Yeterlilik Kodu | TR0030018133 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | İşletme Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | KTO Karatay Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Akabe Mah. Alaaddin Kap Cad. No: 130 42020 Karatay / KONYA | TÜRKİYE | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://karatay.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ekonomi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
0060311003 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | KTO Karatay Üniversitesi İşletme bölümü, 2010 yılında üniversitenin kuruluşuyla birlikte hayata geçmiştir. İşletme bölümü, işletmecilik teorisi ve pratiğini temel alan dört senelik bir lisans programıdır. İşletme lisans programı örgün öğretim şeklindedir. Bölümün asgari süresi dört yıldan (sekiz yarıyıl) oluşmakta olup her akademik dönem 14 hafta sürmektedir. İşletme lisans programının eğitim dili Türkçedir. İşletme bölümü öğrencileri merkezi yerleştirme sınavı eşit ağırlık puanlarına göre bölüme yerleşmektedir. Bölüme ayrıca her yıl dikey ve yatay geçiş sınavları ile öğrenci alınmaktadır. İşletme lisans programının müfredatı Bologna süreci ile uyumludur. Program toplamda 240 AKTS'den oluşmaktadır. İşletme öğrencileri ilgili yönetmelik çerçevesinde fakültedeki diğer bölümlerle çift anadal yapabilmektedir. Bölüm hem öğrenciler hem de akademisyenlerin yararlanabileceği ERASMUS değişim programına dahildir ve Avrupa'dan birçok üniversiteyle anlaşması bulunmaktadır. İşletme Bölümünün temel misyonu öğrencilerimizi çağın gelişen gereksinimlerine hakim, yönetim sistemlerini kurgulayabilen ve uygulayabilen, makro anlamda ekonomi ve mikro anlamda işletme problemlerine çözüm üretebilen yöneticiler, uzmanlar ya da işletme sahipleri yetiştirmektir. Bu misyon ve hedeflere bağlı kalarak, bölümümüzde öğrencilerin kuramsal ve uygulamalı derslerdeki becerileri geliştirilirken eş zamanlı olarak ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi üretimini takip edebilme, araştırmalar yapabilme donanımları da güçlendirilir. İşletme bölümünün müfredatında öğrencilerimizin analitik tekniklere, endüstri/ şirket bazlı projelere, vaka çalışmalarına tam anlamıyla hâkim olabilecekleri dersler yer almaktadır. İşletme yönetimi, davranış bilimleri, insan kaynakları yönetimi, muhasebe, uluslararası pazarlama, işletme finansmanı, yöneylem araştırmaları, pazarlama araştırmaları, üretim yönetimi, bilgi yönetimi, finans, maliye, hukuk gibi temel alan derslerinin yanı sıra programda yer alan seçmeli ders çeşitliliği öğrencilerin bilinçli yönelimlerine olanak tanımaktadır.
İşletme bölümünün amacı öğrencilerimizi ekonomik, sosyal, kültürel ve çevresel çıktılar üretecek organizasyonların uzmanları, yöneticileri veya kurucuları olarak yetiştirmektir. Bu programın mezunları;
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleşir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | P1) İşletmelerin temel fonksiyonları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, üretim yönetimi ve pazarlama) ile ilgili ileri düzeyde teorik ve/veya uygulamalı bilgi, becerilere sahip olur. P2) İşletmelerin mevcut ve potansiyel problemlerini eleştirel bir biçimde düşünerek belirleyebilir, analiz edebilir, değerlendirebilir ve bilimsel metotlar kullanarak alternatif çözüm önerileri geliştirir. P3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile bölgesel ve ekonomik kalkınma hedefleri doğrultusunda yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. P4) Yeni bir iş kurarken yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile hareket eder ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi temel faaliyetleri gerçekleştirir. P5) İşletmecilik alanıyla ilgili bilgileri araştırabilir, analiz edebilir ve elde ettiği sonuçlara göre operasyonel, taktiksel ve stratejik hedefler belirler. P6) Öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle işletmelerle ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bunları kendi organizasyonu için eleştirel olarak değerlendirir ve uygular. P7) Disiplinler arası işlerde veya çok kültürlü ekiplerde etkin çalışabilir, sorumluluk alabilir, inisiyatif kullanabilir, ekip arkadaşlarına bilgileri aktarabilir, ekip üyeleriyle iş birliği yaparak ortak hedefler için çalışır. P8) Meslektaşları ve işletmelerin tüm iç ve dış paydaşlarıyla, öğrenim dili ve en az bir yabancı dilde etkin yazılı ve sözlü iletişim kurar, ilişkileri yürütür. P9) İşletmecilik alanında