Yeterlilik Kodu | TR0030012793 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Yozgat Bozok Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yozgat Bozok Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://bozok.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Dönemlik olarak gerçekleştirilen derslerde bir ara sınav ve bir final sınavı yapılmaktadır. Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfır (0)’dır. Başarı notunun hesaplanması aşağıdaki esaslara göre yapılır. a) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir. b) Ham başarı puanı, yarıyıl veya yılsonu sınav puanının %60’ına, ara sınavlar puan ortalamasının %40’ının eklenmesi ile hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır. c) Başarı notları; ham başarı puanları kullanılarak esasları Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemiyle tespit edilir. Ders dönemini başarıyla bitiren öğrenciler doktora yeterlik sınavına girerler. Yeterlik sınavı, derslerini ve seminerini tamamlayan öğrencinin alanındaki temel konular ve kavramlar ile doktora çalışmasıyla ilgili bilimsel araştırma derinliğine sahip olup olmadığının ölçülmesidir. Öğrenci, derslerini ve seminerini başarıyla tamamladığı yarıyılı takip eden yarıyıl içerisinde doktora yeterlik sınavına alınır. Bir öğrenci bir yılda en fazla iki kez yeterlik sınavına girer. Öğrencinin yeterlik sınavına ne zaman gireceği senato tarafından kabul edilen yönetmelikle belirlenir. Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olarak iki bölüm halinde yapılır. Yazılı sınavda başarılı olan öğrenci sözlü sınava alınır. Sınav jürileri öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlardaki başarı durumunu değerlendirerek öğrencinin başarılı veya başarısız olduğuna salt çoğunlukla karar verir. Yeterlik sınavından bir öğrencinin başarılı sayılabilmesi için yapılan yazılı ve sözlü sınavların her biri için ayrı ayrı en az yetmiş beş puan almış olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | İşletme Anabilim Dalı Doktora programına öğrenci kabul koşulları her yıl güz dönemi başlamadan önce üniversitemiz tarafından kendi web sayfasında duyurulur. Başvuracak adayların, tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde 55 puandan az olmamak koşuluyla ilgili senato kararı ile belirlenecek ALES puanına sahip olmaları gerekir. Doktora programına aday öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan alınması zorunludur. | |
Başarma Şartları | Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki yarıyıl; lisans derecesi ile kabul edilenler için on yarıyıl olup azami tamamlama süresi on dört yarıyıldır. Doktora programı için gerekli kredili dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için altı yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla tamamlayamayan öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir. Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez çalışmasını on iki veya on dört yarıyıl sonuna kadar tamamlayamayan öğrencinin enstitü ilişiği kesilir. Lisans derecesi ile doktora programına başvuran öğrencilerden, kredili derslerini ve/veya azami süresi içinde tez çalışmasını tamamlayamayanlara, doktora tezinde başarılı olamayanlara tezsiz yüksek lisans için gerekli kredi yükü, proje ve benzeri diğer şartları yerine getirmiş olmaları kaydıyla talepleri halinde tezsiz yüksek lisans diploması verilir. Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi bir krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de en az kırk iki kredilik 14 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur. Doktora programlarında enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için en fazla iki, lisans derecesiyle kabul edilmiş öğrenciler için en fazla dört ders seçilebilir. Lisans dersleri ders yüküne ve doktora kredisine sayılmaz. Doktora programları ikinci öğretim olarak açılamaz. Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tezin, bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme, bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden en az birini yerine getirmesi gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İşletme doktora mezunu olan öğrenciler, başta özel sektör olmak üzere orta ve üst kademede ve kamuda kariyer meslek gruplarında iş bulma şansına sahiptirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030012793
- Üretim stratejileri planlama, uygulama ve süreçleri denetleme becerisiyle birlikte modern üretim sistemleriyle ilgili bilgileri edinir.
- Analitik düşünme, strateji oluşturma, sorun çözme ve doğru kararlar verebilme yeterliliği kazanır.
- İşletmenin alanları ile ilgili iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranma, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahip olur.
- Teorik bilgiyi pratikle bağdaştırma yeteneği kazanır.
- İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
- İşletme alanında edindiği bilgi ve birikimi, en az bir yabancı dil ile aktarabilme ve ilgili bilgi teknolojilerini kullanabilme yeteneğine sahip olur.
- İşletmenin alanları ile ilgili dünyadaki değişimleri izleyebilme, yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahip olur.
- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır.
- İşletme değerinin artırılmasını sağlayacak politikaları oluşturma, ulusal ve uluslararası para ve sermaye piyasalarını ve bu piyasalarda işlem gören finansal araçları analiz edebilme, izleyebilme, piyasalarda ortaya çıkan değişmeleri ulusal ve uluslararası boyutta değerlendirebilme becerisi kazanır.
- Analitik düşünme, strateji oluşturma, sorun çözme ve doğru kararlar verebilme yeterliliği kazanır.
- İşletmecilik mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrar.
- İşletmenin alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme ilkesine sahip olarak öğrenme sürecini yönlendirir.
- İşletmenin yönetim-organizasyon, pazarlama, üretim, muhasebe-finans alanlarına ve diğer disiplinlere ilişkin gerekli ileri düzey bilgilere sahip olur ve eleştirel bir bakış açısına sahip olur.
- İşletmelerde karşılaşılan problemleri analiz edebilir ve bu sorunlara rasyonel ve bilimsel çözümler getirir. Kalite bilincine sahip olur.
- Kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma bilgi ve becerisi kazanır. Disiplin içi ve disiplinlerarası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur.
- İşletme faaliyetleriyle orta çıkan gelir-gider unsurlarını ve bilançolarındaki varlık ve kaynak kalemlerindeki değişikliklerin kaydedilmesini, sınıflanmasını, yorumlanmasını, raporlanmasını ve sonuçların analizini yapar.
- Özel sektör, kamu sektörü ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanır.
- Teorik bilgiyi pratikle bağdaştırma yeteneği kazanır. İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrar.
- İşletme ile ilgili problemlerin çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, stratejiler oluşturabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlama yeteneği kazanır.
- İşletmecilik bilgi ve becerilerini pazarlama, üretim, finans, insan kaynakları, muhasebe alanlarının en az birinde operasyonel ve yöneticilik düzeyinde uygulayabilir.
- İşletme ile ilgili problemlerin çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, stratejiler oluşturabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlama yeteneği kazanır.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim becerisi kazanır.
- Pazarlama stratejileri geliştirebilme bunları mevcut teknoloji ile bütünleşik olarak ulusal ve uluslararası pazarlarda uygulama bilgisine sahip olur.
- Girişimcilik ruhunu geliştirmek amacıyla üretim faktörlerinin bir araya getirilebilmesi için gerekli kaynaklara nasıl ulaşabileceğini ve bu kaynakların nasıl kullanılması gerektiğini analiz eder.
- İşletme değerinin artırılmasını sağlayacak politikaları oluşturma, ulusal ve uluslararası para ve sermaye piyasalarını ve bu piyasalarda işlem gören finansal araçları analiz edebilme, izleyebilme, piyasalarda ortaya çıkan değişmeleri ulusal ve uluslararası boyutta değerlendirebilme becerisi kazanır.
- Yönetim sürecine dair klasik, neoklasik ve modern yaklaşımları, insan kaynağını analiz etmeyi, seçme ve yerleştirmeyi ve örgütlerde insan ilişkilerini düzenlemeyi öğrenir.
Dönemlik olarak gerçekleştirilen derslerde bir ara sınav ve bir final sınavı yapılmaktadır.
Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir.
Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfır (0)’dır.
Başarı notunun hesaplanması aşağıdaki esaslara göre yapılır.
a) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir.
b) Ham başarı puanı, yarıyıl veya yılsonu sınav puanının %60’ına, ara sınavlar puan ortalamasının %40’ının eklenmesi ile hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır.
c) Başarı notları; ham başarı puanları kullanılarak esasları Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemiyle tespit edilir.
Ders dönemini başarıyla bitiren öğrenciler doktora yeterlik sınavına girerler.
Yeterlik sınavı, derslerini ve seminerini tamamlayan öğrencinin alanındaki temel konular ve kavramlar ile doktora çalışmasıyla ilgili bilimsel araştırma derinliğine sahip olup olmadığının ölçülmesidir.
Öğrenci, derslerini ve seminerini başarıyla tamamladığı yarıyılı takip eden yarıyıl içerisinde doktora yeterlik sınavına alınır.
Bir öğrenci bir yılda en fazla iki kez yeterlik sınavına girer.
Öğrencinin yeterlik sınavına ne zaman gireceği senato tarafından kabul edilen yönetmelikle belirlenir. Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olarak iki bölüm halinde yapılır.
Yazılı sınavda başarılı olan öğrenci sözlü sınava alınır.
