Yeterlilik Kodu | TR0030025272 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hitit Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hitit.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İşletme bölümünde eğitim süresi 8 yarı yıldır. Bu eğitim işletme ve kuruluşların her alanda verimi arttırmak amacıyla plan yapma, yönetme ve denetleme alanlarında öğrencinin gerekli bilgi ve beceriye sahip olmasını amaçlamaktadır. Program Amaçları:
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, öğrenciler ulusal staj programına başvurabilmekte ya da kendi tercihlerine bağlı olarak özel sektörde isteğe bağlı staj yapabilmektedirler. İsteğe bağlı staj yapmak isteyen öğrencilere şirketlerin talep ettikleri izin belgeleri resmi yazıyla verilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir. Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir. Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır. Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır:
Harf Notları Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,5 FF 0,0
Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır: 1) B: Kredisiz dersler için başarılı, 2) K: Kredisiz dersler için kalır, 3) D: Devamsız, 4) G: Girmedi, 5) M: Muaf, 6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not. 2024-2025 Öğretim yılından itibaren Üniversite Senatosu’nun 25.09.2024 tarihli ve 2024/132 sayılı kararı gereğince fakültemizde öğrenci merkezli eğitim-öğretim doğrultusunda ölçme ve değerlendirme çeşitlendirilerek döneme yayılmış halde gerçekleştirilmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Fakültemizde 2018 yılından itibaren kalite temelli süreç yönetimi yürütülmektedir. Bu kapsamda 06/02/2024 tarihinde yapılan akreditasyon başvurusu 2 Nisan 2025 yılında Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği tarafından değerlendirilmiş ve öğretim programımıza 3 yıllık Ulusal Akreditasyon belgesi verilmiştir. Belgeler ve özdeğerlendirme raporları/Kalite el kitabı: https://iibf.hitit.edu.tr/tr/isletme/detay/isletme-bolumu-akreditasyon-sertifikasi https://iibf.hitit.edu.tr/tr/detay/kalite-el-kitabi | |
Giriş Şartı | Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Hitit Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://oidb.hitit.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir. Lise öğretiminden yükseköğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http:www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. Yükseköğretime Geçiş Sınavı, lise öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrenci grupları dışında kalan öğrencilerin kabulünde ise, uluslararası (yabancı uyruklu), yatay geçiş ile öğrenci kabulüne ilişkin yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin 240 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır. Mezuniyet için 157 ulusal krediyi tamamlamış olması şartı aranmaktadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar, başvuracakları yükseköğretim kurumunun ve programın gerekliliklerini sağlamak koşuluyla ulusal ve uluslararası yüksek öğrenim kurumlarında ikinci ve üçüncü düzey (yüksek lisans ve doktora) programlarına başvurabilirler. Hitit Üniversitesi Ders Eşdeğerlilik, Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi: http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf Mezun öğrenciler ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarda görev alabilir, bu kuruluşların üretim, yönetim, pazarlama, finans, muhasebe ve insan kaynakları departmanlarında yönetici olabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030025272
ISCO 08
ISCO 08
İşletme bölümünde eğitim süresi 8 yarı yıldır. Bu eğitim işletme ve kuruluşların her alanda verimi arttırmak amacıyla plan yapma, yönetme ve denetleme alanlarında öğrencinin gerekli bilgi ve beceriye sahip olmasını amaçlamaktadır.
Program Amaçları:
- Stratejik ve taktiksel yöntemler kullanarak bir sistemin işletilmesi, geliştirilmesi ve iyileştirilmesiyle ilgili olarak ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarda görev alabilir.
- Sahip olduğu bilgi, etik değerler ve liderlik vasıflarıyla kurum ve kuruluşların; yönetim ve organizasyon, üretim yönetimi ve pazarlama, muhasebe ve finansman gibi birimlerinde görev alabilir ve yönetici olabilir.
- Hitit Üniversitesi’nin Makine ve İmalat Teknolojileri ihtisaslaşma alanında finansal ve insan kaynaklarının etkin kullanımı ile iletişim teknolojileri ve dijital dönüşüm bileşenleriyle ilgili olarak işletmelerde görev alabilir.
