Yeterlilik Kodu | TR0030012631 | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | İşletme (İngilizce) Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Altınbaş Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Altınbaş Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.altinbas.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre; yukarıdaki tabloda yer alan harfli başarı notu ve başarı katsayısına dönüştürülür. Başarı durumuna ilişkin yukarıda belirtilen harfli başarı notlarına ilişkin esaslar ve diğer harf notları aşağıda gösterilmiştir: a) AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD ve S başarılı harf notlarıdır. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin GANO’sunun en az 2,00 olması gerekir. b) FF, NA ve U başarısız harf notlarıdır. c) NA: Derse devam koşulunun sağlanmaması durumunda verilir. Öğrenci NA aldığı dersten başarısız sayılır ve bu ders FF notu olarak işlem görür. ç) S: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarılı olunan dersler ile not ortalamasına katılmayan başarılmış derslere verilir. S notu toplam AKTS kredisine sayılır, GANO hesabına katılmaz. d) U: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarısız olunan dersler ile not ortalamalarına katılmayan başarısız derslere verilir. e) M: Önceki yükseköğretim öğrenimi sırasında alınıp başarılı olunan ve S, G, M notu verilen derslere muafiyet verilirken, öğrencinin aldığı notların YÖK not dönüşüm tablosu ve Üniversite not sistemine çevrilememesi durumunda toplam AKTS kredisine sayılıp, GANO hesabına katılmayan nottur. f) I: Eksik notu, hastalık veya başka bir zorunlu nedenle, başarılı olduğu halde ders için gerekli çalışmalardan bazılarını yerine getirememiş öğrencilere verilir. Bir öğrenci I notu aldığı dersten, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlamak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak ilgili yönetim kurulu kararıyla yukarıda açıklanan süre uzatılabilir. Öğrenci değişim ve/veya ortak diploma programlarında öğrenim gören öğrencilerin ilgili üniversitelerden aldıkları ders notları, Senato kararları ile muafiyet ve intibak işlemleri esaslarına göre ilgili yönetim kurulu kararıyla, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından not durum belgesine işlenir. Ek sınav, mazeret, muafiyet, itiraz veya mahkeme kararıyla değişen nihai notlar ve benzeri sınav sonuçlarının harf notuna dönüştürülmesinde mutlak sistem kullanılır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Uluslararası İşletme Yönetimi ve Akreditasyon Vakfı (FIBAA) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 28.09.2022 / 27.09.2027
| ||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | ÖSYM tarafından yapılan YKS veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler (bkz. Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi). | ||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Lisans derecesi, öğretim planından alması gereken tüm dersleri tamamlamış, toplam 240 kredisi bulunan ve en az 2.00/4.00 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip öğrencilere verilmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İşletme Bölümü mezunları kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çeşitli yönetim kademelerinde çalışabilirler. Mezunlar, pazarlama, satış, satın alma, lojistik, stratejik planlama, üretim yönetimi, muhasebe, finans, denetim ve insan kaynakları gibi çeşitli alanlarda görev yapabilirler. Öğrencileri geleceğin girişimcileri olarak yetiştirmek de işletme bölümünün amaçları arasındadır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030012631
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir.
- İşletme yönetimi alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar (yönetim fonksiyonları, örgüt teorisi, strateji ve örgüt politikası, bilgi, teknoloji ve operasyon yönetimi, insan kaynakları yönetimi, muhasebe, finans, pazarlama, ekonomi ve bütünsel bir yaklaşım).
- Küresel iş ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar İş hayatının sınırlarını şekillendiren hukuki çerçevenin farkında olur.
- Kurumsal çevreyi analiz edebilir, iş süreçlerini anlar, sistem bileşenleri arasındaki ilişkileri tanımlayabilir ve sorunları teşhis eder.
- Net olarak tanımlanmamış örgütsel sorunlara yenilikçi çözümler üretip geliştirir.
- Örgütsel kararları verirken mevcut teorileri uygulayabilir ve uygun yönetim araç ve yöntemlerini kullanır.
- Veri toplamak ve analiz etmek için gereken mevcut kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilir ve araştırmalardan doğru çıkarımları yapar.
- İşletme alanında yaygın olarak faydalanılan yazılım ve uygulamaları kullanır.
- Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini anlar.
- Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
- Farklı profillerden bireylerin katkılarını değerlendirebilir ve bir takım oyuncusu olarak etkili iletişim kurabilir, olumlu katkılar sağlar.
- Kişisel ve işletme yönetimi mesleğindeki etik standartları anlar.
- Aktif vatandaşlık ve sosyal sorumluluk anlayışına sahip olur.