Sınav jürileri öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlardaki başarı durumunu değerlendirerek öğrencinin başarılı veya başarısız olduğuna salt çoğunlukla karar verir.
Yeterlik sınavından bir öğrencinin başarılı sayılabilmesi için yapılan yazılı ve sözlü sınavların her biri için ayrı ayrı en az yetmiş beş puan almış olması gerekir.
İşletme Anabilim Dalı Doktora programına öğrenci kabul koşulları her yıl güz dönemi başlamadan önce üniversitemiz tarafından kendi web sayfasında duyurulur. Başvuracak adayların, tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde 55 puandan az olmamak koşuluyla ilgili senato kararı ile belirlenecek ALES puanına sahip olmaları gerekir. Doktora programına aday öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan alınması zorunludur.
İşletme doktora mezunu olan öğrenciler, başta özel sektör olmak üzere orta ve üst kademede ve kamuda kariyer meslek gruplarında iş bulma şansına sahiptirler.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030012793 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Yozgat Bozok University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://bozok.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Requirements for admission to Ph.D. Program in Business Administration is announced on the website of the university before the fall semester every year. The prospective applicants should have a Master’s degree with thesis and a standard score of Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) determined by Senate not less than 55 standard scores for the score type required by the program applied. Candidate students for the doctoral program are required to take at least 55 points from the central foreign language exams which are equivalent to the international foreign language exams accepted by the Higher Education Council, or international foreign language exams which are accepted as equivalent by ÖSYM. | |
Conditions for Success | Ph.D. total program period is eight semester for those who are accepted with thesis graduate degree, starting from the course beginning regarding the registered program, except for the time spent in scientific preparation, and the maximum completion period is twelve semester regardless of whether they are enrolled for each semester. However, for those who are accepted by the undergraduate degree the total Ph.D. period is ten semesters and the maximum completion period is fourteen semesters. The maximum period of successful completion of required credit courses for the Ph.D. program is four semesters for those who are admitted with a master’s degree and six semesters for those who are admitted with a bachelor's degree. In this period, the student who can not successfully complete the credit courses will be dismissed from the institute. Students who have successfully completed their credit courses, who are successful in the proficiency examination and whose thesis proposal is accepted but can not complete the thesis study by the end of twelve or fourteen semesters are also dismissed. Students who apply to the Ph.D. program with undergraduate degree and in case they can not complete credit courses and/or Ph.D. thesis on the maximum duration of program or failure of Ph.D. thesis will be granted a non-thesis master’s degree upon requests provided required conditions that they have fulfilled the credit courses, project and other conditions required for graduate. The Ph.D. program is composed of a minimum of 240 ECTS credits consisting of at least seven courses, seminar, proficiency exam, thesis proposal and thesis study, not less than twenty-one credits and not less than 60 ECTS of an academic year for those who accepted by master’s degree with thesis. On the other side, it is composed of at least 300 ECTS credits including 14 courses with at least 41 credits, seminar, proficiency exam, thesis proposal and thesis study for the students who are accepted by the undergraduate degree. In Ph.D. programs, up to two and four courses may be selected from courses taught at other higher education institutions for who accepted by master’s degree and bachelor’s degree, respectively providing the recommendation of the institute/art majör department’s and the approval of the institute board. Undergraduate courses are not counted for course load and doctoral credits. Ph.D. programs cannot be opened as evening education. The thesis, which will be prepared at the end of Ph.D. studies, which should be required to fulfill at least one of the qualifications of bringing innovation, developing a new scientific method, applying a known method to a new field. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students with Ph.D. degrees in business administration have the chance to find jobs especially in the private sector at the middle and upper level and group of career professions in the public sector. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030012793
- Students acquire an information on modern production systems as well as associated with the ability to the planning of production strategies, application and processes control.
- Students gain qualifications on analytical thinking, strategy formulation, problem-solving and making right decisions.
- Students have necessary awareness on behaving appropriately to the business and social ethical values related to the fields of the business, the universality of social rights, social justice, quality, protecting environmental and cultural values, caring occupational health and safety.
- Students have abilities on the accommodation theoretical knowledge to practice.
- Students have a knowledge about planning, organizing, execution, coordination and comprehend control functions, indication and practice of business management.
- Students have abilities in respect of transferring knowledge and experience, gained in the field of business, as using at least one foreign language and using related information technologies.
- Students have skills to monitor changes in the world related to business fields and the encouragement of innovation.
