Yeterlilik Kodu

TR0030219434

Yeterlilik Adı
İşletme Lisans Diploması
Sorumlu KurumMardin Artuklu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Nur Mh Diyarbakır Yolu Yenişehir Yerleşkesi, 47200 Artuklu/Mardin
Sorumlu Kurum URLhttp://www.artuklu.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Arapça (Suriye,Filistin vb.) Lisans alanı mevcuttur.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletmenin temel fonksiyonları(yönetim, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler, finans, muhasebe, pazarlama ve AR-GE) ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve/veya uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar.
  • İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri/etkileşimleri kavrar.
  • İşletme fonksiyonlarının bir bütünlük içerisinde yürütülmesinde alanında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgiyi kullanır.
  • İşletmenin fonksiyonlarının yürütülmesiyle ilgili ortaya çıkan öngörülemeyen karmaşık problemleri analiz ederek araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri bulur.
  • İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesine yönelik öneriler geliştirir.
  • İşletme alanındaki yeni uygulamalarda karşılaşılan olası problemleri öngörüp, önleyici stratejiler geliştirir.
  • İşletme alanındaki bilgi ve becerilerini sorumluluğu altındaki kişilere aktarır.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
  • Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
  • Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
  • Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
  • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

                    

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her dersin hocası MAU Lisans Sınav Yönetmeliği ve verilen dersin özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun değerlendirme koşullarını belirler. Bölümde okuyabilmek için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin Sınavı ile yerleştirilmiş olmak veya başka bir yüksek öğrenim kurumundan yatay geçiş için başvuru yapmış olmak gerekmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir.

Başarma ŞartlarıBölümde okuyabilmek için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin Sınavı ile yerleştirilmiş olmak veya başka bir yüksek öğrenim kurumundan yatay geçiş için başvuru yapmış olmak gerekmektedir. İşletme Lisans Programı’ndaki tüm zorunlu dersleri başarıyla tamamlamak ve yeter sayıda seçmeli ders almak (toplam 144 kredi veya 240 AKTS). • MAÜ Lisans Yönetmeliği’nde belirtildiği şekliyle her dersten geçer not almak (ders notu en az 60 olmalı) ve 4 yıllık eğitim sonunda da ortalamanın 60 olması.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız, hem ulusal hem de uluslararası kurumlar da dahil olmak üzere, kamu ve özel sektörde etkin görevler alabileceklerdir. İsterlerse yüksek lisans ve doktora programlarına devam ederek akademik kariyer de yapabileceklerdir.

  • Kaymakamlık
  • idari hakimlik
  • Başbakanlık Uzman Yardımcısı
  • Devlet Personel Uzman Yardımcısı
  • Planlama Uzman Yardımcısı
  • Dış Ticarette Standardizasyon Denetmen Yardımcısı
  • Dış Ticaret UzmanYardımcısı
  • Gümrük Müfettiş Yardımcısı
  • Gümrük Uzman Yardımcısı
  • Avrupa Birliği Uzman Yardımcısı
  • Hazine Uzman Yardımcısı
  • Sigorta Denetleme Kurulu Uzman Yardımcısı
  • Sermaye Piyasası Kurulu Uzman Yardımcısı
  • Tapu ve Kadastro Denetmen Yardımcısı
  • Bakanlık Müfettiş Yardımcısı
  • iş Müfettiş Yardımcısı
  • Dışişleri Bakanlığı Aday meslek memuru
  • Enerji Uzman Yardımcısı
  • il Planlama Uzman Yardımcısı
  • Maliye Uzman Yardımcısı
  • Devlet Bütçe Uzman Yardımcısı
  • Devlet Gelir Uzman Yardımcısı
  • Gelir Uzman Yardımcısı
  • Vergi Denetmen Yardımcısı
  • Stajyer Gelirler Kontrolörü
  • Hesap Uzman Yardımcısı
  • Mali Suçları Araştırma Uzman Yardımcısı
  • Devlet Malları Uzman Yardımcısı
  • Milli Emlak Denetmen Yardımcısı
  • Muhasebe Uzman Yardımcısı
  • Muhasebe Denetmen Yardımcısı
  • Maliye Müfettiş Yardımcısı
  • Merkez Bankası Araştırmacı
  • TC Merkez Bankası A.Ş. Müfettiş Yardımcısı
  • Merkez Bankası Uzman Yardımcısı
  • Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Teşkilatlandırma Genel Müdürlüğü Stajyer Kontrolör
  • Tüketici ve Rekabet Uzman Yardımcısı
  • Telekominikasyon Uzman Yardımcısı
  • TSK Hava Kuvvetleri Sözleşmeli Subay
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219434


