Yeterlilik Kodu | TR0030219248 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar “Karabük Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” kapsamında belirtildiği üzere Dekanlık tarafından yapılmaktadır. Öğrenciler bütün kredili derslerden en az DD harf notu ve bütün kredisiz derslerden en az G harf notu ile geçmek zorundadırlar.
Detaylı bilgi için: https://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/egitim_ogretim_sinav.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/yonerge/yatay%20ge%C3%A7i%C5%9F%20uygulamaesaslari1.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/yonerge/yabanc%C4%B1%20dil%20haz[1].%20y%C3%B6n.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/yonerge/ybu_yonergeturkce.pdf | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
Detaylı bilgi için lütfen ilgili yönetmeliğe bakınız. https://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/dgs_yonetmelik.pdf Program ayrıca lisans düzeyinde yabancı öğrenciler de almaktadır. Detaylı bilgi için lütfen ilgili yönetmeliğe bakınız. http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf | |
Başarma Şartları | Öğrenciler bütün kredili derslerden en az DD harf notu ve bütün kredisiz derslerden en az G harf notu ile geçmek zorundadırlar. En az 240 ECTS alarak programın müfredatında belirtilen derslerin tümünü başarılı olması. 4.00 üzerinden 2.00 (100 üzerinden 50) Genel Not Ortalamasına (GNO) sahip olması gerekmektedir. Detaylı bilgi için: https://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/egitim_ogretim_sinav.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/yonerge/yatay%20ge%C3%A7i%C5%9F%20uygulamaesaslari1.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/yonerge/yabanc%C4%B1%20dil%20haz[1].%20y%C3%B6n.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/yonerge/ybu_yonergeturkce.pdf Bu lisans programından mezun olabilmek için, öğrencilerin aşağıdaki gereklilikleri sağlaması gerekmektedir: Öğrenciler bütün kredili derslerden en az DD harf notu ve bütün kredisiz derslerden en az G harf notu ile geçmek zorundadırlar. En az 240 ECTS alarak programın müfredatında belirtilen derslerin tümünü başarılı olması. 4.00 üzerinden 2..00 bir (100 üzerinden 50)Genel Not Ortalamasına (GNO) sahip olması gerekmektedir. Detaylı bilgi için Karabük Üniversitesi Lisans Eğitimi Sınav ve Değerlendirme Kural ve Yönetmeliğine bakınız: https://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/egitim_ogretim_sinav.pdf | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İşletme Bölümü mezunlarının çalışacağı bir çok alan vardır. Bunlar:
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030219248
ISCO-08
ISCO-08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İşletme alanında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahip olurlar.
- İşletme alanına ilişkin bilgileri, çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisi kazanırlar.
- Karar, uygulama ve davranışlarında, işletme ile ilgili verileri analiz edebilme, yorumlayabilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olurlar.
- İşletme alanına ilişkin amaç ve hedefler belirler; alana yönelik konularda bireysel veya grup olarak araştırma ve çalışmalar yapabilirler. İşletme alanına ilişkin projeler geliştirir; projelerde, yürütücü ya da katılımcı olarak uygun sorumluluklar alabilirler.
- Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavrar, edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda eleştirel olarak düşünür ve değerlendirmeler yapabilirler.
- Mesleki alanla ilgili bilgi ve beceriler düzeyindeki düşünce ve önerilerini Türkçe yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve mesleğine ilişkin bilgileri bir yabancı dilde (İngilizce) ifade edebilirler.
- İşletme alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilirler.
- İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilir ve etkin bir şekilde yürütebilirler.
- Mesleki ve toplumsal etik değerleri benimser ve bunlara uygun davranırlar.
- İşletmeyle ilgili konularda eleştirel düşünebilme ve yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahip olurlar.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olurlar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar “Karabük Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” kapsamında belirtildiği üzere Dekanlık tarafından yapılmaktadır. Öğrenciler bütün kredili derslerden en az DD harf notu ve bütün kredisiz derslerden en az G harf notu ile geçmek zorundadırlar.
- En az 240 ECTS alarak programın müfredatında belirtilen derslerin tümünü başarılı olması.
- 4.00 üzerinden 2.00 (100 üzerinden 50) Genel Not Ortalamasına (GNO) sahip olması gerekmektedir.
Detaylı bilgi için: https://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/egitim_ogretim_sinav.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/yonerge/yatay%20ge%C3%A7i%C5%9F%20uygulamaesaslari1.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/yonerge/yabanc%C4%B1%20dil%20haz[1].%20y%C3%B6n.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/yonerge/ybu_yonergeturkce.pdf
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılan yönetmeliğe göre, öğrencilerin bu lisans programına kabulü, ulusal çapta yapılan YKS sınavı tarafından gerçekleştirilmektedir.
- Bu lisans (4 yıllık) programına hak kazanmak için öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Üniversite Giriş Sınavına girmelidirler.
- Sınav 2 aşamadan oluşmaktadır. İlki Temel Yeterlilik Testi (TYT). Öğrenciler, 2. Sınava girmek için bu sınavdan 500 üzerinden 180 almak zorundadırlar.
