvurmaları halinde, ilgili EABDAK/EASDAK’ın görüşü ve EYK’nin kararı ile mazeret sınavı hakkı verilebilir. Yarıyıl sonu ve bütünleme sınavı için mazeret sınavı hakkı verilmez. (15) Farabi gibi ulusal veya Erasmus ve Mevlana gibi uluslararası değişim programından yararlanan öğrencilerin aldıkları derslerin notlarının intibakı, EABDAK/EASDAK kararı ve EYK onayı ile gerçekleştirilir. Bu notlar öğrencinin not durum belgesine işlenir. | |
Kalite Güvencesi |
| |
Giriş Şartı | Tezli yüksek lisans programlarına başvuru kabulünde ALES veya eşdeğer sınav puanı, lisans mezuniyet notu, ve bilim sınavı sonuçları değerlendirmeye katılır. Yüksek lisans programına başvuru için ALES veya eşdeğer bir sınavdan 60 eşit ağırlık puanı alınmış olması gerekmektedir. Adayların lisansüstü programlara kabul edilebilmeleri için belirli düzeyde iktisat bilgisine sahip olmaları gerekmektedir. Bu bilgi adayları mülakata almak ya da yazılı sınav yapmak (bilim sınavı) sureti ile ölçülmektedir. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin tüm ders yüklerini başarı ile tamamlamış olmaları (derslerden başarılı olabilmek için yarıyıl sonunda en az CC notunun alınmış olması gereklidir), genel not ortalamalarının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması, asgari 120 AKTS kredisini sağlamış olmaları ve lisansüstü tezlerini başarılı bir şekilde tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı tamamlayan öğrenciler, işletme alanında doktora öğrenimi görebilir veya değişik araştırma kurumlarında, işletmelerde ya da yükseköğretim kurumlarında görev alabilirler. Çeşitli bakanlıklarda, kamu ve özel bankalarda müfettiş, denetçi ve uzman olarak görev alabilir, uluslararası piyasalar ve kurumlarda, araştırma şirketlerinde çalışabilirler. Bölümü bitiren öğrencilerin iyi düzeyde İngilizce bilmeleri ve bilgisayar teknolojilerine hâkim olmaları diğer işletmeciler arasında avantajlı bir konuma sahip olmalarını sağlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030038138
ISCO 08
ISCO 08
Öğrenciye mesleki konularda bilgi kazandırarak mevcut bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını gösteren lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Dersler yüzyüze sınıflarda yapılmaktadır.
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak
- yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
MADDE 13 – (1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarından başka, dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Dönem sonu sınavına katılmayanlar ya da ilgili sınava katıldığı halde o dersten başarılı olmak için yeterli notu alamayan öğrenciler için dönem sonu sınavı yerine geçecek bir bütünleme sınavı yapılır. (2) Ders sorumlusu, yarıyıl süresince öğrencilere yaptırdığı proje, ödev, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmaları ara sınav veya yarıyıl sonu sınavı yerine sayabilir. Ayrıca, dönem içerisinde ara sınav haricinde yapılan kısa sınav ve diğer çalışmalar da değerlendirmeye katılabilir. (3) Sınavlar veya sınav yerine sayılabilecek olan proje, ödev, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmalar tüm öğrencilere eş zamanlı olarak yapılabileceği gibi, alan ve zorluk düzeyine göre tasnif edilerek güvenli biçimde saklanan bir soru bankasından, her bir öğrenciye farklı zamanlarda farklı soru sorulmasına izin verecek şekilde elektronik ortamda da yapılabilir. (4) Öğrencilerin sınavlara girebilmeleri için teorik derslerin %70’ine, uygulamalı derslerin %80’ine katılması zorunludur. Öğrencilerin devam durumları ders sorumlusu öğretim üyesi tarafından izlenir. (5) Uzaktan öğretim tezsiz yüksek lisans programına kayıtlı öğrenciler için devam durumu öğrencilerin sisteme girişi, sanal sınıflara katılımı ve öğretim materyallerine erişimi ölçüt alınarak belirlenir. Belirlenen esaslara uymayan öğrenciler, o dersin dönem sonu sınavına giremez. (6) Uzaktan öğretim programlarında yapılan sınavlara giremeyen öğrenciler için mazeret kabul edilmez. (7) Öğrencilerin devamsızlık durumları yarıyıl sonu sınavından