- Kişisel ve mesleki gelişimlerinde yaşam boyu öğrenmenin önemini anlar.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
-
Bir dersin başarı değerlendirmesi; ara sınav, yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl/yıl sonu sınav notlarının başarı notuna etki oranları alınarak, Doğrudan Değerlendirme Sistemi (DDS) ve/veya Bağıl Değerlendirme Sistemlerinden (BDS) biri uygulanarak hesaplanır. Başarı değerlendirme yöntemi ve ders planı kapsamındaki çalışmaların nihai başarı notuna etki oranı ders izlencesinde belirtilir ve dersin öğretim elemanı tarafından akademik yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalarının başarı notuna etki oranı %60, yarıyıl sonu sınavının başarı notuna etki oranı ise %40’tır. Özelliği gereği ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavını gerektirmeyen laboratuvar, atölye, proje, tasarım ve bitirme projesi gibi uygulamaya dayalı derslerin yarıyıl sonu başarı notu öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak nihai harfli başarı notu olarak verilir.
-
Mutlak Değerlendirme Tablosu Puan Değerleri
-
Puan Değerleri
Harfli Başarı Notu
Katsayısı
91-100
AA
4,00
82-90
BA
3,50
73-81
BB
3,00
64-72
CB
2,50
55-63
CC
2,00
50-54
DC
1,50
45-49
DD
1,00
0-44
FF
0,00
Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre; yukarıdaki tabloda yer alan harfli başarı notu ve başarı katsayısına dönüştürülür.
Başarı durumuna ilişkin yukarıda belirtilen harfli başarı notlarına ilişkin esaslar ve diğer harf notları aşağıda gösterilmiştir:
a) AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD ve S başarılı harf notlarıdır. Ancak mezun olabilmek için
öğrencinin GANO’sunun en az 2,00 olması gerekir.
b) FF, NA ve U başarısız harf notlarıdır.
c) NA: Derse devam koşulunun sağlanmaması durumunda verilir. Öğrenci NA aldığı dersten başarısız sayılır ve bu ders FF notu olarak işlem görür.
ç) S: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarılı olunan dersler ile not ortalamasına katılmayan başarılmış derslere verilir. S notu toplam AKTS kredisine sayılır, GANO hesabına katılmaz.
d) U: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarısız olunan dersler ile not ortalamalarına katılmayan başarısız derslere verilir.
e) M: Önceki yükseköğretim öğrenimi sırasında alınıp başarılı olunan ve S, G, M notu verilen derslere muafiyet verilirken, öğrencinin aldığı notların YÖK not dönüşüm tablosu ve Üniversite not sistemine çevrilememesi durumunda toplam AKTS kredisine sayılıp, GANO hesabına katılmayan nottur.
f) I: Eksik notu, hastalık veya başka bir zorunlu nedenle, başarılı olduğu halde ders için gerekli çalışmalardan bazılarını yerine getirememiş öğrencilere verilir. Bir öğrenci I notu aldığı dersten, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlamak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak ilgili yönetim kurulu kararıyla yukarıda açıklanan süre uzatılabilir.
Öğrenci değişim ve/veya ortak diploma programlarında öğrenim gören öğrencilerin ilgili üniversitelerden aldıkları ders notları, Senato kararları ile muafiyet ve intibak işlemleri esaslarına göre ilgili yönetim kurulu kararıyla, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından not durum belgesine işlenir.
Ek sınav, mazeret, muafiyet, itiraz veya mahkeme kararıyla değişen nihai notlar ve benzeri sınav sonuçlarının harf notuna dönüştürülmesinde mutlak sistem kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Uluslararası İşletme Yönetimi ve Akreditasyon Vakfı (FIBAA)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
28.09.2022 / 27.09.2027
ÖSYM tarafından yapılan YKS veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler (bkz. Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi).
