Yeterlilik Kodu

TR0030012653

Yeterlilik Adı
İşletme Lisans Diploması
Sorumlu KurumYozgat Bozok Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYozgat Bozok Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://bozok.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletmeciliğin temel kavramları, işletme ve yönetimin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, firmalararası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararlar alır ve uygular.
  • İş / işletme kurma sürecinin temel aşamalarını bilir ve uygulayabilir. İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
  • İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrar.
  • Bu bağlamda stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci, stratejik yönetim ile ilgili yaklaşımlar, strateji geliştirme süreci ve stratejik analiz, stratejik alternatiflerin analizi ve strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur.
  • İşletmenin alanları ile ilgili iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranma, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahip olur.
  • Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır.
  • Temel bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini etkili bir biçimde uygulayabilir.
  • İşletme ve muhasebe alanlarında kullanılan yönetim bilgi sistemleri ve bilişim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini edinir.
  • İşletme alanında edindiği bilgi ve birikimi, en az bir yabancı dil ile aktarabilme ve ilgili bilgi teknolojilerini kullanabilme yeteneğine sahip olur.
  • İşletmenin alanları ile ilgili dünyadaki değişimleri izleyebilme, yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahip olur.
  • İşletme değerinin artırılmasını sağlayacak politikaları oluşturma, ulusal ve uluslararası para ve sermaye piyasalarını ve bu piyasalarda işlem gören finansal araçları analiz edebilme, izleyebilme, piyasalarda ortaya çıkan değişmeleri ulusal ve uluslararası boyutta değerlendirebilme becerisi kazanır.
  • Analitik düşünme, strateji oluşturma, sorun çözme ve doğru kararlar verebilme yeterliliği kazanır. İşletmecilik mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrar.
  • İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrar.
  • İşletmenin yönetim-organizasyon, pazarlama, üretim, muhasebe-finans alanlarına ve diğer disiplinlere ilişkin gerekli ileri düzey bilgilere sahip olur ve eleştirel bir bakış açısına sahip olur.
  • İşletmecilik bilgi ve becerilerini pazarlama, üretim, finans, insan kaynakları, muhasebe alanlarının en az birinde operasyonel ve yöneticilik düzeyinde uygulayabilir.
  • Teorik bilgiyi pratikle bağdaştırma yeteneği kazanır.
  • Disiplin içi ve disiplinlerarası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. İşletme faaliyetleriyle orta çıkan gelir-gider unsurlarını ve bilançolarındaki varlık ve kaynak kalemlerindeki değişikliklerin kaydedilmesini, sınıflanmasını, yorumlanmasını, raporlanmasını ve sonuçların analizini yapar.
  • İşletmelerde karşılaşılan sorunları analiz edebilir ve bu sorunlara rasyonel ve bilimsel çözümler üretebilir. Kalite bilincine sahip olur.
  • Kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma bilgi ve becerisi kazanır.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim becerisi kazanır.
  • İşletme ile ilgili problemlerin çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, stratejiler oluşturabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlama yeteneği kazanır.
  • Özel sektör, kamu sektörü ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanır.
  • İşletme ile ilgili problemlerin çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, stratejiler oluşturabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlama yeteneği kazanır.
  • İşletmenin alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme ilkesine sahip olarak öğrenme sürecini yönlendirir.
  • Pazarlama stratejileri geliştirebilme bunları mevcut teknoloji ile bütünleşik olarak ulusal ve uluslararası pazarlarda uygulama bilgisine sahip olur.
  • Girişimcilik ruhunu geliştirmek amacıyla üretim faktörlerinin bir araya getirilebilmesi için gerekli kaynaklara nasıl ulaşabileceğini ve bu kaynakların nasıl kullanılması gerektiğini analiz eder.
  • İşletme değerinin artırılmasını sağlayacak politikaları oluşturma, ulusal ve uluslararası para ve sermaye piyasalarını ve bu piyasalarda işlem gören finansal araçları analiz edebilme, izleyebilme, piyasalarda ortaya çıkan değişmeleri ulusal ve uluslararası boyutta değerlendirebilme becerisi kazanır.
  • Yönetim sürecine dair klasik, neoklasik ve modern yaklaşımları, insan kaynağını analiz etmeyi, seçme ve yerleştirmeyi ve örgütlerde insan ilişkilerini düzenlemeyi öğrenir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Bir dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir.

Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfır (0)’dır.

Buna göre;

a) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir.

b) Ham başarı puanı, yarıyıl veya yılsonu sınav puanının %60’ına, ara sınav(lar) puan ortalamasının %40’ının eklenmesi ile hesaplanır.

Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır.

c) Başarı notları; ham başarı puanları kullanılarak esasları Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemiyle tespit edilir.

İkinci öğretim olarak da eğitim vermektedir. 

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Üniversitedeki diploma programlarına yapılacak kurumlararası yatay geçişler ve üniversitedeki eşdeğer diploma programları arasındaki kurumiçi yatay geçişler "Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümleri ile Senato tarafından belirlenen esaslara uygun olarak yapılır. Bozok Üniversitesi'ne kabul ve kayıt koşullarıyla ilgili temel kurallara ilişkin detaylar "www.unipa.com.tr/bozok" web sayfasında bulunabilir.

Başarma Şartlarıİşletme alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamış olması ve 4,00 üzerinden en az 2,00 genel not ortalamasına sahip olması gerekir. Ayrıca, öğrenciler mezun olabilmek için son sınıfın güz ya da bahar döneminde alacakları "Bitirme Ödevi / Staj" dersini de tamamlamış olmalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İşletme Bölümü'nden mezun olan öğrenciler, hem özel kesim hem de kamu kesiminde hemen hemen her alanda iş bulabilme şansı elde etmektedirler. Bölüm mezunları gıda, demir-çelik, otomotiv gibi mal sektörü ile bankacılık, sigortacılık ve turizm gibi hizmet sektöründeki her türlü işletmede muhasebeci, finans uzmanı, pazarlamacı, satış elemanı, araştırmacı, insan kaynakları uzmanı ve yönetici olarak çalışabilmektedirler. Öte yandan serbest piyasada gerek kendi adına işletme kurma ya da serbest muhasebecilik yapma açısından yeterli bilgilerle donatılmış eleman yetiştirilmektedir. Ayrıca mezunlar lisansüstü düzeyinde çalışmalara devam ederek akademik kariyer yapma şansına da sahiptirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030012653


Yeterlilik Adı
İşletme Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Yozgat Bozok Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yozgat Bozok Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletmeciliğin temel kavramları, işletme ve yönetimin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, firmalararası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararlar alır ve uygular.
  • İş / işletme kurma sürecinin temel aşamalarını bilir ve uygulayabilir. İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
  • İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrar.
  • Bu bağlamda stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci, stratejik yönetim ile ilgili yaklaşımlar, strateji geliştirme süreci ve stratejik analiz, stratejik alternatiflerin analizi ve strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur.
  • İşletmenin alanları ile ilgili iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranma, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahip olur.
  • Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır.
  • Temel bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini etkili bir biçimde uygulayabilir.
  • İşletme ve muhasebe alanlarında kullanılan yönetim bilgi sistemleri ve bilişim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini edinir.
  • İşletme alanında edindiği bilgi ve birikimi, en az bir yabancı dil ile aktarabilme ve ilgili bilgi teknolojilerini kullanabilme yeteneğine sahip olur.
  • İşletmenin alanları ile ilgili dünyadaki değişimleri izleyebilme, yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahip olur.
  • İşletme değerinin artırılmasını sağlayacak politikaları oluşturma, ulusal ve uluslararası para ve sermaye piyasalarını ve bu piyasalarda işlem gören finansal araçları analiz edebilme, izleyebilme, piyasalarda ortaya çıkan değişmeleri ulusal ve uluslararası boyutta değerlendirebilme becerisi kazanır.
  • Analitik düşünme, strateji oluşturma, sorun çözme ve doğru kararlar verebilme yeterliliği kazanır. İşletmecilik mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrar.
  • İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrar.
  • İşletmenin yönetim-organizasyon, pazarlama, üretim, muhasebe-finans alanlarına ve diğer disiplinlere ilişkin gerekli ileri düzey bilgilere sahip olur ve eleştirel bir bakış açısına sahip olur.
  • İşletmecilik bilgi ve becerilerini pazarlama, üretim, finans, insan kaynakları, muhasebe alanlarının en az birinde operasyonel ve yöneticilik düzeyinde uygulayabilir.
  • Teorik bilgiyi pratikle bağdaştırma yeteneği kazanır.
  • Disiplin içi ve disiplinlerarası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. İşletme faaliyetleriyle orta çıkan gelir-gider unsurlarını ve bilançolarındaki varlık ve kaynak kalemlerindeki değişikliklerin kaydedilmesini, sınıflanmasını, yorumlanmasını, raporlanmasını ve sonuçların analizini yapar.
  • İşletmelerde karşılaşılan sorunları analiz edebilir ve bu sorunlara rasyonel ve bilimsel çözümler üretebilir. Kalite bilincine sahip olur.
  • Kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma bilgi ve becerisi kazanır.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim becerisi kazanır.
  • İşletme ile ilgili problemlerin çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, stratejiler oluşturabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlama yeteneği kazanır.
  • Özel sektör, kamu sektörü ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanır.
  • İşletme ile ilgili problemlerin çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, stratejiler oluşturabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlama yeteneği kazanır.
  • İşletmenin alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme ilkesine sahip olarak öğrenme sürecini yönlendirir.
  • Pazarlama stratejileri geliştirebilme bunları mevcut teknoloji ile bütünleşik olarak ulusal ve uluslararası pazarlarda uygulama bilgisine sahip olur.
  • Girişimcilik ruhunu geliştirmek amacıyla üretim faktörlerinin bir araya getirilebilmesi için gerekli kaynaklara nasıl ulaşabileceğini ve bu kaynakların nasıl kullanılması gerektiğini analiz eder.
  • İşletme değerinin artırılmasını sağlayacak politikaları oluşturma, ulusal ve uluslararası para ve sermaye piyasalarını ve bu piyasalarda işlem gören finansal araçları analiz edebilme, izleyebilme, piyasalarda ortaya çıkan değişmeleri ulusal ve uluslararası boyutta değerlendirebilme becerisi kazanır.
  • Yönetim sürecine dair klasik, neoklasik ve modern yaklaşımları, insan kaynağını analiz etmeyi, seçme ve yerleştirmeyi ve örgütlerde insan ilişkilerini düzenlemeyi öğrenir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Bir dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir.

Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfır (0)’dır.

Buna göre;

a) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir.

b) Ham başarı puanı, yarıyıl veya yılsonu sınav puanının %60’ına, ara sınav(lar) puan ortalamasının %40’ının eklenmesi ile hesaplanır.

Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır.

c) Başarı notları; ham başarı puanları kullanılarak esasları Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemiyle tespit edilir.

İkinci öğretim olarak da eğitim vermektedir. 


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Üniversitedeki diploma programlarına yapılacak kurumlararası yatay geçişler ve üniversitedeki eşdeğer diploma programları arasındaki kurumiçi yatay geçişler "Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümleri ile Senato tarafından belirlenen esaslara uygun olarak yapılır. Bozok Üniversitesi'ne kabul ve kayıt koşullarıyla ilgili temel kurallara ilişkin detaylar "www.unipa.com.tr/bozok" web sayfasında bulunabilir.


Başarma Şartları
İşletme alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamış olması ve 4,00 üzerinden en az 2,00 genel not ortalamasına sahip olması gerekir. Ayrıca, öğrenciler mezun olabilmek için son sınıfın güz ya da bahar döneminde alacakları "Bitirme Ödevi / Staj" dersini de tamamlamış olmalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İşletme Bölümü'nden mezun olan öğrenciler, hem özel kesim hem de kamu kesiminde hemen hemen her alanda iş bulabilme şansı elde etmektedirler. Bölüm mezunları gıda, demir-çelik, otomotiv gibi mal sektörü ile bankacılık, sigortacılık ve turizm gibi hizmet sektöründeki her türlü işletmede muhasebeci, finans uzmanı, pazarlamacı, satış elemanı, araştırmacı, insan kaynakları uzmanı ve yönetici olarak çalışabilmektedirler. Öte yandan serbest piyasada gerek kendi adına işletme kurma ya da serbest muhasebecilik yapma açısından yeterli bilgilerle donatılmış eleman yetiştirilmektedir. Ayrıca mezunlar lisansüstü düzeyinde çalışmalara devam ederek akademik kariyer yapma şansına da sahiptirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030012653

Qualification Title
Awarding BodyYozgat Bozok University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://bozok.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Students can have advanced knowledge on fundamental concepts of business management, basic functions of management, historical progress of business management science and it’s relationships with other sciences, business environment, goals of businesses, feasibility analyses, cooperation between companies, entrepreneurship.
  • They can make and perform managerial decisions about these topics.
  • Students are able to understand and carry out the basic stages of starting a new business.
  • They are able to comprehend, explain and apply planning, organizing, execution, coordination, control functions of business management.
  • Students can comprehend local, national, international and global dimensions of business management. In this context, they acquire knowledge on the topics of strategic management basics, strategic management process, approaches related to strategic management, strategy development process and strategic analysis, evaluation of strategic alternatives and choosing a convenient strategy.
  • They are able to conduct strategies, strategic control process and choose the appropriate strategies.
  • Students have necessary awareness on behaving appropriately to the business and social ethical values related to the fields of the business, the universality of social rights, social justice, quality, protecting environmental and cultural values, caring occupational health and safety.
  • Students gain abilities to access information and research resources for this purpose, using databases and other knowledge sources.
  • Students can effectively apply contemporary methods and technologies of business, especially basic information technologies.
  • Students have knowledge of management information systems and information applications used in business and accounting areas and acquire abilities to use the necessary software.
  • Students have abilities in respect of transferring knowledge and experience, gained in the field of business, as using at least one foreign language and using related information technologies.
  • Students have skills to monitor changes in the world related to business fields and the encouragement of innovation.
  • Students obtain abilities on creating policies to increase business value, analyzing, monitoring national and international money and capital markets and financial instruments traded in these markets, also evaluating generated changes in the market at national and international scale. Students gain qualifications in analytical thinking, strategy formulation, problem-solving and making the right decisions.
  • Students can understand the importance of following the legislation on the business profession.
  • Students comprehend the legal, social and moral responsibilities of business life.
  • Students have necessarily advanced knowledge about the administration-organization, marketing, production, accounting-finance areas and other disciplines and gaining also the critical perspective in general.
  • Students can apply business management knowledge and skills at an operational and managerial level in at least one of marketing, production, finance, human resources, accounting fields.
  • Students acquire an ability on the accommodation theoretical knowledge to practice.
  • Students have competencies and skills on working with disciplinary and interdisciplinary teams; being open to change and innovation, being an entrepreneur, gaining lifelong learning behavior, acquiring of the leadership qualities and communication with managers and experts in other areas.
  • Students learn recording, classifying, interpreting, reporting and analyzing the results of changes in income-expenditure elements and assets-liabilities arising from business activities.
  • Students get an ability the analysis of the problems encountered in businesses and bring rational and scientific solutions to these problems.
  • Students have an awareness of quality and acquire a skill of bringing quality into his work life from all aspects.
  • Students acquire an effective oral and written communication skills in Turkish.
  • Students gain an ability on making researches about the solution of business problems, interpretation of the information related to the field, forming strategies, developing solution proposals and preparing projects.
  • Students acquire a professional competence to work in the private sector, public sector and non-governmental organizations.
  • Students gain an ability on making researches about the solution of business problems, interpretation of the information related to the field, forming strategies, developing solution proposals and preparing projects.
  • Students can guide his/her learning process as having a lifelong learning principle and using advanced level of knowledge and skills acquired in the field of business management.
  • Students have an knowledge on developing marketing strategies and applying them to national and international markets as integrated with existing technology. Students can analyze that how can be reached necessary resources and how to use these resources in order to bring the production factors together by developing the entrepreneurial spirit.
  • Students obtain abilities on creating policies to increase business value, analyzing, monitoring national and international money and capital markets, and financial instruments traded in these markets, also evaluating generated changes in the market at national and international scale.
  • Students learn the classical, neoclassical and modern approaches regarding management process, analyzing of human resource, the selection and placement of human resources, and organizing human relations in organizations.
Key Competencies-
Further Info
  • Exams are graded out of 100 point.
  • The results of the mid-term and final exams of the course are indicated by the numerical score.
  • If the student does not take the exam, then the result of the exam is “0/zero” point.
  • Accordingly;
  • a) The average score of the midterm exam is determined by dividing the total points of the intermediate exams to the number of intermediate exams taken by the students. Fractional numbers to be found with that way are to be rounded up.
  • b) The calculation of the raw success score is given by the total of the 40% of the midterm exam(s) and the 60% of the final exam.
  • The fractions are kept as the same in the calculation of the ratios.
  • However, the fractional numbers are to be rounded up in the calculation of raw success score.
  • c) Achievement scores are determined by the rules which are set by Senate of the university with the relative evaluation system, by using raw success scores.
Quality Assurance-
Access Requirements