- Çağın gereklerine uygun yenilikçi düşünme vasfıyla sürdürülebilir iş modelleri geliştirerek girişimci olabilir.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ve sürekli öğrenme anlayışına sahip bir şekilde akademik, mesleki ve kişisel gelişimine bağımsız olarak devam edebilir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, öğrenciler ulusal staj programına başvurabilmekte ya da kendi tercihlerine bağlı olarak özel sektörde isteğe bağlı staj yapabilmektedirler. İsteğe bağlı staj yapmak isteyen öğrencilere şirketlerin talep ettikleri izin belgeleri resmi yazıyla verilmektedir.
- İşletme fonksiyonlarına ilişkin bütün bilgilere sahiptir.
- İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
- Kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlayarak analiz eder kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
- İşletme alanı ile ilgili çalışma konuları belirler ve araştırmalar yapar.
- Mesleki ve sosyal sorumluluklarının bilincindedir.
- İşletme alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Öğrenme gereksinimlerini belirler ve çalışmalarını yönlendirir.
- İşletme ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- İşletme alanındaki gelişmeleri, bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek için Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yabancı dil seviyesine sahiptir.
- Alanında ihtiyaç duyduğu yazılım programlarını ve iletişim teknolojisini kullanır.
- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
- Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahiptir.
- Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- İşletme ve Yönetim Bilgisi
- Analitik ve Problem Çözme Yetkinlikleri
- Küresel Perspektif ve İletişim Becerileri
- Sürdürülebilirlik, Etik ve Sosyal Sorumluluk Bilinci
Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir.
Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir.
Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır.
Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır:
Harf Notları Katsayılar
AA 4,00
BA 3,50
BB 3,00
CB 2,50
CC 2,00
DC 1,50
DD 1,00
FD 0,5
FF 0,0
Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır:
1) B: Kredisiz dersler için başarılı,
2) K: Kredisiz dersler için kalır,
3) D: Devamsız,
4) G: Girmedi,
5) M: Muaf,
6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not.
2024-2025 Öğretim yılından itibaren Üniversite Senatosu’nun 25.09.2024 tarihli ve 2024/132 sayılı kararı gereğince fakültemizde öğrenci merkezli eğitim-öğretim doğrultusunda ölçme ve değerlendirme çeşitlendirilerek döneme yayılmış halde gerçekleştirilmektedir.
Fakültemizde 2018 yılından itibaren kalite temelli süreç yönetimi yürütülmektedir. Bu kapsamda 06/02/2024 tarihinde yapılan akreditasyon başvurusu 2 Nisan 2025 yılında Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği tarafından değerlendirilmiş ve öğretim programımıza 3 yıllık Ulusal Akreditasyon belgesi verilmiştir.
Belgeler ve özdeğerlendirme raporları/Kalite el kitabı:
https://iibf.hitit.edu.tr/tr/isletme/detay/isletme-bolumu-akreditasyon-sertifikasi
https://iibf.hitit.edu.tr/tr/detay/kalite-el-kitabi
Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Hitit Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://oidb.hitit.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir. Lise öğretiminden yükseköğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http:www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. Yükseköğretime Geçiş Sınavı, lise öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrenci grupları dışında kalan öğrencilerin kabulünde ise, uluslararası (yabancı uyruklu), yatay geçiş ile öğrenci kabulüne ilişkin yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır.
Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar, başvuracakları yükseköğretim kurumunun ve programın gerekliliklerini sağlamak koşuluyla ulusal ve uluslararası yüksek öğrenim kurumlarında ikinci ve üçüncü düzey (yüksek lisans ve doktora) programlarına başvurabilirler. Hitit Üniversitesi Ders Eşdeğerlilik, Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi:
http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf
Mezun öğrenciler ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarda görev alabilir, bu kuruluşların üretim, yönetim, pazarlama, finans, muhasebe ve insan kaynakları departmanlarında yönetici olabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025272 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Hitit University | |
Awarding Body Contact | Faculty of Arts and Sciences İkbalkent Campus, Ulukavak Mah. Çiftlik Çayırı Cad. No: 45 – CORUM | |
Awarding Body Url | https://www.hitit.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The duration of education in the Department of Business Administration is 8 semesters. This education aims to provide the student with the necessary knowledge and skills in the fields of planning, managing and supervising in order to increase efficiency in all areas of businesses and organizations. Program Objectives: - Students can take part in national and international institutions and organizations related to the operation, development and improvement of a system using strategic and tactical methods. - With his/her knowledge, ethical values and leadership qualities, he/she can take part in management and organization, production management and marketing, accounting and finance units of institutions and organizations and become a manager. - In Hitit University's specialization area of Machinery and Manufacturing Technologies, they can work in businesses related to the effective use of financial and human resources and communication technologies and digital transformation components. - They can become entrepreneurs by developing sustainable business models with innovative thinking in accordance with the requirements of the age. - They can continue their academic, professional and personal development independently with an understanding of social responsibility and continuous learning. | |
