Yeterlilik Kodu | TR0030021451 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ohu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 ISCED (2013): 34 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Temel İşletme Uzmanlık alanı bilgilerini Kamu ve Özel sektörün farklı kademelerinde uygulamaya aktararak kaliteli ürün ve hizmet sunumuna öncülük eden ve bilimsel yönetim becerisine sahip uzman personel yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan (ortak zorunlu dersler) öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca endüstride, kamu kurumlarında ve iş yerlerinde staj yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Dijital yetkinlik 4. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 5. Vatandaşlık yetkinliği 6. Girişimcilik yetkinliği 7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir. Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir. Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır. Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir. Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır. Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir. Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir. Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. STAR Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 03.06.2022 – 03.06.2024 | |
Giriş Şartı | Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme | |
Başarma Şartları | İşletme Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için; Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak, 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İŞLETME bölümünde ya da bölümle ilgili alanlarda lisans ve bazı durumlarda doktora programlarına başvurabilir. Lisansüstü Eğitim Ulusal Yönetmeliği’ne göre, öğrenciler yüksek lisans programlarına, lisans programlarındaki başarı seviyeleri ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’nda ilgili alanlarda aldıkları puanları esas alınarak kabul edilmektedirler. Bu bağlamda ulusal yönetmelikler ve her üniversitenin senatosu tarafından belirlenen yönetmelikler, adayların genel değerlendirmesinde ALES sonuçlarının ağırlığını belirleyecektir. Kurumların yönetmeliklerine bağlı olarak, başvurulan bölümlerin bazılarına kabul edilmek için yabancı dilde belirli düzeyde yeterlilik de gerekmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030021451
ISCO 08
ISCED (2013): 34
ISCO 08
ISCED (2013): 34
Temel İşletme Uzmanlık alanı bilgilerini Kamu ve Özel sektörün farklı kademelerinde uygulamaya aktararak kaliteli ürün ve hizmet sunumuna öncülük eden ve bilimsel yönetim becerisine sahip uzman personel yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan (ortak zorunlu dersler) öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca endüstride, kamu kurumlarında ve iş yerlerinde staj yapılır.
- Yönetim planları hazırlayabilme ve yerinde ve doğru kararlar alıp uygulayabilme becerisi kazanır.
- Muhasebe kayıtlarını tutabilme becerisi kazanır.
- Muhasebe hesap planlarına hakimiyet kazanır.
- Bilgisayarlı muhasebe becerisi kazanır.
- Veri toplayıp, analiz edebilme becerisi kazanır.
- Çalışanları ve müşterileri ile doğru iletişim kurabilme becerisi kazanır.
- Kalite, verimlilik ve yenilik konusunda yaratıcı düşünebilme becerisi kazanır.
- Girişimcilik yeteneği kazanır.
- Pazar analizi yeteneği kazanır.
- Kalite yönetim sistemleri bilgisi kazanır.
- Değer temelli düşünüp uygulayabilme becerisi, yatırım kararı verme yeteneği kazanır.
- Borsa ve hisse senetleri analizi bilgisi, finansman kararı verme yeteneği kazanır.
- Ekonomi konularına hakimiyet sağlar.
- Fizibilite etüdü yapar.
- Sayısal ve nitel yöntemlerle karar alma yeteneği kazanır.
- Sorgulama ve araştırma yeteneği kazanır.
- Problemlere çözüm üretebilme yeteneği kazanır.
- Hızlı ve doğru kararlar alabilme yeteneği kazanır.
- Özgüven Bilgiyi uygulama yeteneği kazanır.
- Doğru iletişim kurabilme yeteneği kazanır.
- Türkçeyi doğru kullanabilme yeteneği kazanır.
- Öz eleştiri yeteneği sonucunda, sürekli kendini geliştirme yeteneği kazanır.
- Zaman ve toplantı yönetimi yapar.
- Görev ve sorumluluk bilinci kazanır.
- Etik ve ahlak bilinci kazanır.
- Değişime ve yeniliğe açıklık kazanır.
- Çağdaş ve uygar düşünebilmek.
- Toplumsal bilinç ve çevreye duyarlılık kazanır.
- Excel, Access, Word bilgisayar bilgisi kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Dijital yetkinlik
4. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
5. Vatandaşlık yetkinliği
6. Girişimcilik yetkinliği
7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir. Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir. Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır. Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir. Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır. Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir:
Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00
Başarı Notlarından;
a) S: Kredisiz derslerde başarılı,
b) U: Kredisiz derslerde başarısız,
c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı,
d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı,
e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu,
f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız,
g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır.