İşletme Bölümü mezunları kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çeşitli yönetim kademelerinde çalışabilirler. Mezunlar, pazarlama, satış, satın alma, lojistik, stratejik planlama, üretim yönetimi, muhasebe, finans, denetim ve insan kaynakları gibi çeşitli alanlarda görev yapabilirler. Öğrencileri geleceğin girişimcileri olarak yetiştirmek de işletme bölümünün amaçları arasındadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030012631 | ||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Business License | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Altinbas University | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | |||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.altinbas.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | |||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Management and administration | ||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | It is a higher education program based on secondary education qualifications, covering an eight-semester program and providing training in a specific field of learning or profession. This program is offered in English. | ||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. | ||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The success evaluation of a course is calculated by applying either the Direct Assessment System (DAS) or the Relative Assessment System (RAS), taking into account the weightings of the midterm exam, in-semester activities, and final exam grades. The method of success evaluation and the impact ratio of the activities covered in the course syllabus on the final grade are specified in the course outline and announced to students by the course instructor at the beginning of the academic semester. The impact ratio of the midterm exam and in-semester activities on the success grade is 60%, while the impact ratio of the final exam on the success grade is 40%. For practical courses such as laboratories, workshops, projects, design, and capstone projects that do not require a midterm and/or final exam by their nature, the final success grade is given as a final letter grade based on the student's in-semester activities. Absolute Assessment Table Score Values
A course's success grade is converted into the letter grade and success coefficient listed in the table above according to the principles determined by the Senate. The principles regarding the letter grades for success mentioned above and other letter grades are shown below: a) **AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, and S** are passing letter grades. However, in order to graduate, a student must have a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00. b) **FF, NA, and U** are failing letter grades. c) **NA**: This grade is given when the attendance requirement for the course is not met. A student receiving an NA is considered unsuccessful in that course, and it will be processed as an FF grade. ç) **S**: This grade is awarded for courses passed as a result of competency and exemption exams, as well as for courses that do not count towards the GPA. The S grade counts towards the total ECTS credits but does not contribute to the CGPA calculation. d) **U**: This grade is given for courses failed as a result of competency and exemption exams, as well as for courses that do not count towards the GPA. e) **M**: This grade is awarded for courses taken during previous higher education studies where the student was successful and received S, G, or M grades. If the grades cannot be converted into the YÖK grading conversion table and the university's grading system when granting exemptions, they will count towards the total ECTS credits but will not be included in the CGPA calculation. f) **I**: An incomplete grade is given to students who have been successful but have not completed some of the necessary work for the course due to illness or another valid reason. A student who receives an I grade must complete their outstanding work within fifteen days from the date of the final exam for that course. Otherwise, the I grade will automatically convert to an FF grade. However, this period may be extended by a decision from the relevant administrative board. For students participating in exchange programs and/or joint diploma programs, the grades received from relevant universities will be recorded on their transcript by the Student Affairs Department according to Senate decisions regarding exemptions and equivalency processes. Absolute grading systems are used for converting final grades and similar exam results that change due to make-up exams, excuses, exemptions, appeals, or court decisions into letter grades. | ||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: - The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports," prepared within the framework of criteria set by YÖK, are published annually for higher education institutions. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions based on these reports are shared with the public by YÖK. - The "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data about foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. This report includes quantitative and qualitative evaluations conducted on foundation higher education institutions and is shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Formation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of these institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK. 1.2. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with YÖK's approval. 2. Assessment-Evaluation: The measurement and evaluation of learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" from the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year as part of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" regarding external evaluations of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that programs meet quality assurance standards. Regular review activities related to qualifications determined by YÖKAK regulations are conducted. International Business Management and Accreditation Foundation (FIBAA) Accreditation Start/End Date: 28.09.2022 / 27.09.2027 | ||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Candidates must take the YKS (Higher Education Entrance Exam) or DGS (Vertical Transfer Exam) conducted by ÖSYM and achieve a sufficient score to make their preferences. Placement procedures are carried out centrally by ÖSYM. Candidates who have completed high school education abroad can also be accepted into the program if they meet the conditions set by the university (see Student Admission Guidelines from Abroad). | ||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | A bachelor's degree is awarded to students who have completed all the courses required by the curriculum, earned a total of 240 credits, and have a minimum cumulative grade point average of 2.00/4.00. | ||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Business Administration Department can work in various management positions in public, private sector, and non-governmental organizations. Graduates may take on roles in various fields such as marketing, sales, purchasing, logistics, strategic planning, production management, accounting, finance, auditing, and human resources. One of the objectives of the Business Administration Department is to train students as the entrepreneurs of the future. | ||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on Transition Between Associate and Bachelor’s Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor’s Degree Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Supplementary Article 35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | ||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030012631
ISCO 08
ISCO 08
It is a higher education program based on secondary education qualifications, covering an eight-semester program and providing training in a specific field of learning or profession. This program is offered in English.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education.
- Understanding of the essential body of knowledge in the Management discipline (functions of management, organization theory, policy and strategy, information technology and operations management, human resource management, accounting, finance, marketing, economics, and a systems approach).
- Understanding of the main actors, challenges and dynamics of the global business environment.
- Awareness and understanding of the legal framework that shapes the boundaries of business.
- Ability to analyze the organizational environment, define business processes, identify relationships among system components and diagnose underlying problems.
- Ability to conceptualize and formulate innovative solutions to business problems.
- Ability to apply current management theories and identify and employ the appropriate management tools and techniques for developing business strategies and making business decisions in line with the organizational mission.
- Ability to select and effectively utilize available resources to collect and analyze data, and draw appropriate conclusions from their research.
- Ability to use common computer technologies employed in business management.
- Understanding of the importance of adaptability and the need to manage change in a complex and rapidly evolving global business environment.