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, students can apply to the national internship program or do optional internships in the private sector depending on their own preferences. Students who wish to do an optional internship are given the permission documents requested by the companies with an official letter. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below. 1. Business and Management Knowledge 2. Analytical and Problem Solving Competencies 3. Global Perspective and Communication Skills 4. Sustainability, Ethics and Social Responsibility Awareness | |
Further Info | In line with the student-centered education approach, students are evaluated using alternative assessment and evaluation tools and methods that show their progress during the course and their achievement of the outcomes/outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach has been adopted along with a student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, Hitit University Distance Education and Examinations Regulation / Directive on the Procedures and Principles for Conducting Courses and Conducting Examinations. The student's success status for a course is determined by the course success grade. The principles of calculating the success grade according to the absolute and / or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied at the University are regulated by the Senate. In the calculation of the success grades, the letter grades and coefficients specified below are used. The letter grades and coefficients are calculated according to the chart below: Letter Grades Coefficients AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,5 FF 0,0
Letter grades not shown in the table are as follows: 1) B: Successful for non-credit courses, 2) K: Fails for non-credit courses, 3) D: Absent, 4) G: Did not attend, 5) M: Exempt, 6) S: The grade given at the end of the first semester for an ongoing (two semesters) Graduation Assignment/Thesis/Seminar/Project. As of the 2024-2025 academic year, in accordance with the decision of the University Senate dated 25.09.2024 and numbered 2024/132, measurement and evaluation in line with student-centered education and training in our faculty is diversified and spread over the semester. | |
Quality Assurance | Quality-based process management has been carried out in our faculty since 2018. In this context, the accreditation application made on 06/02/2024 was evaluated by the Social Humanities Basic Sciences Accreditation and Rating Association on April 2, 2025 and our curriculum was awarded a 3-year National Accreditation certificate. Documents and self-assessment reports/quality handbook: https://iibf.hitit.edu.tr/tr/isletme/detay/isletme-bolumu-akreditasyon-sertifikasi https://iibf.hitit.edu.tr/tr/detay/kalite-el-kitabi | |
Access Requirements | Registration, admission, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued on the basis of this law. At Hitit University, registration and admission procedures are carried out by the Student Affairs Department, and information on regulations and directives can be found at http://oidb.hitit.edu.tr/. A two-stage examination system is applied in the transition from high school education to higher education. The exams are conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information about the exams can be found at http:www.osym.gov.tr. The first stage of the examination system is a single and common examination called the Higher Education Transition Examination (YGS). The Higher Education Transition Examination is an exam that measures the qualification for transition to higher education for those who have successfully completed high school education and want to study higher education. Regulations, directives and senate decisions regarding international (foreign nationals), horizontal transfer and student admission are applied in the admission of students other than the student groups coming with central placement. (http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47) | |
Conditions for Success | Students are required to have completed 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, provided that they do not fail any course. The student must have completed 157 national credits for graduation with formation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates who have successfully completed their undergraduate education can apply to second and third level (master's and doctorate) programs in national and international higher education institutions, provided that they meet the requirements of the higher education institution and program to which they will apply. Hitit University Course Equivalency, Exemption and Adjustment Procedures Directive: http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf Graduates can work in national and international institutions and organizations and can be managers in production, management, marketing, finance, accounting and human resources departments of these organizations. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030025272
The duration of education in the Department of Business Administration is 8 semesters. This education aims to provide the student with the necessary knowledge and skills in the fields of planning, managing and supervising in order to increase efficiency in all areas of businesses and organizations.
Program Objectives:
- Students can take part in national and international institutions and organizations related to the operation, development and improvement of a system using strategic and tactical methods.
- With his/her knowledge, ethical values and leadership qualities, he/she can take part in management and organization, production management and marketing, accounting and finance units of institutions and organizations and become a manager.
- In Hitit University's specialization area of Machinery and Manufacturing Technologies, they can work in businesses related to the effective use of financial and human resources and communication technologies and digital transformation components.
- They can become entrepreneurs by developing sustainable business models with innovative thinking in accordance with the requirements of the age.