Students who want to register to the major must succeed all of their exams and complete all of the processes which are determined by ÖSYM with respect to the academic and legal framework of the university. The inter-academic horizontal transfers between the institutions to the degree programs of the university and intra-academic horizontal transfers within the institution to the equivalent degree programs are set in accordance with the terms of "Regulation about the Transfers between Associate and Bachelor’s Degrees and Minors and Double Majors" and the Senate of the university. The details of the basic rules of Acceptance and Admissions to Bozok University, can be found in the following web site: "www.unipa.com.tr/bozok".

Conditions for SuccessIn order to obtain a bachelor’s degree in the department of business administration, students in the program need to complete compulsory and elective courses which are 240 ECTS in total, and average GPA must be at least 2.00 out of 4.00. Besides, the students need to complete "Graduation Thesis / Practical Training" course either in the fall or spring semester of their last year in order to get graduated.
Progression Paths (Relationship Type)

Students with a degree in business administration have the chance to find a job, both in private and public sectors, in almost every area. Our graduates have been working as accountants, finance experts, marketers, sales representatives, researchers, human resource experts and managers in different manufacturing and service sectors such as; iron and steel, food, automotive, tourism, banking and insurance. Additionally some graduates of the department have been starting and conducting their own businesses successfully. Besides, they have a chance to be an academician by extending their education to the postgraduate degree.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030012653