T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir. Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir. Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
STAR Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
03.06.2022 – 03.06.2024
Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İŞLETME bölümünde ya da bölümle ilgili alanlarda lisans ve bazı durumlarda doktora programlarına başvurabilir. Lisansüstü Eğitim Ulusal Yönetmeliği’ne göre, öğrenciler yüksek lisans programlarına, lisans programlarındaki başarı seviyeleri ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’nda ilgili alanlarda aldıkları puanları esas alınarak kabul edilmektedirler. Bu bağlamda ulusal yönetmelikler ve her üniversitenin senatosu tarafından belirlenen yönetmelikler, adayların genel değerlendirmesinde ALES sonuçlarının ağırlığını belirleyecektir. Kurumların yönetmeliklerine bağlı olarak, başvurulan bölümlerin bazılarına kabul edilmek için yabancı dilde belirli düzeyde yeterlilik de gerekmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.
Qualification Code | TR0030021451 | |
Qualification Title | Business Bachelor’s Degree | |
Awarding Body | Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | Niğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde | |
Awarding Body Url | http://www.ohu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 ISCED (2013): 34 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is aimed to train professional personnel who have pioneered quality product and service by transferring basic business field knowledge to different levels of public and private sectors and have scientific management skills. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal or distance education (common compulsory courses). Additionally, internships are carried out in industry, public institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. 1. Reading and writing competence 2. Multilingual competence 3. Digital competence 4. Personal, social and learning to learn competence 5. Civic competence 6. Entrepreneurial competence 7. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Success Grade: Success grade is determined by evaluating the tests scores out of 100. Status in a lesson is determined by success grade. Success grade is determined by the joint evaluation of semester success grade obtained from studies carried out during semester and success grade obtained from general exams held at the end of the semester. Studies carried out during semester are attendance to course and application, field work, practice, assignment, project, internship, workshop, seminar, laboratory and similar studies. Determining the student semester success grade, these studies can be evaluated in certain rate with mid-term exam in the last week stated in the academic calendar. The impact of general exam to course success score can be minimum 40 % and maximum 60 %. Within the first two weeks of the semester, the instructor in charge of course announces the impact rates of semester success grade and general exams to success grade in addition to the application type of studies carried out during semester by students in order to be regarded as successful. Relative evaluation system is used in calculation of success grade. In relative evaluation, arithmetic average of course success score of all students taking course and statistical distribution are taken into account. Implementation principles of relative evaluation system are determined by the Senate. Letter Grade and Grade Points are determined as below: Course Grade Grade Point AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Codes: S: Successful in the non-credit courses, U: Unsuccessful in the non-credit courses, P: Successful in the annual courses at the end of the first semester, EX: Successful in the exemption exam fulfilled by the university, NI: Course grades apart from weighted average, NA: Unsuccessful because the students have failed to regularly attend courses or have not fulfilled the requirements of the course practices in order to take the general exam, T: Transfer course grade. The students who get one of the following grades AA, BA, BB, CB, CC, S and EX are considered to be successful. The ones who have obtained the grade DC or DD from one or several courses are considered as successful on condition that they complete the courses in the semester for which they registered with the academic average of 2,00 and above. "T" stands for the received course grade of the transferred students from other departments and universities and its equivalence is adopted by the Faculty/School Board on the recommendation of Department Chair. It is not included in GPA calculations. Academic Avarage: Success of a student is determined by calculating Semester Point Average and Grade Point Average. Weighted grade point is calculated by multiplying the course credit with the coefficient. Semester point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken in the semester by the total amount of credit hours attempted. Annual courses are included in the spring term point average. General point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken throughout the whole university education by the total amount of credit hours attempted. When calculating academic average, two digits after the decimal point are taken. The number in the second digit is enhanced one on condition that the number in the third digit after decimal point is five and above. Minor and double major courses and S and T grade courses even if stated in academic plan are not considered in calculating academic average. The last taken grade is included in academic average in repeated courses. Students can optionally repeat DD, DC and CC grade courses to increase their academic average. The last taken grades of these courses are included in academic average. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs;
1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YOK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YOK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YOKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YOKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YOKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YOKAK legislation. Social, Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) Accreditation Start/End Date: 03.06.2022 – 03.06.2024 | |
Access Requirements | High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination. | |
Conditions for Success | The First Cycle (Bachelor’s Degree) is awarded to students who have: Successfully completed all the courses in the curriculum, 240 ECTS credits, A minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | BUSINESS ADMINISTRATION department or in fields related to the department. According to the National Regulation on Postgraduate Education, students are accepted to graduate programs based on their success levels in undergraduate programs and the scores they received in relevant fields in the Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). In this context, national regulations and the regulations determined by the senate of each university will determine the weight of ALES results in the overall evaluation of candidates. Depending on the regulations of the institutions, a certain level of proficiency in a foreign language is also required to be accepted into some of the applied departments. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | Qualification period is valid. | |
Url | Open Address |
TR0030021451
ISCO 08
ISCED (2013): 34
ISCO 08
ISCED (2013): 34
It is aimed to train professional personnel who have pioneered quality product and service by transferring basic business field knowledge to different levels of public and private sectors and have scientific management skills.
