Yeterlilik Kodu | TR0030029099 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.comu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | İşletme Bölümünde sınavlar yazılı ve ödev şeklinde yapılmaktadır. Dersin öğretim elemanı, sınavların şekillerini ve yüzdelerini (ara sınav, final, varsa ödev) belirleyerek dönem başında öğrencilere bildirir ve her ders için öğrencinin başarı notu 100 üzerinden, Normal Dağılım İstatistiği ve Bağıl Değerlendirmeye uygun şekilde dersin yarıyılı sonunda belirlenen tarihler içerisinde harfli ve katsayılı not şeklinde ilan eder. Öğrencilerin dersten başarılı sayılmaları için final sınavından en az 50, dersten genel ortalama olarak en az 50 puan alması gerekir. PUAN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU KATSAYI 90-100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 80-84 BB 3.00 70-79 CB 2.50 60-69 CC 2.00 55-59 DC 1.50 50-54 DD 1.00 40-49 FD 0.50 0-39 FF 0.00 Yeterli YE Yetersiz YS Devamsız DS Öğrenci DC ve DD notlarından birini alırsa koşullu başarılı, FD ve FF notlarından birini almışsa başarısız sayılır. Kredisiz dersler için, YE, YS ve DS notları kullanılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 18.04.2024/18.04.2028 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programdan mezun olabilmek için öğrencilerin öğrenim programlarındaki tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, her kredili dersten en az DD ve kredisiz derslerden YE notunu almış olmaları, toplamda 240 AKTS almış olmaları zorunludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olan öğrenciler ilgili alanlarda lisansüstü programlara başvuru yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030029099
ISCO 08
ISCO 08
- İşletme Bölümü Lisans Programı; Bologna Süreci Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesinde Birinci Düzey, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesinde Altıncı Düzey, ISCED 2013 sınıflandırmasında 0413 kodlu "İşletme ve Yönetim" sınıfında yer alan, mezunlarına lisansüstü programlara geçiş yeterliliği ve mesleki uygulama alanları için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandıran bir programdır.
- Programda dersler yüz yüze, sınıf ortamında ve örgün şekilde yapılmaktadır
- İşletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olur.
- İşletmenin her alanında sorun çözmeyi, analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla stratejik ve etik düşünmeyi prensip haline getirir.
- İşletme kurup, sürekliliğini sağlayabilme yöntemleri bilgisine sahip olur.
- İşletme alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve yorumlar.
- Girişimciliği hayat tarzı olarak benimseme ve girişimcilik kariyerine adım atar.
- Deneyimlerini, bilgi ve yetkinliklerini sözlü ve yazılı olarak paylaşma konusunda iletişim becerisine ve sosyal yeteneklere sahip olur.
- İşletmelerin finansal fonksiyonlarını yönetebilme, analiz eder ve denetler.
- Nicel ve nitel bilimsel araştırma metodolojilerini alanında kullanır ve yorumlar.
- Tüketicilerle ve pazarlama alanındaki trendlerle ilgili gelişmeleri takip ederek yorumlar.
- Gönüllülük ve sosyal sorumluluk bilinciyle sivil toplum alanındaki gelişmeleri takip eder ve katılır.
- Ekonomik, yönetimsel, hukuki ve teknolojik alanlarda genel bilgi sahibi olma ve gelişmeleri takip eder.
- İşletme fonksiyonları ile ilgili olarak yabancı bir dilde süreçleri yönetebilme ve paydaşlarla iletişim kurar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
İşletme Bölümünde sınavlar yazılı ve ödev şeklinde yapılmaktadır. Dersin öğretim elemanı, sınavların şekillerini ve yüzdelerini (ara sınav, final, varsa ödev) belirleyerek dönem başında öğrencilere bildirir ve her ders için öğrencinin başarı notu 100 üzerinden, Normal Dağılım İstatistiği ve Bağıl Değerlendirmeye uygun şekilde dersin yarıyılı sonunda belirlenen tarihler içerisinde harfli ve katsayılı not şeklinde ilan eder. Öğrencilerin dersten başarılı sayılmaları için final sınavından en az 50, dersten genel ortalama olarak en az 50 puan alması gerekir.