Yeterlilik Adı
İşletme Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Mardin Artuklu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Nur Mh Diyarbakır Yolu Yenişehir Yerleşkesi, 47200 Artuklu/Mardin

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Arapça (Suriye,Filistin vb.) Lisans alanı mevcuttur.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletmenin temel fonksiyonları(yönetim, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler, finans, muhasebe, pazarlama ve AR-GE) ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve/veya uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar.
  • İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri/etkileşimleri kavrar.
  • İşletme fonksiyonlarının bir bütünlük içerisinde yürütülmesinde alanında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgiyi kullanır.
  • İşletmenin fonksiyonlarının yürütülmesiyle ilgili ortaya çıkan öngörülemeyen karmaşık problemleri analiz ederek araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri bulur.
  • İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesine yönelik öneriler geliştirir.
  • İşletme alanındaki yeni uygulamalarda karşılaşılan olası problemleri öngörüp, önleyici stratejiler geliştirir.
  • İşletme alanındaki bilgi ve becerilerini sorumluluğu altındaki kişilere aktarır.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
  • Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
  • Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
  • Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
  • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

                    


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her dersin hocası MAU Lisans Sınav Yönetmeliği ve verilen dersin özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun değerlendirme koşullarını belirler. Bölümde okuyabilmek için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin Sınavı ile yerleştirilmiş olmak veya başka bir yüksek öğrenim kurumundan yatay geçiş için başvuru yapmış olmak gerekmektedir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir.


Başarma Şartları
Bölümde okuyabilmek için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin Sınavı ile yerleştirilmiş olmak veya başka bir yüksek öğrenim kurumundan yatay geçiş için başvuru yapmış olmak gerekmektedir. İşletme Lisans Programı’ndaki tüm zorunlu dersleri başarıyla tamamlamak ve yeter sayıda seçmeli ders almak (toplam 144 kredi veya 240 AKTS). • MAÜ Lisans Yönetmeliği’nde belirtildiği şekliyle her dersten geçer not almak (ders notu en az 60 olmalı) ve 4 yıllık eğitim sonunda da ortalamanın 60 olması.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız, hem ulusal hem de uluslararası kurumlar da dahil olmak üzere, kamu ve özel sektörde etkin görevler alabileceklerdir. İsterlerse yüksek lisans ve doktora programlarına devam ederek akademik kariyer de yapabileceklerdir.

  • Kaymakamlık
  • idari hakimlik
  • Başbakanlık Uzman Yardımcısı
  • Devlet Personel Uzman Yardımcısı
  • Planlama Uzman Yardımcısı
  • Dış Ticarette Standardizasyon Denetmen Yardımcısı
  • Dış Ticaret UzmanYardımcısı
  • Gümrük Müfettiş Yardımcısı
  • Gümrük Uzman Yardımcısı
  • Avrupa Birliği Uzman Yardımcısı
  • Hazine Uzman Yardımcısı
  • Sigorta Denetleme Kurulu Uzman Yardımcısı
  • Sermaye Piyasası Kurulu Uzman Yardımcısı
  • Tapu ve Kadastro Denetmen Yardımcısı
  • Bakanlık Müfettiş Yardımcısı
  • iş Müfettiş Yardımcısı
  • Dışişleri Bakanlığı Aday meslek memuru
  • Enerji Uzman Yardımcısı
  • il Planlama Uzman Yardımcısı
  • Maliye Uzman Yardımcısı
  • Devlet Bütçe Uzman Yardımcısı
  • Devlet Gelir Uzman Yardımcısı
  • Gelir Uzman Yardımcısı
  • Vergi Denetmen Yardımcısı
  • Stajyer Gelirler Kontrolörü
  • Hesap Uzman Yardımcısı
  • Mali Suçları Araştırma Uzman Yardımcısı
  • Devlet Malları Uzman Yardımcısı
  • Milli Emlak Denetmen Yardımcısı
  • Muhasebe Uzman Yardımcısı
  • Muhasebe Denetmen Yardımcısı
  • Maliye Müfettiş Yardımcısı
  • Merkez Bankası Araştırmacı
  • TC Merkez Bankası A.Ş. Müfettiş Yardımcısı
  • Merkez Bankası Uzman Yardımcısı
  • Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Teşkilatlandırma Genel Müdürlüğü Stajyer Kontrolör
  • Tüketici ve Rekabet Uzman Yardımcısı
  • Telekominikasyon Uzman Yardımcısı
  • TSK Hava Kuvvetleri Sözleşmeli Subay