Qualification Title

Awarding Body
Yozgat Bozok University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Students can have advanced knowledge on fundamental concepts of business management, basic functions of management, historical progress of business management science and it’s relationships with other sciences, business environment, goals of businesses, feasibility analyses, cooperation between companies, entrepreneurship.
  • They can make and perform managerial decisions about these topics.
  • Students are able to understand and carry out the basic stages of starting a new business.
  • They are able to comprehend, explain and apply planning, organizing, execution, coordination, control functions of business management.
  • Students can comprehend local, national, international and global dimensions of business management. In this context, they acquire knowledge on the topics of strategic management basics, strategic management process, approaches related to strategic management, strategy development process and strategic analysis, evaluation of strategic alternatives and choosing a convenient strategy.
  • They are able to conduct strategies, strategic control process and choose the appropriate strategies.
  • Students have necessary awareness on behaving appropriately to the business and social ethical values related to the fields of the business, the universality of social rights, social justice, quality, protecting environmental and cultural values, caring occupational health and safety.
  • Students gain abilities to access information and research resources for this purpose, using databases and other knowledge sources.
  • Students can effectively apply contemporary methods and technologies of business, especially basic information technologies.
  • Students have knowledge of management information systems and information applications used in business and accounting areas and acquire abilities to use the necessary software.
  • Students have abilities in respect of transferring knowledge and experience, gained in the field of business, as using at least one foreign language and using related information technologies.
  • Students have skills to monitor changes in the world related to business fields and the encouragement of innovation.
  • Students obtain abilities on creating policies to increase business value, analyzing, monitoring national and international money and capital markets and financial instruments traded in these markets, also evaluating generated changes in the market at national and international scale. Students gain qualifications in analytical thinking, strategy formulation, problem-solving and making the right decisions.
  • Students can understand the importance of following the legislation on the business profession.
  • Students comprehend the legal, social and moral responsibilities of business life.
  • Students have necessarily advanced knowledge about the administration-organization, marketing, production, accounting-finance areas and other disciplines and gaining also the critical perspective in general.
  • Students can apply business management knowledge and skills at an operational and managerial level in at least one of marketing, production, finance, human resources, accounting fields.
  • Students acquire an ability on the accommodation theoretical knowledge to practice.
  • Students have competencies and skills on working with disciplinary and interdisciplinary teams; being open to change and innovation, being an entrepreneur, gaining lifelong learning behavior, acquiring of the leadership qualities and communication with managers and experts in other areas.
  • Students learn recording, classifying, interpreting, reporting and analyzing the results of changes in income-expenditure elements and assets-liabilities arising from business activities.
  • Students get an ability the analysis of the problems encountered in businesses and bring rational and scientific solutions to these problems.
  • Students have an awareness of quality and acquire a skill of bringing quality into his work life from all aspects.
  • Students acquire an effective oral and written communication skills in Turkish.
  • Students gain an ability on making researches about the solution of business problems, interpretation of the information related to the field, forming strategies, developing solution proposals and preparing projects.
  • Students acquire a professional competence to work in the private sector, public sector and non-governmental organizations.
  • Students gain an ability on making researches about the solution of business problems, interpretation of the information related to the field, forming strategies, developing solution proposals and preparing projects.
  • Students can guide his/her learning process as having a lifelong learning principle and using advanced level of knowledge and skills acquired in the field of business management.
  • Students have an knowledge on developing marketing strategies and applying them to national and international markets as integrated with existing technology. Students can analyze that how can be reached necessary resources and how to use these resources in order to bring the production factors together by developing the entrepreneurial spirit.
  • Students obtain abilities on creating policies to increase business value, analyzing, monitoring national and international money and capital markets, and financial instruments traded in these markets, also evaluating generated changes in the market at national and international scale.
  • Students learn the classical, neoclassical and modern approaches regarding management process, analyzing of human resource, the selection and placement of human resources, and organizing human relations in organizations.

Key Competencies
-

Further Info
  • Exams are graded out of 100 point.
  • The results of the mid-term and final exams of the course are indicated by the numerical score.
  • If the student does not take the exam, then the result of the exam is “0/zero” point.
  • Accordingly;
  • a) The average score of the midterm exam is determined by dividing the total points of the intermediate exams to the number of intermediate exams taken by the students. Fractional numbers to be found with that way are to be rounded up.
  • b) The calculation of the raw success score is given by the total of the 40% of the midterm exam(s) and the 60% of the final exam.
  • The fractions are kept as the same in the calculation of the ratios.
  • However, the fractional numbers are to be rounded up in the calculation of raw success score.
  • c) Achievement scores are determined by the rules which are set by Senate of the university with the relative evaluation system, by using raw success scores.

Quality Assurance
-

Access Requirements

Students who want to register to the major must succeed all of their exams and complete all of the processes which are determined by ÖSYM with respect to the academic and legal framework of the university. The inter-academic horizontal transfers between the institutions to the degree programs of the university and intra-academic horizontal transfers within the institution to the equivalent degree programs are set in accordance with the terms of "Regulation about the Transfers between Associate and Bachelor’s Degrees and Minors and Double Majors" and the Senate of the university. The details of the basic rules of Acceptance and Admissions to Bozok University, can be found in the following web site: "www.unipa.com.tr/bozok".


Conditions for Success
In order to obtain a bachelor’s degree in the department of business administration, students in the program need to complete compulsory and elective courses which are 240 ECTS in total, and average GPA must be at least 2.00 out of 4.00. Besides, the students need to complete "Graduation Thesis / Practical Training" course either in the fall or spring semester of their last year in order to get graduated.

Progression Paths (Relationship Type)

Students with a degree in business administration have the chance to find a job, both in private and public sectors, in almost every area. Our graduates have been working as accountants, finance experts, marketers, sales representatives, researchers, human resource experts and managers in different manufacturing and service sectors such as; iron and steel, food, automotive, tourism, banking and insurance. Additionally some graduates of the department have been starting and conducting their own businesses successfully. Besides, they have a chance to be an academician by extending their education to the postgraduate degree.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address