Education and training are carried out in the form of formal or distance education (common compulsory courses). Additionally, internships are carried out in industry, public institutions and workplaces.
- Preparing management plans, making appropriate decisions, implementing them, and recording auditing transactions.
- Ability to implement auditing plans.
- Skill in computerized auditing.
- Collecting and analyzing data.
- Communicating effectively with staff and customers.
- Generating creative solutions for quality, productivity and innovation.
- Entrepreneurial ability.
- Market-analysis ability.
- Understanding of quality management systems.
- Ability to make investment decisions and apply value analysis to business strategy.
- Ability to analyze stock-exchange dealings and share transactions.
- Economic-analysis skills.
- Feasibility studies.
- Qualitative and quantitative decision-making methods.
- Questioning and research ability.
- Ability to solve problem.
- Ability to decide quickly and correctly.
- Self-confidence.
- Ability to implement data and information.
- Ability to communicate properly.
- Ability to make use of Turkish correctly.
- Ability to improve personal skills by self-criticism.
- Time and meeting management.
- Responsibility and duty consciousness.
- Ethic and moral consciousness.
- Being open-minded and innovative.
- Thinking in a contemporary way.
- Social and environmental responsibility.
- Basic computer skills such as Word, Access, Excel.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Reading and writing competence
2. Multilingual competence
3. Digital competence
4. Personal, social and learning to learn competence
5. Civic competence
6. Entrepreneurial competence
7. Cultural awareness and expression competence
Success Grade: Success grade is determined by evaluating the tests scores out of 100. Status in a lesson is determined by success grade. Success grade is determined by the joint evaluation of semester success grade obtained from studies carried out during semester and success grade obtained from general exams held at the end of the semester. Studies carried out during semester are attendance to course and application, field work, practice, assignment, project, internship, workshop, seminar, laboratory and similar studies. Determining the student semester success grade, these studies can be evaluated in certain rate with mid-term exam in the last week stated in the academic calendar. The impact of general exam to course success score can be minimum 40 % and maximum 60 %. Within the first two weeks of the semester, the instructor in charge of course announces the impact rates of semester success grade and general exams to success grade in addition to the application type of studies carried out during semester by students in order to be regarded as successful. Relative evaluation system is used in calculation of success grade. In relative evaluation, arithmetic average of course success score of all students taking course and statistical distribution are taken into account. Implementation principles of relative evaluation system are determined by the Senate.
Letter Grade and Grade Points are determined as below: Course Grade Grade Point
AA 4,00
BA 3,50
BB 3,00
CB 2,50
CC 2,00
DC 1,50
DD 1,00
FD 0,50
FF 0,00
Codes:
S: Successful in the non-credit courses,
U: Unsuccessful in the non-credit courses,
P: Successful in the annual courses at the end of the first semester,
EX: Successful in the exemption exam fulfilled by the university,
NI: Course grades apart from weighted average,
NA: Unsuccessful because the students have failed to regularly attend courses or have not fulfilled the requirements of the course practices in order to take the general exam,
T: Transfer course grade. The students who get one of the following grades AA, BA, BB, CB, CC, S and EX are considered to be successful. The ones who have obtained the grade DC or DD from one or several courses are considered as successful on condition that they complete the courses in the semester for which they registered with the academic average of 2,00 and above. "T" stands for the received course grade of the transferred students from other departments and universities and its equivalence is adopted by the Faculty/School Board on the recommendation of Department Chair. It is not included in GPA calculations.
Academic Avarage: Success of a student is determined by calculating Semester Point Average and Grade Point Average. Weighted grade point is calculated by multiplying the course credit with the coefficient. Semester point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken in the semester by the total amount of credit hours attempted. Annual courses are included in the spring term point average. General point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken throughout the whole university education by the total amount of credit hours attempted. When calculating academic average, two digits after the decimal point are taken. The number in the second digit is enhanced one on condition that the number in the third digit after decimal point is five and above. Minor and double major courses and S and T grade courses even if stated in academic plan are not considered in calculating academic average. The last taken grade is included in academic average in repeated courses. Students can optionally repeat DD, DC and CC grade courses to increase their academic average. The last taken grades of these courses are included in academic average.
In order to monitor the quality of higher education programs;
- YOK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YOK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YOK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YOK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YOK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YOK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YOKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YOKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YOKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YOKAK legislation.
Social, Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)
Accreditation Start/End Date:
03.06.2022 – 03.06.2024
High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination.
BUSINESS ADMINISTRATION department or in fields related to the department. According to the National Regulation on Postgraduate Education, students are accepted to graduate programs based on their success levels in undergraduate programs and the scores they received in relevant fields in the Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). In this context, national regulations and the regulations determined by the senate of each university will determine the weight of ALES results in the overall evaluation of candidates. Depending on the regulations of the institutions, a certain level of proficiency in a foreign language is also required to be accepted into some of the applied departments.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification period is valid.