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219434

Qualification Title
İşletme License
Awarding BodyMardin Artuklu University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlwww.artuklu.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

It defines concepts based on advanced theoretical and / or applied knowledge related to the basic functions of business (management, human resources, production, public relations, finance, accounting, marketing and R & D). Understand the relationships / interactions between the basic functions of the business. It uses advanced knowledge that the business functions are carried out in an integrated manner in the field. Analyzing unforeseen complex problems arising from the execution of the functions of the operator finds solutions based on research and evidence. Evaluate business practices and develop recommendations for continuous improvement of existing applications. Develops preventive strategies by anticipating possible problems in new applications in the field of business. Transfers the knowledge and skills of the business to those under responsibility. Responsible as an individual or team member in carrying out complicated activities that are encountered and unpredictable in field related applications. It manages activities for the development of employees under the responsibility of a project. Knowledge, thought, practice or technology that brings innovation to the field takes risks and responsibilities in the event of a misunderstanding. Taking responsibility for the transformation of knowledge and skills into high-impact / approach / technology / value-added social / cultural / economic value by assessing the risks and opportunities associated with the personal, professional and / or workplace; develop entrepreneurial competence as an individual or team member. He / she evaluates advanced knowledge and skills in his field with a critical approach. It plans and manages activities to improve the performance of the person himself / herself and his / her responsible person in line with learning objectives by determining learning needs. It informs the related persons and institutions about the issues related to the field by transferring their ideas and suggestions for solution of the problems in writing and verbally. It shares ideas with the experts and non-experts about the issues related to the field by supporting the suggestions for solution of the problems and quantitative and qualitative support. Using a foreign language (English) at least at the European Language Portfolio Level B1, he / she tracks developments in his / her area and communicates with colleagues. It uses the information and communication technologies to the extent required by its field. It builds and implements projects and events for social responsibility awareness and social environment. Scientific, cultural and ethical values in the process of collecting, interpreting, implementing and reporting results related to the field. It carries out its activities related to its area in accordance with the consciousness given to the protection of universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values and environmental protection, occupational health and safety. It conducts an advanced study on the field independently.

Key Competencies-
Further Info

Every instructor determines the grading policy of her own course within the general confines of MAU grading policy. In order to be able to study in the department, it is necessary to be placed with the Examination of the Student Selection and Placement Center or apply for a transfer from another higher education institution.

Quality Assurance-
Access Requirements

Placement through a centralized national university placement examination (ÖSYS). Student Selection and Placement Centre (ÖSYM) is responsible to place students according to their ÖSYS scores.

Conditions for SuccessIn order to be able to study in the department, it is necessary to be placed with the Examination of the Student Selection and Placement Center or apply for a transfer from another higher education institution. Successfully completing all the required courses in the Business Administration curriculum and also successfully completing the minimum number of elective courses (total of 240 ECTS or 144 Turkish credits). * Earning a minimum of 60 (over 100) for each course and a minimum of 60 (over 100) GPA by the end of 4 years.
Progression Paths (Relationship Type)

We will be able to take active roles in the public and private sectors, including both national and international institutions. They will also be able to pursue an academic career by continuing to graduate and doctoral programs. Deputy Specialist in Foreign Trade * Assistant Specialist in Customs * Assistant Specialist in Customs * Assistant Specialist in European Union * Assistant Specialist in Treasury * Assistant Specialist in Insurance Supervision * Assistant Specialist in Foreign Trade * Assistant Specialist in Foreign Trade * Assistant Specialist in Foreign Trade * Assistant Specialist in Foreign Trade * Assistant Specialist in Foreign Trade * * Deputy Assistant Director of Capital Markets Board * Deputy Director and Cadastre Supervisor * Assistant Inspector of Ministry * Assistant Inspector of Labor * Ministry of Foreign Affairs Candidate Professional Officer * Energy Specialist * Province Planning Specialist * Finance Specialist * State Budget Specialist * State Revenue Specialist * Income Expert Assistant * Tax Auditor Assistant * Trainee Income Controller * Account Specialist Assistant * Financial Crimes Investigation Specialist * State Merchant Expert Assistant * National Estate Assistant Inspector * Accounting Assistant Specialist * Assistant Accounting Auditor * Assistant Finance Inspector * Central Bank Researcher * Turkish Central Bank A.Ş. Assistant Inspector * Assistant Central Bank Specialist * Ministry of Industry and Trade General Directorate of Organization Organization Trainee Controller * Consumer and Competition Expert Assistant * Telecommunication Assistant Expert * TSK Air Force Contract Officer