önce ders sorumlusu tarafından ilan edilir. Devamsızlık sınırını aşan öğrenciler o dersin yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavına giremez. Devamsız öğrenciler için yarıyıl sonu sınav notu olarak FF2 verilir. (8) Lisansüstü derslerde yarıyıl içinde yapılan çalışmalar, ara sınavlar ile yarıyıl sonu sınavlarının ağırlıklarının başarı puanına katkısı anabilim/anasanat dalı akademik kurullarınca düzenlenir ve her yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. (9) Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.00; doktora/sanatta yeterlik öğrencilerinin ise en az 2.50 başarı puanı almaları gerekir. Yüksek lisans programlarında CC ve yukarısında yer alan notlar, doktora/sanatta yeterlik programında ise CB ve yukarısında yer alan notlar başarılı değerlendirilir. (10) Seminer, uzmanlık alan dersi (tez) ve dönem projesi dersleri için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı şartı aranmaz. Bu dersler Başarılı (BŞ) veya Başarısız (BŞZ) olarak değerlendirilir. BŞ ve BŞZ notları genel akademik başarı not ortalamalarına katılmaz. (11) Ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavına girmeyen öğrenci için sınav notu olarak FF1 verilir. (12) Derslerin başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir edilir. Değerlendirme sonucu elde edilen başarı puanları aşağıdaki tabloda belirtilen harf notuna çevrilir: Başarı Notu Harf Notu Katsayı 90-100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 80-84 BB 3.00 75-79 CB 2.50 70-74 CC 2.00 65-69 DC 1.50 60-64 DD 1.00 50-59 FD 0.50 00-49 FF 0.00 (13) Diğer harf notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a) FF1: Öğrenci sınava girmedi. b) FF2: Öğrenci devamsız. c) FF3: Uygulama sınavından başarısız. ç) S: Tez/dönem projesi çalışmalarını başarılı olarak sürdürmekte olan öğrencilere verilir ve bu not genel başarı notu hesaplarına katılmaz. d) BŞ: Başarılı. e) BŞZ: Başarısız. (14) Yarıyıl sonu ve bütünleme sınavı haricinde, sınavlara katılamayan ve belgelendirilmiş geçerli bir mazereti olan öğrencilere, söz konusu sınavın veya çalışmanın ara sınav ve kısa sınavın veya ödev, proje, sunum gibi çalışmaların yapıldığı tarihten itibaren yedi gün içinde başvurmaları halinde, ilgili EABDAK/EASDAK’ın görüşü ve EYK’nin kararı ile mazeret sınavı hakkı verilebilir. Yarıyıl sonu ve bütünleme sınavı için mazeret sınavı hakkı verilmez. (15) Farabi gibi ulusal veya Erasmus ve Mevlana gibi uluslararası değişim programından yararlanan öğrencilerin aldıkları derslerin notlarının intibakı, EABDAK/EASDAK kararı ve EYK onayı ile gerçekleştirilir. Bu notlar öğrencinin not durum belgesine işlenir.
- Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Tezli yüksek lisans programlarına başvuru kabulünde ALES veya eşdeğer sınav puanı, lisans mezuniyet notu, ve bilim sınavı sonuçları değerlendirmeye katılır. Yüksek lisans programına başvuru için ALES veya eşdeğer bir sınavdan 60 eşit ağırlık puanı alınmış olması gerekmektedir. Adayların lisansüstü programlara kabul edilebilmeleri için belirli düzeyde iktisat bilgisine sahip olmaları gerekmektedir. Bu bilgi adayları mülakata almak ya da yazılı sınav yapmak (bilim sınavı) sureti ile ölçülmektedir.
Programı tamamlayan öğrenciler, işletme alanında doktora öğrenimi görebilir veya değişik araştırma kurumlarında, işletmelerde ya da yükseköğretim kurumlarında görev alabilirler. Çeşitli bakanlıklarda, kamu ve özel bankalarda müfettiş, denetçi ve uzman olarak görev alabilir, uluslararası piyasalar ve kurumlarda, araştırma şirketlerinde çalışabilirler. Bölümü bitiren öğrencilerin iyi düzeyde İngilizce bilmeleri ve bilgisayar teknolojilerine hâkim olmaları diğer işletmeciler arasında avantajlı bir konuma sahip olmalarını sağlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030038138 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Karatekin University | |
Awarding Body Contact | Fatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı | |
Awarding Body Url | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |