Yeterlilik Kodu

TR0030020637

Yeterlilik Adı
İşletme Lisans Diploması
Sorumlu KurumAydın Adnan Menderes Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii Efeler / AYDIN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.adu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletme alanı ile ilgili güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur; bu bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir; gerektiğinde işletme alanında yenilik getirecek özgün tanım ve sentezlere ulaşabilir.
  • İşletme alanındaki temel ve ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, sistematik bir yaklaşımla kullanabilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir; gerektiğinde yeni bilgiler üretebilir.
  • İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak olguları, verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
  • Bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturabilir; gerektiğinde işletme alanına yenilik getiren, bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı işletme alanına uyarlayabilir.
  • İşletme alanı ile ilgili sorunları, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak çözümleyebilir, bu sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirebilir, bu amaçla bireysel ve ekip üyesi olarak çalışabilir; gerektiğinde liderlik yapabilir.
  • İşletme alanı ile ilgili bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir; gerektiğinde üretici ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanabilir, alanı ile ilgili olguları yorumlayabilir.
  • İşletme alanı ile ilgili veya alan dışı kişi ve grupları, işletme alanı ile ilgili konularda bilgilendirebilir; nitel ve nicel veriler kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bilgi aktarabilir; gerektiğinde uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir, alanındaki yetkinliğini gösteren etkili iletişimi kurabilir.
  • Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek, işletme alanı ile ilgili veriler toplayabilir, yorumlayabilir, uygulayabilir ve ulaştığı sonuçları duyurabilir; gerektiğinde bu sayede işletme alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilir.
  • İşletme alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
  • İşletme alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. İşletme alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilir.
  • Kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincini kazanır ve görev aldığı işletmelerde bu bilinçle iş yapma ve sonuçlandırma becerisine sahip olur.
  • İşletme alanının alt disiplinleri olan yönetim, pazarlama, finans, üretim, sayısal yöntemler ve muhasebe konularında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
  • Bu bilgileri kullanmak suretiyle çalışma yaşamındaki verileri analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi kazanır.
  • Yürütücüsü veya katılımcısı olduğu projelerde sorumluluk alır.
  • Görev aldığı organizasyon için amaç ve hedef belirler.
  • Yenilik ve değişikliğe açık olma, girişimcilik, liderlik, analitik ve eleştirel düşünme becerisine sahip olur.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincini kavrar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030020637


Yeterlilik Adı
İşletme Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii Efeler / AYDIN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletme alanı ile ilgili güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur; bu bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir; gerektiğinde işletme alanında yenilik getirecek özgün tanım ve sentezlere ulaşabilir.
  • İşletme alanındaki temel ve ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, sistematik bir yaklaşımla kullanabilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir; gerektiğinde yeni bilgiler üretebilir.
  • İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak olguları, verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
  • Bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturabilir; gerektiğinde işletme alanına yenilik getiren, bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı işletme alanına uyarlayabilir.
  • İşletme alanı ile ilgili sorunları, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak çözümleyebilir, bu sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirebilir, bu amaçla bireysel ve ekip üyesi olarak çalışabilir; gerektiğinde liderlik yapabilir.
  • İşletme alanı ile ilgili bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir; gerektiğinde üretici ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanabilir, alanı ile ilgili olguları yorumlayabilir.
  • İşletme alanı ile ilgili veya alan dışı kişi ve grupları, işletme alanı ile ilgili konularda bilgilendirebilir; nitel ve nicel veriler kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bilgi aktarabilir; gerektiğinde uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir, alanındaki yetkinliğini gösteren etkili iletişimi kurabilir.
  • Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek, işletme alanı ile ilgili veriler toplayabilir, yorumlayabilir, uygulayabilir ve ulaştığı sonuçları duyurabilir; gerektiğinde bu sayede işletme alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilir.
  • İşletme alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
  • İşletme alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. İşletme alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilir.
  • Kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincini kazanır ve görev aldığı işletmelerde bu bilinçle iş yapma ve sonuçlandırma becerisine sahip olur.
  • İşletme alanının alt disiplinleri olan yönetim, pazarlama, finans, üretim, sayısal yöntemler ve muhasebe konularında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
  • Bu bilgileri kullanmak suretiyle çalışma yaşamındaki verileri analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi kazanır.
  • Yürütücüsü veya katılımcısı olduğu projelerde sorumluluk alır.
  • Görev aldığı organizasyon için amaç ve hedef belirler.
  • Yenilik ve değişikliğe açık olma, girişimcilik, liderlik, analitik ve eleştirel düşünme becerisine sahip olur.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincini kavrar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030020637

Qualification Title
Business Administration Bachelor's Degree Diploma
Awarding BodyAydın Adnan Menderes University
Awarding Body ContactAydın Adnan Menderes University was established in 1992 on acceptance of the amendment of Law No. 41 of Decision No: 3837 dated 03.07.1992 concerning the Governance of Higher Education Institutions along with the amendment of Decisions 78 and 190 of Law No. 2809. Our University was founded with 5 faculties (the Faculty of Arts and Science, Nazilli Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Veterinary Medicine and the Faculty of Agriculture), 3 Graduate Schools; the School of Tourism and Hotel Management and Söke Vocational School. Our University has become a Higher Education Institute which gives education in a total of 71 different academic units: in 18 Faculties, 3 Graduate Schools, 1 State Conservatory, 5 Schools, 18 Vocational Schools and 26 Research and Application Centres.
Awarding Body Urlhttp://www.adu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To be able to gain theoretical and practical knowledge supported by the course books, application tools and other sources which include current information about business management; to develop and deepen this knowledge to expert level; to reach authentic definitions and synthesis that will bring innovation to the field of business management.
  • To be able to use, interpret and evaluate basic and advanced theoretical and practical knowledge in the field of business management by means of a systematic approach; to produce new information if needed.
  • To be able to interpret and evaluate data and phenomenon by using the knowledge and skills gained in the field of business management, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence.
  • To create new information by combining this knowledge multidisciplinarily; to develop a new idea, method, design and/or application in the field of business management or to adapt an existing idea, method, design and/or application to the field of business management.
  • To be able to Analyze the problems of business management by means of scientific research methods, to develop projects aimed at the solution of these problems, to work individually or as a team member, to lead the team if necessary.
  • To be able to evaluate the knowledge and skills regarding business management with a critical approach; to interpret phenomenon of the field by using advanced mental processes such as productive and critical thinking, problem solving and decision making.
  • To be able to inform people or groups out of the field of business management about economic subjects; systematically transfer information in written, verbal and visual ways by using quantitative and qualitative data; defend individual opinions regarding the field against experts; to effectively communicate indicating the competency in the field.
  • To be able to gather, interpret, apply and publish the results within the field of business management by regarding the social, scientific, cultural and ethical values; to contribute to the processes of becoming a information society and sustaining it by introducing the scientific, technological, social and cultural advances within the field of business management.
  • To be able to enhance strategy, policy and application fields regarding the subjects of business management; to evaluate the results within the framework of quality processes.
  • To be able to use the knowledge, problem-solving and practical skills internalized in the field of business management for multidisciplinary studies.
  • To be able to contribute to the solution of social, scientific, cultural and ethical problems encountered in the field of business management and to support the development of these values.
  • Be conscious about quality, business ethics and social responsibility, environmental protection, occupational health and safety, social rights and social justice and works in line with this awareness in the business.
  • Gains advanced knowledge about management, marketing, finance, production, quantitative methods and accounting which are the sub-disciplines of business administration.
  • Becomes skillful at analyzing and interpreting the data, defining the problems and offering the solutions by using knowledge gained regarding business life. Runs a project as an executive or participant.
  • Defines aims for the organization in which he belongs.
  • Be open to changes, entrepreneurship, leadership, and thinks analytically and critically.
  • Becomes skillful at life long learning.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Lifelong

Url Open Address
Qualification Code

TR0030020637


Qualification Title
Business Administration Bachelor's Degree Diploma

Awarding Body
Aydın Adnan Menderes University

Awarding Body Contact
Aydın Adnan Menderes University was established in 1992 on acceptance of the amendment of Law No. 41 of Decision No: 3837 dated 03.07.1992 concerning the Governance of Higher Education Institutions along with the amendment of Decisions 78 and 190 of Law No. 2809. Our University was founded with 5 faculties (the Faculty of Arts and Science, Nazilli Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Veterinary Medicine and the Faculty of Agriculture), 3 Graduate Schools; the School of Tourism and Hotel Management and Söke Vocational School. Our University has become a Higher Education Institute which gives education in a total of 71 different academic units: in 18 Faculties, 3 Graduate Schools, 1 State Conservatory, 5 Schools, 18 Vocational Schools and 26 Research and Application Centres.

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To be able to gain theoretical and practical knowledge supported by the course books, application tools and other sources which include current information about business management; to develop and deepen this knowledge to expert level; to reach authentic definitions and synthesis that will bring innovation to the field of business management.
  • To be able to use, interpret and evaluate basic and advanced theoretical and practical knowledge in the field of business management by means of a systematic approach; to produce new information if needed.
  • To be able to interpret and evaluate data and phenomenon by using the knowledge and skills gained in the field of business management, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence.
  • To create new information by combining this knowledge multidisciplinarily; to develop a new idea, method, design and/or application in the field of business management or to adapt an existing idea, method, design and/or application to the field of business management.
  • To be able to Analyze the problems of business management by means of scientific research methods, to develop projects aimed at the solution of these problems, to work individually or as a team member, to lead the team if necessary.
  • To be able to evaluate the knowledge and skills regarding business management with a critical approach; to interpret phenomenon of the field by using advanced mental processes such as productive and critical thinking, problem solving and decision making.
  • To be able to inform people or groups out of the field of business management about economic subjects; systematically transfer information in written, verbal and visual ways by using quantitative and qualitative data; defend individual opinions regarding the field against experts; to effectively communicate indicating the competency in the field.
  • To be able to gather, interpret, apply and publish the results within the field of business management by regarding the social, scientific, cultural and ethical values; to contribute to the processes of becoming a information society and sustaining it by introducing the scientific, technological, social and cultural advances within the field of business management.
  • To be able to enhance strategy, policy and application fields regarding the subjects of business management; to evaluate the results within the framework of quality processes.
  • To be able to use the knowledge, problem-solving and practical skills internalized in the field of business management for multidisciplinary studies.
  • To be able to contribute to the solution of social, scientific, cultural and ethical problems encountered in the field of business management and to support the development of these values.
  • Be conscious about quality, business ethics and social responsibility, environmental protection, occupational health and safety, social rights and social justice and works in line with this awareness in the business.
  • Gains advanced knowledge about management, marketing, finance, production, quantitative methods and accounting which are the sub-disciplines of business administration.
  • Becomes skillful at analyzing and interpreting the data, defining the problems and offering the solutions by using knowledge gained regarding business life. Runs a project as an executive or participant.
  • Defines aims for the organization in which he belongs.
  • Be open to changes, entrepreneurship, leadership, and thinks analytically and critically.
  • Becomes skillful at life long learning.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Lifelong


Url
Open Address