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219434


Qualification Title
İşletme License

Awarding Body
Mardin Artuklu University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

It defines concepts based on advanced theoretical and / or applied knowledge related to the basic functions of business (management, human resources, production, public relations, finance, accounting, marketing and R & D). Understand the relationships / interactions between the basic functions of the business. It uses advanced knowledge that the business functions are carried out in an integrated manner in the field. Analyzing unforeseen complex problems arising from the execution of the functions of the operator finds solutions based on research and evidence. Evaluate business practices and develop recommendations for continuous improvement of existing applications. Develops preventive strategies by anticipating possible problems in new applications in the field of business. Transfers the knowledge and skills of the business to those under responsibility. Responsible as an individual or team member in carrying out complicated activities that are encountered and unpredictable in field related applications. It manages activities for the development of employees under the responsibility of a project. Knowledge, thought, practice or technology that brings innovation to the field takes risks and responsibilities in the event of a misunderstanding. Taking responsibility for the transformation of knowledge and skills into high-impact / approach / technology / value-added social / cultural / economic value by assessing the risks and opportunities associated with the personal, professional and / or workplace; develop entrepreneurial competence as an individual or team member. He / she evaluates advanced knowledge and skills in his field with a critical approach. It plans and manages activities to improve the performance of the person himself / herself and his / her responsible person in line with learning objectives by determining learning needs. It informs the related persons and institutions about the issues related to the field by transferring their ideas and suggestions for solution of the problems in writing and verbally. It shares ideas with the experts and non-experts about the issues related to the field by supporting the suggestions for solution of the problems and quantitative and qualitative support. Using a foreign language (English) at least at the European Language Portfolio Level B1, he / she tracks developments in his / her area and communicates with colleagues. It uses the information and communication technologies to the extent required by its field. It builds and implements projects and events for social responsibility awareness and social environment. Scientific, cultural and ethical values in the process of collecting, interpreting, implementing and reporting results related to the field. It carries out its activities related to its area in accordance with the consciousness given to the protection of universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values and environmental protection, occupational health and safety. It conducts an advanced study on the field independently.


Key Competencies
-

Further Info

Every instructor determines the grading policy of her own course within the general confines of MAU grading policy. In order to be able to study in the department, it is necessary to be placed with the Examination of the Student Selection and Placement Center or apply for a transfer from another higher education institution.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Placement through a centralized national university placement examination (ÖSYS). Student Selection and Placement Centre (ÖSYM) is responsible to place students according to their ÖSYS scores.


Conditions for Success
In order to be able to study in the department, it is necessary to be placed with the Examination of the Student Selection and Placement Center or apply for a transfer from another higher education institution. Successfully completing all the required courses in the Business Administration curriculum and also successfully completing the minimum number of elective courses (total of 240 ECTS or 144 Turkish credits). * Earning a minimum of 60 (over 100) for each course and a minimum of 60 (over 100) GPA by the end of 4 years.

Progression Paths (Relationship Type)

We will be able to take active roles in the public and private sectors, including both national and international institutions. They will also be able to pursue an academic career by continuing to graduate and doctoral programs. Deputy Specialist in Foreign Trade * Assistant Specialist in Customs * Assistant Specialist in Customs * Assistant Specialist in European Union * Assistant Specialist in Treasury * Assistant Specialist in Insurance Supervision * Assistant Specialist in Foreign Trade * Assistant Specialist in Foreign Trade * Assistant Specialist in Foreign Trade * Assistant Specialist in Foreign Trade * Assistant Specialist in Foreign Trade * * Deputy Assistant Director of Capital Markets Board * Deputy Director and Cadastre Supervisor * Assistant Inspector of Ministry * Assistant Inspector of Labor * Ministry of Foreign Affairs Candidate Professional Officer * Energy Specialist * Province Planning Specialist * Finance Specialist * State Budget Specialist * State Revenue Specialist * Income Expert Assistant * Tax Auditor Assistant * Trainee Income Controller * Account Specialist Assistant * Financial Crimes Investigation Specialist * State Merchant Expert Assistant * National Estate Assistant Inspector * Accounting Assistant Specialist * Assistant Accounting Auditor * Assistant Finance Inspector * Central Bank Researcher * Turkish Central Bank A.Ş. Assistant Inspector * Assistant Central Bank Specialist * Ministry of Industry and Trade General Directorate of Organization Organization Trainee Controller * Consumer and Competition Expert Assistant * Telecommunication Assistant Expert * TSK Air Force Contract Officer


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address