Yeterlilik Kodu

TR0030221252

Yeterlilik Adı
İşletme Lisans Diploması
Sorumlu KurumBingöl Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bingol.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

İşletme programımız, günümüzde küresel rekabetin yoğun olması göz önünde bulundurularak, bilgi ve beceriler ile donatılmış geleceğin profesyonel yönetici ve girişimci bireylerini yetiştirmeye yöneliktir. Bu nedenle işletme lisans eğitimimizde, öğrencilerimizin esnek bir düşünce yapısıyla küresel rekabet ortamında başarılı olabilmeleri için işletmeciliğin temel kuralları ve ilkeleri teorik ve uygulamalı bir biçimde verilmektedir. İşletme Bölümü programımız, geleceğin yönetici ve işletmecilerini, kamu ve özel sektördeki iş hayatına çağdaş bir işletme eğitim programı ile yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve tasarlama becerisi sağlayabilirler.
  • Verilerin çözümlenmesi, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi kazanabilirler.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanabilirler.
  • Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanabilirler.
  • Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanabilirler.
  • Sözlü ve yazılı iletişim becerileri gösterebilirler.
  • Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı gösterebilirler.
  • Ulusal ve uluslar arası çağdaş sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilirler.
  • Kalite konularında bilgi sahibi olabilirler.
  • Küresel ve toplumsal çerçevede kapsamlı bir eğitime sahip olabilirler.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tüm ödev, uygulama ve yarıyıl sınavları 100 puan üzerinden değerlendirilir. Genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması, asgari 240 ECTS kredisi tamamlanmış olmalıdır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Giriş Şartı

Türk öğrenciler için Lise Diploması, ÖSYM tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı Sonucunda yerleşmiş olmak, Yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için yeterlidir.

Başarma ŞartlarıGenel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması, asgari 240 ECTS kredisi tamamlanmış olmalıdır. Toplamda 240 AKTS seçmeli ve zorunlu derslerini başarıyla tamamlamalı ve genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, kamu kesiminde, işletmelerde ve finansal kurumlarda geniş istihdam imkanlarına sahiptir. Buna ilaveten bağımsız Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir olarak çalışma imkanları da mevcuttur.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030221252


Yeterlilik Adı
İşletme Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bingöl Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

İşletme programımız, günümüzde küresel rekabetin yoğun olması göz önünde bulundurularak, bilgi ve beceriler ile donatılmış geleceğin profesyonel yönetici ve girişimci bireylerini yetiştirmeye yöneliktir. Bu nedenle işletme lisans eğitimimizde, öğrencilerimizin esnek bir düşünce yapısıyla küresel rekabet ortamında başarılı olabilmeleri için işletmeciliğin temel kuralları ve ilkeleri teorik ve uygulamalı bir biçimde verilmektedir. İşletme Bölümü programımız, geleceğin yönetici ve işletmecilerini, kamu ve özel sektördeki iş hayatına çağdaş bir işletme eğitim programı ile yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve tasarlama becerisi sağlayabilirler.
  • Verilerin çözümlenmesi, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi kazanabilirler.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanabilirler.
  • Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanabilirler.
  • Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanabilirler.
  • Sözlü ve yazılı iletişim becerileri gösterebilirler.
  • Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı gösterebilirler.
  • Ulusal ve uluslar arası çağdaş sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilirler.
  • Kalite konularında bilgi sahibi olabilirler.
  • Küresel ve toplumsal çerçevede kapsamlı bir eğitime sahip olabilirler.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tüm ödev, uygulama ve yarıyıl sınavları 100 puan üzerinden değerlendirilir. Genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması, asgari 240 ECTS kredisi tamamlanmış olmalıdır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)


Giriş Şartı

Türk öğrenciler için Lise Diploması, ÖSYM tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı Sonucunda yerleşmiş olmak, Yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için yeterlidir.


Başarma Şartları
Genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması, asgari 240 ECTS kredisi tamamlanmış olmalıdır. Toplamda 240 AKTS seçmeli ve zorunlu derslerini başarıyla tamamlamalı ve genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, kamu kesiminde, işletmelerde ve finansal kurumlarda geniş istihdam imkanlarına sahiptir. Buna ilaveten bağımsız Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir olarak çalışma imkanları da mevcuttur.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030221252

Qualification Title
İşletme Bachelors Degree
Awarding BodyBİNGÖL UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.bingol.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

A process according to a defined target can provide analysis and design skills. Analysis of data, conducting experiments and to design, acquire the ability to interpret the results. Disciplinary and interdisciplinary team-work ability can win. To act independently of, gain the ability to use initiative and creativity. The behavior of the gain in life-long learning. Oral and written communication skills, can show. Demonstrate understanding of professional and ethical responsibility May have knowledge about contemporary issues of national and international. Quality issues may be familiar. They have a comprehensive education in a global and societal context.

Key Competencies-
Further Info

Homework, practice and final exams are assessed over 100. A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum CGPA of 60/100 and no failing grade.

Quality Assurance-
Access Requirements

High School Diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS and LYS), For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences

Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum CGPA of 60/100 and no failing grade. Students who have successfully completed all courses in the curriculum (240 ECTS) and have a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) 60 out of 100.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students have wide opportunity area to be employed in public and financial institutions. Additionally they can work as Independent accountant and financial consultant independently.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030221252


Qualification Title
İşletme Bachelors Degree

Awarding Body
BİNGÖL UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

A process according to a defined target can provide analysis and design skills. Analysis of data, conducting experiments and to design, acquire the ability to interpret the results. Disciplinary and interdisciplinary team-work ability can win. To act independently of, gain the ability to use initiative and creativity. The behavior of the gain in life-long learning. Oral and written communication skills, can show. Demonstrate understanding of professional and ethical responsibility May have knowledge about contemporary issues of national and international. Quality issues may be familiar. They have a comprehensive education in a global and societal context.


Key Competencies
-

Further Info

Homework, practice and final exams are assessed over 100. A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum CGPA of 60/100 and no failing grade.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High School Diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS and LYS), For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences


Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum CGPA of 60/100 and no failing grade. Students who have successfully completed all courses in the curriculum (240 ECTS) and have a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) 60 out of 100.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students have wide opportunity area to be employed in public and financial institutions. Additionally they can work as Independent accountant and financial consultant independently.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address