- 2. Aşama olan Alan Yeterlik Testi (AYT) , 5 farklı oturumdan oluşmaktadır. Öğrenciler, sosyal bilimler, yabancı dil gibi seçtikleri alanlarla ilgili olan oturuma katılırlar. 500 üzerinden 180 alan öğrenci lisans programı ve kurumu seçer.
- Bu seviyedeki programa yerleştirme, öğrencilerin sınavdan aldıkları puan ve orta derecedeki okuldaki (Türk Eğitim Sisteminde Lise) toplam ortalama başarı puanına göre ÖSYM tarafından yapılır.
- Öğrencilerin akademik program tercihlerine müteakip ÖSYM, YKS puanlarına göre öğrencileri bu programa yerleştirir.
- Ayrıca Dikey Geçiş Sınavında (DGS) tatmin edici puan alırlar ise başarılı meslek lisesi mezunlarını da kabul etmektedir.
Detaylı bilgi için lütfen ilgili yönetmeliğe bakınız. https://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/dgs_yonetmelik.pdf Program ayrıca lisans düzeyinde yabancı öğrenciler de almaktadır. Detaylı bilgi için lütfen ilgili yönetmeliğe bakınız. http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf
İşletme Bölümü mezunlarının çalışacağı bir çok alan vardır. Bunlar:
- Üniversitelerde akademisyen olmayı seçebilirler.
- Özel sektörde bankacı, mali müşavir, denetçi olarak çalışabilirler.
- Kamu sektöründe uzman, uzman yardımcısı ve memur olarak çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030219248 | |
Qualification Title | İşletme Undergraduate | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO-08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Have a high level of theoretical and practical knowledge in the field. Transfer the knowledge related to the field of business administratşon to employees and colleagues. Analyze the related data and propose solutions to the problems in decision making, implementation of decisions and behaviors. Do research and studies individually or in group on the subjects related to the field. Develop projects in the field of business and take parts in these projects as an implementer or a participant. Recognize the continuity of requirement of learning and critically and evaluate the problems in accordance with the acquired knowledge and skills. Communicate the knowledge about their profession and skills related to the field of thought and proposals in oral and written forms of Turkish language together with a foreign language, preferably English. Use Computer programs required by business practices as well as information and communication technologies. Analyze the relationship between businesses and stakeholders and executes it efficiently. Adopt professional and social ethical values. Approach critically the issues related to business administration. Demontstrate consciousness on social rights, social justice, quality and cultural values along with environmental protection, occupational health and safety. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The exams are conducted by the Deans Office as stated in the Karabük University Associate Degree, Undergraduate Education and Examination Regulations . The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade DD, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 50 out of 100. • They must prepare a graduation project, submit and defend it successfully. For detailed information, please see the following related regulations: 1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf 2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf 3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf 4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams. | |
Conditions for Success | The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade DD, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 50 out of 100. • They must prepare a graduation project, submit and defend it successfully. For detailed information, please see the following related regulations: 1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf 2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf 3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf 4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf In order to qualify for the award of Bachelor’s Degree, the student must complete -all courses in the curriculum, -a minimum CGPA of 2.00/4.00 (50/100) and 240 ECTS and no failing grades. For detail information, please see the related regulations: https://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of Business Administration Programme have a wide range of career opportunities before them as seen below: • They can choose to be academicians at universities. • They can work as banker, financial advisor, financial consultant and auditor in private sector. • They can also become assistant specialist, expert and civil cervant in public sector. • They can also work in public relations, human resources, accounting and finance and marketing departments in national and international corporations. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030219248
ISCO-08
ISCO-08
Have a high level of theoretical and practical knowledge in the field. Transfer the knowledge related to the field of business administratşon to employees and colleagues. Analyze the related data and propose solutions to the problems in decision making, implementation of decisions and behaviors. Do research and studies individually or in group on the subjects related to the field. Develop projects in the field of business and take parts in these projects as an implementer or a participant. Recognize the continuity of requirement of learning and critically and evaluate the problems in accordance with the acquired knowledge and skills. Communicate the knowledge about their profession and skills related to the field of thought and proposals in oral and written forms of Turkish language together with a foreign language, preferably English. Use Computer programs required by business practices as well as information and communication technologies. Analyze the relationship between businesses and stakeholders and executes it efficiently. Adopt professional and social ethical values. Approach critically the issues related to business administration. Demontstrate consciousness on social rights, social justice, quality and cultural values along with environmental protection, occupational health and safety.
The exams are conducted by the Deans Office as stated in the Karabük University Associate Degree, Undergraduate Education and Examination Regulations . The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade DD, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 50 out of 100. • They must prepare a graduation project, submit and defend it successfully. For detailed information, please see the following related regulations: 1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf 2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf 3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf 4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf
For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.
Graduates of Business Administration Programme have a wide range of career opportunities before them as seen below: • They can choose to be academicians at universities. • They can work as banker, financial advisor, financial consultant and auditor in private sector. • They can also become assistant specialist, expert and civil cervant in public sector. • They can also work in public relations, human resources, accounting and finance and marketing departments in national and international corporations.
Qualification is continuous