- Ability to effectively communicate in writing or orally with individuals from diverse backgrounds in English or Turkish.
- Ability to appreciate and recognize contributions of individuals from diverse backgrounds, and to effectively communicate and positively contribute as a team leader or member.
- Awareness and understanding of the ethical standards in business management.
- Awareness and understanding of active citizenship and social responsibility in business management.
- Understanding of the importance of self-assessment and life-long learning in order to maintain personal and professional development.
- Literacy competency
- Multilingual proficiency
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
The success evaluation of a course is calculated by applying either the Direct Assessment System (DAS) or the Relative Assessment System (RAS), taking into account the weightings of the midterm exam, in-semester activities, and final exam grades. The method of success evaluation and the impact ratio of the activities covered in the course syllabus on the final grade are specified in the course outline and announced to students by the course instructor at the beginning of the academic semester. The impact ratio of the midterm exam and in-semester activities on the success grade is 60%, while the impact ratio of the final exam on the success grade is 40%. For practical courses such as laboratories, workshops, projects, design, and capstone projects that do not require a midterm and/or final exam by their nature, the final success grade is given as a final letter grade based on the student's in-semester activities.
Absolute Assessment Table Score Values
Scores |
Letter Grade |
Impact |
91-100 |
AA |
4,00 |
82-90 |
BA |
3,50 |
73-81 |
BB |
3,00 |
64-72 |
CB |
2,50 |
55-63 |
CC |
2,00 |
50-54 |
DC |
1,50 |
45-49 |
DD |
1,00 |
0-44 |
FF |
0,00 |
A course's success grade is converted into the letter grade and success coefficient listed in the table above according to the principles determined by the Senate. The principles regarding the letter grades for success mentioned above and other letter grades are shown below:
a) **AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, and S** are passing letter grades. However, in order to graduate, a student must have a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00.
b) **FF, NA, and U** are failing letter grades.
c) **NA**: This grade is given when the attendance requirement for the course is not met. A student receiving an NA is considered unsuccessful in that course, and it will be processed as an FF grade.
ç) **S**: This grade is awarded for courses passed as a result of competency and exemption exams, as well as for courses that do not count towards the GPA. The S grade counts towards the total ECTS credits but does not contribute to the CGPA calculation.
d) **U**: This grade is given for courses failed as a result of competency and exemption exams, as well as for courses that do not count towards the GPA.
e) **M**: This grade is awarded for courses taken during previous higher education studies where the student was successful and received S, G, or M grades. If the grades cannot be converted into the YÖK grading conversion table and the university's grading system when granting exemptions, they will count towards the total ECTS credits but will not be included in the CGPA calculation.
f) **I**: An incomplete grade is given to students who have been successful but have not completed some of the necessary work for the course due to illness or another valid reason. A student who receives an I grade must complete their outstanding work within fifteen days from the date of the final exam for that course. Otherwise, the I grade will automatically convert to an FF grade. However, this period may be extended by a decision from the relevant administrative board.
For students participating in exchange programs and/or joint diploma programs, the grades received from relevant universities will be recorded on their transcript by the Student Affairs Department according to Senate decisions regarding exemptions and equivalency processes.
Absolute grading systems are used for converting final grades and similar exam results that change due to make-up exams, excuses, exemptions, appeals, or court decisions into letter grades.
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports," prepared within the framework of criteria set by YÖK, are published annually for higher education institutions. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions based on these reports are shared with the public by YÖK.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data about foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. This report includes quantitative and qualitative evaluations conducted on foundation higher education institutions and is shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Formation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of these institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK.
1.2. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with YÖK's approval.
2. Assessment-Evaluation: The measurement and evaluation of learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" from the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year as part of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" regarding external evaluations of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that programs meet quality assurance standards. Regular review activities related to qualifications determined by YÖKAK regulations are conducted.
International Business Management and Accreditation Foundation (FIBAA)
Accreditation Start/End Date:
28.09.2022 / 27.09.2027
Candidates must take the YKS (Higher Education Entrance Exam) or DGS (Vertical Transfer Exam) conducted by ÖSYM and achieve a sufficient score to make their preferences. Placement procedures are carried out centrally by ÖSYM. Candidates who have completed high school education abroad can also be accepted into the program if they meet the conditions set by the university (see Student Admission Guidelines from Abroad).
Graduates of the Business Administration Department can work in various management positions in public, private sector, and non-governmental organizations. Graduates may take on roles in various fields such as marketing, sales, purchasing, logistics, strategic planning, production management, accounting, finance, auditing, and human resources. One of the objectives of the Business Administration Department is to train students as the entrepreneurs of the future.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on Transition Between Associate and Bachelor’s Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor’s Degree Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Supplementary Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
The document is valid continuously.