- Students gain abilities to access information and research resources for this purpose, using databases and other knowledge sources.
- Students obtain abilities on creating policies to increase business value, analyzing, monitoring national and international money and capital markets and financial instruments traded in these markets, also evaluating generated changes in the market at national and international scale.
- Students gain qualifications in analytical thinking, strategy formulation, problem-solving and making the right decisions.
- Students can understand the importance of following the legislation on the business profession.
- Students can guide his/her learning process as having a lifelong learning principle and using advanced level of knowledge and skills acquired in the field of business management.
- Students have necessarily advanced knowledge about the administration-organization, marketing, production, accounting-finance areas and other disciplines and gaining also the critical perspective in general.
- Students get an ability the analysis of the problems encountered in businesses and bring rational and scientific solutions to these problems.
- Students have an awareness of quality and acquire a skill of bringing quality into his work life from all aspects.
- Students have competencies and skills on working with disciplinary and interdisciplinary teams; being open to change and innovation, being an entrepreneur, gaining lifelong learning behavior, acquiring of the leadership qualities and communication with managers and experts in other areas.
- Students learn recording, classifying, interpreting, reporting and analyzing the results of changes in income-expenditure elements and assets-liabilities arising from business activities.
- Students acquire a professional competence to work in the private sector, public sector and non-governmental organizations.
- Students acquire an ability on the accommodation theoretical knowledge to practice.
- Students comprehend the legal, social and moral responsibilities of business life.
- Students gain an ability on making researches about the solution of business problems, interpretation of the information related to the field, forming strategies, developing solution proposals and preparing projects.
- Students can apply business management knowledge and skills at an operational and managerial level in at least one of marketing, production, finance, human resources, accounting fields.
- Students gain an ability on making researches about the solution of business problems, interpretation of the information related to the field, forming strategies, developing solution proposals and preparing projects.
- Students acquire an effective oral and written communication skills in Turkish.
- Students have an knowledge on developing marketing strategies and applying them to national and international markets as integrated with existing technology.
- Students can analyze that how can be reached necessary resources and how to use these resources in order to bring the production factors together by developing the entrepreneurial spirit.
- Students obtain abilities on creating policies to increase business value, analyzing, monitoring national and international money and capital markets, and financial instruments traded in these markets, also evaluating generated changes in the market at national and international scale.
- Students learn the classical, neoclassical and modern approaches regarding management process, analyzing of human resource, the selection and placement of human resources, and organizing human relations in organizations.
- A mid-term and a final exam are used for the lectures in one semester.
- Exams are graded out of 100.
- Results of the mid-term exam and final exam with a score of numerical results are shown.
- The score of the examination student doesn’t take is zero (0).
- Calculating of success score is based on the following principles:
- a) Average of midterm exam score is calculated by dividing the total scores of the midterm exam to the number of exams.
- b) Success score is calculated by adding % 60 of the final exam to % 40 of mid-term score average.
- c) Final grades are determined with the relative evaluation method using success scores by the Essentials of Senate.
- Students who successfully complete the course period enter the Ph.D. proficiency examination.
- The proficiency exam is the measurement of the basic subjects and concepts in the field of the student who completes his / her courses and seminar and whether he/she has the depth of scientific research related to his doctoral studies.
- The student is taken to the Ph.D. proficiency examination within the semester following the semester successfully completing his / her courses and seminar. A student takes the proficiency exam up to twice a year.
- The time when the student will take the proficiency exam is determined by the regulation adopted by the Senate.
- The proficiency exam is organized in two parts, written and oral.
- Students who succeed in the written examination are taken for the oral exam.
- The exam jury decides by simple majority whether the student is successful or unsuccessful by evaluating the success status of the student in written and oral exams. In order to qualify a student for the proficiency exam, he/she must have received at least seventy-five points for each of the written and oral exams.
Requirements for admission to Ph.D. Program in Business Administration is announced on the website of the university before the fall semester every year. The prospective applicants should have a Master’s degree with thesis and a standard score of Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) determined by Senate not less than 55 standard scores for the score type required by the program applied. Candidate students for the doctoral program are required to take at least 55 points from the central foreign language exams which are equivalent to the international foreign language exams accepted by the Higher Education Council, or international foreign language exams which are accepted as equivalent by ÖSYM.
Students with Ph.D. degrees in business administration have the chance to find jobs especially in the private sector at the middle and upper level and group of career professions in the public sector.
The document is valid continuously.