gerçekleştirdiği faaliyetleri mesleki etik, sosyal sorumluluk, evrensel ve kültürel değerler konularında edindiği farkındalık doğrultusunda uygular. P10) İşletmelerin tüm temel fonksiyonlarıyla ilgili uygulamalarının toplumsal ve hukuki sonuçlarını değerlendirir. P11) İşletmecilik alanında ihtiyaç duyulan bilgi sistemlerini etkin bir biçimde kullanır, raporlaştırır ve yorumlar. P12) İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesi için alanında yetkin ve yeterli sayıda çalışan istihdam edilmesini, eğitilmesini ve işe devam etmelerini sağlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | • Stratejik ve analitik düşünme yetkinliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Öğrencilere, aldıkları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, ilgili öğretim üyesi tarafından başarı notu olarak verilir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sosyal Beşerî ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği’nden (STAR) Akreditasyonu 02.04.2025 tarihinde 3 yıl için almaya hak kazanmıştır. (Geçerlilik tarihleri: 02.04.2025 – 02.04.2028) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | KTO Karatay Üniversitesi İşletme Bölümüne öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenlenen Seçme ve Yerleştirme Sınavı sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen diğer düzenlemelere göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrencinin lisans programındaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FG, I, U, Y ya da P notunun olmaması gerekir. Programda, en az 240 AKTS kredilik dersi başarıyla tamamlamış olması ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İşletme Bölümü mezunları, çeşitli sektörlerdeki firmaların, üretim, finans, pazarlama, insan kaynakları, halkla ilişkiler, araştırma-geliştirme gibi departmanlarında gerek uzman gerekse yönetici olarak istihdam edilebilir. Hem akademik hem de piyasa tecrübesi bakımından yeterli donanımlara sahip mezunlar, çeşitli sektörlerdeki üst yönetim birimlerinde yönetici olarak görev yapabilir. Kendi girişimlerini kurma hususunda, bu eğitimi almamış mezunlara göre alan ve prosedür bilgisi bakımından görece olarak daha avantajlı bir durumdadır. Devletin merkezi sınavlar ve mülakatlarla memur ve uzman alımı yapan çoğu kurumu için başvuru imkânı sağlamış olurlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018133
0060311003
0060311003
KTO Karatay Üniversitesi İşletme bölümü, 2010 yılında üniversitenin
kuruluşuyla birlikte hayata geçmiştir. İşletme bölümü, işletmecilik teorisi ve pratiğini temel alan dört senelik bir lisans programıdır. İşletme lisans programı örgün öğretim şeklindedir. Bölümün asgari süresi dört yıldan (sekiz yarıyıl) oluşmakta olup her akademik dönem 14 hafta sürmektedir. İşletme lisans programının eğitim dili Türkçedir. İşletme bölümü öğrencileri merkezi yerleştirme sınavı eşit ağırlık puanlarına göre bölüme yerleşmektedir. Bölüme ayrıca her yıl dikey ve yatay geçiş sınavları ile öğrenci alınmaktadır. İşletme lisans programının müfredatı Bologna süreci ile uyumludur. Program toplamda 240 AKTS'den oluşmaktadır. İşletme öğrencileri ilgili yönetmelik çerçevesinde fakültedeki diğer bölümlerle çift anadal yapabilmektedir. Bölüm hem öğrenciler hem de akademisyenlerin yararlanabileceği ERASMUS değişim programına dahildir ve Avrupa'dan birçok üniversiteyle anlaşması bulunmaktadır. İşletme Bölümünün temel misyonu öğrencilerimizi çağın gelişen gereksinimlerine hakim, yönetim sistemlerini kurgulayabilen ve uygulayabilen, makro anlamda ekonomi ve mikro anlamda işletme problemlerine çözüm üretebilen yöneticiler, uzmanlar ya da işletme sahipleri yetiştirmektir. Bu misyon ve hedeflere bağlı kalarak, bölümümüzde öğrencilerin kuramsal ve uygulamalı derslerdeki becerileri geliştirilirken eş zamanlı olarak ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi üretimini takip edebilme, araştırmalar yapabilme donanımları da güçlendirilir. İşletme bölümünün müfredatında öğrencilerimizin analitik tekniklere, endüstri/ şirket bazlı projelere, vaka çalışmalarına tam anlamıyla hâkim olabilecekleri dersler yer almaktadır. İşletme yönetimi, davranış bilimleri, insan kaynakları yönetimi, muhasebe, uluslararası pazarlama, işletme finansmanı, yöneylem araştırmaları, pazarlama araştırmaları, üretim yönetimi, bilgi yönetimi, finans, maliye, hukuk gibi temel alan derslerinin yanı sıra programda yer alan seçmeli ders çeşitliliği öğrencilerin bilinçli yönelimlerine olanak tanımaktadır.
İşletme bölümünün amacı öğrencilerimizi ekonomik, sosyal, kültürel ve çevresel çıktılar üretecek organizasyonların uzmanları, yöneticileri veya kurucuları olarak yetiştirmektir. Bu programın mezunları;
- Tarım, sanayi ve hizmet sektörlerinin bütün alt bileşenlerinde uzman ve yönetici olarak çalışabilir,
- Kamu kurum ve kuruluşlarında uzman ve uzman yardımcısı olarak çalışabilir,
- Devlet kademelerinde kaymakamlık, idari hakimlik gibi görevler alabilir,
- Meslek yüksek okulları, fakülteler ve enstitülerde öğretim elemanı olarak çalışabilir,
- Girişimcilik özellikleri ve liderlik vasıflarını geliştirip ulusal veya uluslararası firmalar kurabilir,
- Sosyal, ekonomik, çevresel ve hayır amaçlı sivil toplum kuruluşlarında uzman ve yönetici olarak çalışabilirler
Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleşir.
P1) İşletmelerin temel fonksiyonları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, üretim yönetimi ve pazarlama) ile ilgili ileri düzeyde teorik ve/veya uygulamalı bilgi, becerilere sahip olur.
P2) İşletmelerin mevcut ve potansiyel problemlerini eleştirel bir biçimde düşünerek belirleyebilir, analiz edebilir, değerlendirebilir ve bilimsel metotlar kullanarak alternatif çözüm önerileri geliştirir.
P3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile bölgesel ve ekonomik kalkınma hedefleri doğrultusunda yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
P4) Yeni bir iş kurarken yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile hareket eder ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi temel faaliyetleri gerçekleştirir.
P5) İşletmecilik alanıyla ilgili bilgileri araştırabilir, analiz edebilir ve elde ettiği sonuçlara göre operasyonel, taktiksel ve stratejik hedefler belirler.
P6) Öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle işletmelerle ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bunları kendi organizasyonu için eleştirel olarak değerlendirir ve uygular.
P7) Disiplinler arası işlerde veya çok kültürlü ekiplerde etkin çalışabilir, sorumluluk alabilir, inisiyatif kullanabilir, ekip arkadaşlarına bilgileri aktarabilir, ekip üyeleriyle iş birliği yaparak ortak hedefler için çalışır.
P8) Meslektaşları ve işletmelerin tüm iç ve dış paydaşlarıyla, öğrenim dili ve en az bir yabancı dilde etkin yazılı ve sözlü iletişim kurar, ilişkileri yürütür.
P9) İşletmecilik alanında gerçekleştirdiği faaliyetleri mesleki etik, sosyal sorumluluk, evrensel ve kültürel değerler konularında edindiği farkındalık doğrultusunda uygular.
P10) İşletmelerin tüm temel fonksiyonlarıyla ilgili uygulamalarının toplumsal ve hukuki sonuçlarını değerlendirir.
P11) İşletmecilik alanında ihtiyaç duyulan bilgi sistemlerini etkin bir biçimde kullanır, raporlaştırır ve yorumlar.
P12) İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesi için alanında yetkin ve yeterli sayıda çalışan istihdam edilmesini, eğitilmesini ve işe devam etmelerini sağlar.
• Stratejik ve analitik düşünme yetkinliği
• İletişim ve iş birliği yetkinliği
• Liderlik ve yönetim yetkinliği
• Dijital yetkinlik
• Girişimcilik yetkinliği
• Finansal ve ekonomik okuryazarlık yetkinliği
• Kültürlerarası farkındalık yetkinliği
• Etik ve sosyal sorumluluk yetkinliği
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Öğrencilere, aldıkları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, ilgili öğretim üyesi tarafından başarı notu olarak verilir.
Puan Aralığı |
Verilen Not |
Katsayı |
90-100 |
A |
4,0 |
85-89 |
A- |
3,7 |
80-84 |
B+ |
3,3 |
75-79 |
B |
3,0 |
70-74 |
B- |
2,7 |
65-69 |
C+ |
2,3 |
60-64 |
C |
2,0 |
55-59 |
C- |
1,7 |
50-54 |
D+ |
1,3 |
40-49 |
D |
1,0 |
0-39 |
FF |
0,0 |
Harf Notu |
Açıklama |
FG |
Sınava Girmedi |
FX |
Devamsız |
I |
Eksik |
S |
Yeterli |
U |
Yetersiz |
T |
Transfer |
P |
Devam Eden |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sosyal Beşerî ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği’nden (STAR) Akreditasyonu 02.04.2025 tarihinde 3 yıl için almaya hak kazanmıştır. (Geçerlilik tarihleri: 02.04.2025 – 02.04.2028)
KTO Karatay Üniversitesi İşletme Bölümüne öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenlenen Seçme ve Yerleştirme Sınavı sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen diğer düzenlemelere göre yapılır.
İşletme bölümü öğrencisi olma hakkını kazanan aday ÖSYM Başkanlığınca belirlenen süre içinde şahsen ya da vekili aracılığıyla kesin kayıt yaptırmak üzere KTO Karatay Üniversitesi Öğrenci İşleri Müdürlüğüne başvurur.
Bunun dışında, yurt dışından veya yabancı uyruklu öğrencilerin kabulü, KTO Karatay Üniversitesi Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesine göre yapılmaktadır.
Ayrıca yatay ve dikey geçiş uygulamalarıyla da bölüme belirli bir kontenjan dahilinde öğrenci alınmaktadır. Yatay ve Dikey geçiş koşulları ve uygulanması ile ilgili yönetmeliklere KTO Karatay Üniversitesi Öğrenci İşleri Müdürlüğü web sayfasından ulaşılabilmektedir.
İşletme Bölümü mezunları, çeşitli sektörlerdeki firmaların, üretim, finans, pazarlama, insan kaynakları, halkla ilişkiler, araştırma-geliştirme gibi departmanlarında gerek uzman gerekse yönetici olarak istihdam edilebilir. Hem akademik hem de piyasa tecrübesi bakımından yeterli donanımlara sahip mezunlar, çeşitli sektörlerdeki üst yönetim birimlerinde yönetici olarak görev yapabilir. Kendi girişimlerini kurma hususunda, bu eğitimi almamış mezunlara göre alan ve prosedür bilgisi bakımından görece olarak daha avantajlı bir durumdadır. Devletin merkezi sınavlar ve mülakatlarla memur ve uzman alımı yapan çoğu kurumu için başvuru imkânı sağlamış olurlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030018133 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Degree in Business Administration | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | KTO Karatay University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://karatay.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Economics | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | KTO Karatay University Department of Business Administration was established in 2010 with the establishment of the university. The Department of Business Administration is a four-year undergraduate programme based on the theory and practice of business administration. Business Administration undergraduate programme is in the form of formal education. The minimum duration of the programme is four years (eight semesters) and each academic term lasts 14 weeks. The language of instruction of the Business Administration undergraduate programme is Turkish. Students are placed in the department according to the equal weight scores of the central placement exam. Students are also admitted to the department through vertical and horizontal transfer exams every year. The curriculum of the Business Administration undergraduate programme is compatible with the Bologna process. The programme consists of 240 ECTS in total. Business Administration students can double major with other departments in the faculty within the framework of the relevant regulations. The department is included in the ERASMUS exchange programme, which both students and academics can benefit from, and has agreements with many universities from Europe. The main mission of the Department of Business Administration is to educate our students as managers, experts or business owners who have a command of the developing needs of the age, who can construct and apply management systems, who can produce solutions to macro economic and micro business problems. Adhering to this mission and goals, our department develops students' skills in theoretical and practical courses while simultaneously strengthening their ability to follow the production of knowledge at national and international level and to conduct research. The curriculum of the Department of Business Administration includes courses in which our students can fully master analytical techniques, industry / company-based projects, case studies. In addition to the basic field courses such as business administration, behavioural sciences, human resources management, accounting, international marketing, business finance, operations research, marketing research, production management, information management, finance, finance, law, the variety of elective courses in the programme allows students to make conscious orientations. The aim of the Business Administration Department is to develop students into specialists, managers, or founders of organizations generating economic, social, cultural, and environmental outcomes. Graduates of this program can: • Work as specialists and managers in all sub-components of agriculture, industry, and service sectors. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and instruction are provided formally. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description | P1) 1) To have advanced theoretical and / or practical knowledge and skills related to the basic functions of businesses (management and organisation, accounting and finance, production management and marketing). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | • Strategic and analytical thinking | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to ensure the quality of higher education programs: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Student admission to KTO Karatay University Business Administration Department is made according to the results of the Selection and Placement Examination held by the Student Selection and Placement Centre and other regulations determined by the Higher Education Council. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | The student must have successfully completed all the courses in the undergraduate programme and must not have FF, FG, I, U, Y or P grades. In the programme, the student must have successfully completed at least 240 ECTS credits and must have a GPA of at least 2.00. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Department of Business Administration can be employed as both specialists and managers in departments such as production, finance, marketing, human resources, public relations, research and development in various sectors. Graduates with sufficient academic and market experience can work as managers in top management units in various sectors. In terms of establishing their own enterprises, they are in a relatively more advantageous position in terms of field and procedural knowledge than graduates who have not received this education. They have the opportunity to apply for most of the institutions of the state that recruit civil servants and experts through central exams and interviews. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate Degree and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Associate Degree Graduates from Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030018133
KTO Karatay University Department of Business Administration was established in 2010 with the establishment of the university. The Department of Business Administration is a four-year undergraduate programme based on the theory and practice of business administration. Business Administration undergraduate programme is in the form of formal education. The minimum duration of the programme is four years (eight semesters) and each academic term lasts 14 weeks. The language of instruction of the Business Administration undergraduate programme is Turkish. Students are placed in the department according to the equal weight scores of the central placement exam. Students are also admitted to the department through vertical and horizontal transfer exams every year. The curriculum of the Business Administration undergraduate programme is compatible with the Bologna process. The programme consists of 240 ECTS in total. Business Administration students can double major with other departments in the faculty within the framework of the relevant regulations. The department is included in the ERASMUS exchange programme, which both students and academics can benefit from, and has agreements with many universities from Europe.
The main mission of the Department of Business Administration is to educate our students as managers, experts or business owners who have a command of the developing needs of the age, who can construct and apply management systems, who can produce solutions to macro economic and micro business problems. Adhering to this mission and goals, our department develops students' skills in theoretical and practical courses while simultaneously strengthening their ability to follow the production of knowledge at national and international level and to conduct research. The curriculum of the Department of Business Administration includes courses in which our students can fully master analytical techniques, industry / company-based projects, case studies. In addition to the basic field courses such as business administration, behavioural sciences, human resources management, accounting, international marketing, business finance, operations research, marketing research, production management, information management, finance, finance, law, the variety of elective courses in the programme allows students to make conscious orientations.
The aim of the Business Administration Department is to develop students into specialists, managers, or founders of organizations generating economic, social, cultural, and environmental outcomes. Graduates of this program can:
• Work as specialists and managers in all sub-components of agriculture, industry, and service sectors.
• Work as specialists and assistant specialists in public institutions.
• Undertake roles such as district governor, administrative judge within governmental structures.
• Serve as teaching staff at vocational schools, faculties, and institutes.
• Enhance entrepreneurial qualities and leadership skills to establish national or international companies.
• Work as specialists and managers in NGOs dedicated to social, economic, environmental, or charitable causes.
Education and instruction are provided formally.
P1) 1) To have advanced theoretical and / or practical knowledge and skills related to the basic functions of businesses (management and organisation, accounting and finance, production management and marketing).
P2) 2) Identify, analyse and evaluate the current and potential problems of businesses by thinking critically and develop alternative solutions by using scientific methods.