- They can continue their academic, professional and personal development independently with an understanding of social responsibility and continuous learning.
Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, students can apply to the national internship program or do optional internships in the private sector depending on their own preferences. Students who wish to do an optional internship are given the permission documents requested by the companies with an official letter.
- Has all the information about business functions.
- Uses advanced theoretical and practical business knowledge.
- Examines concepts and ideas using scientific methods, interprets and evaluates data, identifies and analyses problems, and develops solutions based on evidence and research.
- Has the ability to communicate effectively.
- Identifies and researches topics related to the field of business studies.
- is aware of professional and social responsibilities.
- Critically evaluates the knowledge and skills acquired in the field of business studies.
- Identifies learning needs and manages his/her studies.
- Informs the relevant people and institutions about issues related to business management; communicates his/her thoughts and proposals for solving problems both orally and in writing.
- Has a foreign language at the level of the European Language Portfolio B1 General in order to follow developments and information in the field of business administration and to communicate with colleagues.
- Uses the software and communication technology required in the field.
- Communicate his/her thoughts and suggestions for solving problems to experts and non-experts by supporting them with quantitative and qualitative data.
- Has professional and social ethical values.
- Has sufficient awareness of quality management and processes, environmental protection and occupational safety.
Has advanced level of the key competencies listed below.
1. Business and Management Knowledge
2. Analytical and Problem Solving Competencies
3. Global Perspective and Communication Skills
4. Sustainability, Ethics and Social Responsibility Awareness
In line with the student-centered education approach, students are evaluated using alternative assessment and evaluation tools and methods that show their progress during the course and their achievement of the outcomes/outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach has been adopted along with a student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, Hitit University Distance Education and Examinations Regulation / Directive on the Procedures and Principles for Conducting Courses and Conducting Examinations.
The student's success status for a course is determined by the course success grade. The principles of calculating the success grade according to the absolute and / or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied at the University are regulated by the Senate.
In the calculation of the success grades, the letter grades and coefficients specified below are used.
The letter grades and coefficients are calculated according to the chart below:
Letter Grades Coefficients
AA 4,00
BA 3,50
BB 3,00
CB 2,50
CC 2,00
DC 1,50
DD 1,00
FD 0,5
FF 0,0
Letter grades not shown in the table are as follows:
1) B: Successful for non-credit courses,
2) K: Fails for non-credit courses,
3) D: Absent,
4) G: Did not attend,
5) M: Exempt,
6) S: The grade given at the end of the first semester for an ongoing (two semesters) Graduation Assignment/Thesis/Seminar/Project.
As of the 2024-2025 academic year, in accordance with the decision of the University Senate dated 25.09.2024 and numbered 2024/132, measurement and evaluation in line with student-centered education and training in our faculty is diversified and spread over the semester.
Quality-based process management has been carried out in our faculty since 2018. In this context, the accreditation application made on 06/02/2024 was evaluated by the Social Humanities Basic Sciences Accreditation and Rating Association on April 2, 2025 and our curriculum was awarded a 3-year National Accreditation certificate.
Documents and self-assessment reports/quality handbook:
https://iibf.hitit.edu.tr/tr/isletme/detay/isletme-bolumu-akreditasyon-sertifikasi
https://iibf.hitit.edu.tr/tr/detay/kalite-el-kitabi
Registration, admission, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued on the basis of this law. At Hitit University, registration and admission procedures are carried out by the Student Affairs Department, and information on regulations and directives can be found at http://oidb.hitit.edu.tr/. A two-stage examination system is applied in the transition from high school education to higher education. The exams are conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information about the exams can be found at http:www.osym.gov.tr. The first stage of the examination system is a single and common examination called the Higher Education Transition Examination (YGS). The Higher Education Transition Examination is an exam that measures the qualification for transition to higher education for those who have successfully completed high school education and want to study higher education. Regulations, directives and senate decisions regarding international (foreign nationals), horizontal transfer and student admission are applied in the admission of students other than the student groups coming with central placement. (http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47)
Graduates who have successfully completed their undergraduate education can apply to second and third level (master's and doctorate) programs in national and international higher education institutions, provided that they meet the requirements of the higher education institution and program to which they will apply. Hitit University Course Equivalency, Exemption and Adjustment Procedures Directive:
http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf
Graduates can work in national and international institutions and organizations and can be managers in production, management, marketing, finance, accounting and human resources departments of these organizations.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.