PUAN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU KATSAYI
90-100 AA 4.00
85-89 BA 3.50
80-84 BB 3.00
70-79 CB 2.50
60-69 CC 2.00
55-59 DC 1.50
50-54 DD 1.00
40-49 FD 0.50
0-39 FF 0.00
Yeterli YE Yetersiz
YS Devamsız
DS Öğrenci
DC ve DD notlarından birini alırsa koşullu başarılı, FD ve FF notlarından birini almışsa başarısız sayılır. Kredisiz dersler için, YE, YS ve DS notları kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 18.04.2024/18.04.2028
- Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
Programdan mezun olan öğrenciler ilgili alanlarda lisansüstü programlara başvuru yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030029099 | |
Qualification Title | Business Administration | |
Awarding Body | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | Canakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr | |
Awarding Body Url | https://global.comu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | The Department of Business Administration contributes to the following competencies listed in the Turkish Higher Education Qualifications Framework: Literacy competence Personal, social and learning to learn competence Citizenship competence Entrepreneurship competence Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | A measurement and evaluation process used to periodically determine and document the level of achievement of program outcomes has been established and is operated. Multiple evaluation methods are used to determine the level of achievement of program outcomes. These are multiple choice exams, oral, open-ended written exams, homework, projects, etc. The contribution of evaluation grades of in-term activities to the final grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. For each course taken at ÇOMU, one of the following letter grades is given to the student by the instructor as the semester course grade. Each grade also has its equivalent as an ECTS grade. The table below provides detailed information about local letter grades, their coefficients and ECTS grade equivalents. ÇOMÜ Grades Credits Points ECTS Grades AA 4.0 90-100 A BA 3.5 85-89 B BB 3.0 80-84 B CB 2.5 70-79 B CC 2.0 60-69 C DC 1.5 55-59 D DD 1.0 50-54 E FD 0.5 40-49 F FF 0.0 0-39 FX YE: Satisfactory YS: Unsatisfactory DS: Fail (Minimum attendance requirement has not been met) Passing Grades: AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, YE Unsuccessful Grades: FD, FF, YS, D.S. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | In order to graduate, students studying in this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful by receiving at least a DD/YE grade in all courses prescribed in the curriculum. The minimum ECTS required for graduation is 240. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the program can apply to postgraduate programs in related fields. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030029099
ISCO 08
ISCO 08
- The Business Administration Department Undergraduate Program is a program that equips graduates with the knowledge, skills and competencies required for transition to postgraduate programs and professional practice areas, and is listed in the "Business and Management" class with the code 0413 in the ISCED 2013 classification, at Level One in the Bologna Process Higher Education Qualifications Framework, Level Six in the Turkish Higher Education Qualifications Framework.
- Education and training in formal form classroom, computer laboratory, internship, etc. on time.
- To have basic knowledge about business management
- To make problem solving, strategic and ethical thinking a principle in every area of business with an analytical and holistic perspective
- To have knowledge about the methods of establishing a business and ensuring its continuity
- To be able to follow and interpret current developments in the field of business
- To adopt entrepreneurship as a lifestyle and to take steps towards an entrepreneurial career
- To have communication skills and social skills to share experiences, knowledge and competencies verbally and in writing
- To be able to manage, analyze and audit the financial functions of businesses
- To be able to use and interpret quantitative and qualitative scientific research methodologies in the field
- To be able to follow and interpret developments related to consumers and trends in the field of marketing
- To be able to follow and participate in developments in the field of civil society with the awareness of volunteering and social responsibility
- To have general knowledge in economic, administrative, legal and technological fields and to be able to follow developments
- To be able to manage processes related to business functions in a foreign language and to communicate with stakeholders
The Department of Business Administration contributes to the following competencies listed in the Turkish Higher Education Qualifications Framework:
Literacy competence Personal, social and learning to learn competence
Citizenship competence
Entrepreneurship competence
Cultural awareness and expression competence
A measurement and evaluation process used to periodically determine and document the level of achievement of program outcomes has been established and is operated. Multiple evaluation methods are used to determine the level of achievement of program outcomes. These are multiple choice exams, oral, open-ended written exams, homework, projects, etc. The contribution of evaluation grades of in-term activities to the final grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. For each course taken at ÇOMU, one of the following letter grades is given to the student by the instructor as the semester course grade. Each grade also has its equivalent as an ECTS grade. The table below provides detailed information about local letter grades, their coefficients and ECTS grade equivalents.
ÇOMÜ Grades Credits Points ECTS Grades
AA 4.0 90-100 A BA 3.5 85-89 B BB 3.0 80-84 B CB 2.5 70-79 B CC 2.0 60-69 C DC 1.5 55-59 D DD 1.0 50-54 E FD 0.5 40-49 F FF 0.0 0-39 FX YE: Satisfactory YS: Unsatisfactory DS: Fail (Minimum attendance requirement has not been met) Passing Grades: AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, YE Unsuccessful Grades: FD, FF, YS, D.S.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made through the central examination system called the Higher Education Institutions Examination (YKS). Foreign students are accepted to this program based on their internationally recognized exam results such as the Foreign Students Exam, SAT, ACT, or their secondary school graduation grades.
Students who graduate from the program can apply to postgraduate programs in related fields.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