P3) 3) Organises and implements projects and activities for the social environment in line with regional and economic development goals with a sense of social responsibility.
P4) 4) Act with innovative and creative thinking when establishing a new business and can perform basic activities such as risk taking, finding resources, making market analysis, preparing a business plan for the sustainability of the business.
P5) 5) Can research and analyse information related to the field of business administration and can set operational, tactical and strategic goals according to the results obtained.
P6) 6) With the awareness that the learning process continues throughout life, can follow scientific and technological developments related to businesses and can critically evaluate and apply them for their own organisation.
P7) 7) Can work effectively in interdisciplinary work or multicultural teams, take responsibility, take initiative, transfer information to teammates, work for common goals by cooperating with team members.
P8) 8) To be able to establish effective written and oral communication with colleagues and all internal and external stakeholders of businesses, in the language of learning and at least one foreign language, and to be able to conduct relations.
P9) 9) Applies the activities carried out in the field of business administration in line with the awareness of professional ethics, social responsibility, universal and cultural values
P10) 10) To be able to evaluate the social and legal consequences of the applications related to all the basic functions of businesses.
P11) 11) Can effectively use, report and interpret the information systems needed in the field of business administration.
P12) İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesi için alanında yetkin ve yeterli sayıda çalışan istihdam edilmesini, eğitilmesini ve işe devam etmelerini sağlar.
• Strategic and analytical thinking
• Communication and collaboration
• Leadership and management
• Digital competence
• Entrepreneurship
• Financial and economic literacy
• Intercultural awareness
• Ethical and social responsibility
In this program; Different evaluation methods such as midterm, homework, practice, project, practice and final exam are applied. Assessment methods may include the classical exam, multiple choice exam, homework, performance evaluation and product evaluation. The grade of a course is determined as a result of the evaluation of the above elements and is given in letters. The letter grades and the coefficient of each grade are given below. One of the following letter grades for each course they take is given to the students by the relevant faculty member as a passing grade.
|
In order to ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, regulation, administration, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
Within the framework of the criteria determined by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” are published annually for higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations prepared based on these criteria, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK also publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which contain both quantitative and qualitative evaluations of foundation universities, are also shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the “Regulation on Procedures and Principles Regarding the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”
Development and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs and the intended learning outcomes for students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs, once approved by the relevant Council of Deans, are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
Assessment and Evaluation:
The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are executed in accordance with the education, training, and exam regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK.
Certification:
Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's diploma upon successfully completing the required course credits and other obligations set by the higher education institution.
Self-Assessment and External Evaluation:
Within the scope of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Self-Assessment Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK concerning the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the qualifications of the programs are assured in terms of quality. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications defined by its regulations.
The program was accredited for 3 years on April 2, 2025, by the Association for Accreditation and Rating in Social, Human, and Basic Sciences (STAR).
(Validity dates: 02.04.2025 – 02.04.2028)
https://www.star.org.tr/akreditasyon/akreditasyon-listesi
Student admission to KTO Karatay University Business Administration Department is made according to the results of the Selection and Placement Examination held by the Student Selection and Placement Centre and other regulations determined by the Higher Education Council.
The candidate who has won the right to be a student of the Department of Business Administration applies to KTO Karatay University Student Affairs Directorate for final registration in person or by proxy within the period determined by ÖSYM Presidency.
Apart from this, the admission of students from abroad or foreign nationals is carried out according to KTO Karatay University Directive on Admission of Students from Abroad.
In addition, students are admitted to the department within a certain quota with horizontal and vertical transfer applications. Horizontal and vertical transfer conditions and regulations regarding the application can be accessed from the web page of KTO Karatay University Student Affairs Directorate.
Graduates of the Department of Business Administration can be employed as both specialists and managers in departments such as production, finance, marketing, human resources, public relations, research and development in various sectors. Graduates with sufficient academic and market experience can work as managers in top management units in various sectors. In terms of establishing their own enterprises, they are in a relatively more advantageous position in terms of field and procedural knowledge than graduates who have not received this education. They have the opportunity to apply for most of the institutions of the state that recruit civil servants and experts through central exams and interviews.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate Degree and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Associate Degree Graduates from Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
The qualification is permanently valid.